Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

La 500 ai pe la 12500 o variantă „cheală” - jante tablă, AC manual, radio simplu (parcă fără USB sau AUX) și fără „velux”, posibil și alte mărunțișuri. La 13500 ai Opel Corsa, 1,4 90 CP AT clasic, AC automat, tabletă cu Android Auto/Carplay cameră și senzori marșarier. Rio durează mai mult de 6 luni. Stonic cu automată e scump, 16-17.000. Fiesta este cam 14500 1.0 AT 100 CP Trend. Renault nu mai au AT decât pe motorină și un Clio decent echipat te duce peste 15.000. VAG nu m-a interesat. La 15600 am configurat un C3 mișto, 1,2 AT 110 CP, echipare Shine, biton, mașină foarte mișto de dame.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by eugenflorinmanea »

@panzer inainte sa dai banii, fa un test drive mai amanuntit.
Am avut inchiriat un F 500 in Italia- cutie automata (de fapt mecanica robotizata).
Are niste setari foarte ciudate- cel putin pe serpentine e jale. Se balbaie, nu stie daca sa retrogradeze sau nu, ai impresia ca da sa se opreasca masina, intra in frana de motor destul de ciudata.. nu m- am impacat cu ea prea bine.
Fac comparatie cu Pj meu 107 cutie tot mecanica robotizata care are setarile mult mai ok.
Ce e drept, Fiatul avea 8 km in bord cand am luat-o, era nou nouta nici benzina in rezervor nu avea. Poate dupa rodaj e mai ok.
Si inca ceva: nu ti- o cumpara cu parbriz panoramic. Ala din Italia avea si ne- a rupt soarele, cu toata protectia lui cu gaurele.
SAAB 9-5

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

Picanto 2019 1.0MPI AT GT Line e 12mii si ceva.Forta
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by panzer »

Multumesc mult tuturor.
Nu prea gasesc la test drive modele dorite. As vrea sa stau deoparte de DCT si caut ceva cu convertor de cuplu.

Prima pe lista este Yaris Hybrid (stiu ca este CVT) urmata de Elantra 6 AT pe gaz. Stonic e scump pt ce ofera. Rio are 4 AT. Rio a fost in RO automata doar la lansare, nu o mai au la Test Drive. La second ma uit dupa Civic 1.8 AT (desi e cam slab ATul de la honda).

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Mie tocmai Yaris Hybrid mi s-a părut foarte scump pentru ceea ce oferă. La 17600 deja poți lua un Sportage :) Rata pe 3 ani iese 390€+TVA (leasing operațional). Acum iau un Ecosport, 1.0 125 CP AT Titanium, că Juke nu se mai poate comanda, apare un model nou, care, ca și Micra, nu va mai avea cutie automată. De altfel, în momentul de față nici Renault nu mai are automată decât pe motorină la Clio/Captur.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by bondalicir »

Pai la 17600 cumperi un ceed star 1.4tgdi 7dct... Si nu se compara cu yaris/rio nici macar elantra... Motorasul ala este genial... Si nu stiu de ce fuge lumea atat de dct... Ai 7 ani garantie si apoi daca ai probleme e vreo 800 de euro kitul de ambrriaje si aia e... Nu e chiar o avere... Si e f f placuta la condus... Parerea mea...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

crismcl313
Posts: 521
Joined: 11 Jan 2018, 09:34
Auto: Sportage 1,7DSL, Style, 7DCT
Location: BZ

Re: Zaboss se întoarce

Post by crismcl313 »

Subscriu la părerea lui bondalicir .....e super la condus DCT-ul.
Sportage 1,7DSL, 7DCT, 4x2 Style, Canyon Silver, My 2018, primit pe 14.02.2018, 72000+ km.....

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by panzer »

Ii poluam omului topicul de garaj.

@zaboss: ai tu incredere ca Ford a nimerit ATul de data asta. Caci cu PowerShift-ul vechi au dat-o tare in bara. Atat de tare de i se spune PowerShit.

Hybrid-ul e 5000 euro in medie la orice producator. Si iti ia cam toata durata de viata a masinii sa iti scoti banii din diferenta de benzina. Combinatia electric + cutie o face foarte usor de condus in oras. Am scris zilele trecute despre C-HR. Iar Toyota are tehnologia hybrid de multa vreme deja si sunt chiar fiabile.

