Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Tocmai am sunat la MIT, maine lucreaza si voi merge pentru schimbarea actuatorului turbo.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Am fost azi la MIT si mi-au schimbat actuatorul turbo. A durat vreo 4 ore. Cost: 0 RON, s-a facut pe garantie. Nu as stii sa va spun daca simt vreo diferenta in mers, dar ma bucur sa stiu ca e nou.

De asemenea i-am intrebat care va fi situatia, daca se va inchide (temporar, din cauza situatiei din tara) si au zis ca nu. Posibil insa sa lucreze in ture.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Nu am mai fost pe la masina (e parcata "departe") dar i-am pregatit niste jucarii:
- Robot pornire baterii, Baseus, care ar trebui, cica, sa porneasca un DSL de pana la 2.5L si pe care il voi testa cu siguranta ca au trecut aproape 2 luni de la ultima pornire. Sper sa isi faca treaba
- Dashcam Viofo A129 Duo - Nu am luat Pro-ul pentru ca nu imi placea filmarea pe timp de noapte si nici limitarea cand sunt folosite ambele camere. Inca nu am luat accesoriile pentru parking mode, poate pe viitor, daca am nevoie, le voi lua si monta
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

MCVLad
Posts: 8
Joined: 14 Nov 2019, 00:32
Auto: KIA Sportage 1.6 T-Gdi 4x2 DCT
Location: București

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by MCVLad »

Salutare, despre ce limitare este vorba pentru sistemul dual?

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

E limitata camera din fata la 30fps daca e folosita si camera din spate.
Mai multe detalii a postat un coleg pe forum: viewtopic.php?f=165&t=25798&p=264483
Mie nu mi-a placut cum filmeaza pe noapte (dupa comparatii vazute pe Youtube) si ma astept ca si daca ar fi setata la FullHD in loc de 4K sa nu filmeze mai bine deoarece are diafragma mai mica (1.8 la Pro vs 1.6 la Normal). Bine, senzorul e mai bun, nu stiu ce sa zic.
Oricum 4K nu e necesar si video rezultat devine foarte mare. Nici la telefon nu folosesc 4K.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

quelloo
Posts: 4408
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by quelloo »

problema nu e de 4k ca daca avea acelasi frame rate si putere de procesare ca si la 1080 clar se vedea mai bine noaptea si merita sa-l tii numai pe modul ala. problema e ca la 4k e putin mai intunecat (mai ales daca ai si filtru de polarizare) si ai motion blurr mai accentuat mai ales la viteza mare
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexx22
Posts: 31
Joined: 24 Jul 2018, 13:09
Auto: Mitsubishi Lancer
Location: Bucuresti

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by alexx22 »

Salut,
Cum vrei sa montezi camera in spate?
Multumesc

Sent from my MI 6 using Tapatalk


User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Salut, candva dupa 15 mai voi merge sa le montez. Am vazut niste tutoriale pe Youtube care au un final foarte fericit, nu se vede niciun cablu, dar eu nu am nice dexteritate si nici experienta cu astfel de lucruri si nu am prea mari asteptari de la mine. Ma gandesc, teoretic, sa fie pe mijloc-sus, dar inca nu stiu practic cat imi ia din vizibilitate, va trebui sa verific la fata locului. Cat despre cablaj, nici nu stiu la ce sa ma astept, solutia ideala ar fi sa il trag pe unde e si stopul pe frana, dar nu stiu daca va fi usor de facut asta. O sa incerc si revin cu detalii.
Eu imi fac griji la trasul prin stalpii din fata, sa nu afectez cumva airbag-ul lateral, dar am inteles ca trebuie doar trecut prin spatele lui si nu vor fi probleme.
In cel mai rau caz le las vizibile si gata. :D
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Am facut azi un drum prin oras, dupa 2 luni, si am ramas surprins sa vad ca nu am avut probleme cu bateria! Ma gandeam si la cauciucuri ca ar fi moi, dar la fel, totul in regula. Bine, a fost si cald afara.

