Viitorul diesel

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Nu știu cât timp mai poți sta liniștit. Probabil se va începe cu taxarea, deja sunt anunțate modalități noi de taxare ca să prevină importurile de mașini foarte vechi. Dacă mașina nu este Euro 6, nu cred că mai durează mult. Mă aștept să crească mult impozitul la mașinile vechi, gen cum voia Firea să facă în București, să interzică la înmatriculare mașini mai vechi de euroX, nu știu, 3, 4... Poate să fie ceva gen impozit X la E6, 2X Euro 5, 3XEuro 4 ș.a.m.d. poate să fie taxare gen ZACA...
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Iese răscoală dacă taxează mult masinile vechi. Ar fi o măsură cu care ar pierde mult la alegeri. Nu poți obliga lumea să aibe mașini noi într-o țară în care veniturile sunt mici.

Eu aș sta liniștit. Și oricum, dacă se schimbă lucrurile în rău pe aici, ne putem muta masinile la vecinii bulgari. Pe urmă, nu văd ce m-ar putea opri să cumpăr un Mercedes Cobra, îl fac autovehicul istoric și merg cu ulei în care s-au prăjit cartofii la șaormerie.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

"Ar fi o măsură cu care ar pierde mult la alegeri" - Bine punctat.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitorul diesel

Post by Faust »

Majoritatea românilor nu își permit mașini noi care sar de 12...15000 euro, asta cu sacrificii destul de mari și cu rata la bancă sau leasing.
Cum a spus colegul mai sus..... cine va pune taxe mari și restricții..... își dă cu stângul în dreptul la alegeri.
Taxa Vrâncioaia a fost o dumă electorală, defapt nu a vrut să introducă acea taxă, a lansat duma.... apoi a zis că nu o mai introduce, ca să dea bine la prostime.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

uite ionut si electrica cu schimbator de viteze pe la minutul 18.25-30 -

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

"Majoritatea românilor nu își permit mașini noi care sar de 12...15000 euro, asta cu sacrificii destul de mari și cu rata la bancă sau leasing."
Măcăne asta... avem cred că printre cel mai scump parc auto.Nu văita românii de bani.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

@razesul - Parca as renunta la AT-ul meu pentru o astfel de "manuala" :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Breiching niuz! Incredibil! Senzațional! Asta schimbă tot ce știai! N-o să-ți vină să crezi!

PSD nu mai e la putere de doi ani! Ăștia au alt public, mai ales USR. O bagă pe aia cu Europa, modernizare, ecologie și, argumentul cel mai tare, m#ie la saraki! și publicul lor e în extaz. Nu știu ce răscoale visați voi. Or să primească aplauze.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Mi se rupe și de PSD și de USR. Conform sondajelor, publicul progresist e în scădere, cam pe la 12%.

Poate că ei ar dori să forțeze o măsură de genul ăsta, dar nici PNL nici UDMR nu i-ar susține.

Nu am avut până acum mașină Diesel, dar deja plănuiesc să o schimb pe asta peste vreo doi ani cu alt Diesel.

Ce mă deranjează, că tot veni vorba de ecologie, e că multe defecțiuni la Diesel și mai nou și la benzină sunt datorate în mare măsură normelor euro.

EGR, DPF, Ad Blye, injecție directa la benzina, downsizing.

O alternativa mult mai bună la tâmpeniile astea, cel puțin la noi care suntem mai rupți în cur, ar fi incurajarea altor combustibili mai puțin poluanți și al transportului în comun.

Cam de vreo 10 ani de când e nebunie în traficul din București, locuri de parcare sunt greu de găsit, circul foarte rar cu mașina în cursul săptămânii.

Dacă ar exista un transport public decent, sunt sigur că ar fi mult mai mulți care să-l folosească.

Un transport public decent ar ajuta mult mai mult la combaterea poluării cauzate de mașini decât norme stupide, taxe sau interziceri la fel de stupide.

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitorul diesel

Post by Faust »

Nesta3

Așa pare, că avem multe mașini scumpe, extrem de multe sunt sh, cu peste 200000km rulaj, știi foarte bine că noi, bulgarii, sârbii, albanezii, le facem curat nemților.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Poate cu 200000 pe bord când le-au cumpărat de la samsari. Și pe Olx dacă ne uităm, majoritatea mașinilor aduse din alte țări și care au peste 10 ani au cam 200 000. E un număr magic. :D

Eu încă încerc să aflu câți kilomatri are mașina mea în realitate.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Transportul public în București este foarte OK în oraș. Problema o reprezintă suburbiile dezvoltate haotic, cu străduțe foarte înguste unde nu se poate introduce transport public deoarece nu are loc pe străzi, astfel că cei de acolo nu au variante decât auto propriu. Dar, cei din oraș vor ajunge să renunțe treptat-treptat. Acum mașina încă este o chestie de statut, de „împlinire socială”, nu o nevoie reală pentru destul de mulți.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

Ar putea merge de la țară de pe unde stau până la o stație de metrou aflată la marginea Bucureștiului și de acolo să folosească transportul public. Sunt unii care așa procedează.

Să facem un calcul simplist. Dacă ai obliga 500 000 de bucureșteni să treacă la mașini electrice, efortul statului s-ar ridica la 500 000 * 10 000 de euro ajutorul financiar = 5 miliarde de euro. Efortul proprietarilor s-ar ridica la cel puțin încă atât.

Cu banii ăștia acoperi cu metrou tot orașul, faci linii noi de tramvai/metrou ușor, troleibuz, benzi unice. Îi poți muta pe toți ăia în transportul public. Care va rămâne spre deosebire de mașinile electrice care peste 10 ani ajung rable și iar trebuie făcut un mare efort financiar.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Viitorul diesel

Post by razesul »

Da asa este bluehack de asta tot zic ca bataie e la bani nu la ce inhaleaza ceteanul - masurile trebuie sa vina de SUS in jos, mai ales cand vorbim de productie - hai sa ne asiguram ca 90% din productia de curent electric este din resurse "verzi", 100%, nu ardere de biomasa care si aia produce codoi - si prin asta rupi in doua cele 2 sectoare care genereaza cel mai mult codoi - vezi mai sus.

Plantezi copaci care se hranesc cu codoi foarte ieftin - hai sa citim si alte povesti - Why deforestation increases CO2? Deforestation is becoming a big problem. Scade temperature de incalzir ein casa iarna cu un grad si consumi mai putin CO2 - temperature normala de somn este 18grade cati oameni dorma la aceasta temperatura? solutii ieftine tata nu miliarde.

Eficientizezi transport public in marile orase + intre orase + intre tari - si omul renunta singur la masina sua ma rot o sa fie dar folosita cand si cand.

Asa pare o joaca de copil, hai sa il facem pe amaratul de cetatean sa renunte la ICE-ul lui cu care merge in media 35km/zi - asta zice statistica - eu am 75km/zi pana acuma.

P.S. furnizorul meu de curent - LUMINUS - se lauda ca el aduce DOAR energie verde - eoliene & co, deci eu incalzirea si mancarea mi-o fac cu energie verde - conforma statisticii sunt mai verde fata de unul cu electrica, dar care nu foloseste energie verde pt casa. Mai mult, peste ani cand o sa imi iau electrica inclusiv aia o sa fie alimentate cu verde.

BlueHack
Posts: 146
Joined: 28 Apr 2021, 13:31
Auto: Kia Ceed Active 1.6 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by BlueHack »

La producție de energie, cred că suntem destul de verzi în România. Dacă terminăm reactoarele de la Cernavodă și mai facem o centrală nucleară, cred că putem închide toate termocentralele și mai și exportăm.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”