Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by DragosB »

Salut razesul,iti raspund aici:
Este ceva care a aparut pe nepusa masa si va fi mai mult ca sigur de vis pt mine( ajunge in jur de 12-20 iunie)
Cel mai bine a caracterizat-o anul trecut un jurnalist,mai putin cunoscut:
https://doualocuri.ro/jurnal-de-tur-car ... nsilvania/

Am vrut sa iau in 2020 Sportage 4..numai kia vedeam oricum,dar a venit nebunia si am mai amanat.La final de 2021 am vazut 5-ul,mi-a placut in poze,nu mi-a mai placut deloc pe viu.De gustibus. Am vrut ca a ta,1.6 crdi/style/MT,din pacate nu aveau de drive test( nici nu e de mirare,nu se mai aduce diesel de test mai pe nicaieri).Am facut un drum cu un 1.6 tgdi mt clasic si m-am linistit.Ok din aproape toate punctele de vedere,insa in afara de 0 km ca e masina noua,la confort nu era peste a mea din semnatura( nu ma refer la accesorii si ce a mai aparut de 10 ani,strict placerea la volan si pozitia in scaun).Iar pe parte de aspect interior,chiar si cu bordul mai fain,nu ne-am fi imprietenit niciodata,adica iar de gustibus.

Am ajuns total intamplator la M,mai mult impins de un amic.Am facut un test cu cx 5( aveau mt de test),pretul in februarie era ( si este in continuare chit ca s-au scumpit cu 1200-1500) excelent pt clasa asta,un best buy as zice,pt ce ofera.Cat m-am invartit pe-acolo dupa ce-am adus-o p'aia din traseu,am mai pus niste intrebari si m-am interesat despre asta mai mica...si am avut placuta surpriza sa fiu invitat la o alta incercare( tot singur,ca si la prima,neinsotit) imediat,daca doresc.Am ezitat nitel ca nu prea aveam timp,am zis hai de ce nu pan la urma...si uite-asa a fost sa fie.Am sunat dupa juma de ora sa-l asigur ca o sa intarzii nitel fata de cele 30 min alocate,insa o sa batem palma mai mult ca sigur.
Am facut o promisiune de cumparare ( fara sa ma angajeze cu nimic,decat cu obrazu'),am mai fost in urmatoarea saptamana pe la alti 2 dealeri si am tras si de-ale lor cat de tare am putut ( 115-120 a 2-a ,170 a 3-a ,din astea.. si la ultimul -mers batranseste,pe consum,sa vedem ce si cum).Pe 23 feb am dat un telefon ,m-am dus la primii ..evident,ca asa e fain-frumos si am semnat contract,comanda ferma si gata(s-a produs pe 18 apr./Hiroshima).Am fost si cu sotia a 2-a oara ca sa n-avem discutii si a fost maxim incantata,chiar mi-a zis ca 5-ul e o barca nitel mai mare ca a noastra si nu mai vrea(are carnet dar conduce doar de 2x pe an).Plus ca ne-a facut masina barca ceea ce e f urat:)
A costat ceva mai mult decat S5 cum il doream eu echipat,nu cu mult insa...cam vreo 1500-1700 ( ca reper luand pretul de lista al ambelor la momentul februarie ,nu pretul final pt ca la S5 nu stiu cat ar fi ajuns cu rematul kia si poate inca ceva daca obtineam)

