Curiozitati auto

Subiecte care nu ţin de un numit model
panzer
Posts: 763
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Curiozitati auto

Post by panzer » 28 Aug 2017, 14:32

Sunt in cautarea unei alte masini (n-am spus masina noua! doar alta). Si incep sa realizez una alta despre industria auto, lucruri care ma distreaza. M-am gandit sa le dau share. Scuze daca plictisesc.

Mai intai povestea downsize-ului la motoarele pe benzina. Bancuri.

Honda a scos o noua serie de motoare de tip: injectie directa, turbo (turbina made in Romania, la Bucuresti sunt facute turbinele, fosta Turbomecanica). Un review sustine ca Honda a reusit sa ajunga la randament de 40% pe benzina (restul fiind caldura). Parca in primul film sau al doilea unde vorbeste de motor.
http://www.turatii.ro/2017/07/25/honda- ... port-plus/

Cauti mai atent si gasesti un alt reviewer care spune consumul real:
https://www.topgear.com/car-reviews/hon ... irst-drive
7l/100km mixt. Pai nu asta era si consumul de la 1.8 aspirat ivtec? S-au invartit oamenii, au cheltuit mld de us$ in cercetare, au creat un motor mult mai complex si au ajuns de unde au plecat. Cum e cu randamentul sporit? Ala de 40%?

Al doilea exemplu Dacia: "Dacia spune ca nu exista proiecte pentru masini electrice si recomanda vehiculele cu GPL clientilor interesati de masini mai putin poluante". Aici link.
Hopa! Cum era cu dieseul mai putin poluant? Acum mergem pe GPL dupa ce toti productorii au trecut pe injectie directa => imposibilitatea trecerii pe GPL (din cauza de detonatii in motor)

Dar lovitura de gratie vine de la Skoda. Da, membra a grupului care ne spune mereu ca Diesel is better. Skoda Octavia G-Tech

Ca sa intelegeti bancul pana la capat cititi un pic aici. Nici noua directie Dacia, Skoda nu e buna. Tot un banc este. Oamenii initial s-au concentrat pe CO2. Acesta este cel mai putin nociv gaz. Plantele se hranesc cu el. Monoxidul de carbon e mai nenorocit.
Apoi am inceput sa intelegem NOx-urile, emise mai ales de diesel-uri. Acestea afecteaza si mai tare oamenii: nu se combina cu nimic din natura sa le neutralizeze. Duc la aparitia ploilor acide.
Nu se vorbeste deloc de "methane". Va trebui sa cumparam o noua serie de masini pe CNG sau GPL si dupa aceea vom realiza ca ne-am sufocat, dar altfel.

Masinile electrice pe baterii. Alt banc.
Trecem peste pretul lor si peste faptul ca in Ro pretul la energie electrica a crescut cu 10% in ultima luna. Primul semn de alarma vine de la un institut suedez: Fabricarea unei baterii pentru maşini electrice poate genera tot atâta poluare cât şofatul pe benzină timp de 8 ani

Roman foileton. Va continua.

Return to “...despre maşini în general”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests