Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Astăzi am aflat o fază interesantă legată de Octavia (și, mă rog, restul mărcilor de la Skoda). Începând cu MIB3, navigația „aia mică”, Amundsen, face parte din hardware preinstalat și o poți activa ulterior. Chiar mi se păruse dubios că la Octavia nu mai apărea ca opțional (deși încă mai apare pe Kodiaq/Karoq și altele). Activarea ar fi în jur de 350€, după care actualizările vreo 60€/an (mie mi-a apărut deja în cont, că se apropie termenul expirării anului gratuit și e 288 de lei). Practic, la mașina asta singurul lucru pe care l-aș mai fi pus eu este scaunul șofer cu memorie, dar ținând cont că probabil o va conduce doar el până la terminarea leasingului nu e așa de mare problema.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

După două luni și-un pic de birocrație, am adus și fata acasă. Pe ploaie :( Prea multe impresii nu am, că e doar drumul de la dealer acasă. Cred că am mers aproape exclusiv electric, nu am auzit deloc motorul pe benzină. Foarte silențioasă, comparativ cu celelalte electrice, nu se auzea ruliul nici pe autostradă (mă rog, cei 300 metri de la Hornbach până la intrarea în București, dar sărisem de 110 kmh. Roțile de 18 sunt ok, nu m-au deranjat la denivelări, și eu nu sunt de genul să se oprească la fiecare șină de tramvai să ia mașina în brațe s-o traverseze. Sunt 225/45/18. Accelerația din scurt este OK, nu am simțit diferențe față de urs (plus că are vreo 15 CP în plus și parcă 30 de kg în minus).
Acum, urmează butonările, bibilelile... Față de Kodiaq are niște șmecherii în plus și una în minus, scaunele, care sunt cu reglaje manuale. A fost un pic dubioasă senzația, dar te obișnuiești. Restul comenzilor sunt la fel, în același loc, tableta are meniul un pic diferit, dar e intuitiv. Au activat funcții on demand, deci poți activa navigația, alte lumini interioare, din ce am observat. Direcția îmi pare un pic mai fermă. Switchul de viteze e un pic contraintuitiv, P este separat, pe buton, cu switch doar RND. Sunt suficiente butoane pentru reglaje de bază, restul din tabletă. O să urmeze un drum mai lung, și atunci să vedem impresii serioase. Până ia cel mic carnetul, o să mă mai dau eu cu ea, sunt curios dacă mă convertesc la electrice full sau rămân cu „corcituri”.
Peste două zile, Kodiaq face un an și 12.000 km (mai sunt 4000 cu Fiatul și vreo 1000 cu altele de la prăvălie). De aproape 3 luni e daily drive și după experiența asta nu cred că m-aș mai întoarce la Fiat (sau la o altă mașină mai... basic). În rest sunt foarte mulțumit de mașină, nu au existat probleme, doar ceva glitchuri la unitatea media, gen uitat să se activeze navigația sau restarturi în mers, dar doar de câteva ori.
Sunt 2 chestii care nu-mi plac:
1) Start & Stop - are tendința uneori să o oprească atunci când nu trebuie - gen, oprești la intersecție să dai o prioritate sau să te asiguri sau, cel mai dubios, la noi la întreprindere sunt niște bumpere foarte mari, la care trebuie să încetinești foarte tare, se oprește pe mijlocul bumperului :) Tot aici intră și timpul când se oprește de tot, de exemplu, când opresc mașina la ușă să dau jos bagajele și să le duc la lift, se oprește de tot, de 99% din ocazii fix când mă urc înapoi.
2) Vopseaua, care se zgârie doar că te uiți la ea. Am o grămadă de zgârieturi superficiale, unele care habar nu am cum sunt făcute.
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (6).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (4).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (3).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (5).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.09.03.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 16.39.14.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39 (3).jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by akeem »

S-o stapanesti sanatos si fara probleme.
Poti sa-mi zici cum se regleaza clima spate dintre scaune? Adica vad ca scazi sau cresti temperatura din cele doua butoane + si - , dar ai idee cum se realizeaza asta?
Intreb ca am vazut si la noul Sportage chestia asta si parca n-as crede ca are HVAC separat sub cotiera ca la masinile premium.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Mulțumesc.
Ba da, are un agregat separat. Știu de la Kodiaq că sunt unități diferite. Cel "standard" cu 2 zone și cel cu 3 zone care poate asigura și opțiunea de încălzire în scaune pentru cele din spate. Nu poți să ai încălzire în scaunele din spate doar cu cel standard.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

