Kia Sportage 2016, 2.0 DSL HP AWD AT, GT Line+,Canyon Silver
Posted: 14 Nov 2016, 21:54
Salutare tuturor!
Revin dupa o perioada destul de lunga de inactivitate pe forum, dar asta si pentru ca experienta personala data de Kia Cee'd a fost excelenta, iar problemele intampinate de mine erau deja prezente in topicurile deschise.
Acum insa trebuie sa introduc noul membru al familiei, un upgrade la existentul Ceed'd din semnatura.
Dupa lungi dezbateri si prospectari ale pietei (Sportage are destui rivali redutabili, dar castiga detasat daca treci peste complexul "chinezarie"), am achizitionat Sportage-ul din titlu.
Fiindca timpul de asteptare era descurajant, am optat pentru o varianta de pe stoc, care sa respecte doua conditii esentiale de achizitie (pentru sotie, eu deja eram convins de Kia): buton de pornire si culoare.
In privinta optionalelor, eram decisi la un Style cu buton de pornire, dar dealer-ul m-a cucerit cu GT line HP la o diferenta mica de pret. Intrucat am dorit sa ajunga cat mai repede, dealer-ul a "profitat" si ne-a prezentat o masina deja comandata, cu livrare in cateva zile, cu urmatoarele dotari:
- GT Line 2.DSL, HP, AWD, automata
- Canyon Silver
- Plafon panoramic
- EPB
- xenon cu autorelgrare si spalator
- scaune electrice, ventilate
- pachet LED interior/exterior
- volan incalzit
- NAVI 8.0 + RDS + DAB + SD Card
- sistem JBL cu inalte si amplificator
- senzori parcare fata/spate
- parbriz cu degivrare
- portbagaj electric cu deschidere automata
- incarcator wireless
Era mai usor de enumerat optiunile ramase (AEB, BSD, SPASC si incarcator USB).
A depasit un pic bugetul planificat initial, dar pe principiul "unde s-a dus vaca, sa se duca si vitelul", am batut palma si intr-o saptamana, cu tot cu dosarul de la Leasing, am avut masina.
Dupa aproximativ 250KM rulati, am doar cuvinte de lauda - motor, tinuta, dotari, aspect, performante.
Bineinteles, sunt constient de limitarile producatorului, ale motorului, dar si ale mele - nu am cumparat din grupul VAG, dar si pretul a fost pe masura, asa cu nu am pretentii de la navigatie sau sistemul multimedia. Isi face treaba in anumite conditii, da gres in altele. Avem solutii ajutatoare, asa ca nu ma impiedica sa ma bucur de masina.
Motorul este excelent, la cei 185CP, desi pentru a beneficia de "zvacul" potrivit, trebuie fortata un pic nota (eu oricum am piciorul greu pe acceleratie, asa ca nu ma plang). De aici si consumul, care nu poate fi de hibrid
Pana acum, cu drumuri doar in Bucuresti, consum de 9.9-10.1, cu reprize de acceleratii pana la 4000rpm in anumite momente. Am condus doar in modul Drive pana acum, astept sa treaca "rodajul" pentru a o putea exploata in Sport cu schimbare in impulsuri +/-.
Conditiile din habitaclu se apropie de clasa premium, cel putin pe versiunea aceasta, cu finisaje atent lucrate si de calitate. Panormala face toti banii, desi e o chestie doar de aspect. Foarte utila incalzirea volanului, mai ales in diminetile de acum
Zgomotul interior la rulare este foarte redus, chiar surprinzator de redus. Desi diesel, chiar si cand e turata, se aude infinit mai putin decat la Cee'd cand ruleaza normal.
Revin dupa wknd cu impresii dupa un drum la munte, pentru care o sa o echipez cu setul de roti de iarna - jante originale Kia + Falken 225/60/R17.
Cu siguranta urc si niste poze, mai ales ca in aceasta culoare arata demential (ca si pe InfraRed), dar nici celelalte nu sunt mai prejos. Daca avea si interiorul bej, era deja masina ideala, dar nimic nu e perfect
Seara buna va urez.
