Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Subiecte care nu ţin de un numit model
alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Zâua bună :)

Cu voia dumneavoastră, deschid aici un jurnal despre o mașină non-Kia. Sper să mă primiți. :)

Deși Gălbuia se achită fără greș de obligații în limita dotărilor, circulând mai mult începeam să visez la niște dotări suplimentare, în special la capitolele "faruri adaptive/matrix" și "sisteme de asistență" (autonomie nivel 2).

Așa am ajuns la... Ștrumfu' electric în 3 pistoane :D
Image => Image =>Image

Mai exact: Nissan Qashqai J12, Tekna+, e-POWER.

Image

Detalii tehnice:
  • Caroserie: crossover, 4/5 uși
  • Culoare: Magnetic Blue (RCF, perlat/metalizat) + plafon negru (XFV)
  • Gabarit: 4425 x 1835 x 1625 mm
  • Garda la sol: 175 mm
  • Jante: 20x8J, aliaj
  • Anvelope: 235x45 R20
  • Motor tracțiune: electric, 188 CP (144 kW) @4500-7500 rpm, 330 Nm @0-3000 rpm
  • Baterie tracțiune: 1,97 kWh, 346V
  • Transmisie: reductor final cu raport unic
  • Motor termic generator: 3 cilindri turbo, 1477-1497 cmc (compresie variabilă), 156 CP (116 kW) @4600 rpm, 270 Nm @1800-3750 rpm
  • Viteza maximă: 170 km/h
  • Masa maximă autorizată: 2180 kg
  • Emisii CO2: 119-120 g/km
  • Norma poluare: Euro 6D full
  • Capacitate rezervor: 55L
  • Volum portbagaj: 436 L
Altele:
  • Frâne cu discuri ventilate față/spate
  • Suspensie spate Multi-Link
  • Diferențial cu alunecare limitată (LSD)
Spicuind din dotări:
  • Exterior:
    • Lumini LED față/spate și lumini de drum adaptive (matrix)
    • Alarmă și acces fără cheie (keyless) cu chei inteligente
    • Senzor de ploaie cu ștergătoare hibrid și duze de lichid integrate în brațe
    • Senzori de parcare față/spate cu parcare automată și frânare autonomă
    • Sistem camere 360 cu detecția obiectelor în mișcare
    • Geamuri electrice cu impuls față/spate cu ridicare din telecomandă
    • Hayon electric cu ridicare/coborâre prin gesturi
    • Plafon panoramic
  • Interior/Confort:
    • Interior piele Nappa matlasată, negru cu accente albastru închis
    • Scaune șofer și pasager cu reglaje electrice, reglaj lombar pe 2 axe (înălțime/adâncime), masaj. Scaun șofer și oglinzi cu memorie
    • Volan, scaune față, parbriz, oglinzi încălzite
    • Aer condiționat automat pe 2 zone
    • Instrumentar de bord digital 12,3"
    • Afișaj proiectat pe parbriz (HUD) 10,8"
    • ProPilot + NaviLink, pilot automat inteligent, cu urmărirea benzii și/sau a mașinii din față, păstrarea distanței, recunoaștere semnelor de circulație și adaptarea pilotului la limitele de viteză sau alte situații (sensuri giratorii, viraje strânse, ieșiri de pe autostradă)
    • Iluminat ambiental
    • Podea portbagaj reglabilă/configurabilă/reversibilă
    • 1 priză 12V pe consola centrală și o priză 12V în portbagaj
  • Moduri conducere:
    • Standard: eco / normal / sport
    • Specifice: frânare regenerativă D/B și ePedal Step (mers cu o singură pedală)
  • Siguranță:
    • Frânare autonomă față (vehicule, pietoni, bicicliști, senzori parcare), spate (senzori parcare), lateral (trafic transversal la mersul cu spatele), intersecții
    • Monitorizare unghi mort cu sistem de avertizare la trafic lateral la mersul cu spatele
    • Sistem de avertizare și păstrare a benzii de circulație
    • Sistem detectare oboseală șofer
    • Apelare automată în caz de urgență (eCall)
    • Frână de mână electrică cu funcție AutoHold
    • Monitorizarea presiunii în pneuri cu senzori în jante și afișarea presiunii în bord
    • 7 airbaguri: frontale, laterale, cortină, central față
  • Multimedia/Conectivitate:
    • Sistem de anulare activă a zgomotului (active noise cancelling)
    • Navigație NissanConnect 12,3" cu hărți și servicii TomTom (info trafic, prețuri benzină, POI online, date meteo)
    • Sistem sunet Bose cu 10 difuzoare
    • Încărcător telefon wireless 15W
    • 4 porturi USB (2xUSB A, 2x USB C, câte unul față/spate)
    • Compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto
Preț total: puțin peste 41.000 E

Mașina e ajunsă la Euro-Motor Brașov, dar încă nu e plătită/ridicată.

