Page 31 of 33

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 07 Feb 2021, 14:43
by Alx03
Nesta3 » 05 Feb 2021, 15:19

"In 2010 aveau webasto.Acum e si pe kia, PTC se numește si e optional.Adica incalzire electrica.
La peugeot dureaza 1minut jumate pana baga caldura.Asta daca nu folosesc preincalzirea."

Webasto si incalzire de tip PTC, adica pur electrica, sunt doua lucruri complet diferite, desi cu un rezultat asemanator pentru utilizator. Diferenta majora e ca Webasto-ul o sa ajute si la incalzirea mai rapida a motorului, in timp ce PTC-ul sau alternativa de la gama VAG de incalzire auxiliara o sa incalzeasca doar habitaclul, fara vreun efect asupra motorului. Webasto am pe cealalta masina, din 2002 si face toata diferenta iarna, indiferent de temperatura, mai ales pe diesel. In schimb, pe Sportage 1.6 TGDI nu am vazut sa existe nici optiunea de PTC, cu atat mai putin Webasto sau vreun alt sistem de incalzire auxiliara sau stationara, din pacate. Insa e un motor care produce destul de multa caldura de felul lui, deci nu stiu ce diferenta ar fi facut PTC-ul.

» 05 Feb 2021, 12:49

"Căldură "palpabilă" bagă abia după 4-5 minute de la pornire, motorul se încălzește undeva la 10-15. Chestia asta o aveam și la Sportage, este exact același comportament doar că acesta fiind benzină se încălzește cu vreo 5-10 minute mai rapid. La Sportage dura cam 25-30 să ajungă la temperatura normală de utilizare."

Cel mai probabil e standard incalzirea auxiliara, in timp ce e optionala incalzirea stationara, de care ziceai.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 07 Feb 2021, 14:59
by bondalicir
Sa știi ca webasto e un brand de fapt care produce încălzitor cu motor termic cum zici tu și produce și aeroterme electrice printre altele. Exista șanse ca acel ptc sa fie produs tot de webasto... Multe tiruri sunt echipate cu aeroterme webasto pentru încălzirea habitaclului...
A spune webasto la încălzitor staționar e aceeași chestie cu a numi încălțămintea sport adidași. Eu am pe ceedul meu încălzitor staționar făcut de eberschpacher nu de webasto...

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 08 Feb 2021, 00:56
by Alx03
Absolut adevarat. La mine a ramas reflexul verbal pentru ca asta am eu pe masina si mai e si intretinut de faptul ca foarte multa lume foloseste acelasi termen pentru ceea ce e de fapt un sistem de incalzire auxiliar independent, fie diesel sau benzina. Alt termen popular e “sirocol”, pe care sigur l-am auzit cu totii.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 12 Apr 2021, 11:38
by zaboss
Mi-am luat niște accesorii pentru Kodiaq.
- Pâlnia aia „clever” pentru lichidul de parbriz nu e cine știe ce, trebuia să fie un pic mai... pâlnioasă. Așa are o latură mai joasă, deci tot se scurge un pic. Okeish.
- „Găleată de gunoi” pentru portieră. Este practic un capac ca la o pubelă normală care se fixează pe marginea spațiului de depozitare din portieră și de care se prinde o pungă. E drăguțică, dar mă așteptam la ceva mai consistent :) OK
- Cârlige suplimentare. Am mai luat 2, sunt destul de practice, chiar dacă distanța între ele nu e atât de mare, merge să fixezi 2 sacoșe pe o latură, 2 pe o latură. În anii anteriori venea din fabrică cu 4. OK
- Set plase. Astea sunt mai interesante decât credeam. Este una mare, cu 2 variante de legare, una ca să fixeze bagajele de podeaua portbagajului să nu-ți fugă, a doua în spatele spătarului de la bancheta din spate (cum o aveam la Sportage). Una mijlocie, care este practic un „săculeț”, care se poate monta pe latul portbagajului, eventual chiar în spatele banchetei. În manual o arată și montată la mijlocul portbagajului, doar că nu mă prind cum s-ar putea face asta (posibil ca varianta asta să fie de fapt pentru varianta cu 7 locuri, la 5 locuri nu ai cârlige acolo). Una mică, tot sub formă de „sac”, de montat pe pereții laterali ai portbagajului. Asta nu e neapărat utilă, pentru că ai cârligele și mai ai spații de depozitare pe lateral, două pe stânga și unul pe dreapta.
Mă apropii de 5000 de km, consumul fiind preponderent în oraș s-a stabilizat pe la 10,5%. Am impresia că mașina a devenit mai responsivă, accelerează mai rapid. Nu e de la benzină, că am pus doar Lukoil de 100. S-au adunat vreo 3 ciobituri în parbriz, mici, insesizabile, o julitură pe ușă de la o mașină dintr-o parcare, plus câteva superficiale care nu se observă. Încă miroase a mașină nouă.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 12 Apr 2021, 14:10
by akeem
Da, am vazut si eu cosul de gunoi abia luna asta la un drivetest pe Youtube.
Stiam de ea de cand a aparut prima data pe Octavia precedenta si m-am gandit ca e ceva foarte destept si ca o sa o adopte toti constructorii, dar se pare ca nu e asa. Eu mi-o inchipuiam pe toata din plastic, cam cum erau cosurile de gunoi din vagoanele comuniste (alea metalice de sub geam, cu capac) si in care bagi tu o punga ca acasa. Se pare ca nu.
In alta ordine de idei, Kodiaq a disparut din configurator. Il gasesc totusi in configuratoarele de afara. S-or pregati de facelift.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 12 Apr 2021, 14:25
by zaboss
Da. Apare pe 13 noul model.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 30 May 2021, 20:37
by zaboss
În sfârșit, primul drum mai lung cu Kodi. 1300 km, București-Iași-Suceava-Iași-București.
La dus, 6 ore și 20, a durat o oră și 20 de minute să ieșim din București. Drum întins, fără opriri. De regulă făceam pauză de cafea la OMV de la Adjud, dar era full, ploua... 4 accidente pe drum, unul pe o trecere de pietoni, unul petrecut fix în fața noastră, unul cu o Corsa antică a derapat și s-a dus în șanț. Din fericire n-a pățit nimic, că am oprit și ne-am dus după el, că șanțul era plin de bălării, nu se vedea din stradă. Am spart și eu parbrizul, vreo 20 cm are crăpătura. Pe de-o parte e bine, că aveam vreo 3 ciobituri prea mici ca să mă duc cu ele la casco, dintre care una îmi cam stătea pe creier.
Nu m-am resimțit după atâta condus continuu, faptul că postul de condus este mai mare și mai larg îți permite să variezi poziția și nu amorțești, am ajuns la Iași fresh. A fost o ocazie să mai învăț mașina, pentru că în timpul călătoriilor scurte din București nu prea realizezi fiindcă fie este foarte aglomerat și trebuie să fii atent, fie drumul e prea scurt. Am învățat să semnalizez :) Da, no joke. Mașina are și semnalizare secvențială, dar acum am învățat cum trebuie trasă maneta ca să facă scurt și cum trebuie când vrei lung. La FIAT chinul este să o fac să semnalizeze lung, trebuie forțat puternic, uneori am impresia că se rupe.
