Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by surfer »

Akeem, de stergatoare zic doar ca sunt in aceeasi situatie. Comanda asta de PIAA a fost dubioasa rau. Si ale mele au cedat, dar la varfuri, nu la mijloc. Cand e doar mazga, partea de sus nu e stearsa. Ma enerveaza si duzele, ca nu au perdeaua mai lata, dar asta e.
O sa iau si eu din supermarket ca sa trec iarna, apoi mai vedem. E pacat de tratamentul hidrofob, dar asta e...
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

La mine nu pot sa zic neaparat ca au cedat (vorbesc de PIAA). Dar ca orice stergator clasic (am patit si cu altele), ingheata in mers (sau noaptea) si trebuie sa opresc, sa le flexez pana redevin articulatiile mobile apoi mai merg nitel, apoi iar opresc si tot asa...
Si am mai facut o tampenie acum vreo luna. Le-am sters la greu cu lichid de curatat parbrizul si servete de hartie, doar doar oi scapa de mazga aia. Si cred ca le-am luat grafitul la cate negreala am scos si tot n-am terminat. Am crezut ca astea din silicon n-au nevoie de grafit dar se pare ca nu e asa. Acum le-a apucat scartaitul, deci cred ca le-am cam stricat.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by surfer »

Indeed you did :)
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Oricum, inca am setul de Denso care sunt ca noi, nu le-am folosit decat o luna-doua. La cate am schimbat pana acum, o sa-mi fac site de review stergatoare.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Faust »

Foarte ciudat cu dilutua asta de ulei, am avut n mașini de când am permis de conducere, la nici una nu s-a înmulțit uleiul ca nivel de nebun, de scăzut scădea, de "mai mult"...... doar la un Mercedes Sprinter 313CDI pe care îl am și acum, am rezolvat problema prin schimbarea turbinei ( care avea bătaie în ax) și dezactivare DFP.
Nu este kosher ce se întâmplă cu nivelul de ulei, eu cred că îți pun ăia la revizie prea mult, cum am mai spus, am același motor, la schimbul de ulei intra 4l I'm motor, 0.5l mai rămân prin cotloanele motorului, ca să se scurgă tot trebuie să aștepți mult.
Dacă după ce faci schimbul de ulei îl verifici a doua zi și este la nivelul maxim , indicat de jojă, apoi într-un anumit timp îți creste nivelul..... clar este o problemă, este prima oară când aud de diluția uleiului fără defect, părerea mea este că ai un defect pe undeva.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by zaboss »

Oil dilution e specific Honda CR-V la motorul de 1.5 benzină. Am impresia că au și renunțat la el.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Stau de fiecare data langa ei la service, 4l baga si la mine (indesati la greu), altfel ultima data am bagat cam 3,6 si le-am zis sa lase asa ca mai completez eu daca e cazu. Am lasat loc la oil dilution cum am explicat mai sus (adica din 2 rele sa ramana doar una).
Oil dilution e chestie cunoscuta si a fost tot timpul doar ca nu asa de pregnanta ca acum de cand au aparut injectia directa de benzina si presiunile mari la injectie (asta si cu blow-by sunt cele doua rele ale injectiei directe). Si la Dacie iarna din cauza de soc tras si mers pe distante scurte baga benzina in baie. Unii chiar recomandau sa pui 100...200 gr de benzina in ulei ca sa mai ia din vascozitate si sa plece mai usor dimineata, urmand sa se consume ea pe parcurs. Ca nu erau uleiuri multigrade pe vremea aia.
Oricum, cazul cel mai celebru in zilele noastre pare sa fie 1.5 de la Honda cum zice si Zaboss. E plin netu si youtube de plangeri. Bineinteles ca aia n-au recunoscut nimic, au zis ca e normal si apoi au bagat o resoftare gratuita care nu mai stiu ce face, parca tine motorul turat mai mult sa se incalzeasca mai repede. Oricum fenomenul apare la rece si din cauza de injectie directa, benzina ramanand pe peretii camerei de ardere (in porii cămășii) si apoi e raschetata si bagata de segmenti in baie. Ceva de genu.
Oricum eu stiu cat de putin merg in timpul saptamanii (imi ia cam 5...7 min sa ajung la munca, mai ales acum cand picimea e consemnată la domiciliu) si ca n-apuca sa se inclazeasca motorul... asa ca nu ma mir.
Teoretic se spune ca se accepta 2,5% oil dilution deci 100g la noi. Nu cred ca depasesc cantitatea asta, daca as merge mult in fiecare we, dar sunt we in care nu mut masina din loc. O sa monitorizez săptamana asta cam cat crește, acum ca e resetat de la zero si am facut si poza.
Ma gandeam eu ca era bine sa fi facut si înainte de a pleca la Buc, dar la ce frigaraie a fost in Brasov numai chef de pozat joje n-aveam.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Faust »

