Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
andrei_i6
Posts: 44
Joined: 28 Jul 2022, 14:22
Auto: Kia Sportage 2019 GDi 1.6 4x2
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by andrei_i6 »

In alta ordine de idei, as vrea sa schimb grila fata de la radiator sa o pun fara logo Kia...am gasit pe alieexpres insa e cam scumpa. Era o firma in Bucuresti care se ocupa de tuning pentru Kia dar nu o mai fac. Aveti idee unde gasesc o grila fara logo Kia?
Eu as face proba acasa in locul tau.
Poti lua una de la dezmembrari, chiar si crapata ca sa fie mai ieftina, sau un element asemanator, si vezi daca poti da logoul jos si apoi poliza cu un flex cu disc abraziv pe zona respectiva.
Apoi poti vedea ce retusuri ii poti face manual.

Mi se pare un proiect bun Dyi.

Edit: M-am uitat mai bine la grila si nu imi dau seama cat de mult e iesit suportul de logo in afara, deci s-ar putea sa nu mearga. E de investigat oricum.
Kia Sportage 2019 GDi 1.6 4x2

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Al doilea ITP la 65000 km. Toate bune, din păcate plăcuțele din spate nu se vad nici măcar de pe rampă, totuși tipul mi-a zis ca discurile au o buza destul de pronunțată deci și plăcuțele ar trebui sa fie destul de uzate.
Ieri am băgat mana la discuri și intr-adevar, pe interior se simte o buza mai mare decât la exterior. Totuși, măsurate cu micrometrul discurile au cam 9,85mm. Cum le-am ținut sub observație mereu și știu evoluția grosimii lor (e menționată și aici în mod regulat) și cum eu nu prea franez decât dacă e neapărat necesar, altfel frana de motor și anticipat trafic la maxim, nu mi se pare ca e ceva ieșit din comun. Ce nu înțeleg e buza aceea pronunțată, măsurată e cam 11.7mm, ca și cum discul inițial ar fi avut 12mm grosime. Ori toate discurile pe care le găsesc pe site de la diverși producători inclusiv cele OEM au 10mm grosime (ceea ce s-ar verifica și cu măsurătorile în timp).
Atunci de unde buza aia pronunțată ? A inflorit rugina chiar asa de tare, 1mm pe fiecare parte?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

68300 km, schimbat bateria.
Nu dadea niciun semn rau dar e inca OK afara. Nu aveam chef sa ma lase pe coclauri in ger, chiar ma gandeam de anul trecut sa o schimb, are deja 5 ani jumate si a fost destul de chinuita. In plus am vazut si ceva acid curs din ea.
Asta noua m-a costat 380 lei, si inca vreo 40 manopera. Nu inteleg care e treaba cu borna inversa, asta mi se pare foarte normala, cu plusul in dreapta.
Pentru garantie trebuie dus din 6 in 6 luni la control la cei de unde am luat-o. Probabil n-o sa apuc, pana atunci ar trebui sa apara masinuta cea noo.

In rest totul OK, in decembrie ma programez la revizie ca am deja vreo 10000 km de la ultima.
Discurile fata arata super, nici urma de santuri, sunt ca noi (evident, cu uzura aferenta, dar mult mai uniforma decat cele originale).

Ca idee, langa mine parcheaza un GLC, are la discurile pe fata niste santuri asa de egale si de adanci ca zici ca asa au fost proiectate din fabrica.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
soparlik
Posts: 133
Joined: 11 Sep 2018, 15:19
Auto: Sportage1.6TGDi 7DCTBlue
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by soparlik »

Gata iti iei una noua? :-) tot kia sau kodiaq scout? ;-)
Sportage T-GDI 4x4 7Dct Cosmos Blue GT Line

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Nu. N-am mai întrat de mult și tocmai citeam ce scriai tu cu vânzarea. Pana la urma asta e, o dau cu 15000 și gata. E un preț corect pentru o mașină de 6 ani care a fost 30000 nouă. Pe vremuri asa era piața. Acum de când cu pandemia si-a luat lumea nasul la purtare. Dar se pare ca s-au cam dublat preturile la orice, de la ciorapi la apartamente și deci s-au cam terminat banii.

