Viitorul diesel

Subiecte care nu ţin de un numit model
User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Viitorul diesel

Post by ionutp »

Pare destul de clar ca viitorul e electric si ca diesel-urile vor disparea, destui producatori au inceput sa le scoata din oferte.
Dar in viitorul apropiat, pana in 2030 de exemplu, cum credeti ca vor evulua lucrurile? Atat in Europa cat si in Romania.

Daca ne uitam la specificatii, la normele de poluare, diferentele nu sunt tocmai mari intre diesel vs benzina. Cel putin la EURO6, dar nici la EURO5 nu e rau. Ce vreau sa spun e ca din punctul meu de vedere un diesel modern nu e chiar atat de rau cum crede lumea. Mizerabilii de la VAG au dat-o in bara cu acel "Dieselgate", probabil si altii, si cred ca asta a inceput sa schimbe lucrurile.

Masinile diesel moderne au EGR, filtru de perticule si SCR( (ad blue) iar rezultatele cred ca se vad (sau mai bine spus, "nu se vad", daca te uiti la evacuare). In plus, cantitatea de monoxid/dioxid (le incurc) este la jumatate fata de motoarele pe benzina. Nu asta produce incalzirea globala?

De asemenea sunt ceva studii care zic ca marea poluare, la nivel global nu la nivelul oraselor, nu este data de masinile disel ci de multe alte cauze printre care si transportul aerian, naval etc. Da, se vrea sa se scada poluarea din orase, dar din punctul meu de vedere nu ar trebui sa se "dea" doar in diesel ci fie sa permita doar masini electrice, poate cu (plug-in) hybrid, fie sa permita doar diesel dar si benzina cu aceleasi norme EURO.

Sa nu uitam ca stirile de asemenea mentioneaza doar ca "DIESEL INTERZIS" nu si faptul ca doar intre anumite ore, sau doar anumite norme: https://www.promotor.ro/stiri-auto/in-c ... l-18311306 Asta mareste cumva "frica de diesel" a oamenilor.

Eu, ca pasionat de SUV-uri (indiferent de dimensiune) ma gandesc la faptul ca aici un motor diesel e destul de necesar. Masinile sunt mari si grele si au nevoie de un motor puternic. Motoarele turbo pe benzina sunt bune, dar firmele fac "downsizing" si scad performante pentru a se incadra in acele norme europene. Si consumul creste de asemenea...

Ca posesor de diesel am simtit nevoia sa ma plang cuiva (nu am cui altcuiva :( pe voi va am) si sa imi insir gandurile :D
Voi ce pareri aveti referitoare la subiect? Mai merita sa iti iei diesel nou?

PS: Nu ziceti ca diesel e tractor, e doar o pisicuta ragusita.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by panzer »

Sunt mai multe aspecte: CO2-ul este mai mare la benzina decat la Diesel. Doar ca CO2-ul este stabil in atmosfera. CO (monoxidul de carbon) nu este stabil. Se combina cu O2 din atmosfera si e mai grav. Dar aici se termina avantajul diesel-ului.

Mai nocive decat COx-urile sunt NOx-urile unde Diesel-ul pierde de la distanta. Si astea sunt si mai nocive decat COx.

Si mai nocive: emisiile de particule. De aceea au aparut filtrele, dar magaria producatorilor este ca poti sa le bypasezi. Acestea sunt necesare si la benzinarele noi (GDI) pentru ca crescut f tare temperatura si presiunea la care arde amestecul.

Nu uita ca principala problema a fost ridicata de municipalitati. In orase este problema mare si efectele foarte grave: aglomeratie de oameni => multe victime. CO2-ul in oras este cel mai bening. NOx-urile duc la ploi acide iar particulele cele mai nocive pt ca nu pot fi filtrate de sistemele umane de protectie.
Pt ca la nivel de incalzire globala transporturile sunt abia pe locul 3-4: dupa agricultura, industrie, energie.

Primul pas este hybrid-ul (nu cel mild). Daca te uiti atent motoarele termice de pe hybride sunt in special MPI in ciclu atkinson (mai eficient). Conduse corect cele de la Toyota consuma 4L in Bucuresti. (nu e valabil la Kia pentru ca motoarele sunt GDI iar cutia este DCT => 7-8L). Daca arde 4l sigur emite mai putin decat daca ar consuma 8l diesel sau benzina.