Primele cheltuieli suplimentare necesare vor fi:
  • Cameră de bord: Viofo A229 Plus Duo
  • Anvelope iarnă: Bridgestone Blizzak LM-001
  • Asigurări
  • folie de protecție pe faruri
  • folii protecție la mânerele ușilor
  • lumini LED în portbagaj
Va urma: de ce Nissan, și de ce e-POWER.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

În principiu, eu nu mai voiam crossover, mi-ar fi ajuns un hatchback, mai mic, mai ușor, mai eficient. Dar prioritatea au fost dotările. Efortul financiar nu era justificat decât dacă aducea un upgrade serios față de Gălbuie.

Am căutat ceva care:
  • să aibă cât mai puține lipsuri (preferabil deloc) față de ce am deja, știind că la actuala folosesc absolut toate dotările
  • faruri adaptive obligatoriu
  • autonomie nivel 2 obligatoriu
  • de preferat reglaj lombar pe 2 axe
  • de preferat NU cutie dublu-ambreiaj
  • și-n rest, cât mai multe din ce-oi mai găsi
  • preț orientativ 30-35k euro
Din păcate, Kia nu oferă ce caut eu. Singurul model cu matrix e Sportage, o mașină mult prea mare, scumpă și gurmandă pentru ce am eu nevoie. Dacă aparea matrix pe XCeed la facelift, era poate o variantă de luat în calcul, însă tot mă reține cutia dublu-ambreiaj...

Finalistele au fost Peugeot 308, Mazda 3, Nissan Qashqai.

Peugeot 308:
  • pentru mine, dpdv design exterior din orice unghi, un 308 GT verde reprezintă apogeul. Și interiorul îmi place, vizual
  • la test drive, cutia mi s-a părut foarte-foarte faină
  • lipsuri mici dar importante pt mine: de ex. nu are AutoHold; presiune anvelope indirectă, fără afișaj numeric (care mi-e foarte util, am scăpat de manometre și verificări periodice, plus pene care se descoperă mult mai repede); monitorizare unghi mort fără avertizare sonoră (păi dacă mă uit în oglindă s-o văd beculind, văd și mașina de lângă mine oricum, iar daca cumva nu mă uit, c-oi fi tâmpit pe moment, atunci BSMul e fix degeaba) ș.a.
  • păstrarea și urmărirea benzii funcționează doar la viteze mari, peste 70km/h dacă rețin bine
  • eronomia generală, cu touch peste tot și climatizare pe ecranul multimedia... Bleah
Eliminată

Mazda 3 (sau CX-30)
  • rezolvă "lipsurile mici" de la Peugeot, ergonomie ok cu butoane fizice
  • autonomia lasă de dorit: urmărirea benzii doar la viteze mici (sub 50km/h), pilot adaptiv neintegrat cu navigația sau detectarea semnelor, navigație Here neconectată (fără info trafic, fără nimic, aici chiar a fost un șoc pentru mine)
  • per total, foarte puține beneficii față de Gălbuie
Eliminată

Nissan Qashqai mild-hybrid 1,3 DIG-t (varianta inițială)
  • ergonomie ok, butoane fizice, HUD mare, pilot integrat cu navigația, urmărirea benzii funcționează și la viteze mari (mereu), și mici (cu mașină în față, dar măcar merge)
  • cutia CVT n-am apucat s-o testez, dar în reviewuri era lăudată implementarea
Altă variantă viabilă care să-mi gâdile așteptările n-am găsit.