Eu m-am fript rau cu TSI. Cat mai sunt altfel de motoare (aspirate, atkinson, etc) o sa stau deoparte de downsizing si turbo mic. Nici nu consuma mai putin (decat ca sunt mai mici), se incalzesc ca diesel-ul.

Luna trecuta din motive de neintelegere cu ora la care era programarea am stat vreo 4h la MIT pentru o revizie.
Am remarcat 2 lucruri:
- in tot serivce-ul erau doar 2 masini vechi, a mea si inca una. Deci mai suntem doar cativa tampiti care mergem cu masina iesita din garantie la reprezentanta. Cand am ajuns la caserie am observat noile preturi la manopera.
- din restul masinilor doar una era NonKIA si un Ceed 2 (probabil in garantie). Restul Sportage. La momentul respectiv se schimbau ambreiajele la 3 masini.
Pe forum nimeni nu recunoaste ca i s-a schimbat ambreiajul la DCT si nici la cati km. Dar service-ul e plin de ele. Similar la Hyundai.
O sa mai treaca un timp pana cand o sa recunoastem ca 7DCT e un esec.

Am scris pe topicul de "Curiozitati auto" ca in SUA Kia se intoarce la MPI si cutii conventionale cu convertizor de cuplu. Honda o tine cu CVTul si Mazda cu convertizor de cuplu pe tot mapamondul.

Si nu ma intereseaza ca imi repara masina pe garantie ci ca trebuie sa stau intr-o masina chiar si o zi, de obicei o zi de concediu. Disconfortul de nu avea masina ok nu imi place. Si la Octavia gasisem workaround-ul. La 2 ani schimbam distributia pe banii mei si ma durea la basca daca crapa motorul: aveam garantie. Cam 1500 lei si 2 ani stateam linistit. Nici nu-i de mirare ca se impotriveau din rasputeri.

Imi place Sportage, dar singurul pe care l-as cumpara ar fi Dieselul 8AT Mild Hybrid. Cam sare din buget insa si se apropie prea mult de Kona Full Electric (-10.000 euro de la stat). As fi luat Niro pana acum daca nu avea DCT.

Zilele trecute am ales un frigider. Din toata lumea din magazin numai eu ma uitam in spate, la conducte, compresor si ce freon foloseau. Restul se uitau la rafturi. La fel si la masini: economia sau pierderea o poti contabiliza cand faci alegerea. Apoi totul curge implacabil conform deciziei luate.

Ca fapt divers sa ne mai si inveselim: doamna vrea Stinger si programare la Adancata! E negociator de profesie. A ancorat f bine negocierea masinii. :mrgreen:

PS: ma consider intre prieteni pe acest forum. Va rog sa nu luati in nume de rau nimic spus. Nu vreau sa creez nici un flame si in nici un caz sa jicnesc pe nimeni.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by Flavyus »

Eu sunt un tampit care a mers cu masina la reprezentanta 6 ani dupa garantie. Si cu Sportage la fel va fi, daca o voi tine. Tot ca intre prieteni zic

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by Flavyus »

Eu sunt un tampit care a mers cu masina la reprezentanta 6 ani dupa garantie. Si cu Sportage la fel va fi, daca o voi tine. Tot ca intre prieteni zic

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

@Panzer
Cuvântul cheie este leasing operațional. "Flota" e pe firmă, pentru firmă. Primul lot a fost financiar, de acum încolo, operațional pe 3 ani. Deci chestiuni ca fiabilitatea nu mai sunt riscul meu. Și firma aia de leasing sigur are putere de negociere mai mare.
Probabil Fiatul îl păstrez, folosit doar în București nu știu dacă strânge 6000 km/an. Eu încă nu sunt decis cu ce schimb Sportage. Eram chitit pe X-Trail, dar am văzut și noul C-RV. Care are și hibrid. Vedem. C-Hr o să fie o variantă posibilă pentru înlocuirea celorlalte mașini.
În rest, experiența cu Capturul cu 1.2 TCe cu dublu ambreiaj e ok după aproape 3 ani și 50.000 km. Asta apropo de motoare mici și cutii cu dublu ambreiaj. E de văzut și noul 1.3 cu 160 CP, despre care sunt numai păreri bune. Să văd dacă îl pot testa. O să fie pus și pe X-Trail.
Ce ai vrut să spui cu cei 5000? Că hibridele costă cu 5000 peste "normale"?
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

panzer
Moderator
Posts: 1202
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by panzer »

Scuze de cuvantul "tampiti". Era intre ghilimele. Doar ca o mica ironie.

