Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
cmusat2000
Posts: 208
Joined: 15 Aug 2014, 23:42
Auto: Sportage 2.0 GDI AT Classic

Re: Zaboss se întoarce

Post by cmusat2000 »

zaboss wrote:Poți plăti jumătate din bilet :D

Voiam neapărat 4x4, deci Mondeo, Optima nici nu au intrat în discuție. Financiar vorbind, Antara 4x4 cu cutie automată și motor de 2,2 la 19,800 era un preț greu de bătut de cineva. L-au bătut cele două luni de așteptare vs. mașina pe stoc. În plus, Kia e un pic mai dotată, timbrul de mediu mai mic, impozit, asigurări, mai ieftine.
Între Sportage și Ix35, câștigă detașat Sportage.
Salut Zaboss,

Vreau sa-ti spun ca in cursul anului trecut am fost pentru 4 luni proprietar de Antara 4x4, cutie automata, 2.2 diesel. Dupa 4 luni am vandut-o pt. ca ma exasperase regenerarea DPF-ului, in 2700km - 11 regenerari,. Masina e impozanta, insa totusi isi arata varsta fiind proiectata in 2006, iar faceliftul din 2011 nu a adus mari imbunatatiri.

Motorul era foarte silentios, insa treapta a doua a cutiei de viteze era mult prea lunga, schimba destul de sus, nu mai stiu exact, poate 3000-3200, pretul intradevar a fost unul foarte convenabil 19650 cu tichet rabla inclus.
Insa daca pui toate taxele: 1200euro/timbru de mediu, undeva la 1200-1300lei RCA, impozit 900lei/an, CASCO - 2900lei la Generali, nu mai etes chiar o afacere vis-a-vis de cilindreele Sportage si implict un impozit de 200lei/an, 700lei RCA sau CASCO la 2300lei cat le am eu la masina mea: Sportage 2.0GDI Classic 6AT 4X2.

Ca o curiozitate, daca poti urmari cum stai cu regenerare filtrului de particule la Sportage. Sunt curios fata de Antara cum este setat tot sistemul.

Toate cele bune.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

La Antara timbrul de mediu era 580 la manuală și 1200 la automată. Mi-a plăcut că e era un pic mai mare (cred că sunt în jur de 10 cm față de Sportage), e mai bine vitrată și cu mai multe spații de depozitare.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

După o săptămână și 200 de kilometri prin București:

- Direcția m-a surprins foarte plăcut. Rămăsesem cu oarecare „sechele” de pe Cee'd gen 1, unde direcția este ușor nesigură și lipsită de feedback. Aceasta mi se pare foarte precisă, cu un feedback bun.
- Încă nu m-am obișnuit cu cutia automată, am tendința de a schimba vitezele, mai ales la plecările de pe loc. Mi se pare că ține mașina subturată, nu o lasă să treacă de 2000 de turații și ajunge foarte repede în „a treia” de la plecarea de pe loc. Automata de pe Latitude al soției schimbă ceva mai lin. Când „o calc”, uneori reacționează instant, alteori se simte un lag, dar încă nu m-am prins care e regula.
- Cam săracuță în spații de depozitare.
- Cotiera centrală este cam în spate, foarte scurtă, nu prea te poți sprijini pe ea confortabil și abia intră în ea câteva CD-uri.
- Deși vitrajele sunt mici (din afară îți dă senzația de buncăr), vizibilitatea e OK.
- Scaunele sunt cam tari (mașina asta nu are nimic moale), dar m-am obișnuit cu ele și am găsit o poziție confortabilă de condus. Departe însă de scaunele de pe Laguna 2, care sunt cele mai bune scaune de mașină de serie.
- Motorul foarte silențios, nici nu simți că ești într-un diesel. Nu l-am stresat până acum, dar nu mi se pare lipsit de resurse (oricum, Laguna are 120 CP și e un pic mai grea).
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Azi am mai avut două episoade de nerecunoaștere cheie și mi-am reamintit o chestie care funcționa la Cee'd în astfel de cazuri - să mișc un pic de volan și imediat o ia. Nu-mi dau seama ce legătură logică este. Venind de la o mașină keyless go, experiența cheii este oricum stresantă :D Sunt curios dacă se poate monta sistemul acum sau trebuia făcut din fabrică.