A, masina noua :) X-trail e-force Tekna, ca vreau hibrizenie. Cu 3000 reducere comerciala plus 2500 reducerea nevestinei, dacă am bafta și de rabla o scot la pret de Sportage echivalent, adică HEV Gt-line. Vedem ce rable or fi la anul, ca are emisii cam la limită (de ex Sorento 4x4 nu se încadrează cât e el de hibrid).
Prin martie ar trebui sa ajungă. Nu ma grăbesc.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Alx03 »

Ma gandesc ca factorul decisiv a fost tot spatiu...pentru ca din ce vad, masina aia are spatiu, nu gluma. Bine, sa nu uitam de consum pe oras, unde un HEV e in largul lui. In rest, interiorul sau exteriorul nu par cine stie ce, dar aici deja sunt gusturi. In plus, Nissan nu prea mai fac masinile de pe vremuri, din pacate. :( din ce aud

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Sunt multe de spus, dar nu acum și nu de pe telefon :)
Spațiul, nu neapărat, adica n-aveam nevoie, mai degrabă faptul ca Qashqai nu-mi place deloc și ca nu are 4x4. Asta în condițiile în care cel anterior era no 1 pe lista scurta pana am aflat de Sportage, asa mult îmi plăcea.
Vreau într-adevăr hibrid pentru oraș, mi s-a luat de chinuit pe actuala, nu mai vorbesc de consum 12...14. Dacă n-aveam niște probleme de sănătate care ma împiedică sa ma duc pe jos la muncă, nu-mi păsa, ca plecam cu ea doar în we și concediu, dar asa...
Și așteptam de mult hibridul serial de la Nissan, de când eram mai prichindel ma gândeam de ce nu s-or face mașini electrice pe care sa le alimentezi cu un generator pus în portbagaj :)
În sfârșit, asta plus reducerile de mai sus au dus către Xtrail. Ca se jeleste toată lumea pe net ca n-are el consumurile de Rav4, asta sa fie problema, aia 1..2 l în plus. Oricum fata de Sportage actual e parfum la consum.
Sportage 5 m-a cam dezamăgit nițel, adică niște chestii care ma deranjează la actuala se pare ca sunt tot acolo. Plasticaraia din portbagaj, motorul zgomotos de la 2000 rpm în sus, piano black pe toate părțile posibile.... și dacă și senzorul de la ștergătoare e la fel de aberant ca la a mea... plus prețul, vorbim totuși de 45k fără rabla.
La aceeași bani Xtrail mi se pare o afacere mai buna. Ii lipsesc ceva lucruri fata de Kia, scaunele ventilate (pe care le-am folosit de 3 ori în 5 ani), mi-ar fi placut chestia aia cu camera laterala activata în bord când semnalizezi și... cam atât. Ah, garanția super-nașparlie, dar o sa cumpăr câțiva ani în plus. În rest plusează la multe altele: spațiu, accelerație, reprize, garda la sol, cred ca și managementul tracțiunii in off-road dar în principal confort și rafinament având acționare doar electrica.

În sfârșit, vedem ce-o fi :)...
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Alx03 »