Parerea mea este ca primul pas si la diesel va fi tot hybrid-ul. Sunt faine Mercedes-urile hybrid ale STB-ului. Acelasi lucru se va intampla si la utilitare sau SUV-urile adevarate (gen Land Cruiser, truck-urile americane). SUV-urile mai mici (gen Duster) vor fi electrice. Si 2008-ul lui Nesta e un prim exemplu. La fel si Niro.

Nu exista solutii pentru TIR si Tractoare. Dar acolo inca nu sunt implementate inca nici ceeace se poate acum in materie de diesel (si-au facut cartel). Ca urmare UE investeste in tren-uri sa inlocuiasca TIR-urile pt marfa.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Da, asa e. Eu ma gandesc insa ca si motoarele pe benzina polueaza si ma gandesc mai mult la cele mai noi, EURO5 si EURO6.
Nu mi se pare ca diferenta e atat de mare intre diesel si benzina, cel putin in maximele acceptate de catre norme. De aceea nu mi se pare corect ca ataca doar diesel. Problema o reprezinta masinile vechi, in special diesel, da, dar la cele noi nu vad diferente atat de mari.

Cat despre hybrid, aduce avantaje, dar din punctul meu de vedere, singurul care "conteaza" e plug-in hybrid. Acolo se vede diferenta.
Au inceput sa apara si SUV-uri electrice, motoarele "pot", dar e nevoie de baterii mari fiind masini grele si probabil va mai dura ceva pana sa avem SUV-uri electrice, cu autonomie buna si un pret relativ acceptabil.

In Romania oricum e dificil sa se puna orice fel de restrictie de acest fel. Cred ca pana in 2030 nu vor fi probleme referitoare la taxe si interziceri, cel putin nu unele mari si pentru modele mai noi. Iar de atunci cred ca vom avea si o infrastructura potrivita pentru electrice. Consider ca va mai dura 2-3 ani pana sa avem ceva "ok" in legatura cu asta.

Mie mi-a placut ideea de motoare pe hidrogen, care au si o autonomie foarte buna. Da, e problematic cu presiunea mare la care e tinut, dar ar fi ideal, zic eu. Am inteles ca producerea bateriilor poate fi daunatoare pentru mediu, nu stiu daca e cazul in cazul hidrogenului, are cineva idee?

A, eu am purificator de aer acasa, imi arata nivelul de PM1, PM2.5 si PM10 si pare sa le filtreze. Dar nu cred ca poate filtra NOx-urile, insa in rest tine nivelul de PM mult sub limitele legale de "calitate foarte buna a aerului". Va recomand, mai ales daca stati aproape de un bulevard.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by panzer »

Teoretic Hidrogen-ul poate fi obtinut prin hidroliza, avand ca sursa curentul electric. Doar ca randamentul energetic nu trece de 55% nici la cele mai avansate instalatii. Asa ca industrial se obtine din gaz , deci tot fosil, dar fara emisii. Este solutia viitorului insa pentru utilajele de putere. Alstom deja face trenuri pe hydrogen, Hyundai face autocar-uri pe hydrogen. Ma astept ca pe viitor sa le vad pe TIR-uri si Tractoare.

Personal eu sunt anti diesel. Am avut de la birou si Megane si Fiesta diesel. Tronca-tronca. Pana se incalzeau, frig. Etc. Deci nici acum nu mi-as mai lua diesel. Oricum nu unul corect, nou. Din cauza ca in Germania multe orase au interzis diesel-urile (iar ei stiu care sunt contrafacute - dar nu ne spun si noua!), magarii le arunca la noi la pret de dumping. Romanul se bucura, ca oricum il doare la basca de toti care mor la Fundeni de cancer. Atata timp cat el isi ia masina cu 3000 euro. Atunci cui o sa revinzi diesel-ul peste 5 ani? Chiar daca al tau e corect. Deci bani aruncati.

Ca si producator acum ar tb sa fii nebun sa investesti in cercetare pentru Diesel Euro 7 (normele americane sunt si mai dure) cand toti ceilalti investesc in electric si hydrogen si din ce in ce mai multe tari anunta ca vor interzice in 10 ani atat diesel-ul cat si benzina. 10 ani nu e asa de mult, doar 2 generatii de masini.