Și Ștrumfu' are lipsuri cunoscute și asumate, că mașina perfectă nu există:
  • parbriz încălzit - am mari emoții cu reflexiile noaptea, și mari avantaje nu-i văd. Niciodată n-am petrecut mai mult de 5, maaaaxim 10 minute să curăț geamurile iarna, fără racletă (nici nu mai am de ani buni), și fără să ard benzina în parcare (cum e nevoie pentru parbrizul încălzit)
  • scaune piele - puteam renunța la ele dacă scădea un nivel de echipare. Totuși le-am ales pentru reglajul lombar pe 2 axe (inclusiv la pasager). Păcat că nu-s și ventilate, ca pe X-Trail sau Ariya
  • suport ochelari - lipsă! :lol: Există pe varianta cheală, apoi e înlocuită cu butoanele pentru plafonul panoramic. Că deh, la ce-ți trebuie ochelari când iei mașina mai scumpă? :lol:
  • încuierea automată a ușilor în mers - mașina/calculatorul știe, există inclusiv prezentată setarea în manualul din Europa. Dar Nissan a ascuns setarea în UE, pe motiv că nu poate garanta descuierea ușilor în caz de accident. Amuzant cum în afara UE totuși există, iar alți producători (majoritatea?) nu au dileme de-astea...
  • jante 20 + roata de rezervă lipsă - am vrut mașină din stoc, și doar cu jante de 20 era. Avantaj? Vine cu Multi-Link pe spate (restul vin cu bară de torsiune). Dezavantaj? Am pierdut roata de rezervă, iar oferta de anvelope pe dimensiunea asta e foarte-foarte redusă. Sunt și mai scumpe, da, dar prima bubă e că nu prea ai din ce alege...
  • DRL spate - încă mă întreb de ce toți producătorii se chinuie să facă stopuri LED interesante, diverse forme extravagante, dar ziua stau stinse... mă bate rău logica asta.
  • semnalizare impuls 3x, neconfigurabilă - era așa fain cu 5x... :lol:
Va urma: de ce e-POWER, și nu mild-hybrid?

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by Nesta3 »

Felicitări!
2 chestii misto la Peugeot pe care nu am văzut să le aibă altele în gama de preț:
- ștergătoarele puse pe auto când ploua, după 5 treceri, sistemul știe ca ploua și aprinde faza scurtă.In tara unde proiectoarele ceață se folosesc vara iar când ploua sau ninge se merge doar cu pozițiile, e o dotare super misto.
-DRL spate aprinse tot timpul.Si ceed-ul începuse pe varianta cu led, nu știu dacă au păstrat sau dacă sunt și pe alte modele din gama.
În schimb, monitorizarea presiunii se face doar general, pe toate roțile și trebuie să refaci presiunea în toate.Si semnalizarea cu impuls e setată tot pe 3, neconfigurabila.
Consider ca ai făcut o alegere foarte bună, nu prea aveai ce să iei.Poate doar vreo Tesla, dar dacă nu te coafează electrica, nu există discuții.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Cred că și la Ford Focus 3 (cel puțin) am văzut că aprinde farurile automat pe ploaie. Dar da, o funcție foarte faină!

Legat de DRL pe spate, pe bune că 308 le ține aprinse? Poate mă înșală memoria, dar pe stradă n-am văzut niciunul, și nici prin reviewuri n-am văzut. Dar dacă e cum spui, bravo lor!

Știu că și Megane avea așa pe generația precedentă, nu știu dacă mai e la fel.

La Kia știu că toată familia Ceed are DRL pe spate pe echipările cu stopuri LED (pe halogen nu). Și Gălbuia are. Eu presupuneam că e pe toate modelele noi la fel, dar n-am verificat vreodată.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

De ce e-POWER?

Sistemul este un hibrid în serie, cu tracțiune pur electrică și motor termic legat la generator.

M-am exprimat destul de vehement contra hibridelor de orice fel la drum lung (așa cum merg eu), și în particular contra e-POWER. Și fix asta am cumpărat. :D Îmi susțin părerea: dpdv financiar, hibridul (inclusiv e-POWER) la drum lung NU rentează. Diferența de preț e de cam 7k euro față de MHEV și nu se va amortiza niciodată dintr-o diferență teoretică de consum de 1L. Să zicem că economisesc 1600-2000E în 100k km.

Dar ăsta fu la test drive. M-am dus să văd sistemele de asistență și m-am întors cu deciziile răsturnate.