40-45 km autonomia reală la Octavia pe electric, 7,5 lei încărcarea la Electromagnetica unde am biroul, deci undeva la 17 lei/100 km, față de 91 la Kodiaq (14 litri * 6,5). Destul de mare diferența. 40-45 sunt suficient pentru o fâțâială zilnică în oraș, pentru noi înseamnă 2 zile de navetă. 3 ore jumate încărcarea la stație, probabil la priza de acasă vreo 5. Probabil la un moment dat voi lua și o stație. Lângă casă, la Mega de la Valea Oltului sunt 2 stații EnelX, momentan tot timpul goale. Nu e însă de lăsat la o stație, e prea mare timpul de încărcare, PHEV merge doar pe ideea de a avea unde să o încarci noaptea sau când ești la serviciu.
Încarcă undeva la 11,8 kwh, deci 1,2 kwh îi păstrează ca rezervă, fiindcă mașina pornește tot timpul pe electric, chiar și cu 0 baterie, și se simte când intervine.
Ce-mi place la Octavia este că s-a acordat mult mai multă atenție la detaliile de design la interior. Are niște curburi interesate, niște inserții, butoanele au un design bine... modelat. Adică mi se pare chiar peste Passatul cu care ne-am dat la test drive, care e mai „spartan”, ca Kodiaqul. Însă poziția la condus e mai bună la Kodiaq.
Mi-ar fi plăcut niște setări suplimentare pentru frână, astfel încât să pot să-i dau în oraș să încarce mai agresiv, așa am impresia că „irosește” frânări și încetiniri la care nu încarcă deloc.
La Virtual Cockpit are doar 4 „skinuri” față de 6 la Kodiaq, informațiile afișate sunt mai puține. Mă așteptam să fie același soft. Unitatea media de la Octavia este mai bună, are implementat ceva mai complet AA, de exemplu îmi ia contactele cu tot cu poză. Însă, mesajele care se afișează - gen „telefonul se încarcă” obturează tot ecranul, la Kodiaq e doar o bandă sus.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by akeem »

Probabil au softuri diferite ca Octavia e noua iar Kodiaqul vechi. Poate la Kodiaq facelift e acelasi soft ca la Octavia.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Am instalat și priza acasă, priză „normală”. Neavând o aplicație unde să pot vedea date, pe baza contorului, a tras cam 2kw/h. Deci de la 0 la 100% o să ia undeva la 6 ore. Față de 3,5 ore la stație nu este neapărat un capăt de țară. Am avantajul de a avea o stație disponibilă la birou, deci nu are rost să mai pun și acasă și nu merită costul.
O chestie cu (mare) minus este camera marșarier, care deformează imaginea foarte tare, plus o rezoluție mediocră. În schimb, sistemul de senzori perimetrali este foarte ok prezentat grafic și suplinește destul de bine sistemul 360 de pe Kodiaq.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

WhatsApp Image 2021-10-25 at 10.53.21.jpeg
Poză cu camera marșarier.
Am reușit să găsesc setarea legată de frânarea recuperativă la Octavia. Spre deosebire de Kodiaq, la Octavia meniul este mult mai stufos și majoritatea au funcțiile răspândite pe mai multe ecrane. Asta era undeva pe ultimul ecran de la Automobil - > Configurare -> Exterior :) Sunt vreo 3 ecrane. După ce te prinzi de unul, înțelegi logica și te obișnuiești.
Din ce am văzut până acum, estimarea consumului este cam cu 20% mai optimistă, gen la 10 km autonomie afișată „consumă” 12. Momentan am consum mediu pe electric de 21 kWh și benzină 3,3% (deci scenariul lor cu 2% consum cât dau în pliante nu e chiar ireal :) ). Să vedem dacă schimbarea modului de frânare regenerativă schimbă ceva. Am impresia că și la electric se aplică același principiu ca la benzină, cu cât e drumul mai scurt, cu atât e consumul mai mare. De exemplu, astăzi am avut 26 kWh, foarte mare, pe cei 9 km acasă-birou.
În condițiile acestea, la modul real de utilizare o mașină full electric este destul de nepractică. Adică una cu baterie de 40 kWh are real autonomie 150 km la modul meu de utilizare, deci cel puțin o încărcare pe săptămână, și abia cu una cu baterie de de 80 aș avea curaj să ies din București. Dar, asta înseamnă că acasă aș avea nevoie de 8 ore ca s-o încarc pe varianta maximă (11 kwh pe trifazat). Sigur, e posibil ca alea full electrice să mai aibă niște optimizări care nu sunt la PHEV, dar cred că dacă ești cu drumuri scurte tot trebuie să vizitezi „pompa” des ca și la ICE.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Primul exterior:
La drum lung are un management ciudat al bateriei. Până la Râmnicu-Vâlcea a păpat-o pe toată, după care a stat la 0% și se mai încărca ocazional și mai dădea un „boost”. Mă așteptam să meargă pe benzină după gen 60 km la oră. În condițiile astea, la drum lung e așa-și-așa, dar electricul te salvează în oraș. Citisem pe undeva că s-ar putea seta să se încarce în timpul mersul dar nu am găsit setarea.
Ca performanțe, mașina este de 150 de cai, nu de 204. Adică se simte mai puternică decât era Sportage, dar nu are puterea și elasticitatea motorului de 2l de pe Kodiaq. Cu tot cu electric se simte în zona 80-120 km/h când vrei să depășești. Se descurcă, turează, dar se simte efortul și reacția e ușor mai lentă. În oraș este mult mai responsivă, pe zona 0-60 probabil e la nivelul Kodiaq, dar 60-100 scade.
Este mai zgomotoasă, peste 120 cam iese din zona de confort, dar depinde și de asfalt. Pe bucata de A1 de la Sibiu și pe A3/A10 era relativ Ok la 140, dar pe A1 aia veche era destul de zgomotoasă. Kodiaq e mai bine antifonat și are un confort mai bun. Ceea ce surprinde este că e zgomotul exterior, motorul pe benzină nu se simte decât vag, după 3500 de ture (la 140 pe pilot automat are cam 2700-2800), altfel el nu se aude aproape deloc în habitaclu, doar vâjâitul cauciucurilor. Eticheta zice că cele de la Kodiaq au 70db, astea de pe Octavia au 71, deci doar 1 db.
În afară de zgomot e confortabilă, nu m-am resimțit după 5 ore jumate fără pauză. Are o zonă la genunchiul drept care uneori mă deranjează, că pică fix pe muchie, dar ai suficient spațiu să eviți poziția asta. La spate reglajul e mai rudimentar, la un moment dat l-am mai reajustat, dar e relativ OK, mult peste Sportage, dacă tot am adus vorba de el.
Este mai rigidă ca Kodiaq, care are suspensiile mai moi. Octavia are presiune ceva mai mare la zeama de parbriz. La lunetă jetul vine din ștergător, nu de sus.
WhatsApp Image 2021-10-29 at 15.28.12.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