Desi stau la casa (am trifazic) si fac in mod normal o naveta de 50km zilnic dus intors, nu mi-as lua niciodata nici plug-in hybrid. Mai intai pentru ca au cele mai mari probleme de fiabilitate. Apoi costul lor este enorm. Uitati-va cat costa un Ceed SW Plug-in Hybrid. Oricum nu am 36000 euro de dat pe o masina.

Bateriile au probleme mari la reciclare.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Referitor la acest subiect; masina "noua", sau second-hand pentru cineva, in anii urmatori, cum vezi lucrurile?
Daca ar fi sa iti iei schimbi masina anul acesta sau in urmatorii ani, ai alege benzina sau ai trece pe electrica?
Benzina ar intra cam in aceeasi categorie cu diesel, ma gandesc ca peste cativa ani cam toata lumea va trece pe electrice, pe cat posibil. Dar momentan nici autonomia si nici infrastructura nu permit acest lucru prea bine.
Cum se vor vinde masinile pe benzina/diesel in anii urmatori? O sa fie persoane dornice sa le ia? Probabil cu o scadere a pretului nu vor fi probleme, ma gandesc.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Viitorul diesel

Post by Faust »

Cum vad eu treaba în România.
Sh se vor cumpăra tot poluatoare cu azot și sulf, romanul fiind mort după "tedei" care consumă 5l/100km, indiferent de capacitatea cilindrică a motorului 😂, în visele unora.
Mașini noi..... vor fi preferate tot "tedei" sau hybride cu "tedei", mulți le cumpără fără să își facă un calcul al costurilor, pentru ei contează doar consumul.
Mașini electrice, doar hipsterii, dacă vrei să mergi în Grecia sau Italia...... mai bine faci călătoria cu trenul, autonomia este doar pe hârtie să nu mai vorbim de stațiile de încărcare, mașini scumpe comparativ cu același model dotat cu motor termic, sunt scumpe chiar dacă prinzi voucher de 10000 euro.. Cei care cred că o electrică nu poluează nu se gândesc la poluarea procesului de fabricație al acumulatorului, poluarea pentru producerea energiei electrice, reciclarea acumulatorilor, după mine este ceva foarte ipocrit.
Cei care fac 10....12000km an, țin la buzunarul lor, inclusiv întreținere, fiabilitate in timp, aleg motoare pe benzină.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

Hai sa iti zic eu parerea mea,utilizator de benzina in trecuta, condus 3 luni 2 dieseluri si in prezent, utilizator de masina electrica.
In Romania, acum 5 ani sau puțin mai mult, erau 2 masini electrice si statii care se numarau pe degete.In momentul de fata, ai multiple variante pentru masini electrice si statii undeva la 500.In 2018 erau 200, la sfarsit de 2019, 400 statii si infrastructura e in continua dezvoltare.Din astea 400 statii, 130 sunt rapide.Urmeaza dezvoltarea infrastructurii prin statii super rapide de minim 100kw putere.Deci, treaba nu sta pe loc.
La faza cu poluarea nu sunt de acord. Ideea trecerii la masini electrice e aceea ca poluarea se scoate afara din oras, pe cand la motoarele termice nu se intampla asta, indiferent de tehnologie, de filtre dpf etc.
Producerea curentului electric produce poluare, dar partea responsabila, adica, carbunele, ocupa la ora asta un loc 4 procentual in procesul de productie.Deci nu e factor principal in procesul de productie.
Sa luam si partea de poluare a masinilor termice:
Extractie si prelucrare titei, producere benzina si motorina, transport catre statii, alimentare, ardere, degajare noxe, producere ulei motor si cercul merge in continuare.La toate astea se adauga si poluare din energia electrica necesara extractiei si prelucrarii a tot ce am insirat mai sus.
Ca sa inchei treaba cu poluarea, nu cred ca intr-o tara numita pe bune "cimitir de masini", unde se anuleaza DPF si alte minunatii, unde nu exista pic de civilizatie si respect in trafic, se poate aduce in discutie poluarea produsa de o electrica.E aberant si ipocrit.
La partea cu pretul, e si da si nu.Peugeot-ul meu e2008 GT Line, a iesit la pret egal sau chiar mai ieftin decat aceeasi masina identica pe motor termic.Dar sunt si situatii in care masina de serie pe motor termic, e mai ieftina cu pana la 30-40%(Kona).Fara rabla plus, nu ar cumpara nimeni o electrica, pentru ca clar nu se merita.