Mersul complet electric, fără cutie de viteze de niciun fel, mersul lin la absolut orice viteză (mai ales cele mici) și controlul foarte fin al "frânei de motor" / regenerării (față de un termic care ori face frână de motor cât poate, ori deloc, cu șoc evident între stări) m-au cucerit. Plus silențiozitatea sistemului, motorul termic fiind imperceptibil în mare parte (și active noise cancelling ajută aici). Și fără grija autonomiei (față de o electrică pură).

Economia de carburant a contat foarte puțin, iar sporul de putere deloc.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by Nesta3 »

Următoarea ți-o iei electrică full.Nu te mai urci în diesel sau benzină după ce ai experimentat ce înseamnă :motor silențios, fără cutie viteză, alt mod de frânare (prin regenerare și după frâna mecanică) și nu în ultimul rând, mersul complet electric.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by quelloo »

Sa o stapanesti sanatos.
vizual si mie cel mai mult imi placeau Peugeot-ul si Mazda 3 (probabil ca nu erau crossovere)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Gata și asigurările. Cea mai ieftină combinație a ieșit RCA + Casco la Allianz, 1.100 lei + 658 euro. Total de plată 4.370 lei. Casco Max (cu de toate), franșiză 120E/eveniment.

Ceilalți au sărit cu oferte peste 1000E (chiar 1200) pentru casco.

Mulțumesc andrei1271984 pentru asistență cu polițele. :D

Mâine e ziua cea mare... :D

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by andrei1271984 »

Cu placere \:D/
Sa fie intr-un ceas bun ! =D>
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 118 km (deja)

Primit anvelopele de iarnă Bridgestone Blizzak LM001 ieri, 4.744 lei de la BestTires. DOT 3823, proaspete. LM005 nu există pe dimensiunea asta :(. Programat pentru schimb luni, deși am sunat lunea trecută. Aia e, weekendul ăsta mai ies cu Gălbuia. :D

Montat și camera Viofo A229 Plus Duo, 1.260 lei de pe viofo.ro, cu un card Samsung Pro Plus 512 GB, 220 lei de la Vexio.

Dat comandă de niște folii de protecție pentru manerele exterioare, originale Kia (66272ADE00), 160 lei de la Martax Brașov. Am avut și pe Rio, și pe XCeed, impecabile după 4-5 ani, așa că le rămân fidel.

Prime impresii la cald:
Mersul e sublim! :D Senzația fără niciun fel de cutie, neprețuită. Motorul nu se aude deloc la mers normal, doar dacă o calci tare pe coadă. Totuși, dacă merge electric (cu termicul oprit) și o calci brusc, există o întârziere evidentă (mai evidentă decât un turbo-lag) până pornește termicul și dă tot ce poate, semn că bateria singură nu poate furniza prea mult nici pe termen scurt. Vorbim probabil de 1 secundă, nu mult. Dacă termicul e deja pornit, te bagă în scaun instant. Și ce te bagă...

ProPILOT, până acum, pare că e ce trebuie, ține ok distanța și banda, nu e prea lent, nu e prea brutal.

De restul povestesc altă dată, încă încerc să mă obișnuiesc cu toate sistemele. :)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 138 km

Reușit să pun și anvelopele de iarnă. 200 de lei la Domritter Sânpetru. De-acum Ștrumfu' e pregătit să iasă la drum lung, să arate ce poate.

Cu această ocazie, am aflat următoarele:

1) Schimbul de anvelope e mai scump pe 20" decât pe 18". :lol: Partea ”bună” e că la fel costă și pe 19" (ca pe 20"), deci nu conta dacă găseam alt Ștrumf pe stoc cu anvelope de 19".

2) Pe anvelopele astea e ștanțat ”MO”, care, din ce zice nenea la vulcanizare, înseamnă că sunt certificate pentru Mercedes. Păi anvelope de barosan, clar. :lol:

3) Senzorii de presiune de la Nissan sunt intrați la apă. Minusculi, aproape că nu-ți dai seama că-s senzori:
Image

4) Vestea proastă: o jantă e deja lovită. Amu'... eu mă jur pe roșu că n-am atins-o eu. Adică chiar nu rețin. Eu zic că așa am primit-o, și n-a stat nimeni să se uite cu lupa la jante. Din picioare nici nu se vede, dar este:
Image

Acu aia e, să fie de botez, ce să zic. Îmi iau de-o grijă că nu mai trebuie s-o lovesc eu. :lol:

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 193 km

Mâine plănuiesc să ies la drum lung, o să revin cu impresii zilele astea. Până acum am mers doar prin oraș, cel mult pe centură. Prin oraș se descurcă foarte bine, și-ntr-adevăr hibridul strălucește aici. După ce se încălzește termicul, obții fără niciun efort consumuri sub 6 (deocamdată minimul obținut e 5,2). Asta la trafic de oraș moderat, n-am treabă la ore de vârf de obicei.

