Zaboss se întoarce

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

Complet de acord legat de detaliile mici care fac diferenta. Si eu prin dotari de comfort, nu ma refer doar la comfortul general al masinii, ci si la detalii ce tin de inchide/deschidere geamuri din cheie, mai multe setari de customizare privind "Follow me Home" de exemplu, lumini in portiere/oglinzi (puddle lights), poate chiar blocare automata a masinii cand te indepartezi de ea; in fine, multe aspecte pe care am fost surprins ca un model de top de la asiatici nu le-a acoperit, dar probabil costurile trebuie reduse de undeva. :)

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

Comparatia corecta e cu QL, care oricum e peste SL.
In orice caz, depinde ce vrei de la masina, la ce pret ajungi, ce iti ofera una si ce iti ofera cealaltă.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

Nu sunt foarte familiar cu modelele de dotare "QL" sau "SL". :) Cand am luat eu masina erau deja "Style", "GTLine" etc. Banuiesc ca celelalte denumiri erau la de la modelul anterior.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Zaboss se întoarce

Post by Nesta3 »

Se refera la generație.SL e pana in 2014-2015, QL(ce ai tu) e din 2016.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

SL este modelul 2010-2015, QL este 2015-prezent.
@Nesta, comparația cea mai corectă e cu ce cunoști bine :)
Da, este un progres măricel între Sportage 3 și 4, la calitatea materialelor, în special, și, în plus, scaunele, care la 3 sunt obositoare rău de tot. Dar în ceea ce privește experiența la condus, nu-s diferențe deosebite, aici Kia nu a schimbat mare lucru.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Zaboss se întoarce

Post by Alx03 »

Am inteles acum. De ce nu avem un sistem de voting pe forum-ul asta? :)

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by surfer »

Pai cum facem Zaboss, ca eu te-as cam contrazice un pic. :) Am cochetat cu S3, dar nu s-au legat lucrurile atunci si nu am luat. Am luat S4, si pot spune ca diferentele sunt mari. Foarte mari. La toate capitolele: calitatea materialelor, ergonomie, tinuta de drum, etc.
Grasuna are peste gard un Kodiaq al nasului, o versiune medie de echipare, an 2017 si in afara de chestiile nemtesti de la interior (umbrela in usi, aparatori muchie usi, lanterna portbagaj, agatatori prin portbagaj, spatii depozitare, etc.) si consum mai mic (dar si cai mai putini - are motorul de 2.0, 150CP), nu este peste S4. Iar la bani, au fost identice.

Comparand versiunile extreme de echipare (chel vs. chel, full vs. full), e posibil ca pentru multi Kodiaq-ul chel sa castige (mai ales pt chestiile nemtesti care ar putea explica pretul ridicat), dar full vs. full nu prea mai e asa, diferenta de pret fiind destul de mare, si nu poate explica cele cateva chestii in plus cu care poate veni Kodiaq-ul. Cat despre versiunile intermediare, lucrurile pot sta ori asa ori asa.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Îți dai seama că nu plusez la versus :) Dar comparația corectă nu este Sportage-Kodiaq, ci Sportage-Karoq, unde dă serios cu virgulă. Kodiaq e cu Sorento/Santafe, sunt 30 de centimetri de mașină în plus care se cunosc bine la interior și la portbagaj. Da, știu că S4 este peste S3, însă ele se învârt în aceeași paradigmă. Compară bordul „curat” de la orice mașină din VAG cu cele de Kia unde ai o grămadă de butoane peste tot, cum avea Opelul acum vreo 10-15 ani, ruperi de volume stranii (și colectoare de praf)... Bine, asta e și o chestie de preferință individuală și de obișnuință estetică. Sunt multe chestii pe care nu le „simți” la un test drive sau la un condus ocazional în mașina altcuiva. Sincer, nici eu nu aș fi sesizat diferența dacă acum 3 ani nu aș fi avut un Passat full vreo 6 luni și 10.000 km.
În plus, sunt câteva chestii pe care KIa nu le are nici ca opțional: display digital, sistemul de infotainment, faruri matrix LED și AFS,oglinzi care se ajustează la marșarier, lumini de curtoazie în oglinzi, ergonomie, spații depozitare inteligent gândite. Ideea nu este să pui neapărat plastice mai bune, scaune mai comode, că la asta se rezumă upgrade-ul de la 3 la 4, ci să îmbunătățești tot ansamblul :) Ori, aici Kia mai are de lucrat. Să vedem S5, la Tucsonul nou sunt niște chestii interesante (bine, și Tucsonul vechi era mai OK decât Sportage). Peste doi ani face „cel mic” 18 ani, deci „urmăresc cu atenție” ;)
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Azi am ieșit cu Kodi, pe drumul spre birou am avut un consum mai mic, 11,7, sunt curios dacă o fi de la benzina de 100. Și pe drumul de la Auchan acasă a fost sub 18% (sunt 4 km, cam 30 de minute). E un 0,3-0,4% sub consumul anterior.
Azi a funcționat ok telefonul în mașină, a apărut pe Virtual Cockpit la fiecare apel.
Am reușit să-mi aranjez scaunul, am găsit în manual cum se face ajustarea lombară, nu e doar „față/spate” cum aveam la Sportage, poți să reglezi și pe înălțime poziția „curburii”. Chiar e super confortabil acum.
A, altă fază, de două ori am auzit „voci” în mașină :) O dată cred că 95% a fost Laura, vocea navigației mașinii, care vorbea într-o românească stâlcită și ne-a zis că sunt lucrări și urmează o întârziere de 11 minute. A doua oară părea că este ceva de la Android Auto, că flicărea ceva pe unitatea media și nu am înțeles nimic din ce a spus (și nici nu era vocea anterioară), nu sunt foarte convins că era română.
Am observat că din aplicația Skoda a dispărut ziua cu mersul la Mangalia. Nu apar statistici pe ziua aia, dar totalurile și mediile sunt OK.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