Altfel, cred că mi-am găsit în sfârșit o poziție la volan. Am menționat că volanul e foarte mic și din cauza asta ușor incomod?

Da, se pare că sunt cam critic cu mașina, însă asta nu înseamnă vreun moment că regret alegerea sau că aș fi în vreun fel nemulțumit. Din contră.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Zaboss se întoarce

Post by stenso »

Eu am spus mai sus ca poate volanul ramane pe blocat (pt a nu putea fi furata masina) si era normal sa fie miscat de el stanga dreapta in timp ce se pune contactul si o ia. Dar.. cel mai important ca sa numai fie astfel de momente dupa ce opresti masina in parcare, scoti cheia din contact....numai trebuie miscat deloc de volan pt ca imediat face un poc si intra in modul blocat/antifurt si iar apare problemuta la pornire. Hotii cred ca nu dau prin masina, deci mai ramane varianta unui copil mic sa faca vum vum de volan cat sta parcata si deaia se blocheaza. Zic si eu. Sau...ce patesc eu...maxim odata pe an...cand ma dau jos din masina...ma sprijin de volan...si face pocul magic. Bineinteles ca la pornire ma trece o mica spaima...cand vad cheia blocata, dar imi amintesc dau de volan si asta e tot.

Deci ar fi bine sa fie treaba asta. Pt ca nu e o problema sau defect ci...asa face toate. Asa sunt construite. Doar putina atentie. :D

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Cred, totuși, că este ceva în neregulă, fiindcă nu totdeauna face și clar nu este legat de blocarea volanului.

Mai repede poate fi vreun contact imperfect și mișcând de volan contactul respectiv se activează.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1318
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

zaboss wrote:Când „nu recunoaște cheia” nu se întâmplă nimic. Adică, introduc cheia în contact și nu o pot roti deloc din poziția inițială.
asta nu e de la recunoastere cheie. e blocarea volanului.

ce mijto era la reno cand apasai decat pe buton si facea el tot.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Nu prea înțeleg cum este de la blocarea volanului. Volanul se blochează tot timpul, faza cu nerecunoașterea cheii se întâmplă ocazional (n-am mai pățit-o de luni).

Da, nu mai cumpăr niciodată mașină cu cheie. Sunt curios dacă se mai poate monta sistemul sau trebuie să vină cu el din fabrică.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1318
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

volanul se blocheaza tot timpul. dar daca ai rotile rotite si volanul sta fortat in blocator, trebuie sa il misti pentru a debloca volanul. la reno facea electric asta.

masina nu are nimic tu nu stii sa o folosesti cum trebuie.

bafta.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Posibil să ai dreptate. În unul din cazuri mi-aduc aminte sigur că roțile nu erau drepte. O să fac un test mai târziu.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Mașina a trecut de 300 de kilometri și încă nu a apucat să iasă din București :D Fâțâită zilnic prin București și-a dezvăluit din plin plusurile și minusurile și mă felicit pentru alegerea făcută. Peste 5 ani voi oscila între un Sorento și CR-V :D fiindcă deja în aia voi face 50 de ani :P Sportage este mai pentru copii :D

Deci, cu plus:
- Manevrabilitatea extraordinară. Mașina se parchează foarte ușor, direcția este foarte precisă, ai un feedback excelent, știi exact unde se duce mașina și cât.
- Spațiul interior rezonabil. Coreeni au reușit să facă o mașină cu 30 de cm mai scurtă ca Laguna care îți oferă un spațiu interior un pic mai mare și un portbagaj mai bine gândit. Matematic vorbind, portbagajul „obișnuit” la sportage este un pic mai mic decât la Laguna, dar faptul că un inginer corean a avut ideea genială de a pune roata de rezervă cu fața în jos îți oferă un spațiu în care poți depozita o mulțime de chestii de care ai nevoie prin mașină (pachet legislativ, „pachet de iarnă”, rezervă pentru parbriz etc.).
- Design plăcut. Mașina arată mai bine decât majoritatea competitorilor direcți, cu subiectivismele de rigoare. Singurul care îmi place mai mult este CR-V, dar acolo vorbim de alți bani și cu totul alt TCO (total cost of ownership).
- Ergonomia comenzilor. Totul este unde trebuie, ușor de gestionat de șofer.
- Deși este diesel, căldura pornește foarte rapid (ok, nici nu a fost cazul de solicitări, că nu mai e iarnă, dar încălzirea pornește înainte ca acul temperaturii motorului să înceapă să se miște). Bine, mai are și toate scaunele încălzite, deci nu este chiar cel mai important lucru.

