Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Subiecte care nu ţin de un numit model
alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 1.638 km

Am fost la Glass Tuning Brașov pentru folia pe faruri. Aplicat Hexis Bodyfence X (specificații oficiale: 155 microni, ultra-transparent, protecție UV, efect hidrofob, regenerare). 480 de lei ambele faruri.

Am mai dat 200 de lei pentru aplicarea setului de folii la mânere. Cam mult, dar nici eu n-am întrebat înainte, că nu m-așteptam să fie așa mult. Și la final doar nu-i puneam să le dea jos. :lol: :(

====

Pe lista de cheltuieli adaug o folie pentru navigație. Cea de fabrică nu e menită să fie păstrată (cum a fost la Gălbuie).

Dar găsesc seturi de folii navi+ceasuri. Care-i rostul foliei pentru ceasuri? Că nu e touch, nu umbli acolo des, doar îl ștergi de praf de 2 ori pe an. Dacă și-a pus cineva (nu contează mașina), îmi poate da niște argumente? :D

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Update: Hai că s-a rezolvat cu cei 200 pentru mânere. :lol: Le-am mai aruncat o întrebare. Zic că din reflex m-au taxat cu tot cu folie, nu doar manoperă, că nu vine nimeni cu foliile la el, mereu le fac ei :lol: Trebuie să trec pe la ei să-mi dea înapoi 100 de lei. :)

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Iaca și pozele :)

Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 1.835 km

Ăștia zic că rezervorul are 55L.

La prima alimentare am pus 56,8L.
Azi am alimentat 57,3L. În bord mai afișa autonomie 10km. Și a început să semnalizeze pe la 104km autonomie.

Oare la Nissan nu mai e acea "rezervă"? Când ajunge la 0km, aia e tot?
La Kia se aprindea becul pe la 45-50km, și la 0 încă mai erau vreo 5L în rezervor. Dar n-am alimentat niciodată mai mult de 47L (în rezervor de 50).

Nissanul mă bagă în ceață cu cifrele astea... :lol:

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 2.855 km

Au ajuns și certificatul de conformitate și CIVul. De-acu urmează înmatricularea.
Masa în ordine de mers: 1.685 kg

Niște consumuri din bord (încă neverificate la pompă) pe ultimii ~950 km (Brașov - Miercurea Ciuc - Bacău - Vaslui - Iași - Galați - Buzău - Brașov):
  • Brașov - Iași: 5,0 l/100
  • Iași - Galați: 6,0 l/100 (nițel mai multă fugăreală față de ”normalul” meu)
  • Galați - Brașov: 5,5 l/100
  • Total: 5,5 l/100 la o viteză medie totală (inclusiv Iași...) de 55 km/h
Pe porțiunea Făgețel-Comănești (aproape 60km), în coborâre ușoară, a mers mare parte doar electric, termicul pornind ocazional pentru căldură, regenerarea menținând bateria între 50-75%. Estimez că va crește consumul pe măsură ce vine frigul, și la vară ar trebui să scadă.

În Iași, unde stai în cozi până te uită 'mnezo, n-a ajutat cu nimic hibridul. Și aici se simte lipsa regenerării la viteze sub 10-12 (așa cum se mer...pardon, se stă în Iași). Pt nici 4km, parcurși în 40 de minute, am avut consumuri între 12 și 16. :lol:

Per total mi se pare chiar decent. Eu m-așteptam să fie peste 6.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 3.855 km

Am reușit o comparație de faruri.

Candidați:
  • Ștrumfu' (Nissan Qashqai J12): faruri LED adaptive, fază scurtă 2x4 LED, fază lungă 2x6 LED
  • Gălbuia (Kia XCeed 2020): faruri bi-LED, 2x1 LED (fază lungă cu obturator)
  • Seat Arona FR 2021: faruri Top LED (la fază lungă se ridică mai sus și scurta), fază scurtă 2x4 LED, fază lungă 2x3 LED
  • Dacia Spring :twisted: : că tot era prin zonă, faruri halogen fază scurtă Osram H7 Night Breaker, fază lungă H1 (ce-o fi venit din fabrică)
Poze: trepied, ISO 160, 6.0s, F9.0, EV +0.4
Am vrut să ridic și drona, dar la -1 grad ambiental și ușoară ceață mi-a fost teamă să nu se congeleze :lol:

Punem Springul primul, de încurajare :D
Fază scurtă (Spring / Gălbuia / Arona / Ștrumfu'):
Image
Image
Image
Image

Fază lungă (Spring / Gălbuia / Arona / Ștrumfu'):
Image
Image
Image
Image

Concluzii:
- de Spring nu comentăm prea mult, dar nu e rău pentru niște halogene. Mi se pare că se apropie de Hyundai i20 2016 (cu halogen H4, fără lupă), ba chiar pe fază lungă în depășește.
- la fază scurtă, câștigă Arona pe lățime, deși lumina se îngustează mai brusc în depărtare decât la Ștrumf. În lungime diferențele sunt minore
- la faza lungă câștigă Ștrumfu', atât pe lungime, cât mai ales pe înălțime.
- Gălbuia are o lumină ușor mai caldă. Doar ca o curiozitate. Cum am mai spus, clar sunt incomparabile față de halogene, dar totuși cu 1 LED nu te poți bate cu 7-10+ LEDuri pe far.
- deși are faruri cu reflectoare, distribuția luminii la Ștrumf e foarte uniformă. Asta am observat și-n mers, dar se vede și pe cameră diferența față de Arona (tot cu reflectoare), care aruncă lumina ceva mai neuniform. Mi-era puțin teamă de aspectul ăsta (mult spus ”teamă”), știind că concurența (Peugeot, Mazda, Sportage) aveau lupă, dar m-a surprins plăcut.
- faza lungă la Ștrumf bate foarte larg și la apropiere (chiar mai larg și mai aproape ca faza scurtă). Ba chiar bat puțin și spre spate, nu știu cum :lol: Aproape că sunt utile ca lumini de viraj, dacă n-ar trebuie să fie aprinse manual (că se sting la mers încet, așa cum iei un ac de păr), și dacă n-ar deranja traficul din sens opus.

Bonus: lumină de viraj (Arona)
Image

Oricât de mama LEDurilor ar fi, o lumină de viraj (fie ea și halogen pus pe proiectorul de ceață) chiar face lumină unde trebuie în ace de păr.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 7.166 km

Acum vreo lună am pus și folia pe navigație. Folie clară anti-amprentă, marca FoliaTa, de pe 24gsm.ro, cost 126 lei.

Rezultatul... discutabil.

Pe de-o parte, ecranul nativ este lucios cu un strat mat anti-reflex aplicat deasupra de o calitate extrem de slabă. Doar ștergând ușor ecranul cu șervețelul umed special din pachetul foliei, s-a distrus stratul mat pe o suprafață măricică, și se vede foarte nasol mai ales în soare. Din fericire, s-a întâmplat doar pe ramă și am observat la timp, înainte să-l stricăm mai mult. Dar jenantă calitate la banii ăștia. Mai bine puneau direct o folie de fabrică decât improvizația asta.
Am mai citit pe forumuri în UK despre probleme similare la posesori care au folosit navigația fără folie și le-au apărut goluri în stratul mat peste tot pe ecran.

Pe de altă parte, folia în sine e idioată și produce curcubee când e privită prin ochelari polarizați. Cică "folie premium"...

Image
Image

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 9.425 km

Primul drum în mod Eco, 820 km. Brașov - Miercurea Ciuc - Moinești - Vaslui - Iași - Negrești - Gheorgheni - Brașov. Consum 4,8 (probabil 5-5,1 la pompă, nu am alimentat încă), față de 5,4-5,6 (în bord) consumuri uzuale. Nu e rău, atât consumam cu Rio acum 5 ani.

Probabil și temperatura ridicată (10-15 grade) a ajutat, termicul muncind mai puțin doar pentru căldură.

Ritm de mers normal, dar stil diferit, adaptat modului de funcționare.

Image

Accelerația e vizibil castrată, dar toată puterea e imediat disponibilă dacă se apasă pedala la podea, dincolo de "punctul dur".

Zona neutră a pedalei de accelerație (între accelerație și regenerare) e mai mare și se poate face coasting (mers "pe liber", din inerție) din pedală destul de ușor.

În general încearcă să meargă cât mai mult electric, inclusiv la viteze mari și la accelerări, mai ales cu pilotul activ (și el accelerează mai lent).

Termicul tinde să meargă pe cât se poate la regimuri reduse și atunci când nu e nevoie de putere instantanee. Adică preferă să accelereze electric dacă poate, apoi să pornească termicul să încarce bateria la viteză constantă. Sau preferă să meargă când consumul instant e 0 (de ex coasting sau stând pe loc).