La partea cu Grecia si Italia sau alte tari, pentru mine exista o singura varianta:avionul.Am iesit de 3-4 ori din tara cu masina(Grecia si Bulgaria) si nu multumesc, nu mai vreau.

Daca vrei costuri minime, electrica e ce trebuie.Nu ai ulei motor si cutie,nu ai distributie, nu ai filtru ulei si aer, nu ai adblue, nu ai filttu motorina, nu ai turbine si alte dracii.Ai doar un fitru polen, lichid frana ,placute si cauciucuri.Plus costuri minime de deplasare.Fac 2000km de cand am luat masina iar costurile cu incarcarile acasa si la statii publice au fost de 120lei.Bineinteles, am bagat si gratuit pe la statiile care inca ofera gratuitate.Cu sportage-ul 1.6 aspirat, la un consum de 9, ma duceam in 1000 lei cu combustibilul.

Si ca sa inchei intr-o nota responsabila, motorizarile termice raman "baza" la deplasarile externe.Pentru oras sau regim combinat de 100km zi, electrica e cea mai buna alegere.Cand vom avea statii de incarcare super rapide, sa zicem, 4 pana la mare, 4 pana la munte si tot asa, nu stiu cat de mult vor mai fi termicele in prim plan.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Sunt de acord ca in alta tara e de prefera sa mergi cu avionul. Rare situatiile in care vrei sa vezi multe lucruri pe traseu, care se complica astfel.
Electricele salveaza orasele de poluare, dar momentan nu mi se par practice nici pentru drum lung, in tara. Si acesta e motivul secundar pentru care lumea nu le cumpara. Primul e desigur pretul.

Cred ca pana prin 2025 se vor vinde in continuare masini second-hand cu motoare termice, de orice fel. La noi in tara, in special, nu cred ca vor fi probleme ca masina e diesel sau benzina, nu cred ca vom ajunge la restrictii cat de cat semnificative pana atunci.

Probabil dupa 2025, sper, oamenii vor fi mai interesati de electrice si intre timp infrastructura se va dezvolta iar autonomiile le vor creste. La noi ar trebui sa se dea in special in cotetele acelea care scot fum negru de nu poti merge in spatele lor. Nu stiu cum trec ITP-ul, probabil cu mita. Si sunt destul de multe.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Nepriceputeanu
Posts: 2
Joined: 08 Feb 2021, 12:15
Auto: Waiting time
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by Nepriceputeanu »

Din pacate la noi, lucrurile vor sta identic inca multi ani de acum incolo. Pentru ca in viziunea politicului, daca unui nene cu un diesel de isi afuma sunca in spatele esapamentului i se vor da interdictii (sau taxe marite) automat vor pierde voturi. Deci, voi muriti pe rupte la Fundeni, noua ne trebuie voturile poluatorilor.
PS. In ianuarie mi-am comandat un GT Line 1.6 DSL HP mild hybrid.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Viitorul diesel

Post by zaboss »

Unul dintre motivele pentru care m-am grăbit să vând Sportage-ul era și faptul că era Diesel Euro 5. Eu am luat benzină, 10 ani cred că va fi OK. În circa 2 ani va mai trebui o mașină că face cel „mic” 18 ani și oscilez între ceva full electric/PHEV/benzină clasică. Idea este că pentru oraș am FIatul, care abia are 16.000 km, e E6, doar că la consum nu e foarte departe de Kodiaq, gen 10% Fiat, 12% Kodiaq media în București. Clar nu aș mai lua Diesel, deși văd că la VAG continuă să scoată motoare diesel.
Nu sunt de acord că la SUV este musai motorină, am făcut la un moment dat un test drive la Tarraco și cu 1.5 TSI de 150 de CP și era OK. Eu la Sportage aveam 136 CP și efectiv nu am simțit niciodată nevoia de mai mult. E adevărat, e cuplul la fel ca cel de 185.
Nu aș avea o problemă cu una full electric, la întreprindere s-au montat 40 (patruzeci) stații de încărcare, acasă am parcare subterană și pot să-mi montez o priză sau chiar stație, probabil din aceea de 11Kw ca să nu trag din transformator direct. Un ID3 ar ieși cam la același preț cu un Golf sau cu o Octavia pe benzină dotate similar singura diferență fiind siguranța autonomiei.
Un PHEV este tricky, pentru că prețul este cam cât una electrică (aici e o fază dubioasă la VAG, acum un Superb PHEV este mai scump decât Passatul hibrid!, când am luat Kodiaqul Superbul era cu vreo 4000€ mai ieftin ca Passatul). PHEV nu se pune decât pe mașini mari, nu ne mai trebuie :). Am văzut că Skoda a anunțat o „Fabie” electrică pentru 2024. Ar fi fost mai interesantă o „Scala”. 500 mi-a cam tăiat pofta de mașinuțe mici, mi-ajunge. :D
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Am citit si eu ce s-a scris mai sus si pt ca am si eu o dilema legata de mild-hibrid diesel vs benzina am zis sa postez aici poate ca fiind mai multe pareri ajungem la un rezultat concret.