WhatsApp Image 2020-11-09 at 14.52.11.jpeg
Gata, au venit și numerele.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Am găsit o comparație interesantă între Sorento și Kodiaq, ambele în varianta de 7 locuri.
https://www.autoexpress.co.uk/car-group ... oda-kodiaq
Ce mi se pare și mai interesant este că în UK au același preț, în vreme ce la noi e o diferență de vreo 10.000 la același nivel de echipare.
În rest, am trecut de prima mie :).
WhatsApp Image 2020-11-20 at 09.15.44.jpeg
I-am pus încălțările de iarnă, ocazie cu care am mai aflat ceva nou, că mașina are la prezoane niște dopuri de plastic care trebuie scoase înainte :) Cauciucurile de iarnă sunt Nordman, au un profil foarte mișto, să vedem cum se comportă în condiții reale de iarnă. Momentan nu am sesizat diferențe de zgomot față de cauciucurile „originale”, Pirelli Scorpion. Acestea au un cauciuc foarte moale, posibil să se ducă rapid.
Am avut ocazia și să testez sistemele de siguranță, în parcare la hypermarket, eram parcat la un stâlp, am vrut să dau cu spatele, a început să urle, venea cineva din stânga, nu intrase încă în raza camerei marșarier, deci nu-l văzusem pe cameră și vederea laterală era blocată de stâlp.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

Am făcut un traseu mai complex de vreo 250 km - autostradă, drum european, DN, DJ și pe câmp vreo 2,5 km. Față de Sportage este mai stabilă, stă foarte bine pe curbe, pe câmp absoarbe mult mai bine denivelările, la un moment dat eram la 60 kmph pe câmp, drum din acela de tractoare, la Sportage mi-ar fi sărit rinichii din loc în aceleași condiții.
De data asta m-am dat mai tare în ea, depășiri din scurt, accelerări bruște, de la 15 la 120... E absolut senzațională mașina. Și mi-am adus aminte de o fază. La Sportage a durat mult până cutia de viteze a început să schimbe lin și cum trebuie, chiar am scris la un moment dat pe aici că e ca și cum ar schimba un începător vitezele. Cred că vreo 2-3000 de km a durat procesul de „învățare”, dar după a fost excelentă. Asta a mers OK de la bun început, nu a avut nevoie de „training”. CVT-urile de la Nissan nu e cazul, că acolo nu e ce învăța :)
Am mai aflat lucruri noi:
1) Nu Interfața audio era problema, ci cum sunt făcute MP3-urile. Pe unele mi le afișează OK, pe două rânduri. Dar nu mai stau acum să editez pe cele care nu se văd OK.
2) Sistemul Start&Stop detectează când se mișcă mașina din față și pornește singur motorul, fără a mai apăsa pedala de accelerație. Interesant este că se aplică și la cruise controlul adaptiv, probabil se folosește radarul. Dacă ești în coloană și mașina din față s-a oprit, oprește și el mașina și pornește când se mișcă mașina din față. Teoretic, asta trebuia să o facă o opțiune care nu e disponibilă în România, Traffic Jam Assist. În schimb, dacă este S&S activat și se oprește motorul, doar pornește motorul și trebuie apăsată accelerația pentru a porni (ACC nu se dezactivează sub S&S).
3) Maro nu e neapărat o culoare noroi friendly 😊. Aici Sportage se descurca mai bine și parcă nu se murdărea atât de tare.
4) Poziția de condus la Kodi e mai OK, pentru mine. Am scaunul dat la maxim (pentru dimensiunea mea) în spate, este aproape la minim jos, dar am vizibilitate foarte bună în fața mașinii, văd toată capota. La Sportage trebuia să stau cu scaunul la maxim în sus și mai aproape de volan ca să văd toată capota (să zicem cu vreo doi „zimți” față de cum e reglat acum), de aici probabil și senzația că nu sunt scaunele comode, fiindcă acum mi se pare că aia era o poziție forțată.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Zaboss se întoarce