De exemplu, mergi electric, oprești la semafor, pornește termicul, încarcă bateria cât stai, și se oprește când pleci de pe loc, situație complet opusă unui ICE clasic cu Start/Stop.

Nimicuri: în Eco apare în bord o pagină unde arată în timp real cât de Eco apeși accelerația. Iar la oprire, pe lângă consum și km regenerați, arată și niște steluțe pentru cât de eco ai mers. Nu că-s utile, doar de show, dar puteau să le afișeze mereu. :P

Per total, acest Eco pare să-și facă treaba, dacă se adaptează puțin și șoferul. Că dacă tragi de mașină ca la raliu așteptând minuni, evident că te va enerva lipsa de putere și nici consumul nu va fi mai mic.

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 13.341 km

Azi am făcut și prima revizie, la Euro-Motor Brașov, service comun cu Dacia-Renault. Cost 0, conform negocierii de la achiziție. Mi-au dat o factură cu cost 0, dar habar n-am ce ulei au pus, nu scrie nimic pe ea. A durat puțin sub 2 ore, teoretic s-a schimbat ulei, filtru ulei, filtru polen. Filtrul de aer se schimbă la 4 ani/60k km, conform planului de service.

Interacțiunea în mare a fost ok, lume politicoasă, nu par s-o lălăie aiurea, husă pe scaun, curat.

Dar, DAAAAAAAAR...

După 9 ani de Kia în care nu mi-a negat nimeni nicio problemă reclamată (unii n-aveau chef să le și repare fără scandal, dar de negat nu le-a negat nimeni), azi am ajuns și eu în cercul popular ”așa face toate, dom'le”.

Am reclamat 2 probleme:
1) cheder ușă șofer desprins - așa a fost de la ridicare
Image

Răspuns: Așa sunt toate modelele Nissan, de la J10 încoace. La toate e desprins chederul stânga-față.
Păi și... Deci cum?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!??!?!?! Adică eu bag mâna prin gaură și-ți zic ”iote cum fâlfâie” și tu zici senin ”e by dizain, n-ai tu treabă”?! :roll:


Mno, el merge băgat înapoi în șanț, și stă destul de bine până îl atingi accidental și mai iese. Dar... poftim?!?! [-X

2) volanul încălzit are o zonă ”moartă” pe volan, undeva în zona cusătorii din stânga-jos - fix unde ții mâna cel mai des când mergi relaxat la drum lung cu cotul pe ușă. Dacă era oooooriuuuuunde altundeva pe volan, mă deranja mai puțin, dar e fix acolo unde o simt :lol:
Răspuns: Așa sunt toate, așa e proiectat. Acolo e o rezistență înfășurată pe volan, și astea sunt făcute de roboți, nu manual, nu greșește nimeni. Am sunat la reprezentanță, puteți merge să vedeți și alte mașini să vă convingeți.

Deci... pardon, mă scuzați?!?!?! #-o

No, bine, dom'le, deci Nissan e incapabil să proiecteze o rezistență continuă? Și nu vede nimeni nicio problemă în asta? :^o

Mno, ghiiiiiine, așa să fie. Așa face toate!

==============

În alte știri:

Am montat suport de ochelari în locul mânerului de plafon de la șofer (161 lei):
Image

Am înlocuit covorașele care, deși aparent originale, erau niște super mizerii care alunecau super tare la cel mai mic semn de umezeală pe tălpi (și arătau și groaznic), am luat Rigum în loc (141 lei):
Image

Am lipit ciobănește niște velcro pufos pe pielea scaunului de la pasager, pentru a scăpa de scârțâitul groaznic provocat de frecarea cataramei centurii de scaun - cataramă proiectată incredibil de PROST, suportul fiind prea scurt și frecând de scaun (catarama de la șofer are suportul mult mai înalt și iese deasupra scaunului):
Image


Am primit o actualizare OTA pentru hărți, și am confirmat că hărțile ”cele mai noi” din mașină au aproape 2 ani vechime - sunt de cândva din aprilie-iunie 2022. Ceea ce e de super-mega-extra porc, când ceri o căruță de bani pe o mașină cu multe sisteme de asistență la conducere integrate cu navigația (care sisteme merg chiar decent), și le trântești hărți antice. Deja hărțile de la Kia, care au 6 luni vechime, pot fi considerate ”la zi”.

