Jurnal Sportage 1.7 DSL 2016, Classic cu optiuni
Posted: 12 Aug 2016, 11:16
Salutare tuturor! Dupa multa documentare, teste si comparatii, am ajuns sa comand o KIA Sportage 1.7 DSL Classic cu optiunile suplimentare: roata de rezerva temporara, climatronic, senzor ploaie, senzori parcare spate si bluetooth. Culoarea este Canyon Silver. Masina a fost pe stocul dealer-ului asa ca sper sa o ridic saptamana viitoare si sa va pot impartasi mai multe impresii.
Tin sa va spun ca nu eram un fan al marcii KIA, nu am mai condus nici un model al marcii inainte de testele ce au precedat decizia de cumparare, insa masinuta ne-a cucerit atat pe mine cat si pe sotia mea.
Inainte de aceasta KIA am avut un Mitsubishi Outlander prima generatie (2005) care s-a achitat cu brio de sarcini insa am considerat ca intra intr-o perioada in care cheltuielile de reparatii pot deveni importante asa ca am hotarat sa o schimbam. Am comparat multe oferte, am mers si am condus ceva modele si in "finala" ramasesera Renault Kadjar 1.5 dci si Kia Sportage 1.7 DSL. Am ales KIA cu toate ca pretul a fost un pic mai mare insa, dupa parerea mea complet justificat. Masina se simte mult mai bine facuta si finisata, motorul trage viguros de la turatii mici, chiar daca este un pic mai zgomotos si consuma aproximativ 1l/100 km in plus fata de Renault, suspensiile mai rigide sunt pe placul nostru. Mai are importanta si garantia de 7 ani fata de 3 la Renault.
Am ales versiunea 1.7 DSL 4x2 pentru ca este suficienta, ca si performante dinamice, pentru necesitatile noastre, este mai economica decat versiunile 2.0 DSL, mai ieftina, iar tractiunea integrala, pe care am avut-o pe vechea masina, nu ne folosea decat cateva zile de iarna pe an. Cred ca pot compensa lipsa ei cu un set de anvelope de iarna bune calitativ. Mi-ar fi placut o cutie dublu ambreiaj DCT pe acest motor insa din pacate nu este inca disponibila. Am vazut ca in Germania Hyundai Tucson se vinde in combinatia 1.7 CDRI+DCT insa este 1.7 de 141 CP si pretul este pe masura. Oricum la test am observat ca manuala in 6 trepte este foarte buna ca si timonerie si etajare deci nu cred ca vor fi probleme.
Ca si dotari am considerat ca sunt suficiente cele din configuratia de mai sus. Am reflectat un pic asupra necesitatii navigatiei si ecranului tactil insa, dupa ce am mai citit si pe aici nu este chiar cel mai performant sistem si oricum, la cum evolueaza sistemele multimedia, in 3-4 ani e depasit. Prefer sa ne folosim telefoanele mobile pentru navigatie si sitemul audio clasic cu USB si bluetooth pentru restul aplicatiilor. Se poate adauga in viitor un sistem multimedia 2DIN performant, cu Android, daca ii voi simti lipsa, dar nu cred. In rest, celelalte optiuni posibile nu sunt necesare, in opinia noastra, pentru utilizarea in cele mai bune conditii ale masinii si valoarea lor nu se mai recupereaza la revanzare.
Va atasez cateva poze, cu o masina identica cu a noastra (sorry dar nu am inca altele) si revin cu poze si impresii dupa ce o sa o ridicam si conducem un pic.
Drumuri bune si sa va bucurati de masinile voastre!
Tin sa va spun ca nu eram un fan al marcii KIA, nu am mai condus nici un model al marcii inainte de testele ce au precedat decizia de cumparare, insa masinuta ne-a cucerit atat pe mine cat si pe sotia mea.
Inainte de aceasta KIA am avut un Mitsubishi Outlander prima generatie (2005) care s-a achitat cu brio de sarcini insa am considerat ca intra intr-o perioada in care cheltuielile de reparatii pot deveni importante asa ca am hotarat sa o schimbam. Am comparat multe oferte, am mers si am condus ceva modele si in "finala" ramasesera Renault Kadjar 1.5 dci si Kia Sportage 1.7 DSL. Am ales KIA cu toate ca pretul a fost un pic mai mare insa, dupa parerea mea complet justificat. Masina se simte mult mai bine facuta si finisata, motorul trage viguros de la turatii mici, chiar daca este un pic mai zgomotos si consuma aproximativ 1l/100 km in plus fata de Renault, suspensiile mai rigide sunt pe placul nostru. Mai are importanta si garantia de 7 ani fata de 3 la Renault.
Am ales versiunea 1.7 DSL 4x2 pentru ca este suficienta, ca si performante dinamice, pentru necesitatile noastre, este mai economica decat versiunile 2.0 DSL, mai ieftina, iar tractiunea integrala, pe care am avut-o pe vechea masina, nu ne folosea decat cateva zile de iarna pe an. Cred ca pot compensa lipsa ei cu un set de anvelope de iarna bune calitativ. Mi-ar fi placut o cutie dublu ambreiaj DCT pe acest motor insa din pacate nu este inca disponibila. Am vazut ca in Germania Hyundai Tucson se vinde in combinatia 1.7 CDRI+DCT insa este 1.7 de 141 CP si pretul este pe masura. Oricum la test am observat ca manuala in 6 trepte este foarte buna ca si timonerie si etajare deci nu cred ca vor fi probleme.
Ca si dotari am considerat ca sunt suficiente cele din configuratia de mai sus. Am reflectat un pic asupra necesitatii navigatiei si ecranului tactil insa, dupa ce am mai citit si pe aici nu este chiar cel mai performant sistem si oricum, la cum evolueaza sistemele multimedia, in 3-4 ani e depasit. Prefer sa ne folosim telefoanele mobile pentru navigatie si sitemul audio clasic cu USB si bluetooth pentru restul aplicatiilor. Se poate adauga in viitor un sistem multimedia 2DIN performant, cu Android, daca ii voi simti lipsa, dar nu cred. In rest, celelalte optiuni posibile nu sunt necesare, in opinia noastra, pentru utilizarea in cele mai bune conditii ale masinii si valoarea lor nu se mai recupereaza la revanzare.
Va atasez cateva poze, cu o masina identica cu a noastra (sorry dar nu am inca altele) si revin cu poze si impresii dupa ce o sa o ridicam si conducem un pic.
Drumuri bune si sa va bucurati de masinile voastre!