Re: Kia Sportage 2016, 1.6 TGDI-DCT, 4x4, Infrared
Posted: 25 Aug 2017, 12:19
Salutare,
Update 11800 km:
Si iata cum masina noua devine veche, luna viitoare implinindu-se 1 an de la livrare.
Ultimul drum parcurs Cluj-Thasos, total trip 2750 km, average 9.2 l. Masina se comporta impecabil, dar cu 2 exceptii:
1. Prima minora, am trecut de la 34-36 grade din Grecia la 6 grade pe Transalpina, presiunea in pneuri a scazut de la 2.5-2.4 la 34 de grade la 2.0-2.1 in 2 din cele 4 pneuri; pe masura ce rulam in zone cu temperaturi mai mari, valorile reveneau la normal
2. Dupa urcarea pe Transalpina dinspre Novaci cautand cazarea in Ranca (am ajuns pe intuneric si era o pensiune semnalizata eronat pe Google Maps) , am intrat pe drumuri f rele necesitand schimbari dese 1-2, in consecinta a venit avertizarea in bord "Transmission temp is high! Stop safely" , cam dupa 45 min de ratacire pe potecile din Ranca, in cele din urma am gasit-o , culmea era la drumul principal dear la vreo 2-3 km de ce indica google maps. Dupa 5 min cu motorul oprit avertizarea a disparut.
Aceeasi situatie pe drumul din Retezat spre Poiana Pelegii (drum forestier) unde iar am avut acelasi mesaj cam dupa ceva mai mult de o ora de condus intensiv in vitezele 1-2. Am oprit 10 min dupa care mesajul nu a mai aparut, apoi la coborare totul ok.
Concluzia mea: cam o ora de condus in astfel de conditii-drum forestier f rau care nu permite mai mult de a doua duce la supraincalzirea DCT-ului (situatie mentionata de altfel si in manual).
Nu stiu prin ce stil ar putea fi evitata in conditiile rularii cu DCT pe astfel de drumuri, fie o rulare mai rapida desi drumul nu permite fie opriri mai dese. A mai fost cineva cu DCT pe astfel de drumuri? In rest in drum spre casa total ok, cutie schimba normal, nu a mirosit a ars nici un moment. La inceput de sept ma duc cu ea la prima revizie.
Update 11800 km:
Si iata cum masina noua devine veche, luna viitoare implinindu-se 1 an de la livrare.
Ultimul drum parcurs Cluj-Thasos, total trip 2750 km, average 9.2 l. Masina se comporta impecabil, dar cu 2 exceptii:
1. Prima minora, am trecut de la 34-36 grade din Grecia la 6 grade pe Transalpina, presiunea in pneuri a scazut de la 2.5-2.4 la 34 de grade la 2.0-2.1 in 2 din cele 4 pneuri; pe masura ce rulam in zone cu temperaturi mai mari, valorile reveneau la normal
2. Dupa urcarea pe Transalpina dinspre Novaci cautand cazarea in Ranca (am ajuns pe intuneric si era o pensiune semnalizata eronat pe Google Maps) , am intrat pe drumuri f rele necesitand schimbari dese 1-2, in consecinta a venit avertizarea in bord "Transmission temp is high! Stop safely" , cam dupa 45 min de ratacire pe potecile din Ranca, in cele din urma am gasit-o , culmea era la drumul principal dear la vreo 2-3 km de ce indica google maps. Dupa 5 min cu motorul oprit avertizarea a disparut.
Aceeasi situatie pe drumul din Retezat spre Poiana Pelegii (drum forestier) unde iar am avut acelasi mesaj cam dupa ceva mai mult de o ora de condus intensiv in vitezele 1-2. Am oprit 10 min dupa care mesajul nu a mai aparut, apoi la coborare totul ok.
Concluzia mea: cam o ora de condus in astfel de conditii-drum forestier f rau care nu permite mai mult de a doua duce la supraincalzirea DCT-ului (situatie mentionata de altfel si in manual).
Nu stiu prin ce stil ar putea fi evitata in conditiile rularii cu DCT pe astfel de drumuri, fie o rulare mai rapida desi drumul nu permite fie opriri mai dese. A mai fost cineva cu DCT pe astfel de drumuri? In rest in drum spre casa total ok, cutie schimba normal, nu a mirosit a ars nici un moment. La inceput de sept ma duc cu ea la prima revizie.