Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
Paul85
Posts: 40
Joined: 02 Dec 2013, 22:23
Auto: Kia Sportage 184cp, A/T

Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Paul85 »

Salutare,
Am achizitionat din Germania o Kia Sportage (masina directorului unei reprezentante Kia) cu 14.031km.
Pana in Bucuresti s-au facut 16.162 km iar consumul din Germania si pana in Bucuresti a fost de 7,9%
Ce pot sa va spun despre masina : culoare Sand Track(aceasta am cautat-o deoarece imi place cel mai mult), echipare Style (in Germania nu exista premium) si ii lipseste trapa panoramica (nu am dorit aceasta trapa), senzorii de parcare pe fata si bordul supervision care nu m-a interesat.In rest are de toate :)
Trecerea de la vechea masina ,Audi A4 B8 din 2009, a fost destul de grea dar pe zi ce trece incepe sa imi placa tot mai mult.Diferente exista in ambele "parti" si la + si la - .
1.Despre cutia de viteze: la Audi aveam multitronic cu 8+1...cea mai buna cutie automata...nu simteai cand schimba orice ai fi facut. Am avut multi amici in masina cu mine(detinatori de bmw,mercedes,hyundai,opel..-toate automate) si ei au ramas foarte placut surprinsi de modul in care schimba si se comporta acea cutie.La Kia e ciudata cutia pentru ca daca tu vrei sa faci o depasire ea nu retrogradeaza ca sa ai putere...sta la 1500rpm unde are cuplu,dar nu e ceea ce vrei tu sa faca, iar cand apesi mai tare pedala de acceleratie intra kick-down-ul care e brusc si ajuta...dar nu e nici asta ceea ce ai vrea. Ai vrea varianta de mijloc ,dar care nu exista la aceasta cutie.Poate cu un viitor update de soft se va rezolva acest lucru.
2.Despre intretinere: nu se pot compara deoarece la Audi sunt niste preturi "superbe" ,iar timp de 3 ani am bagat in masina aprox 3000€(la modelul b8 se stie ca e problema cu clapetele de accelerare care le-am schimbat pe ambele :D) si in rest orice costa dublu-triplu:)
3.Despre consum: la Audi 2,0 tdi,tractiune fata,cutie automata consumul nu trecea de 8,5% in cel mai rau trafic,iar la drum in afara nu trecea de 6%....pe cand la Kia am ajuns si la 12% in oras,lucru care era de asteptat masina fiind 4x4 si a/t, iar in afara sta la 8%.
In rest consumul zilnic ar fi de 9,5-10,2% la Kia(conduc masina doar de 1 saptamana...vedem ce ne rezerva viitorul)
4.Despre tinuta de drum: cu toate ca am jante pe 18" masina mi se pare foarte confortabila,cu exceptia drumurilor mai lungi in care dupa 2-3 ore fara oprire incepi sa simti dureri la spate si la sezut, ceea ce la Audi(intradevar jante de 17") nu am patit niciodata chiar daca am mers 10 ore.
5.Despre dotari: la banii cu care cumperi o Kia cu dotari full....iei un Audi A4 aproape chel :)

Momentan doar astea mi-au venit in cap. Daca imi mai trece ceva(nu la vreun glontz ma refer) voi adauga.

Poze vor urma in aceste zile(sunt nou pe forum si trebuie sa citesc cum le atasez, dar nici nu am facut poze in detaliu la masina).
In rest sper sa avem drumuri MAI bune, motorina MAI ieftina si fara accidente sau incidente !!!

Bafta
Kia Sportage Sand Track 2,0 DSL , AWD , A/T, 184cp

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by eugenflorinmanea »

Felicitari pentru achizitie!cat a fost jucaria?
SAAB 9-5

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Ogy »

Sa o stapanesti sanatos!
Post reply-> choose file -> add the file

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by chinezu81 »

Sa o stapanesti sanatos, am aceeasi motorizare si o sa vezi ca o sa iti placa. Consumul nu e prietenos insa si intr-adevar parca nu prea e asa comoda.

Iti mai dau eu o diferenta intre A4 si Sportage: la primul drum mai nasol, nu mai vorbesc la prima bordura la A4 rupi scutul - spun din experienta, a patit-o un prieten la primul drum la Moeciu, pe un pod mai denivelat. La Sportage nu sunt probleme, urca orice...din nou din experienta: drumuri forestiere, prin paduri, pante abrupte cu pietris (Poiana Marului), masina nu are nicio greata. Bagi A4-ul prin padure si ai pus-o :). Nasi-miu are si el un A4 2.8 TDI sau ceva de genu: intr-adevar masina se infige bine, insa cand intri pe drumurile patriei incepe sa te cam doara in fund la propriu :) - pachet S :)

Paul85
Posts: 40
Joined: 02 Dec 2013, 22:23
Auto: Kia Sportage 184cp, A/T

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Paul85 »

Multumesc

Pentru eugenflorinmanea : 21.000€ netto+nr de toll+drum am ajuns la 22.000€, iar taxa de "prima" inmatriculare(ca la noi e ca la noi) =1945 ron (189 CO2).

Pentru chinezu81: Sa stii ca e normal sa ai probleme la orice limuzina ca sunt joase,iar asta e inalta. Oricum nu sunt genul sa merg cu ea pe drumuri de tractor si oricum cu jantele de 18" va fi distractiv. Iar in curbe....cu Kia nu iti permiti sa intri cu viteze mari ca se inclina si nu e stabila. Chiar am facut un drum sportiv pana la Sibiu si pe Dealu Negru si Valea Oltului....e greu cu sportul,unde cu Audi(sau orice limuzina) era o placere ca statea lipit si manca asfaltu.Si eu aveam s-line int si ext dar am pus jante pe 17" si nu am avut nici o problema la comfort cu ea. In concluzie mi se pare putin cam inalta Kia iar suspensiile puteau sa fie mai rigide pentru balans. Asta e parerea mea cel putin...asa simt eu acum masina. Sa vedem pe masura ce ma voi obisnui mai mult cu ea si o voi simti mai bine spre limite.

Ieri am montat si cauciucurile de iarna...235/55/18...o mare placere financiara dar de efect pentru 18".Normal ca daca as fi pus 16-17" ar mai fi scazut consumul...dar arata prea bine jantele astea si masina cu ele :)
Bafta
Kia Sportage Sand Track 2,0 DSL , AWD , A/T, 184cp

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by chinezu81 »

Practic ce spui tu e ca nu putem compara mere cu pere. Iti dau dreptate desigur. Sunt curios cum o sa te descurci pe 18" iarna. Eu chiar am coborat la 16 pentru iarna, ce e drept cu jante aftermarket. Chiar te rog daca da o zapada, sau intri pe niste sleauri sa dai un feedback de cum s-au comportat rotile. Inca o data, cred ca jantele sunt superbe, dar am un pic de strangere de inima pentru folosirea lor iarna.

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by mongol »

Felicitari si din partea mea si cat mai multi km! Masina consuma intr-adevar mai mult, dar sa nu uitam ca are o aerodinamica mai slaba si e si mai inalta. Cutia ta de pe audi daca nu ma insel e ZF. Iar tu aveai cred cea mai tare varianta cu 8 trepte. Audi si Bmw folosesc aceasta cutie pentru ca se pare ca e cea mai buna din lume pentru categoria ei. Cutia PDK cu dublu ambreiaj de la Porsche e mult mai performanta dar nu e asa de rafinata si silentioasa.
Pe de alta parte cutia de la Kia e dezvoltata in hose de coreeni, fiind unul dintre putinii producatori auto din lume care isi realizeaza singuri cutiile de viteza. La momentul aparitiei ei (2010) era cea mai mica si mai usoara cutie automata din lume. E adevarat ca nu se compara cu ZF la performante (inca) dar coreeni sunt ambitiosi. Vedem in viitor ce va fi.
Kia nu se inclina pe curbe din cauza amortizoarelor (care sunt de altfel destul de rigide). Coreeni nu au inca tehnologia barelor de torsiune active si a suspensiilor elaborate de pe limuzinele premium germane. Spui ca a4 tau era stabil? Sa vezi cum ia viraje un x6 4.0d - zici ca esti in seria 5. Dar tehnologiile astea nemitii le-au dezvoltat in zeci de ani si multi, foarte multi bani investiti in cercetare. Eu am incredere in orezari si in ambitia lor. Anul viitor va iesi prima limuzuna premium a grupului hyundai : dimensiuni de 7-ar, dotari de 5-ar si pret de 3-ar. Pe mine ma intereseaza bineinteles cat de mult vor avansa cu supensiile...
Pe de alta parte cum te simti in interior (nu la confortul scaunelor, si aici kia mai are de lucrat) venind de pe o masina cu unul dintre cele mai frumoase interioare posibile (sunt un fan al interioarelo de audi)?