Am prins și la dus, dar mai ales la întoarcerea de la Iași la București, o ploaie torențială în rafale. Deși ștergătoarele sunt proaste, sistemul e unul foarte ok și și-a făcut cu bine treaba.
Tot drumul m-am certat cu LKA :) Ce mi s-a părut interesant este că sistemul a funcționat inclusiv pe o bucată consistentă fără marcaje (se asfaltează pe partea dintre Târgu-Frumos și Iași și sunt zeci de kilometri fără marcaj. Sistemul este unul OK, te lasă în pace dacă ții ferm de volan sau manevrezi. Nu detectează însă obstacolele, insistă să te țină drept deși ai mașină prea aproape în lateral, cu e jumătatea aia de bandă pe E85, de exemplu. Per total, sistemul e Ok, își face treaba, evident nu înlocuiește șoferul, dar te ajută.
Fiindcă am condus mai multe electrice în ultima vreme am realizat că mașina este bine antifonată și motorul este silențios, practic ceea ce se aude este zgomotul de rulare și vântul, nu motorul, acesta abia se simte la rulajul normal. De asemenea, sunt diferențe enorme între asfalturile turnate, de exemplu cel amintit mai sus și cel de pe autostrada Moldovei sunt mult mai silențioase. Chestia asta o observasem și prin București.
Drumul lung a făcut bine la „viața” uleiului. La plecare aveam în aplicație 15800 până la schimb, la întoarcere, după 1300 de km, crescuse la 16500, practic acum înseamnă peste 23500, față de cei 30.000 teoretici. În principiu, este posibil să revin spre maxim, că acum mai avem planificate ieșiri mai lungi.
Pe segmente, consumul a fost București-Iași 8,5%. Iași-Suceava 8,2% (vânt puternic, dealuri multe). Suceava-Iași 7,2%. Iași-București 8,2%. Legat de consum, am învățat să o conduc eficient, doar că nu totdeauna e posibil :)
La dus și apoi pe drumul spre Suceava și înapoi s-a deconectat aiurea de la telefon de mai multe ori. La întoarcerea de la Iași nu. Posibil să fie totuși ceva de la telefon, că revenea după un restart al telefonului.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 11 Jul 2021, 17:54
by zaboss
S-a înlocuit parbrizul, a durat fix o lună de la spargere la înlocuire. Din cauza căldurii, de la 20 cm crăpătura se mărise la aproape un metru, trecuse de jumătatea parbrizului, era și o poziție destul de deranjantă
Omniasig m-a programat pentru constatare la Pilkingtonul de pe Viilor, mă gândeam că acolo fac doar constatarea și îl pun la reprezentanță, dar mi-a dat actele pentru repararea la ei. Am avut o strângere de inimă, dar mă gândeam că prelungesc termenul dacă zic la asigurator că vreau în altă parte, așa că am lăsat la ei. Cele 3-5 zile până vine parbrizul s-au făcut 14, apoi a mai durat o săptămână până m-au programat la montaj „e cald, domnu', și colegii mei lucrează mai puțin că trebuie să facă pauze dese”. Spre surprinderea mea mi-au montat un parbriz original (spre deosebire de alte mărci, toate geamurile la Skoda sunt cu logo propriu, nu al producătorului geamului). De montaj nu-mi făceam probleme, doar că eram sigur că vor pune de-al lor (deși, trebuie să recunosc că pe dosar, pe una din hârtii, era notat un cod care părea al Skoda). În fine, totul ok.
Când m-am urcat prima dată în mașină cu noul parbriz, însă, m-am speriat, era efectiv ca o oglindă, se reflecta interiorul foarte puternic în lumină. După spălare și apoi multe șprițuri s-a atenuat și a intrat în normal. Cel mai probabil, era vreo peliculă de protecție.
Cu mai multe drumuri lungi, media totală de consum începe să scadă, am ajuns la 11,2. posibil ca până la sfârșitul anului să ajung sub 10 (9,5% fusese consumul la Sportage pe 85.000 km), fiindcă am planificate mai multe drumuri lungi. Mașina e confortabilă la drum lung și acum după ce am mai slăbit parcă stau și mai bine în scaun :)
A apărut și prima rechemare, un senzor la rezervor care ar citi eronat datele, la mine nu s-a manifestat până acum, chiar citește bine datele și estimarea este destul de exactă. Sunt programat miercuri să fie înlocuit și joi am revizia la Bravissima Machina, nici 5000 km de la precedenta revizie, față de 7000 la celelalte 2 :(