Iar din experienta mea scurta ( intre timp am mai calarit una ,a unui alt amic) pot spune ca e mult peste feelingul pe care cineva si-l poate inchipui ca-l poate descoperi la o masina din zona 25-35K euro.Cutia manuala e de vis,masina parca e facuta "pe sofer",fara sa neglijeze locul din dreapta absolut deloc,iar in spate sa nu urce pt lung timp persoane de peste 1.90..asta e un minus,insa in 10 ani de Sportage am avut o singura data situatia:).Portbagaj suficient pt noi,chiar daca mergem 3 sau 4
Interior socant de calitativ raportat la ce primesti in zilele noastre in banii astia( la S3 al meu bordul e mai moale decat la S5 echipare medie...poate doar la gt line hev sa fie mai de soi,unde ai si alcantara la scaune,etc..alti bani oricum)
Iar pozitia la volan impreuna cu transmisia manuala de exceptie plus priza volanului si inca cateva mici aspecte m-au adus pe calea cea stramba,cum rad acum de mine cativa amici cu sportage.Inclusiv mult hulitul pt cine nu a experimentat display fara touch e maxim de confortabil iar comanzile se dau dintr-o rotita ( cam cum e la gt line schimbatorul pt AT)..maxim de ergonomie,mult peste un TV color de pe alte masini care-ti distrage uneori atentia,fiind pozitionat mai jos de linia "condusului" ( parere personala). / Are si head up display in standard,apropo
Luand insa mazda,nu o sa renunt ,cel putin o perioada la sportage,il mai tin o vreme,e servisat la zi doar la reprezentanta,chit ca in ultimii 1-2 ani m-au tratat nitel cu kuru la fiecare revizie sau interventie,pesemne ca modelele mai vechi nu mai sunt de nasul lor fin si updatat la S4 si mai nou la S5 :)
Si asta a atarnat nitel sa nu ma mai opresc la kia -baneasa,cat de idiot sa fii sa ai atitudine usor superioara fata de client vechi si constant ( multe interventii si extra,nu mocaciuni) care-ti aduc bani frumosi.Probabil vanzari prea bune in ultimii 10 ani.Minus una,acum
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

Merci mult pentru rabdare si timpul acordat, tot timpul am respectat producatorii seriosi, cu adevarat preocupati de cel care foloseste masina si mai putin de imaginea care o are in ochii prietenilor conducand respectiva masina - Mazda, Honda, Toyota, chiar si KIA dar cred ca in ultimii 3-5 li s-a urcat un pic succesul la cap, si daca ajung la pret langa cei 3 dar nu si la calitate eu stiu ce am de facut :).

Un pasaj interesant descoperit astazi si care cred ca se pupa cu filozofia celor 3 producatori mentionati mai sus, care nu sunt atat de innebuniti de EV, dar care au luptat intotdeaune pentru motoare putin poluante si tot tacamul.
Cand Toyota avea hybrid altii abia descopereau ABC-ul, pacat ca nu ne-am pastrat rationamentul si am inceput nebunia cu EV-ul, am fi putut obtine mult mai mult daca ne concentram pe dezvoltarea hybrid clasic si motoare ICE; este preluat de pe un alt forum de discutii - contributors.ro

"Economiile moderne vor fi întotdeauna legate de fluxuri masive de materiale, fie că este vorba de îngrășăminte pe bază de amoniac pentru a hrăni populația globală în creștere, de materiale plastice, oțel și ciment necesare pentru noi unelte, mașini, structuri și infrastructuri, sau de noi inputuri necesare pentru a produce celule voltaice, turbine eoliene, mașini electrice și baterii de stocare.

Și până când toate energiile utilizate pentru a extrage și prelucra aceste materiale nu vor proveni din surse regenerabile, civilizația modernă va rămâne în mod fundamental dependentă de combustibilii fosili utilizați în producția acestor materiale indispensabile. Nicio inteligență artificială, nicio aplicație și niciun mesaj electronic nu va schimba acest lucru.

Vaclav Smil, How the World Really Works, p.102."

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

Revizie 2 la aproape 16 luni si 28139km, scumpe frate 350euro, asta e. Interesant schimbare lichid de frana sau cred ca mai mult o completare 1l, in rest BAU :). Nici nu vreau sa ma gandesc la momentul cand trebuie sa schimb placute/discuri ce o sa fie :)

M-am urcat in EV6 si SP5 T-GDI, probabil MHEV nu am fost atent, personal nu cred ca merita cele expuse cel putin, 54 000, respectiv 36 000 euro, dar este o parere personala - mult plastic, prea mult, si triste parca, fara ceva care sa te atraga, un sentiment ciudat, recunosc.
Cum spuneam Mazda CX-30 echiparea cea mai scumpa in Belgia este 33k euro, mai este mult pana la schimbare, dar KIA cred ca s-a intins mult la preturi.