Paul85
Posts: 40
Joined: 02 Dec 2013, 22:23
Auto: Kia Sportage 184cp, A/T

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Paul85 »

Hehe.
Intr-adevar am avut multitronicul 8+1. Cea mai buna/performanta/orice cutie :)
Si eu am incredere in chinezi si astept sa vad ce ne rezerva viitorul din partea lor.
Nu se poate compara cu Audi (sunt fan 0000 :P )nici la interior nici la exterior...si nu degeaba au luat multe premii "best interior",dar m-am hotarat sa ii dau o sansa masinii cu toate ca am avut de ales intre a5 3,0 tdi coupe si kia....am ales kia deoarece la aceiasi bani luam audi din 2010 cu 80.000km vs kia din 2012 cu 14.000km.
Ma descurc la interior ca nu mai sunt pretentios...nu mai conteaza chiar toate :)
Bafta
Kia Sportage Sand Track 2,0 DSL , AWD , A/T, 184cp

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by chinezu81 »

Paul, macar nu o sa mai ai probleme cu pragurile indoite de la sleauri. :)

mongol
Posts: 263
Joined: 14 Aug 2013, 15:02
Auto: kia sportage 2dsl awd mt 184

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by mongol »

Sincer, imi place foarte mult kia, dar daca as trai intr-o tara civilizata nu mi-as fi luat niciodata suv. Un megane rs cup (se pare ca are real 300 de cai pe dyno) scria pe mine. Masina face pe circuit si m3 (are autoblocant pe fata). Testat la Nuringberg. Dar, traim in bucuresti, unde nu stii cand ai nevoie de un offroad (o groapa, un canal ceva). Iarna numai zic. Suv sau crosover, mult mai potrivit in orasul asta. Si in tara asta unde sunt multe drumuri slab intretinute, dar care duc catre peisaje mirifice (muntele rosu e doar un exemplu; nu cred ca vrei sa urci acolo cu un a5, crede-ma). Nu e kia facuta pentru offroad, dar cu ajutorul transmisiei Dynamax nu o sa te faca de rusine.

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by chinezu81 »

Eu as merge pe un seria 3 clar. Nu neaparat M. Si o sa mi-l iau pe la 40 de ani mai mult ca sigur :). Am un target acum.

Paul85
Posts: 40
Joined: 02 Dec 2013, 22:23
Auto: Kia Sportage 184cp, A/T

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Paul85 »

Cine stie ce memorie de usb suporta maxim navigatia? Iar melodiile le citeste si din foldere sau toate la gramada
Bafta si mersi
Kia Sportage Sand Track 2,0 DSL , AWD , A/T, 184cp

User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by DragosB »

S-o stapanesti cu placere.
la 16Gb se gandeste 3 zile,cu 8 "o ia" instant,iar de citit le citeste si din foldere
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

Paul85
Posts: 40
Joined: 02 Dec 2013, 22:23
Auto: Kia Sportage 184cp, A/T

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Paul85 »

Mersi frumos.
Mi se parea mie aiurea ca am bagat usb de 32Gb si asteptam degeaba
Bafta
Kia Sportage Sand Track 2,0 DSL , AWD , A/T, 184cp

Paul85
Posts: 40
Joined: 02 Dec 2013, 22:23
Auto: Kia Sportage 184cp, A/T

Re: Kia Sportage 2,0 DSL , AWD , 184 cp, A/T

Post by Paul85 »

Astazi de la 10 la 12 m-am invartit prin Bucuresti aprox 80km pe un trafic modest-moderat si am avut frumosul consum de 11,0%. Nimic mai frumos ca o cifra rotunda la mers normal(batranesc as numi eu acest stil) si inca nu am fost curios sa folosesc Active Eco:)
Ma gandesc doar daca ar fi fost un trafic de haos....consumul ar fi ajuns la 15%?
Oricum masinuta mica(1,6T) cu consum de masina "mare"(comparativ cu 330xD al unui amic)..
Daca as fi luat jante cu cauciucuri pe 17"(poate ieseam la acelasi pret cu cauciucurile pe 18") mai castigam 1L/100km dar mai mult sigur nu. Iar pe 16" mi se pare prea urata masina :)
Asta e. Bafta
Kia Sportage Sand Track 2,0 DSL , AWD , A/T, 184cp

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”