Am făcut și prima pană, la doar câteva zile înainte să schimb și anvelopele.

===

Am schimbat anvelopele (230 lei la Vulcanizarea Domritter Sânpetru), trecut la cele de vară, Michelin Primacy 4, cele de fabrică, nou-nouțe deocamdată.

Anvelopele de iarnă, Bridgestone Blizzak LM001, mai au cam 6-6,5mm (față) și 7+mm (spate), după 13k km rulați. Par că sunt mai durabile decât LM005 ce le-am avut pe Gălbuie.

N-au prea văzut zăpadă, cumva am ratat toate viscolele. Dar pe frig, uscat, umed, ploaie (inclusiv torențială pe autostradă), și chiar pe căldură (ce-am prins zilele astea), s-au descurcat onorabil. N-am avut nicio emoție nicăieri. Din partea mea nota 10.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by Nesta3 »

Se tocesc repede LM005.Ale mele încă sunt pe mașină, au trecut a 3a iarna, dar sunt cam gata, cel puțin 2 dintre ele.Oricum, iarna asta care nu prea a fost iarnă și mai mult drum umed cu mizerie, le-a pus mari probleme.In viraj la stanga sau dreapta pe străzi, mașina se ducea înainte, în loc să urmeze calea😅.In prima și a doua iarna au fost top, dar sunt gata.Aproximez undeva la 20mii km făcuți cu LM005, poate un pic mai mult.
Am o lene să le schimb, dar dacă le schimb cu alea de vară, LM005 o să rămână la vulcanizare.Pentru iarnă voi lua all season:Crossclimate 2, Turanza All Season 6, continental varianta nouă de all season etc.Astea de vară mai țin sezonul ăsta și oricum au intrat în al 4lea și deja au crapaturi(de, Michelin).
Păcat ca la QQ are niște Continental Premium contact 6 de vară care sunt impecabile și pentru iarna trebuie să iau de iarnă, ca altfel tot all season luam.

M-am uitat la cheder acum la QQ și nu e ieșit, ba chiar e prins bine.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Eu pe Gălbuie am undeva spre 35-40k km cu LM005 în 3 sezoane, și încă sunt în uz, deși au cam intrat în ultimul milimetru utilizabil. Încă n-am simțit vreo problemă cu ele. Am fost foarte mulțumit. Dar deh, tu le-ai pus pe electrică... :lol:

Mie nu prea-mi iese calculul cu allseason pentru că la cât merg, sigur nu apuc 2 ierni cu ele. Cel mult o iarnă și 2 veri, apoi ar scădea sub limita de ”iarnă”, chiar dacă ar mai merge vara. Și decât să cumpăr anvelope practic în fiecare an (și să le arunc neuzate complet, că nu le cumpără nici naiba uzate pe dimensiunea asta atipică de 20"), mai bine rămân la seturi separate pe care (sper) să le folosesc 2-3 ani.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by Nesta3 »

Acum le-am măsurat: mai au 5mm total și 2mm până la martorul de uzură.Teoretic ar mai merge o iarnă, la la performante au scăzut mult.
Pe mine mă ajuta acum all season ca am 2 mașini și se va merge mai puțin.Ramane de văzut.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

alexcrist
Posts: 803
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Ștrumfu' electric în 3 pistoane - Nissan Qashqai e-POWER 2023

Post by alexcrist »

Odo: 14.882 km

Am plătit azi și extra-garanția, cu întârziere că m-a tras google în țeapă și mi-a aruncat în spam mailul aferent (i-or fi ajuns blestemele).

Pentru un total de 5 ani/150k km au vrut 3.773 de lei, pe care i-am dat, dar deloc cu inima împăcată, după prima experiență cu serviceul. Dar parcă nici cu 100k km (din garanția de bază) nu eram împăcat - că la ritmul actual, oricum nu prind 5 ani. De-amu, s-au dus, măcar de n-ar fi nevoie de garanție mai departe, și n-o să plâng prea tare după ei. Dar dacă va mai fi și vor recurge la aceleași așa face toate, ne supărăm rău.

Măcar oficial condițiile de extra-garanție includ tot, fără excepții față de garanția de bază. Sunt excluse consumabile, bucșăraie, vopsea, tapițerii, sistem audio... chestii uzuale la care te aștepți. Numa' să le și respecte...

Post Reply

Return to “...despre maşini în general”