Azi am ridicat foliile pentru mânere de la Martax, au ajuns repede. Am făcut și o programare la Glass Tuning Brașov, pentru folie pe faruri, pentru luni. Poate le zic lor să le monteze și la mânere.

Ieri am petrecut vreo 2-3 ore făcând prima curățenie în mașină. Că, nu-i așa, asta faci cu o mașină nouă de o săptămână, faci curat în ea. :lol: Dar tot zicea cineva de Dorei la reprezentanță, nu știu cine a făcut pregătirea pentru livrare și ce-și imaginau ăștia de la Nissan (sau de la Dacia? Că e reprezentanță comună, și mașina a stat inițial în parcare la Dacia) că livrează, dar tot interiorul era plin de un strat consistent cocălăresc de silicon, sau naiba știe ce altă substanță. Noroc că n-au dat și pe scaune, dar toate plasticele și pielea de pe uși și bord, chiar și oglinda și geamurile, arătau groaznic,

Image

Am stat să șterg cu Pronto toată mizeria aia, să arate a mașină nouă, nu a taxi (fără supărare taximetriștilor :D ).

Și tot frecând așa peste tot, am descoperit tot felul de... să le spunem ciudățenii. Unele rele, unele bune, unele amuzante, am o listă întreagă. :lol: S-ar putea să fac o serie de postări pe tema asta, să nu le vărs pe toate o dată. Oricum m-aștept să mai găsesc și altele.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 900 km

Prima ieșire, primele impresii. Și bune, și mai puțin. Unele poate greșite pentru că încă nu am descoperit toate secretele sistemelor.

====
MINUS Dimineață, strat superficial de gheață pe parbriz. Pornit parbrizul încălzit. După 1 minut m-am plictisit, am pus mâna pe Dr Marcus și după încă 1 minut ieșeam pe poartă cu parbrizul curat, fără să mai stau să gazez curtea. :lol:

====
PLUS Combinația de motoare se comportă foarte bine, indiferent de ritm și drum. Și agale prin sate, și depășiri de camioane pe E, și fuga pe autostradă, și pe viraje de munte. Foarte silențios, termicul se aude așa... undeva, departe, în fundal. Pe viraje de munte, faptul că poți controla nivelul de regenerare din pedală face mersul foarte lin și foarte ușor de controlat. Am mers exclusiv în mod B și mi se pare cel mai ok, oferind suficientă decelerare maximă la nevoie. În depășiri, absolut nicio emoție.

Am ajuns la Roșia Montană, pe drumuri înguste, destul de abrupte și cu zăpadă frământată. Și aici controlul fin al motorului m-a ajutat să nu am nicio problemă nicăieri, inclusiv când am parcat într-un strat de zăpadă destul de mare pe marginea străzii abrupte.

MINUS Ce lipsește, totuși, e o frânare ”de motor” sub 8-10km/h. Coborând prin Roșia Montană, pe zăpadă, și mergând foarte încet, doar frâna clasică mă ajuta, frâna de motor era 0. Asta pentru că, spre deosebire de un EV, e-POWER nu face regenerare decât până pe la 8km/h, nu și sub. Pe drum drept, merge ”singură”, cam cum face un ICE pur la ralanti, și acolo e ok. Dar pe coborâri cu aderență slabă, ar fi ajutat mult frâna de motor la viteze așa mici.

====
PLUS Suspensia, chiar și cu jantele de 20", mi se pare foarte confortabilă, cel puțin la același nivel cu XCeed. Foarte silențioasă, nici prea dură, nici prea barcă. E pe gustul meu.

====
PLUS Farurile adaptive. Reacționează foarte bine și rapid, atât când se sting, cât și când se aprind. Pe tot drumul am primit doar 3 flash-uri din contrasens, de la mașini aflate la distanță foarte mare, aș zice 1km(?), în zone de câmp deschis și drum drept cât vezi cu ochii.