Amestecate:
- Mașina are găselnițe geniale - am amintit cea cu roata de rezervă, mai îmi place maneta de la blocul de lumini care are o adâncitură pentru deget care te ajută - dar și neglijențe: lufturi la caroserie (ușa de la portbagaj pare îndoită, având un spațiu ciudat față de bară, la plasticele de pe bord, chiar în dreptul volanului).
- Cutia de viteze automată. Încă nu știu dacă să o trec integral la minusuri. Dar, este lentă, se simte bine de tot când schimbă, are tendința de a ține motorul subturat. Pe de altă parte, dacă o calci, înțelege ce-i ceri și te servește. Motorul are suficiente resurse pentru mașină. [Când am venit acasă de la dealer, după ce bătusem palma, am văzut și oferta de primăvară, în care erau aceleași dotări, dar cu motorul de 184CP și roți de 18, la 1000€ în plus. Am rămas la varianta „economică”, cu o strângere de inimă care acum a dispărut complet.]

Minusuri:
- Vizibilitatea. Unghiul foarte ascuțit al parbrizului, combinat cu ferestrele laterale foarte mici și oglinzile mari fac vizibilitatea lateralăfoarte proastă. Când virezi într-o intersecție ai toate șansele să pocnești un pieton apărut după momentul începerii efectuării manevrei. Exceptând aceste unghiuri moarte, e relativ ok, dar în oraș trebuie maximă atenție.
- Lipsa unor spații de depozitare în interior. OK, ai buzunare pe uși destul de generoare, ai spațiu în cotieră, dar cam atât. Nu înțeleg rostul suporturilor de pahare pe consola centrală, de vreme ce ai pe ușă un spațiu dedicat. Cotiera este destul de îngustă și nu o poți folosi ca sprijin și nici nu poți pune acolo mare lucru în afară de CD-uri.
- Asta e o țicneală proprie :D. Mă enervează la sistemul audio că nu știe să păstreze setarea de a rula muzica „random”, ci, la fiecare pornire o ia mereu pe listă. Știu că așa era și la Cee'd, dar ar fi trebuie să evolueze și ei un pic.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
b76bgaarh
Posts: 1318
Joined: 02 Dec 2008, 14:40
Auto:

Re: Zaboss se întoarce

Post by b76bgaarh »

unde e faza cu hayonul, sa ma uit si io.

pe mine ma enerveaza ca nu mai are cheder la capota motor.

ps la ceed random ramane activ atat timp vrei si trebuie sa il dezactivezi tu. la sportage nu am incercat.
masina familie Kia SPORTAGE 2.0 DSL 4wd CITY

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Luftul acela este pe lateralele de jos ale hayonului, în dreptul lămpilor și ceva mai mare decât ar fi trebuit. Cel de-al doilea pomenit, în spatele volanului, este de fapt un pic mai gros plasticul acolo, e doar o senzație creată de contrastul între plasticul negru și partea gri a planșei aceleia lucioase.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

andytzu
Posts: 234
Joined: 13 May 2014, 21:56
Auto: Kia Sportage 2.0D, 6MT, 184hp
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by andytzu »

Pozitionarea rotii de rezerva cu "fata in jos" nu e o idee a vreunui inginer coreean. Asa este la multe masini (inclusiv la Audi, de exemplu). In schimb, faptul ca la Laguna e pozitionata invers (asa deduc din relatarile tale) arata prostia si lipsa de imaginatie a inginerilor francezi! :) De doua ori in viata am gresit cu masinile frantuzesti (prima data cu un Renault Megane si a doua oara cu un Peugeot 407) si m-am lecuit definitiv. Never ever nu ma mai ating de ele! :)

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

:D Tu ții cu ursu :P

Tehnic vorbind, și la Laguna este cu fața în jos, însă genialii ingineri Renault au făcut spațiul respectiv foarte îngust (la Sportage am cam o palmă între cauciuc și marginea spațiului, la Renault doar vreo 2-3 degete, iar peste roată este pus un „capac” pe care este fixat cricul, coarba ș.c.l. Ceva de genul:
Image. Poza e de la altă mașină, la Laguna spațiul e mult mai mic.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”