M-am uitat și eu pe yt la câteva clipuri cu Honda 1.5l turbo, dacă se întâmplă asta...... este nașpa rău, din punctul meu de vedere, clar uleiul subțiat cu benzină nu mai este în mințile lui.
Eu in fiecare săptămână verific nivelul fluidelor sau când plec la un drum mai lung, niciodată nu am observat o creștere a nivelului uleiului.
Dacă îmi crește...... duc uleiul la expertiza și le dau fierul retur.
Păi dacă motoarele ajung să se ungă cu ulei amestecat cu benzină..... degeaba mai folosim tot felul de uleiuri miraculoase, putem pune în motoare și Bunica 5w30.
Dacă industria auto a ajuns în halul ăsta.... consider că sunt doar țepari.
Eu sunt deja pățit cu o mare țeapă, în 2007 am cumpărat un Mercedes CLK 200 Kompresor, motor 1.8l supraalimentat cu compresor, 184cp, distribuție pe lanț, injecție directă, în 2016 a sărit distribuția de la punct, avea 127000km, mă aflam în Grecia, tot deranjul, inclusiv reparația distribuției, am schimbat tot ce tine de distribuție, a fost de 3200 euro, după belea am aflat că motorul M271 a fost celebru pentru sărurile de la punct, vinovate fiind pinioanele care învârt axele cu came, Mercedes avea mai mulți furnizori pentru acele pinioane, eu și alții am avut "norocul" să avem în motoare unele spaniole, probabil Valeo.
In momentul ăla mi-am dat seama câ am luat o mare țeapă de 62000 euro.
I'm August 2019 am vândut mașina, atunci avea 173000km, este în Sibiu și actualul proprietar a ajuns la 211000, 0 probleme.
Sincer...... eu nu mai am încredere în fiabilitatea mașinilor care se fabrică acum, mai ales când văd motorașele astea împinse să scoată cât mai mulți cai, din momentul când am cumpărat Sportage am fost hotărât să nu o țin mai mult de patru ani sau 100000km.

Vă pun aici niște poze cu distribuția unei mașini care a costat 62000, m-am considerat cel mai prost din service 😁
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Update la discuri, la 36000 km:
- Pe fata cam 23.8 mm. Daca fac o medie cu ce am mai masurat si alta data, iese cam 0.1 mm uzura la 3000 km.
Deci pana la 23 mm grosime ar trebui sa mai fac vreo 20...25000 km.
- Pe spate... tot aproape 10 mm, deci fara uzura :)
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Revizia 3 (sau 4) la 35800 km (mai sus aveam 35000 de fapt).

Schimbat ulei, filtre, lichid de frana. Placute n-a fost cazu inca, poate peste inca 10.000 km. Oricum in iunie trebuie sa fac ITP-ul, vad atunci.
Ulei ca de obicei, Shell, au intrat 3.5 l, restul o sa mai completez eu in timp daca e cazul.
Lichid de frana ATE, DOT4, au mai ramas cateva sute de grame, ce dracu fac cu el? Nu-l vreti voi? :)
S-a inlocuit tot, si cel de pe conducte, nu numai cel din rezervor; Rotile s-au strans cu cheia dinamometrica.
Controlat si antigelul cu chestie din aia cu care iei concentratia la dulceata :) Nu mi-a zis cum e dar banuiesc ca e bun, ca nu prea am completat cu apa distilata.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Trecut la adidasi, 286 lei cu hotel cu tot.
Ocazie cu care am verificat si placutele (cele din exterior ca la interior n-am avut cum). Cred ca mai au vreo 4 mm, e cazul sa ma gandesc sa le schimb.
Discurile in schimb arata pe circumferinta de parca le-a avut Alexandru Macedon la carul de lupta si le-au dezgropat niste copii din pamant.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Nesta3 »

Arată așa de la plăcuțele originale.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Ziceam de exterior, unde pare ca se exfoliaza fonta, nu zona de contact cu placutele. Acolo rizurile arata binisor, poate am nimerit eu placute mai altfel. Si nici n-au scartait niciodata de cand o am.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by surfer »

La exterior e normal sa arate asa. Cata vreme au carne (buza nu e asa pronuntata din ce se vede, dar la atingere iti dai seama), nu e nicio problema. si cele noi vor rugini in cateva luni.
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Azi am facut ITP-ul care expira pe la sfarsitul lunii. 40531 km la bord. 125RON. Toate alea ok. Am insistat sa se uite la placute, din pacate cele din fata pe interior nu prea se vad nici pe rampa. Oricum un drum in Grecia m-ar mai tine.
Ca idee, un set de plăcuțe originale in jur de 500 RON. Probabil nu voi intra in iarna cu astea originale. Si nici cu bateria.
Uleiul e cam la 200-300 gr peste minim, o sa pun jumatea de litru rămasă de la revizie.
Antigel cativa mm sub maxim, deci a consumat cateva zeci de grame in 5000 km.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”