Ca vizibilitate totală, comparat cu XCeed, impresia e că bat mai larg și ceva mai lung. Dar o să fac niște teste față în față.

MINUS Partea adaptivă refuză să mai meargă dacă plouă :lol: Pe ploaie ușoară, merge. Pe ploaie moderată și peste, rămâi cu faza scurtă. Cumva înțeleg, stropii pe cameră pot duce la decizii incorecte. Dar putea măcar să rămână o fază lungă automată clasică, nu adaptivă, că atunci nu te interesează exact ce fascicul trebuie stins. La Gălbuie merge faza lungă automată fără nicio problemă, indiferent de vreme.

====
PLUS HUD-ul, minunat. E atât de fain să nu te mai uiți în bord și să ai toate informațiile direct în fața ochilor. :D Viteza curentă, limita de viteză (cu avertizarea depășirii), pilotul adaptiv, ajustarea pilotului la limite noi de viteză, avertizările pentru păstrarea benzii, informații de navigație (tip și distanță pentru următoarea manevră), informații media (nume post radio sau titlu melodie), și cred că și informații despre apeluri telefonice (deși n-am primit, și am uitat să testez), toate sunt direct în câmpul vizual.

În bord nici nu mai am la ce să mă uit, am setat ecranul cu fluxul de energie, ca să admir cum se joacă cu curentul prin sistem. :D

====
PLUS La zgomotul din exterior, până pe la 100-110, toate bune și frumoase, nimic spectaculos, nici prea liniște, nici prea gălăgie, probabil undeva în media clasei. Față de XCeed cred că se aud anvelopele mult mai puțin (deși sunt alte modele, atât de vară, cât și de iarnă), însă în rest e comparabil.

MINUS Dar pe la 130-140, viteze de autostradă, vântul șuieră destul de tare în zona oglinzilor. Oglinzile au braț oblic, prins de ușă sub geam, și suspectez că-n acea zonă sunt probleme. Deși și la Rio erau oglinzile la fel, și n-am sesizat niciodată așa ceva. Zilele astea a bătut și vântul destul de tare, dar nu știu cât a influențat asta.

====
Anvelopele, până acum mă declar mulțumit de ele. Și pe zăpadă, atât veche, la Roșia Montană, cât și proaspătă, că am luat codul galben (care urma să fie portocaliu) în piept. Dar și pe ploaie, atât pe autostradă, cât și pe DJ cu șleauri și bălți.

Image

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Alte 3 impresii, că tot mi-am adus aminte:

MINUS Parbrizul încălzit noaptea e suportabil, nu mi-a venit să bag ciocanu-n el aseară. Există reflexii în lițe la greu, orice sursă de lumină se transformă într-un X și e ”minunat” mai ales când ai multe faruri pe contrasens. Din fericire, dacă parbrizul e curat (interior/exterior), efectul e mult redus, dar tot există. Mai bine nu era deloc.

====
PLUS Farurile adaptive recunosc și semnele de circulație, indicatoare etc... și reduc lumina în zona lor. Nu se sting fasciculele complet (ca la vehicule), ci doar reduc intensitatea. Nu m-a deranjat niciun semn tot drumul. La XCeed (și probabil orice vehicul cu fază lungă puternică, chiar și unele halogene bune), unele semne pot fi foarte deranjante, mai ales în curbe când le ai fix în bătaia puștii.

====
PLUS Jeturile de lichid de parbriz integrate în brațele ștergătoarelor, geniale. Lichid din abundență, 0 probleme de vizibilitate, acoperire pe parbriz perfectă. La jeg normal de ploaie, nimic de reproșat. Aștept și jegul de antiderapant, clorură de calciu și alte substanțe, precum și insectele de vară, să văd dacă bat jeturile tip perdea.

MINUS Singurul potențial minus e că ștergătoarele merg pe lichid doar la urcare, la coborâre merg pe uscat (și nici lichid nu se aruncă).

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Menționasem și o latența la accelerare bruscă, atunci când termicul nu e pornit. Azi am făcut o filmare:


În mare, e ~1 secundă de lag dacă se merge electric și se pune pedala în podea. Din mașină se simte ca un turbo lag la un benzinar turbo, cel puțin comparabil cu 1,4 T-GDI.
Dacă termicul e deja pornit, nu există lag.

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”