In schimb are stocuri si cred ca se vand in draci, a venit platforma cu 3 SP + 3 isi asteptau deja clientii in show-room, in afara de aia de teste + a lor expusa.

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by bprodan »

Nu vreau sa fiu eu cel care planurile, dar
1. toate masinile produse in Japonia au o taxa vamala de import de 10% , astia sunt bani pe care ii vei plati fara sa se regaseasca in dotarile masinii
2. Mazda cu un motor mai decent (188CP) e cu motor de 2 litri, practic sunt in urma pe partea de motoare mici supraalimentate.
3. Japonezii au o cultura sa 'inchida ochii' la defecte, iti amintesti rechemarea pentru airbaguri defecte produse in japonia ( 65-70 million defective Takata airbag inflators recalled) ?
Nu spun ca la mine urmatoarea va fi tot Kia, sunt de acord cu tine cand spui ca au inceput sa se intinda peste ce ofera, zic insa ca e foarte greu sa gasesti o marca care se fie un garant al calitatii si cu un pret decent
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by DragosB »

@razesul,cu placere,peste 3-4-5 saptamani o sa-ti mai scriu niste impresii,insa in privat de data asta,dupa ce o sa intru in posesie si o sa fac cateva sute de km
@bprodan,asa e cum zici,mai putin pct 2...motorul e de 2 aspirat fara turbo,e genul de masina cumintica pana-n 3000 rpm( nu e pt a epata la plecarea de la semafor)si total alta treaba de acolo spre 7000..de cele mai multe ori 5500-6000 fiind arhisufi.Nu se compara cu motor mic supraalimentat,pt ca nu e supraalimentat,ei merg pe motoare mari "nitel" ajutate. Nu si-au propus turbo,nici pe viitor nu vor face ,merg tot pe motoare mari( urmatoarea generatie probabil ca va avea 2.5L cu baterie mild de 48 de data asta,nu 24 ca acum...sau cum e cx60 ,nitel mai scump decat un Sportage plug in,dar alta clasa,mai spre alta categorie de cumparatori ma refer...cx60 fiind tot plug in).Si daca nu avea transmisie manuala,nu discutam azi,automata lor 6AT e nitelus cam prea clasica,poate in viitor cu 8At daca ajunge pe toate modelele va fi altceva.
Nu dezvolt prea mult,dar am tras niste ture si cu xceed fix ca a ta ,manuala fireste.Acum vreun an..poate un an juma.Mi-a placut :)..cred ca e printre cele mai bune alegeri azi,de la Kia..din pacate nu cred sa se mai produca fara mild in viitor.N-am uitat experienta,chiar as zice.. daca dau timpul inapoi ,ca m-am gandit nitel daca nu cumva cei 7 ani de garantie n-or fi fost mai prudenti decat alegerea mea:)..dar stii cum e,masinile se aleg cu inima si portofelul,fix in ordinea asta.
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

bprodan - Dupa vreo 45 ani de viata am ajuns la concluzia ca 90% din tot ce ne inconjoara este manipulare/reclama/ipocrizie/vrajeala/etc cum vrei tu sa ii spui.
Revenind la subiect downsizing este o actiune pur si simplu politica, nu are nicio legatura cu ingineria, aceeasi poveste cu EV.
Primul EV a fost in prodcutie pe la 1900, nu s-a impus pentru ca altceva era mai bun, pur si simplu.
Cand politiciul vine si impune aia este altceva, dar in nici un caz nu putem discuta de eficienta, rentabilitate etc.