Eu am o masina diesel, euro 4 si dupa valva de anul trecut cu taxa "oxigen" pentru Bucuresti mi-am dat seama ca ar cam fi timpul sa-mi schimb masina. Dupa ceva timp de studiat pe net am ajuns la concluzia ca mi-ar placea o Kia Ceed Sportswagon. Toate bune si frumoase, dar am avut o dilema legata de diesel vs benzina din cauza consumului mult prea mare de la benzina.

Marile suparari legate de diesel au aparut dupa "problema celor de la VAG" cu noxele. Nu s-a spus la fel de tare ca mai toti marii producatori de motoare diesel au avut aceeasi problema.

Lumea acum recomanda motoarele pe benzina ca fiind mai "curate", numai ca motoarele pe benzina de acum vin la pachet cu aceleasi probleme care pe vremuri erau numai la diesel: au turbina, au injectie mai 'sofisticata", au EGR si au si filtru de particule care periodic se regenereaza. Motoarele pe benzina sunt acum mai mici si cu mai multi cai putere ceea ce le impinge la consumuri mari. Din ce filmari am vazut pe net consumul creste semnificativ la fiecare "greutate" intimpinata pe drum - un mic deal, o pala de vant, masina ceva mai incarcata etc. Nu mai vorbesc de consumul real in oras care nu mai are nici o legatura cu cifrele date de producator.

Motoarele diesel sunt aratate mereu cu degetul ca fiind poluante in comparatie cu cele pe benzina. Este adevarat, dar numai la motoarele diesel de generatie ceva mai veche, cele euro 6d sunt altceva. Verificati cum arata teava de capat de la esapamentul unei masini cu motor diesel euro 6D. Daca nu aveti unde, puteti privi (bucurestenii sau cei care au drum prin Bucuresti) cum arata esapamentul de la mult criticatele autobuze turcesti OTOKAR (esapamentul este in spate, stanga, sus)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by JOHNNY_KIA »

Si pentru ca s-a scris mai sus despre autobuzele MERCEDES HYBRID (cele verde deschis - ultimele cumparate de primaria Capitalei) va spun ca sunt mild-hibrid in sensul ca partea electrica (motor electric+ baterii auxilare) ajuta la demaraj si atat. Mercedes zicand pe site ca reduc consumul cu pana la 8%. Autobuzele Mercedes hybrid proaspat cumparate nu merg NICIODATA pur electric.

Parerea mea este ca viitorul motoarelor diesel nu mai este la fel de luminos ca pana la "problema VAG", dar raman in continuare niste motoare fiabile, cu consumuri mici si cu puteri mari si cuplu bun relativ la capacitatea cilindrica.

Acum toata lumea viseaza la "electrificare". Romania mai are ceva de asteptat pana se va putea vorbi de o crestere importanta a ponderii masinilor pur electrice si la noi. Acum sunt extrem de scumpe pt puterea noastra de cumparare si problema alimentarii va ramane mult timp. Sunt foarte curios cum se va dezvolta problema "electrificarii" peste 5-10 ani la nivel mondial cand vor fi foarte multe baterii de reciclat, iar necesarul de energie electrica va creste exploziv (vedeti si problema vremii din TEXAS de zilele acestea cand a "cazut" curentul si 4.5 milioane de oameni au ramas fara curent zile in sir)

Sigur ca teoretic acum cu pretul scazut al curentului pare o afacere buna alimentarea la priza, dar pe masura ce va creste cererea va creste si pretul curentului. Poluarea se va muta din centrul oraselor mari la periferie (pe "camp" sa zicem), dar poluarea tot va fi si efectul de sera tot va face probleme in timp.