Revin dupa o perioada destul de lunga de inactivitate pe forum, dar asta si pentru ca experienta personala data de Kia Cee'd a fost excelenta, iar problemele intampinate de mine erau deja prezente in topicurile deschise.
Acum insa trebuie sa introduc noul membru al familiei, un upgrade la existentul Ceed'd din semnatura.
Dupa lungi dezbateri si prospectari ale pietei (Sportage are destui rivali redutabili, dar castiga detasat daca treci peste complexul "chinezarie"), am achizitionat Sportage-ul din titlu.
Fiindca timpul de asteptare era descurajant, am optat pentru o varianta de pe stoc, care sa respecte doua conditii esentiale de achizitie (pentru sotie, eu deja eram convins de Kia): buton de pornire si culoare.
In privinta optionalelor, eram decisi la un Style cu buton de pornire, dar dealer-ul m-a cucerit cu GT line HP la o diferenta mica de pret. Intrucat am dorit sa ajunga cat mai repede, dealer-ul a "profitat" si ne-a prezentat o masina deja comandata, cu livrare in cateva zile, cu urmatoarele dotari:
- GT Line 2.DSL, HP, AWD, automata
- Canyon Silver
- Plafon panoramic
- EPB
- xenon cu autorelgrare si spalator
- scaune electrice, ventilate
- pachet LED interior/exterior
- volan incalzit
- NAVI 8.0 + RDS + DAB + SD Card
- sistem JBL cu inalte si amplificator
- senzori parcare fata/spate
- parbriz cu degivrare
- portbagaj electric cu deschidere automata
- incarcator wireless
Era mai usor de enumerat optiunile ramase (AEB, BSD, SPASC si incarcator USB).
A depasit un pic bugetul planificat initial, dar pe principiul "unde s-a dus vaca, sa se duca si vitelul", am batut palma si intr-o saptamana, cu tot cu dosarul de la Leasing, am avut masina.
Dupa aproximativ 250KM rulati, am doar cuvinte de lauda - motor, tinuta, dotari, aspect, performante.
Bineinteles, sunt constient de limitarile producatorului, ale motorului, dar si ale mele - nu am cumparat din grupul VAG, dar si pretul a fost pe masura, asa cu nu am pretentii de la navigatie sau sistemul multimedia. Isi face treaba in anumite conditii, da gres in altele. Avem solutii ajutatoare, asa ca nu ma impiedica sa ma bucur de masina.
Motorul este excelent, la cei 185CP, desi pentru a beneficia de "zvacul" potrivit, trebuie fortata un pic nota (eu oricum am piciorul greu pe acceleratie, asa ca nu ma plang). De aici si consumul, care nu poate fi de hibrid
Pana acum, cu drumuri doar in Bucuresti, consum de 9.9-10.1, cu reprize de acceleratii pana la 4000rpm in anumite momente. Am condus doar in modul Drive pana acum, astept sa treaca "rodajul" pentru a o putea exploata in Sport cu schimbare in impulsuri +/-.
Conditiile din habitaclu se apropie de clasa premium, cel putin pe versiunea aceasta, cu finisaje atent lucrate si de calitate. Panormala face toti banii, desi e o chestie doar de aspect. Foarte utila incalzirea volanului, mai ales in diminetile de acum
Zgomotul interior la rulare este foarte redus, chiar surprinzator de redus. Desi diesel, chiar si cand e turata, se aude infinit mai putin decat la Cee'd cand ruleaza normal.
Revin dupa wknd cu impresii dupa un drum la munte, pentru care o sa o echipez cu setul de roti de iarna - jante originale Kia + Falken 225/60/R17.
Cu siguranta urc si niste poze, mai ales ca in aceasta culoare arata demential (ca si pe InfraRed), dar nici celelalte nu sunt mai prejos. Daca avea si interiorul bej, era deja masina ideala, dar nimic nu e perfect
Seara buna va urez.