Asta daca masina o iei in fct de ce ai nevoie si ce iti permiti, ea este un obiect care sa ne ajutate in viata de zi cu zi, sa fim mai eficienti si sa ducem o viata mai buna.

P.S. Mazda este unul dintre brandurile cele mai inovative pe zona de motoare si mai ales FIABILE, singuri au declar ca nu sunt interesati de dowsizing de dragul politicii, - "Ah, the glory of rotary. It was only a 1.3-litre, but it was called a Wankel rotary engine and produced over 200bhp in 2003's RX-8. Sounded really quite good, too."

Asta este filozofia lor de viata, s-or mai fi schimbat din 2017 dar nu foarte mult, cand te gandesti la client nu faci downsize:

" “Of course I am aware in the market that OEMs (Original Equipment Manufacturers) are tending towards downsizing, and in terms of that they have been looking at three cylinders with (as little as) 1.0-litre engines – that is true,” he told GoAuto through an interpreter at Mazda’s 2017 Global Tech Forum in Frankfurt.

“But if you look at what the trend is now, especially in Europe, because we had NEDC (New European Driving Cycle) before and we’ve changed to WLTC (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), manufacturers who were downsizing previously are now upsizing their engines to get better real-world fuel economy.”

Mr Hirose said that as a result, it is not yet necessary for Mazda to develop an engine below the existing 1.3-litre petrol and 1.5-litre diesel units, especially as the new supercharged compression ignition technology (dubbed SkyActiv-X) that can bring upwards of 30 per cent consumption and emissions cuts is adaptable to any size and configuration of SkyActiv-era engine.

“If the question was regarding downsizing in that sense then no, we won’t be looking at that sort of avenue because that is not going to give the real efficiencies that customers need,” he explained. "

bprodan
Posts: 283
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by bprodan »

Wenkel engine pe care il lauda domnul e de fapt cam fail, din multe motive, consum mai mare, in ro nu se gasesc specialisti pe el;Due to the long and uniquely-shaped combustion chamber, thermal efficiency of the engine was relatively lower compared to piston-cylinder counterparts. This also often led to unburnt fuel leaving the exhaust (hence the tendency of rotary engines to backfire, which is obviously as awesome as it is inefficient).
In realitate nici ei nu il prea folosesc in mod normal, ci folosesc motoare aspirate mai mari, asa cum zicea si DragosB. Sigur, cu referinta la masinile normale, nu cele sport. Deci domnul Hirose aplica de fapt punctul 3 mentionat de mine: jongleaza cu cuvintele astfel incat sa intelegem ca nu au motoare moderne pt ca nu le trebuie, nu pt ca nu le pot face . Eu personal nu as avea nimic impotriva unui aspirat, dar la 2.5 litri in europa taxele pot fi foarte mari, pentru ca degeaba imi plac mie daca nu le plac guvernantilor.
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

Pai asta zic si eu, ca cei care ne conduc de fapt ne limiteaza deciziile, uneori ne obliga sa cumparam ceva. Exact asta este si cu EV si altele, de asta am inceput cu " manipulare/reclama/ipocrizie/vrajeala/etc", din toate directiile.
In acelasi timp producatorii mint de ingheata apele la noxe, la consum, la EV-uri cel putin autonomia e o minciuna acolo, macar ICE daca pui 4persoane + bagaje creste un 10% cosum, dar le EV cred c apierzi minim 30%, nu mai zic de regim autostrada, VW cu dieselgate, se stie :)

C-o fi Mazada, ca n-o fi, nu stiu, in general imi plac cei care cei care mint mai putin, si chiar pun in centul atentiei clientul/soferul si nu scimba macazul cum bate vantul. Subaru este alt exemplu de asa da :), dar oi fi eu de mode veche.

Si cred ca are dreptate mister de la Mazda, Toyota merge tot pe motoare mari, chiar 2.5, cred ca stiu ei dece.
Honda la fel, motoare de 1,2poate la francezi - evident vorbim de o masina macar un small SUV, nu SKODA Fabia. VW cu 1.4 la PHEV-ul lor, la diesel parca au ramas la 2.0TDI.