Recunosc ca am avut o perioada vara aceasta cand am fost cat pe ce sa o pun la vanzare pe ideea de a o schimba cu un RAV4 HEV sau PHEV, dar oricum mi-as face calculele, nu mi se justifica deocamdata schimbare, doar pentru consum. Cu spatiul ma descurc deocamdata, din fericire. Pana la urma am facut si investitia sa ii pun carlig original, deci o s-o mai tin macar pana l-anul prin vara-toamna.
Revenind la X-Trail, nu m-am prea uitat recent la sistemele lor, dar am fost intotdeauna fan sistem hibrid, iar asta al lor suna destul de bine, am citit putin despre el. Motorul actioneaza doar ca un generator, ceea ce e foarte interesant, cam la fel ca si abordarea Honda cu ultimul CR-V, din ce am inteles. Nu mi-e clar din specificatii, daca e asa, de ce ai nevoie de un motor de 150 CP (cel termic) pentru asta, sau de ce se mai calculeaza puterea totala motor termic + motor electric, daca cel termic nu e conectat oricum la roti. Nu ar trebui sa fie relevant doar cati kw produce cel electric, ca doar el antreneaza rotile? Devin tot mai relative declaratiile astea de putere de la producatori.
Oricum, sa fie cu noroc! :D

razesul
Posts: 326
Joined: 29 Aug 2017, 21:47
Auto: KIA Sportage 1.6 CRDi
Location: Belgium

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by razesul »

Din ce am inteles eu la Honda - este ca termicul are rolul lui doar la viteze mari - si atunci nu poti pune un motoras de bicicleta, macar 150 ca ai totusi greutate in plus, Civic are aproape 2t - au scapat de ambreiaj, deci puterea la viteze mari de la termic este trimisa direct la roti + electric, computer etc, totul este computerizat.

"The first e:HEV mode uses electricity from the battery alone for “spirited” starts and acceleration. When coming off a stop or during city driving, only the Traction Motor is used to propel the vehicle drawing energy straight from the battery. The gasoline engine does not operate at all in this mode and the vehicle is in full Electric Vehicle mode. The system precisely controls the power output of the motor based on the driver’s operation of the accelerator pedal for a smooth and responsive driving experience."

"This second mode of e:HEV makes use of both the petrol engine and electric motor(s). Here, the engine generates electricity and provides power to the wheels via the traction motor. The balance between acceleration Gs in response to driver input and rising engine RPMs are optimized in this mode, which makes for a smooth, linear acceleration feel. Electricity is also drawn from the battery for acceleration but only as needed."

"e:HEV’s third mode relies solely on the gasoline engine, specifically for sustained high-speed driving. At high speeds where less torque is required, relying on the engine for power rather than “high revs” only makes sense. During high-speed cruising, the system directly connects the engine’s driveshaft to the wheels to bring energy loss to a minimum."

Dar cred ca este si o chestiune de profitabilitate - oricum au/lucreaza cu motoarele respective, care sunt fiabile, ce rost are sa te apuci sa dezvolti alte motoare etc.

User avatar
Alx03
Posts: 476
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Alx03 »

