După două luni și-un pic de birocrație, am adus și fata acasă. Pe ploaie
Prea multe impresii nu am, că e doar drumul de la dealer acasă. Cred că am mers aproape exclusiv electric, nu am auzit deloc motorul pe benzină. Foarte silențioasă, comparativ cu celelalte electrice, nu se auzea ruliul nici pe autostradă (mă rog, cei 300 metri de la Hornbach până la intrarea în București, dar sărisem de 110 kmh. Roțile de 18 sunt ok, nu m-au deranjat la denivelări, și eu nu sunt de genul să se oprească la fiecare șină de tramvai să ia mașina în brațe s-o traverseze. Sunt 225/45/18. Accelerația din scurt este OK, nu am simțit diferențe față de urs (plus că are vreo 15 CP în plus și parcă 30 de kg în minus).
Acum, urmează butonările, bibilelile... Față de Kodiaq are niște șmecherii în plus și una în minus, scaunele, care sunt cu reglaje manuale. A fost un pic dubioasă senzația, dar te obișnuiești. Restul comenzilor sunt la fel, în același loc, tableta are meniul un pic diferit, dar e intuitiv. Au activat funcții on demand, deci poți activa navigația, alte lumini interioare, din ce am observat. Direcția îmi pare un pic mai fermă. Switchul de viteze e un pic contraintuitiv, P este separat, pe buton, cu switch doar RND. Sunt suficiente butoane pentru reglaje de bază, restul din tabletă. O să urmeze un drum mai lung, și atunci să vedem impresii serioase. Până ia cel mic carnetul, o să mă mai dau eu cu ea, sunt curios dacă mă convertesc la electrice full sau rămân cu „corcituri”.
Peste două zile, Kodiaq face un an și 12.000 km (mai sunt 4000 cu Fiatul și vreo 1000 cu altele de la prăvălie). De aproape 3 luni e daily drive și după experiența asta nu cred că m-aș mai întoarce la Fiat (sau la o altă mașină mai... basic). În rest sunt foarte mulțumit de mașină, nu au existat probleme, doar ceva glitchuri la unitatea media, gen uitat să se activeze navigația sau restarturi în mers, dar doar de câteva ori.
Sunt 2 chestii care nu-mi plac:
1) Start & Stop - are tendința uneori să o oprească atunci când nu trebuie - gen, oprești la intersecție să dai o prioritate sau să te asiguri sau, cel mai dubios, la noi la întreprindere sunt niște bumpere foarte mari, la care trebuie să încetinești foarte tare, se oprește pe mijlocul bumperului
Tot aici intră și timpul când se oprește de tot, de exemplu, când opresc mașina la ușă să dau jos bagajele și să le duc la lift, se oprește de tot, de 99% din ocazii fix când mă urc înapoi.
2) Vopseaua, care se zgârie doar că te uiți la ea. Am o grămadă de zgârieturi superficiale, unele care habar nu am cum sunt făcute.
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (6).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (4).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (3).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (5).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.09.03.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 16.39.14.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-14 at 15.33.29 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-05 at 12.15.39 (3).jpeg