User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by DragosB »

S-a renuntat la wenkel de mult,acum se dezvolta sky x,dupa ce G-urile par sa-si fi atins limitele pe mild,cred ca in viitor se vor duce doar pe HEV cu ele,la litraj mare( 2.5L cum e la cx60,cu motor de 241cp / 192 termic/ 100 electric,241 fiind Puterea combinata.Sau 3 mai incolo)
x-ul asta e un risc asumat,initial prima serie ( vreun an juma' ) a fost cu raport de compresie 16.3:1,acum au calibrat nitel pe un 15:1,plus alte modificari mecanice si se pare ca asa o sa ramana.
Spre exemplu in SUA nu exista motoare X la vanzare,nu ca n-ar fi sau n-ar pati ci mai mult ca sigur din motivele exprimate de Razesul ( ipocrizie,vrajeala,etc...ref noxe ma refer.Plus ca acolo au si Turbo pe G-uri...alta "vrajeala"...in EU nu putem inmatricula cx30 cu motor de 2.5 turbo/sky G,pen ca-i pica la tanti ursula socoteala cu 2030)
Apropo de taxe,pana acum 2-3 sapt am crezut ca sunt ca pt motor de 2 clasic,intamplator am aflat ca astea mild ocolesc nitel noxele si la "locale":)...9-10 lei parca impozitul pe an.Cred ca si la noile Sportage 5 mhev e la fel.
Daca as fi intrebat, ca guvernant bruxellez,mi s-ar fi parut o imbecilitate si prostie maxima scaparea asta:)...fiind insa doar un incasator ale mizeriilor lor( precum majoritatea) ,sunt incantat si desfac o sampanie in cinstea Gretei:)

ps: wenkelul il tin in buzunar..daca s-o da ordin intr-o zi s-o luam pe hidrogen:)
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

Revizie nr. 3 la 43192, cost aproape 290 euro, intretinere standard - ulei, filtre, etc. Update software nu le-a reusit, este a 2-a oara cand plec de la ei fara update, ultima versiune este din octombrie 2021, desi am mai facut o revizie in martie 2022.

Pompa de combustibil o sa fie schimbata pe garantie, au comandat-o, sper ca atunci sa le reuseasca si update-ul.

Mai este o mica problema partea stanga, jos, ecranul devine uneori putin mai intunecat, ei spun ca update-ul rezolva problema, pare sa fie din software, nu apare tot timpul, dar cine stie. Astept sa vad dupa update.

In rest totul este OK, la ultima alimentare a indicat o autonomie de 935 km, am mai avut de vreo 2 ori 905, dar doar daca merg mult cu 110-115 constant, in general este in jur de 870.
Am si cel mai obosit motor, 115cp, deci nici in oras nu am de hranit prea multi caluti, ceea ce ajuta la medie.

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

Pentru mine sa nu uit: 2600 rpm: 312.2 Nm / 230.2 lb-ft / 85 kW / 115.6 PS / 113.9 hp

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Kia Sportage 1.6 GDI Style black pearl

Post by razesul »

Revizie nr. 4 la 60000: standard + placute fata.

La KIA Belgia vad ca lucrurile au luat-o razna vis-a-vis pret, 700 euro total (250 placutele) - cresterile sunt enorme, cam duble, ceea ca ma face sa trec la revizii la reprezentanta, conform manual: 30000km sau 2 ani.

Adaug o revizie intermediara neoficiala, unde schimb ulei + mici verificari, vreau sa tin masina asta vreo 10 ani, mai am 7 :).

Ar mai fi o varianta sa cer un pret de la KIA Franta, am o reprezentanta la ~60km, dar mai vedem peste vreo 12 luni - stie cineva preturi de KIA Franta?

Am facut singur upgrade de software - multumesc celor care ofera informatii despre asta.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”