Page 11 of 11

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 11 Aug 2023, 22:22
by roger26
Maine facem revizia nr.3 la vreo 44000 km. Sa vedem ce surprize avem. Cred ca o sa trebuiasca schimbate placutele de frana, vedem si scriem aici.

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 23 Aug 2023, 21:15
by roger26
Buna seara, am facut revizia nr.3. Placutele de frana de pe fata au fost schimbate, iar totul a costa aproape 1800 lei. Mult dar asta este, masina merita placute noi, mai ales ca vorbim de siguranta. In rest toate bune, spor la condus si preturi mici la combustibili.

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 24 Aug 2023, 05:44
by Faust
roger26
De ce nu îi faci reviziile la 10000km? Nu costă o avere o revizie, dar prelungești viața motorului, cu cât uleiul este ținut mai mult în motor cu atât se degradează, își pierde calitățile de ungere, se subțiază, apar depuneri pe sorbul pompei de ulei, galeria de admisie, clapete, senzori, mai ales când se folosește ulei de calitate mai slabă.
Cel mai bun ulei din oferta service Kia este Shell Helix Ultra 5w30 C3, unele service Kia au disponibil și Motul.
Total Quartz este cel mai slab calitativ.

Plăcuțele de frână și discurile le poți schimba în orice service, nu afectează garanția, eu le-am schimbat singur, cost... 730lei plăcuțe + discuri față, marca TRW, în service Kia mă costau 1000lei doar discurile de frână, fără manoperă.

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 26 Aug 2023, 19:18
by rain
Din pacate, nu peste tot au ulei Shell, eu am avut de ales intre TQ si Valvoline (Raver Constanta), am mers pe Valvoline.

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 06 Sep 2023, 07:05
by Nesta3
La revedere!😂

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 06 Sep 2023, 14:19
by Joking
Apostu , in momentul in care cumperi o masina te uiti la specificații. Cuplu , putere , greutate , asta referitor la nemulțumirea din postare . Si multi alti parametrii , bineînțeles.
Exista variante mai puternice , dar ai ales cea mai slaba motorizare . Ca putere , nu ca fiabilitate .

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 06 Sep 2023, 15:12
by aqua
Apostu wrote: 05 Sep 2023, 22:18 NU CUMPARATI ASA CEVA!!! MAI BUNA O MASINA VECHE!!! Nu are demaraj. Trebuie să o accelerezi mai mult decât trebuie unei mașini NORMALE. Nu aș mai cumpăra așa mașină NICIODATĂ!!!
salut, unde gasesc masina? ofer la schimb una mai buna, veche, laguna din 2005, 101 cai, nu trebuie sa accelerezi prea tare si sta pe loc, trebuie decat schimbate becurile pe spate

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 06 Sep 2023, 21:15
by bogdanescu03
@faust Pe ce te bazezi cand spui ca Total Quartz e cel mai slab calitativ? Eu am vazut niste teste facute cu el si nu a iesit rau deloc. Stii cazuri particulare care au folosit doar Total Quartz 40-50k de kilometri si s-a stricat motorul? Sau doar legendele clasice ca uleiul e bun doar daca e shell, motul, made in france, made in germany etc? Din cate stiu Kia a incheiat parteneriatul cu Shell si a facut altul cu Total Lubricants. Ma gandesc ca nu-l faceau daca erau asa proaste uleiurile... Cred ca Hyundai/Kia au testat si studiat uleiurile total inainte sa le aprobe si sa le recomande pentru motoarele lor...Sincer, daca ai un stil de condus normal (adica nu esti Verstappen) si schimbi uleiul la 10k, nu prea mai conteaza ca e Shell, Motul, Total, Castrol, Mobil etc. Daca esti sofer de curse, exista uleiuri speciale. Sau poti sa adaugi un aditiv.

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 07 Sep 2023, 09:30
by Faust
bogdanescu03

Parteneriatele astea cu diverse mărci de ulei sunt doar marketing între producătorii de ulei și cei care fabrică mașini, nimic altceva, se sustin unii pe alții.
Cu schimbul de ulei la 10000km ai dreptate, eu fac reviziile la 10000km, dar și la acest rulaj un ulei mai slab calitativ afectează motorul în timp.
Cât timp s-a putut eu m-am dus cu uleiul meu la revizii, cu Ravenol, acum nu se mai poate și cer Shell Helix Ultra 5w30 C3, neapărat la flacoane, nu vărsat din butoi de 200l.
Legat de Total, mai am și eu cunoștințe în unele rețele de service, nici un mecanic deținător de Kia:Hyundai, nu folosește așa ceva, și prețul de multe ori reflectă calitatea.
Până la urmă fiecare să pună ce ulei dorește în motorul lui, nu este treaba mea ce ulei folosește.

PS
Da, știu trei mașini cu T-gdi și GDI care au sub 100000km, schimburi de ulei cu Total Quartz, care au început să consume ulei, cam 1l la 4....5000km.

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 08 Sep 2023, 09:51
by aqua
e obligat service sa puna din bidoane ? si daca nu pune? sau cum poti refuza sa iti puna din butoi daca ala e butoi din fabrica pentru asa ceva nu ca ar fi umplut la mana de un gigel, iei masina si cauti alt service?
cum ar fi sa tina in spate bidoane si bidonase de ulei in loc de butoi dupa care sa aiba si grija ambalajelor !? cu ce te incalzeste ca pune din bidon?
chiar sunt curios de ce ai refuza o revizie pe ideea ca nu iti pune din bidon

Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 08 Sep 2023, 16:48
by bogdanescu03
Iata niste teste pentru Shell Helix Ultra ECT 5W30 si Total Quartz Ineo MC3 5W30 - Niciunul nu este full sintetic. Shell e facut prin tehnologia GTL (gas to liquid) si face parte din grupa 3+ iar Total e facut prin tehnologia HC (hidro cracare) si face parte din grupa 3. GTL produce un ulei mai curat decat HC dar pachetul de aditivi la Shell este mai slab pe cand Total au bagat aditivi mai buni (probabil pentru a compensa uleiul de baza). Per total, cele doua uleiuri sunt asemanatoare.


Re: Kia Sportage 2021 1,6 GDI 6MT Classic + cateva optionale

Posted: 10 Sep 2023, 15:41
by razvan25
Un ulei de calitate superioara.