Post by zaboss »

2500 de kilometri. Media de consum se duce către 10% - acum a ajuns la 10,3, în condițiile în care am avut puține ieșiri din București, sub 40%. Este posibil ca pe 5 ani să-mi iasă o medie sub Sportage. Am alimentat numai cu benzină de 100 de la Lukoil.
Am „testat” și asistența la frânarea de urgență. O dată pe față, unde a intervenit „exagerat”, aveam situația sub control, eram cu piciorul de frână deja, dar a fost mai rapidă. A doua oară însă, dădeam cu spatele, mă uitam doar în oglinzile laterale și nu înțelegeam de ce piuie senzorii de parcare ca nebunii, deoarece mai aveam suficient până la mașina „din spate”. Doar că înaintea ei era o epavă pe care n-o observasem și mașina a oprit la timp.
Încă nu i-am dat modul Sport :) Mi se pare că se descurcă ok și pe normal.
Mașina este foarte silențioasă, la un moment dat ajunsesem pe un DN la peste 150 fără să-mi dau seama, dar zgomotul nu se simțea deloc, de aia nici nu realizasem ce viteză am. În mod uzual, dacă e ceva vânt, începe să se simtă pe la 120, dar nu e nevoie să modifici volumul la unitatea media.
Hărțile sunt bine actualizate - apare inclusiv centura la Mihăilești.
Mi se pare interesant uzura la ulei. Schimbul de ulei a fost setat la 30.000 km. Deși acum am 2500, mai îmi arată „distanța până la schimb” doar 21600, nu 27500. Și ca număr de zile îmi arată 505 până la schimb, față de datele privind revizia normală, care sunt cele care trebuie:
WhatsApp Image 2021-01-04 at 13.05.13.jpeg
Să vedem dacă în ritmul ăsta mă ține 10.000. Sunt curios dacă această uzură este dată de faptul că e primul ulei (unii ziceau pe forumul VW că schimbă la 1500/5000 primul ulei și că au găsit urme de șpan în el) sau este pur și simplu din cauza utilizării preponderent urbane, cu drumuri scurte între 4-15 km.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Zaboss se întoarce

Post by akeem »

Mai degraba te-a simtit ca esti in Romanika si o sa te duca usurel pana la 15000 km intre schimburi :)
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Zaboss se întoarce

Post by Faust »

Cine găsește șpan in ulei după primii 5000km.... ori minte ori motorul ăla deja este muci.
In 30000km este foarte posibil ca uleiul să se facă marmeladă in motor, să nu mai curgă, să fie scos cu lingura.
La o mașină nouă este de preferat ca primul schimb de ulei să se facă la maxim 10000km.
Nu stiu câți dintre cei care au mașini țin seama și de nr de ore cât funcționează motorul, una este să faci 15000km extraurban in 6 luni........ alta să faci 15000km in 12 luni sau mai mult, în trafic urban.
WV au devenit celebri în ultimii ai, au uitat să conceapă și să fabrice motoare fiabile, știu un motor de 2l turbo, benzină, care la un rulaj de 80000km a necesitat segmentare, consuma 1l ulei la 2000km, segmenții de ungere și compresie fiind făcuți praf.
Deja unii au început să se plângă și de motorul pe benzină, de 1.5l 150cp.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”