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 21 Jul 2021, 10:35
by zaboss
Ceea ce nu credeam că se poate întâmpla, s-a întâmplat până la urmă. Am renunțat la Bravissima Macchina. Când am fost la revizia a 3a am făcut o întrebare. Inițial au zis că nu cumpără dacă nu iau mașină la schimb de la ei, dar când au aflat că e cu automată imediat au devenit imediat interesați și au făcut o ofertă OK, destul de aproape de estimarea preliminară făcută acum câteva luni când discutasem eventualitatea luării versiunii electrice. În momentul de față nu mai au nimic cu automată, decât la versiunea electrică și cererea este destul de mare. Pentru mine nu se justifica să mai țin o a doua mașină, am făcut un pic sub 5000km cu el de la revizia anterioară. Copilului nu-i place, nici eu nu mai eram chiar așa de entuziasmat. Cel mai probabil pentru că atunci când am luat-o în 2018 sistemul meu de referință era Sportage și Fiat venea cu niște chestii mai actualizate (Android Auto, de exemplu). Acum, cu Kodiaq este un alt sistem de referință și începusem să resimt mai consistent limitările mașinii. Sau poate pur și simplu plictiseală? Overall, puse în excel toate cheltuielile, Bravissima Macchina m-a costat 3,7 lei/km. Not great, not terrible, Dublu față de Sportage, unde fusese 1,8 lei. Nu mai țin minte dacă le-am pus și aici, dar pe celelalte mașini din întreprindere vândute la finalizarea leasingului au ieșit 1,3 lei/km la Renault Captur și 1,6 lei la Nissan Micra. Probabil că și la Juke care termină în decembrie tot cam ca la Captur va fi, că se apropie de 100.000 km (Captur a avut 95.000, Micra doar 55.000).
Următoarea jucărie o să fie o Octavia PHEV, era pe stoc, acum așteptăm după dosarele rabla. Nu e pentru mine, o să fie mașina copilului, eu rămân doar cu Kodiaq. Am luat PHEV mai mult pentru că era pe stoc, avea tot ce aș fi pus eu pe ea și are cel mai puternic motor pe o Octavia, 204 CP.
M-am tot uitat la full electric, dar în afară de Enyaq nu m-a convins nici una. Cele care arată bine au autonomie mică, cele care au autonomie decentă sunt fie nasoale (Kona și Ioniq), fie prea scumpe (ID4/Enyaq). Rămân la părerea că graba asta cu trecerea la electrice va bubui la un moment dat, dat fiind costurile enorme. Mașinile electrice sunt mult prea scumpe, au plajă de utilizare foarte restrânsă, investițiile necesare pentru a crea infrastructura adecvată sunt mult prea mari, tehnologia este în continuare limitată.
Cum termenul de renunțare la ICE s-a stabilit la 2035, probabil la terminarea leasingului o să iau tot Kodiaq benzină sau dacă îl fac și pe el PHEV ca pe verișorul Tarracco.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 21 Jul 2021, 14:17
by akeem
O chestie ciudata: un coleg a mers cu ID3, oferta de la Bolt. Aglomeratie, caldura. Pana acasa (pana in 10 km) i-a reiesit ca i-a papat aluia 108 km din range.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 21 Jul 2021, 19:42
by quelloo
si mie imi iesea autonomie totala de 87 km din ID3-ul ala cu range 550 km oficial. si nu pot sa zic ca am dat in ea cum ar trebui atunci.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 21 Jul 2021, 19:47
by Nesta3
Iar le-a bubuit softul?

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 22 Jul 2021, 10:40
by akeem
Nu, asta e consumul real in oras bara la bara si cu AC pornit :)

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 22 Jul 2021, 11:08
by Nesta3
E prea mult.AC consuma (și asta în jur de 3kwh) doar când pornește și până aduce temperatura la nivelul setat.Dupa, consuma cam 1kwh sau și sub.
Urmăresc și eu păreri de la proprietari pe diverse site-uri și consumul oscilează intre 14-18kwh.Eu am 17kwh cu tot cu AC și mers normal.In 10 km nici nu scade range-ul daca folosesc regenerarea pe post de frânare.

Re: Zaboss se întoarce

Posted: 22 Jul 2021, 11:13
by akeem
Eu glumeam, dar totusi e ceva in neregula (hard, soft...) daca mai multe persoane confirma acelasi lucru.