Părăsind planeta Renault în căutarea unui alt vehicul, bravul Zăboss cercetă împrejurimile. Avea în apropiere două planete care îi făceau cu ochiul. Planeta Opel și Planeta Dacia, de unde un exemplar de Duster „full fără piele și trapă” îi făcea de mult cu ochiul, de când se plimbase un pic cu unul aparținând unui client.
Intrând la dealerul Opel, inimii sale îi plăcu un Opel Mokka, 4x4, bine dotat, iar vânzătorul, compătimind suferințele buzunarului său, îi făcu un discount generos (25%). [N-am înțeles niciodată politica Opel de a afișa prețuri descuranjant de mari pentru o marcă, totuși, populară, de volum, dar cu discounturi generoase de chiar și 40%.] Încântat de ofertă, după ce părăsi planeta, își sună iubita soție să-i povestească. După numai 5 minute, minunata soție îl sună înapoi, că tot la Opel, e la ofertă un Antara cu cutie automată, cam la fel de dotat, dar la același preț. Decid împreună să meargă a doua zi să testeze mașinile și să aleagă dintre cele două. Scurta oprire la ADRAS pentru Duster fu mai degrabă dezamăgitoare, din cauza unei doamne plictisite, mai interesată de ceaiul pe care tocmai îl făcuse decât de povestea suferințelor sale.
Întors în palatul său, Zăboss bântui nesfârșitul internetului, în căutarea MAȘINII. Pe lista scurtă, alături de Mokka și Antara, mai intrară noul Vitara, care arată foarte bine în poze, și Mitsubishi ASX.
Așa că, a doua zi, purceseră la drum.
La Opel, doamna a refuzat din start Mokka. Din păcate, nu aveau mașină de test pentru Antara, așa că ne-am mulțumit să ne uităm la cea expusă în showroom. Marele dezavantaj la Antara este motorul de 2,2, care, înseamnă cheltuieli mari și un timbru de mediu pe măsură (1200€ în varianta cu cutie automată). Pe de altă parte, prețul de 19500 (AT) sau 18600 (MT) este foarte atrăgător, practic, preț de Duster.
Alături de Opel era și Suzuki, așa că am intrat să vedem noul Vitara. O dezamăgire cruntă. Toate mașinile noi miros la fel. Acesta miroase a un plastic toxic și greu. Plasticele din interior sunt urâte, lucioase. Mașina nu are cotieră centrală. Prețul e OK, motoarele sunt E6, deci fără taxă, dotările par decente, dar mașina e urâtă.
Întrucât vorbisem la Mistubishi pentru ASX, am zis să mergem și acolo, deși,
se părea că ne decisesem. În curte la MIT Motors, parcăm fix lângă un ASX roșu. Când l-a văzut doamna, l-a eliminat din start. Dacă tot am ajuns acolo, am zis să intrăm și la Kia, să vedem dacă punem mâna pe o ofertă. Și totul s-a încheiat
Tocmai am plătit avansul și, dacă cei de la Leasing nu fac vreo ghidușie, vineri aduc mândrețea acasă. Dark Gun Metal.
urmează
Episodul III
În care se povestește de ce a ales Zaboss tot Kia și ce mașină va aduce el acasă.