Legat de camera, pentru cea din fata procesul este mai simplu decat ma asteptam. Mai jos e procesul prin care am trecut eu, cu cateva sugestii, insa e prima oara cand fac asa ceva asa ca nu trebuie sa luati de-a buna ceea ce zic eu aici. :D
Pentru cea din fata, la spate nu am ajuns. Nu am apucat sa pun camera din spate deoarece nu stiu cum sa demontez plafonul din spate. Are doua clips-uri si mi-a fost frica sa nu le rup. Stie cineva cum se pot deschide?
00.jpg
11.jpg
1. Se pregateste camera. Deschideti pachetul de acasa, puneti cardul, faceti setarile pe care le doriti. Nu e mare lucru daca nu le faceti de acasa, dar economisiti niste timp.
2. Se alege locul in care se va monta camera. Eu am pus-o pe mijloc in spatele oglinzii si nu imi ia deloc din campul vizual, nici nu se vede. Am pus-o pe partea soferului si daca folositi senzorul anti-orbire din oglinda nu va recomand acea locatie ca e cam in fata lui. Sincer, eu nu vad vreo diferenta in oglinda la apasarea acelui buton si e mereu pornit.
3. Se conecteaza cablurile la camera, cel de alimentare si cel pentru camera din spate
1.jpg
4. Se baga cele doua cabluri pe sus, e loc lejer, nu e nevoie de nicio ustentila se apasa usor cu degetele si intra. O recomandare insa: in cazul meu, la camera mea, sunt doua cabluri, unul putin mai gros si unul putin mai subtire. Spatiul e mare iar daca cel subtire e in exterior tinde sa iasa asa ca am l-am bagat mai la fund pe cel subtire apoi pe cel mai gros si am mers asa pana la stalpul din partea soferului. Eu am ales partea asta deoarece ma gandesc ca poate pe viitor o sa o conectez la baterie, la panoul de sigurante, desi nu stiu cat de util e. Dar daca o veti trece prin partea pasagerului, e exact la fel. Conteaza si unde pozitionati camera.
2.jpg
5. La stalp, daca veti urmari tutoriale pe Youtube, cum am facut si eu, veti vedea ca unii desfac acel panou de pe stalp si trec cablurile pe acolo. Eu nu am vrut sa fac asta ca sa nu stric ceva pe la airbag, dar daca cablul trece prin spatele lui, ar trebui sa fie ok. Eu nu va recomand insa asta. Asadar l-am trecut prin partea de sus. Camera vine cu o chestie de plastic utila pentru astfel de lucruri pe care o puteti folosi doar ca sa trageti putin de partea de sus a panoului si sa strecurati cablurile.
3.jpg
6. Cablurile vor trece apoi pe sub chederele de la usi. Acestea ies si se pun la loc extrem de usor si acolo e spatiul destul. Nu o sa afecteze nimic. Cablul pentru camera din spate nu va cobri in jos, ci va merge pe sus. Cea de alimentare va merge in jos, pana in dreptul cutiei cu sigurantele.
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7. Cablul se duce apoi pana la alimentare. Eu nu am folosit bricheta, o folosesc pentru telefoane, ci am folosit portul USB al masinii. Cablul ramas l-am infasurat si strecurat pe sub bord. L-am infipt intr-un locas dar se poate lipi cu banza izoliera daca e cazul. Sper sa stea.
7.jpg
8.jpg
Acum, ramane problema cu cablul din spate si cu montarea acesteia. O sa revin cu detalii dupa ce fac actiunea, momentan nu vrea sa rup clipsul plafonului. Trebuie sa nu va grabiti cu trasul cablului pana in spate ca va ramane un exces de cablu si in spate nu va avea loc. Asadar, pentru camera din spate, nu stiu exact cum o sa fac, trebuie plecat din spate si din fata in acelasi timp si ma gandesc ca excesul il voi aduce tot in fata, langa bord.

Cat despre camera, Viofo A129 Duo (in curand Duo) sunt multumit. Am setat-o la 1080p 30fps si e OK, cel putin ziua. Voi face cateva teste si pe noapte cand voi avea ocazia. Microfonul se aude bine, are WiFi insa viteza desi e 5GHz nu e tocmai geniala: 1MB/s pentru download de video pe un Samsung. Are posibilitatea de record event si multe alte setari. Nu are rost sa pun video ca sunt o gramada pe net si am doar unul filmat ziua, de test.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by Nesta3 »

Pentru prima oara, ai avut curaj😁.
Dupa ce ai plecat cu cablurile de la camera pe sub plafon, demontai stalpul(nu se intampla nimic) si coborai cu cablurile pe la coltul parbrizului cu bordul, prin spatele bordului/interiorul bordului.Asa, puteai iesi cu cablul de alimentare fix in spatele consolei centrale, in dreptul mufei usb.
Pentru spate, le tragi prin prag ca e cel mai simplu si urci prin panoul spate(ala de langa bancheta) fix sub plafon.Pentru scoaterea clipsurilor plafonului ai nevoie de asa ceva:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Super, mersi mult! O sa caut asa ceva si ar trebui sa iasa rapid. Sper sa nu il rup, in cel mai rau caz rup doar unul si tot sta :D
Revin cu un post cu detalii si despre montarea camerei din spate, dupa ce imi fac ceva timp pentru asta.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Am facut recent un drum Bucuresti - Rm. Valcea si prin imprejurimi (nevoi) si am scos un consum mediu de aproximatv 7L/100km.