JOHNNY_KIA
Posts: 16
Joined: 03 Feb 2021, 13:33
Auto: Sportage 1.6 DSL mild-hybrid
Location: Bucuresti

Re: Viitorul diesel

Post by JOHNNY_KIA »

pentru cei care doresc informatii despre motorul mild-hybrid de la MERCEDES-urile noi din Bucuresti
https://www.mercedes-benz-bus.com/ro_RO ... ology.html

Este o tehnologie foarte asemanatoare cu cea de pe Kia, cu mentiunea ca Mercedes foloseste condensatori si nu baterii

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 992
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by ionutp »

Ma tot gandesc si eu la asta, diesel vs benzina intr-o perioada in care se trece pe electrice sau cel putin hybrid/plug-in hybrid.
Sincer, incept sa vad lucrurile asta: nu mai conteaza din punct de vedere al poluarii daca iei diesel sau benzina. Din moment ce se face treptat trecerea pe electrificare, nu cred ca se va mai face o diferenta atat de mare intre diesel si benzina.

Pentru masinile mai mari si mai grele cum ar fi Sportage sau Sorento, vad un bun avantaj in a avea diesel deoarece e mai puternic. Apare intrebarea de vanzare a masinii peste x ani si cred ca atunci electrificarea va fi mult mai populara decat acum iar oamenii vor avea de ales fie intre o masina electrica/plug-in hybrid si una termica unde poate diesel chiar ar avea de castigat (putere si consum). E posibil ca o legislatie in aceasta masura sa se aplice pe motoare termice, nu doar pe diesel, eu asa as vedea logic o astfel de lege.

Eu vad utilitatea unui mild-hybrid/hybrid, dar consider ca daca este posibil, un plug-n hybrid ar fi ideal de cumparat in aceasta perioada, cu gandul ca ar fi mai usor de vandut pe viitor si la urma urmei va merge si fara curent. E un fel de mix, nu e nici una nici alta. Chiar daca cineva nu are posibilitatea de a-l incarca mereu, numarul statiilor de incarcare va continua sa creasca si va aduce un avantaj pe termen lung.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Viitorul diesel

Post by Nesta3 »

2020 a fost anul in care, in Europa, productia de energie verde a depasit productia din combustibili fosili.Se cam poate, dar trebuie sa si vrei.
Cand se va scumpi electricitatea, pretul motorinei/benzinei va fi deja explodat.
Am mai expus problema poluarii termice versus electrice.Nu o mai lungiti cu producerea bateriilor sau a curentului electric.Luati in calcul toata poluarea produsa de fabricile de piese ale termicelor, productia acestora, extractia, producerea combustibililor, transport catre statii, poluarea continuă a motorului termic si reluarea întregului proces.
Ca 20% merg doar extern si ii ajuta un diesel sau benzina e altceva, dar 80% merg in oras si pun teoria("ce faci cu electrica pana in Grecia ") inaintea practicii( drumuri scurte de oras, poluare cat cuprinde, costuri de exploatare imense etc.)
Ziceam ca in 2019 nr statiilor de incarcare era de 400, dintre care 150 erau rapide(50kw ),restul fiind de 22kw(ikea , mega image, etc).In 2021 avem 800 de statii dintre care 250 sunt rapide.
Timisoara a mai facut un pas prin 16 statii de incarcare rapida:
http://www.pressalert.ro/2021/02/16-sta ... timisoara/

Treaba la noi e ca acum iti poti alege ce te coafeaza mai bine: diesel sau benzina pentru extern, hibride sau plug in pentru oras su combinat si electrice pentru oras.
Ca si pret, fara ajutorul de la stat, da, sunt scumpe, dar cand scazi contributia statului, un tichet rabla clasic si o alta reducere de la dealer, ajungi la pret de termica.Ca exemplu,Kona cu bateria de 64kwh, care are autonomie in oras intre 400 si 500km in functie de conditii ajunge la 27mii euro.Echivalent, un Sportage 1.6tgdi, cu consum de 13 in oras si cu o autonomie de oras tot pe acolo, e aproape ca pret.
Cu a mea, merg cu ehivalent de 2.5l/100km cand e frig si cu 1.5l/100km cand sunt temperaturi ok, 15-20°.Mai pui si reviziile aproape inexistente ca pret(90 lei prima si poate 200lei a 2) si deja pentru oras nu exista varianta mai buna.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”