Da, asa stiu si eu ca e la Honda, motorul e la un moment dat cuplat direct la roti, la viteze de croaziera (nationale sau autostrada), unde un ICE e inca cel mai eficient. Posibil ca asa sa fie si la Nissan.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Multumesc pentru urari.
La Nissan motorul termic n-are treaba cu rotile niciodată. El e doar generator de curent. Puterile se aduna doar la cele doua motoare electrice și nici acolo nu e suma lor ca se ajungea la peste 300 cp, însă energia electrica se duce selectiv acolo unde e nevoie, în fata sau în spate sau o combinație de cele doua, dar sistemul nu poate acoperi maximul pentru ambele. De aceea maximul e doar de 213 cp. Poate un viitor PHEV cu baterie mai mare sa poată susține cele doua motoare full.
Ce se însumează e cuplul, și asta ma interesează mai mult, 525 Nm e o valoare respectabila.
Motorul l-au pus pe ala disponibil pe varianta termica ca să nu mai dezvolte altul echivalent. Iar de putere ai nevoie, nu e cum credeam eu pe vremuri, pui un motor de Mobra sa învârtă un dinam în portbagaj și gata, ai curent electric cu care alimentezi motoarele de la roți. Ce-ar mai fi fost? Cu câteva sute de grame de benzina pe ora miscai ditamai autobuzul.
Mie îmi place sistemul ca deși pare supercomplicat, în realitate nu mai ai cutie de viteze, cutie de transfer, cuplaje între punți, cardan... Dacă te uiți la o schema cinematica din aia cu pătrățele legate intre ele cu linii, la o mașină cu motor termic liniile sunt chestii mecanice, arbore cardanic, planetare, etc, aici liniile sunt cabluri electrice.
Iar transferul puterii în off-road poate fi făcut între punți mult mai precis, doar din soft. S-a văzut ca tot ce nu e off-roader adevărat cu diferențiale blocabile cam suferă pe la testele diagonale, nu prea sunt capabile sa transfere cuplul de la roata care patinează la cea care are aderenta.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Am uitat sa va zic ca cu ocazia schimbarii bateriei am rezolvat si problema haionului care nu se mai deschidea de vreo luna. De fapt n-am uitat dar am zis sa-l frec cateva zile sa vedem daca mai face mofturi.
Mai precis, singura modalitate de a-l deschide era sa apas pe unul din butoane (bord, haion, telecomanda, whatever...) care il debloca, apoi trageam cu mana de el cativa cm dupa care tot din buton se deschidea , dar nu de tot, cat sa dau cu capul in el. Chiar daca l-am dus la maxim cu mana, data viitoare tot acolo se oprea. De inchis se inchidea normal.
La service au masurat, au gasit ceva diferente de tensiuni stg-dr dar nu prea mari, pana la urma au deschis dosar si l-au trimis la Bucuresti. Pana azi niciun raspuns. Cica un telescop din ala e vreo 3000 de lei fata de 300 unul manual.
N-am mai folosit portbagajul deloc, ca n-am avut nevoie, cateva plase cu cumparaturi merg si in spatele scaunelor, de fapt asa facem si inainte.
Acum in we am avut de bagat ceva bagaje ca am fost la socrii si surprise... ma trezesc cu haionul ca-mi da peste mana, se deschide normal.

Azi am sunat la service sa anuleze dosarul. Cred ca isi pierduse capetele de cursa si cand am schimbat bateria s-au resetat la pozitiile normale (ca la geamurile laterale). Oricum inainte incercasem si cu motorul pornit, m-am gandit ca poate nu mai duce bateria, dar la fel facea. O fi fost vreo combinatie de factori, pornit motorul in timp ce il inchidea sotia, o fi fost vreo cadere mare de tensiune in momentul acela din cauza de baterie descarcata, habar n-am.
Bine ca s-a rezolvat.
Poate folosește și altcuiva întâmplarea asta.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Revizie la 70773 km, adică 11229 km de la ultima.
1288 ron, din care 500 și ceva bujiile.
Asta înseamnă că revizia normala (ulei + filtre) a rămas tot în jur de 700 (am uitat hârtiile în masina).
Bujiile au fost în cutie originala Kia, dar de fapt NGK identice cu alea de pe mașină. Mi se părea mie ca tremura la ralanti și ca acum e ca la început dar poate era motorul cald. Vad zilele astea dacă chiar era de la bujii. Ele arătau bine, identic între ele, cu capul cărămiziu, deci arderea e bună.
În rest nimic de obiectat, se tine bine, o sa-mi para rău după ea. Sigur cea noua n-o să ducă 6 ani fără absolut nicio problemă ca asta.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

aqua
Posts: 510
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by aqua »

schimbarea bujiilor face parte din revizie sau le-ai cerut tu? la cat se schimba, 70 de mii km sau ? merci
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

DAN40
Posts: 112
Joined: 02 Aug 2012, 20:24
Auto: Kia Sportage 1,6 GDI 2017
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by DAN40 »

Salut @aqua!

Am schimbat și eu bujiile de curând,la doar 81000km.Si da,aratau destul de ''obosite''!
Nu le-am schimbat la reprezentanta.NGK 93815
=D>

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”