La intoarcere, pe Dealul Negru, toate bune si frumoase pana sa depasesc un camion d epe banda 1, eu fiind pe banda 2. Calc aceleratia la podea si... nimic. Masina nu accelera. Cu cateva minute inainte nu fusesera probleme, dar acum nu mai mergea. Si asa a fost tot cam tot drumul. Am facut o pauza si pentru cateva minute partea ca merge, dar apoi la fel, nu a mai mers.
Masina accelera insa liniar, incet. Ca viteza a trecut lejer de 130km/h, dar la fel, acceleare treptata, liniara, lenta.
Mentionez ca nu mi s-a aprins niciun martor in bord.

Are cineva idee ce s-a intamplat? Eu ma gandesc la urmatoarele:
1. Switch-ul de kickdown de la pedala de acceleratie s-a defectat. Asta e principala presupunere.
2. S-a intamplat ceva la turbina, dar nu am idee ce
3. Motorina proasta. Chiar inainte de plecare am alimentat de la OMV cu Diesel Premium (MaxxMotion sau cum se cheama). Pana acum am alimentat doar Mol EvoPlus si de aceea ma gandesc ca e posibil sa fie o cauza

Ce parere aveti? A mai patit cineva ceva asemanator? Care sa fie cauza? As mai merge cu ea o perioada sa confirm daca e de la motorina sau nu. Apoi o duc la Mit sa vad ce imi zic. Inca nu am pus Tester-ul pe ea, dar jucaria mea de 80 RON probabil nu o sa gaseasca nimic, mai ales ca nu am niciun martor aprins in bord.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by akeem »

Kick-down nu face decat sa retrogradeze doua trepte (sa zicem) in loc de una. Altfel cu pedala la fund tot trebuia sa fii in stare sa depasesti un camion pe Dealu Negru. A retrogradat ceva? Ai incercat sa retrogradezi tu manual ?(adica poti incerca si acum, vezi daca se duce). Daca nu, ceva limitari din soft, actuator...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by ionutp »

Ok, ma gandeam ca retrogradarea chiar si cu o treapta se face doar la kick-down, bine de stiut, mersi mult!
Nu parea sa faca nimic cand o apasam la fund. Parea doar ca se tureaza dar si asta foarte putin si nimic, niciun plus sau minus de putere.
Nu am mai folosit modul "sport" si sincer, mi-a fost putin frica sa o fac, mai ales cu aceasta problema, iar eu fiind sofer incepator :D
Problema e ca si daca nu o apasam la fund, nu simteam "switch-ul" acela, tot accelera foarte lent, ceea ce nu ar fi trebuit sa se intample. De aceea nu exclud motorina si vreo limitare impusa de ECU (totusi, fara martor?). Oare sa fie de la filtrul de motorina?
Dar ai dreptate, ar trebui sa incerc asta si daca merge totul OK asa inseamna ca nu e de la motorina.
Actuatorul de la turbo ar trebui sa fie in regula ca a fost inlocuit pe garantie inainte de starea de urgenta.
Cat despre alte posibile probleme, nu le vad. Ii mai dau 1-2 sanse, sa fac cateva drumuri cand am ocazia apoi merg la Mit daca nu isi "revine".
Mersi mult de ajutor!
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

Post by akeem »

Nu, ea stie sa retrogradeze ori de cate ori e nevoie. Kick-down e doar sa-i spui ca vrei sa se infiga mai tare. E ca si cum ai sta cu o cutie manuala intr-a 4-a in fundul TIR-ului si vrei sa țasnesti ca ai avea loc sa depasesti asa mai la limita. Pai ii dai direct a 2-a, nu a 3-a, sa pleci din 5000 de ture si sa fii aproape de puterea maxima. Altfel dai peste ala de vine din fata. Cam asta e kick-down.
Cat despre Sport, nu trebuie sa-ti fie frica de el, dimpotriva. Masina raspunde mai prompt, nu neaparat ca fuge de n-o poti controla. E mai convenabil ca incepator sa nu te mai stresezi si cu delay-ul de la modul Manual mai ales prin oras cand trebuie sa te infigi, de parca motorul pleaca inainte si apoi urmeaza si masina legata cu elastic de el, peste o secunda-doua.
De exemplu, cand sunt in sens giratoriu si vreau sa ma înfig, accelerez in dreptul aluia care trece. Daca as fi cu cutie manuala m-as infige direct in usa lui.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”