Compresor electric

Subiecte care nu ţin de un numit model
Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Compresor electric

Post by Arnold12 »

Compresor electric aproape de productia de serie

Compania britanica Controlled Power Technologies a dezvoltata un compresor electric care poate fi adaptat atat motoarelor pe benzina cat si celor diesel.

Compresorul utilizeaza energia electrica si nu este antrenat de motor sau gazele de espament, cum este cazul compresoarelor mecanice si a celor turbo. Avantajele sunt in primul rand din punct de vedere al emisiilor de noxe, sensibil mai mici cu acest nou compresor, dar nu este vorba numai de atat. Inginerii spun ca noul compresor este si mai eficient in ceea ce priveste plusul pe care-l da puterii maxime a motorului.

Testele efectuate pana acum arata ca un motor de 1,2 litri, prevazut cu acest tip de compresor furnizeaza performatele unuia de 2 litri aspirat.
:shock:

Sursa: MotorAuthority
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Depinde si despre ce motor de 2 litri e vorba. Ca daca e unul din 1995, cifrele nu mai sunt asa interesante :P

Oricum, e clar ca se cauta si se gasesc modalitati de a scoate cat mai multa putere din motoare si asta e in beneficiul nostru.

Recunosc ca din articolul in engleza nu am citit decat pe sarite, asa ca intreb: acest compresor ar putea fi adaptat motoarelor si ulterior sau numai din constructie? Banuiesc sa se poate si ulterior, din moment ce se spune ca acesta nu este antrenat de motor (precum compresoarele mecanice) sau de gaze de evacuare (cum e cazul motoarelor turbosupraalimentate), insa presupunerea mea nu'mi e de ajuns :D
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Montarea ulterioara pe un motor e destul de dificila, intocmai ca instalarea unei turbine obisnuite. Nu se mai modifica traseul de evacuare, dar tot trebuie micsorat raportul de compresie, reprogramat ECU-ul, schimbat ambreiajul pentru a face fata cresterii de putere, inlocuirea alternatorului cu unul mai puternic. Operatiile acestea sunt destul de scumpe.

Daca proiectul e viabil s-ar putea folosi la modelele noi. Printre avantaje s-ar numara: fiabilitate mai mare - turbina nu mai e afectata de depunerile de funingine, ar putea opera doar la turatii mai mari, nu tot timpul, nu ar mai avea nevoie de racire suplimentara.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”