La întoarcere am alimentat la Turda, 700 km a durat primul plin pe benzină, mai arăta 50 km autonomie, au intrat 35 litri. De la Turda am setat să încarce bateria. Pe la Sibiu ajunsese la 85%, și nu prea mai încărca, așa că am dat-o pe automat. Când încarcă îmi arată cu - kilowații, de aici consumul ăla dubios pe electric.
De la Sibiu la Râmnicu-Vâlcea a consumat bateria. E interesant, pentru că mergea și motorul pe benzină, dar pe bord autonomia pe benzină nu scădea deloc, abia după ce s-a golit bateria a început să scadă și autonomia.
Față de consumul la dus ar fi doar 0,4 litri diferență pentru încărcare, dar e în realitate mai mare, deoarece la întoarcere ar fi trebuit să fie un consum mai mic ca la dus, ținând cont că veneam „la vale”.
Dacă mașina asta avea o baterie de măcar 20 kwh, era combinația perfectă.
WhatsApp Image 2021-10-31 at 17.14.30.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-31 at 17.14.30 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-31 at 17.14.30 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-31 at 17.14.30 (3).jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Costanu
Posts: 23
Joined: 23 Dec 2020, 08:46
Auto: Nu
Location: Pitesti

Re: Zaboss se întoarce

Post by Costanu »

Cred ca e mai eficient ca dupa ce a incarcat bateria sa folosesti modul electric cand tranzitezi un oras pt ca atunci motorul termic consuma mult si polueaza .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Folosesc modul exclusiv electric local, în oraș. La drum lung modul hibrid ajută nu neapărat la economisirea combustibilului, cât mai ales la depășiri prin sporul suplimentar de putere dat de motorul electric.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Zaboss se întoarce

Post by Faust »

Acum 3 minute am trecut pe lângă ZBS
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Amândouă sunt ZBS 😂. 168 și 268. Am recuperat numărul de la Fiat.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

WhatsApp Image 2021-11-28 at 18.33.30.jpeg
Azi am făcut plinul la Octavia, măsurat la pompă, consumul iese 4,41%. Drumul de la Turda la București și ce am mai consumat prin oraș cu bateria descărcată. Au mai fost 6 încărcări, 2 la birou, 23 lei, restul acasă, deci vreo 40-44 kw, ar mai fi să zicem vreo 30 de lei, echivalentul a vreo 8 litri de benzină, pentru vreo 260 km cât s-a mers full electric.
În altă ordine de idei, era un zgomot în portbagaj, am presupus că e vorba de cablurile de încărcare. Aparent este vorba de tampoanele de la hayon, o problemă la mașinile fabricate din luna mai. Urmează să merg să le regleze/înlocuiască. Le-am mai bibilit eu puțin, zgomotul dispare o vreme, dar reapare după o serie de denivelări.
În ultima vreme s-a îmbunătățit estimarea autonomiei și pe electric, cât estimează, cam atâta este, nu ca înainte câte avea o „bătaie” destul de largă.
Am mai descoperit o diferență față de Kodiaq la Android Auto. Pe Octavia nu mă lasă să introduc adresa în timpul mersului, trebuie să fie mașina în P, la Kodiaq acceptă.
Și o chestie enervantă la ambele, când rotesc volanul, ating foarte des rotița de unde se gestionează sunetul și dau pe mute :(
Am încălțat ambele mașini cu cauciucuri de iarnă. La Kodiaq avusesem un noroc chior, găsisem cauciucuri Nordman la un preț foarte bun. Acum găsisemla epiesa un preț ireal pentru Michelin Pilot Alpin, am comandat, evident țeapă, era una singură pe stoc. De regulă, site-urile de cauciucuri specifică atunci când nu au decât una-două la prețul ăla. Până la urmă, am luat niște BF Goodrige G-Force Winter, care sunt foarte mișto și chiar sunt fabricate în România.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”