Acolo unde exista si normal si hybrid cam 5000 euro am observat a fi diferenta. Yaris, Auris au si variante clasice pe benzina, manuale sau automate. Niro nu are echivalent fara hibrid. Ioniq ai cam putea sa il echivalezi cu o Elantra, desi nu este aceeasi masina. Era doar "a rule of thumb".

Nu ai limita de km la operational? Avantaj firma. :) Deduci si TVA si factura. Eu le platesc pe persoana fizica.

Euro 6d e un mic moment de cotitura in industria auto. Multi producatori au scos din oferta combinatia cu cutie automata, mai ales pe benzina din cauza de emisii.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Este de 20.000, limita. Se accepta 5% depășire. Dacă e cronică depășirea se recalculează rata. Media noastră e cam 17.000 pe an.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Mai scuturăm un pic praful, mai ales că experiența se apropie de sfârșit. Au mai rămas 5 rate și valoarea reziduală (mă rog, e 60 de euro sau ceva de genul :) ). După multe răzgândiri, răsuciri și variante testate și abandonate, am luat decizia pentru X-Trail, varianta cu update-ul de luna aceasta, care conține suplimentar față de versiunea anterioară, o formă de Adaptive Cruise Control, căruia ei îi zic ProPilot și faruri full led.
În finală a mai fost Forester, dar sunt acolo 4000€ în plus care nu pot să-i justific. Mi-ar fi plăcut vechiul motor diesel de 2 litri și 175 CP, dar se pare că Renault vrea să facă din Nissan marca „medie”, cu Dacia low Cost și Renault Premium, astfel că X-Trailul are acum doar motorul de 1.7 dci și „doar” 148 CP. Ținând cont că Sportage are „doar” 136, oricum este un upgrade nu doar de spațiu. Aștept să vină mașina de test drive, eu făcusem cu motorul de 2.0, în rest mașina e aceeași. Posibil să fie mai leneș, mai este și cutia care este CVT.

Sportage are acum 80.000 kilometri, e scoasă doar la drum lung, prin oraș doar cu totul și cu totul ocazional. Iarna asta (ca și iarna trecută, că tot nu am chef să iau cauciucuri de iarnă pentru Fiat) o voi folosi mai des și prin oraș. Mașina este impecabilă mecanic, dar și estetic e ok, lăsând la o parte micile semne de uzură la interior și câteva zgârieturi pe exterior. Consumul mediu „la pompă” este 8,47% pe anul acesta, consum care include și folosirea în oraș (nu știu, probabil undeva sub 2000 km din 13.000).
Ce a fost neplăcut la ea, am tot spus, per total nu mi se par „deal breaker” niciuna. retrospectiv, cred că cea mai enervantă chestie este că nu se deblochează ușile când deschizi ușa la șofer așa cum se întâmplă la o mașină normală. Aproape de fiecare dată când o folosesc mă duc la portbagaj degeaba :) Sigur, aici mai intervine particularitatea de a avea mai multe mașini. Probabil că cineva care are una singură, se obișnuiește rapid și îi intră în reflex.
Nu am mers tot pe Sportage pentru că voiam ceva mai mare, iar Sorento are prețuri nesimțite. Totuși, 50.000 € pe o KIa este exagerat, în condițiile în care iei un BMW X3 la bani ăia. X-Trail îl iau la un preț de listă de Sportage foarte bine dotat. Deși cu restul mașinilor pe firmă o să ne mutăm la Ford la expirarea leasingurilor actuale, noul Kuga se lasă așteptat, iar cel vechi nu mi-a plăcut de la bun început (l-am testat înainte de a lua Sportage).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

Ai ales foarte bine.Si mie imi place.Mai ales daca ai scos-o la pret de Sportage.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”