Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

În sfârșit îmi fac timp sa deschid și eu jurnalul de bord.
Mașina comandata pe 7 martie, ajunsa la IMG pe 29 iunie dar ridicată pe 7 iulie pt ca stătea bine acolo :)
Nu aveam nevoie de ea chiar așa repede, numai ca la inceptul lui martie am citit aici pe forum ca s-au sistat comenzile. Am pus o întrebare mai mult de curiozitate către IMG, MIT și Autonet parca, mi-a răspuns doar IMG pe 6 martie: „Buna dimineața, Din pacate nu se mai poate comanda modelul Kia Sportage pana in luna Iunie. Puteti achizitiona doar ce exista pe stoc.” Naspa, mi-am zis, sa vezi ce concediu fac eu cu mașina închiriată. Doar ca pe 7 dimineața mai primesc un mail de la IMG: „Am primit o informare acum 1 minut cu privire la faptul ca mai putem lansa comenzi pana maine la ora 12. Daca sunteti hotarat asupra achizitiei ar trebui sa o dam astazi.” Și uite așa pana în 12 aveam și configuratia făcută la telefon și avansul plătit prin banking.

Masina a fost 26.406 pret de lista si 5.060 optionale. Total = 31.466. Cu reducere de 944 a rezultat o factura de 30.552 euroi. Aveam un buget de 30kE ce putea sa mai sara 1-2 mii. Asta pe vremea cand incepusem cautarile cu Subaru, Mazda... si sub banii astia faceai compromisuri majore. Asadar cred ca n-am iesit rau.
Reducerea e doar cea anuntata si pe site (3%), fara nimic de la dealer, dar am explicat situatia mai sus si consider ca am iesit bine chiar si asa.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Configuratia aleasa + explicatii am pus la vremea respectiva in topicul de optionale, dar o copiez si aici pentru trasabilitate :)

Cand am dat comanda am bifat cam tot ce mi-a cazut sub mana, mai putin unele pe care nu le voiam sub nicio forma. Asa ca mi-e mai usor sa insir ce n-am luat:
- Trapa panoramica: nu insist, sunt mii de discutii pe net (inclusiv aici) , eu unul ma regasesc cu totul in argumentele celor contra. Din cauza asta nu m-am ales nici cu leduri la interior desi mi-as fi dorit, mai ales in portbagaj. Nu de frumusete ci pentru consum. Te mai duci la un picnic si ai avea nevoie sa stai cu portbagajul deschis.
- Color Pack: e prea deschis si nu merge cu Sand Track. Poate daca era vreo nuanta de bej ma mai gandeam. Apoi, cum eu umblu 95% din timp in blugi, sigur albastream scaunul la saptamana.
- Parcare automata: nu ma vad folosind sau asteptand dupa masina pana se descurca ea singura. M-am descurcat o viata fara nimic, m-oi descurca si acum cu senzori fata-spate + camera de vederi.
Au mai fost, dar le-am adaugat in ultimul moment:
- Roata de rezerva de dimensiuni reduse: am explicat si pe topicul dedicat, nu se stie cand faci o pana care nu se rezolva cu kit-ul, pentru 70 euro e bine sa fie acolo, macar pana cumpar al doilea rand de jante, ca sa folosesc una din rotile de sezon ca rezerva.
- AEB: nu prea am incredere in sistemele astea, nu mi se par indeajuns de mature. Or fi mai evoluate pe la Mercedes ori Volvo (care isi face un titlu de glorie din a fi nr.1 in safety, deci aloca fonduri importante pt cercetare-dezvoltare). Totusi cateva postari m-au convins sa-l trec pe lista. Voi continua sa conduc prudent, ca si cum n-ar exista, singurul lucru pe care i-l cer e sa nu ma incurce. Apoi, daca odata in 10 ani ma scoate dintr-o situatie de rahat, se considera ca si-a meritat banii.

Bun, acum dintre cele bifate, unele le incadrez la Must have, altele la Nice to have iar cateva la mofturi. Sa le luam pe rand.

Must have
- Scaune incalzite: chiar daca nu erau de serie la GT Line, le bifam cu prioritate. Nu prea iti vine sa te asezi pe ele la -15 grade doar cu o pereche de blugi pe tine. Si nici izmene cu poti sa-ti iei ca urmeaza 10 ore de cloceala la birou, in sus poti ramane in camasa, dar cu izmenele ce faci? Ti le scoti la toaleta si apoi vii cu ele si le pitesti in sertar?
- Volan incalzit: am probleme cu circulatia, dorm cu sosete chiar si vara iar mainile imi ingheata pe volan sub 10 grade afara.
- BSD: eu sunt genul care pe langa uitat in retrovizor mai intorc si capul sa vad daca nu e careva in unghiul mort. Insa mi se mai intampla sa si ratez, nu intotdeauna am timp de asta. Ca si la AEB, odata daca ajuta si si-a scos banii.
- Senzori parcare: la mine la bloc nu e chiar asa nebunie, nu vreau sa zic ca sunt locuri la discretie ci avand niste zone virane in jur, lumea s-a obisnuit sa parcheze asa mai lălăit. E totusi Bucuresti, mai o parcare subterana, mai oprit in fata unui magazin... Plus ca pana ma invat cu dimesiunile masinii, n-am chef de julituri.
Cam asta e ce as fi bifat indiferent de masina cumparata. 

Acum Nice to have
- Faruri xenon: toata viata am condus prost noaptea si am evitat cat am putut. Dar cum programul se termina tarziu, e inevitabila naveta pe intuneric cateva luni pe an. Nu zic ca farurile stock nu sunt peste ce am eu acum, dar orice aduce un plus de lumina e bine venit.
- Spalator faruri: oricum venea la pachet cu csenoanele, dar nu strica. Aveam o cărțulie auto (editie 1971 daca nu ma insel) cu o gramada de lucruri interesante, printre care scria: "din cand in cand aruncati-va o privire in coltul din dreapta jos al parbrizului, acolo unde n-ajunge stergatorul. Daca acesta este opac din cauza murdariei, atunci si farurile sunt la fel". Intr-adevar, naveta facuta iarna, ciormolița pe sosea, ajungeam sa nu mai vad nimic pe drum. Opream, dadeam cu zapada pe faruri, se facea lumina de parca rasarea soarele.
- JBL & Co: nu dau drumul la radio in masina, dar din cand in cand ma plictisesc in trafic cand sunt singur si mai ascult o muzica. La muzica sunt pretentios, imi place sa se auda bine. Cu multi ani in urma, cand nu era internet pe toate drumurile, bagam mai toti banii in albume si scule de muzica (aveam deck-uri AIWA, AKAI, NAD... pe vremea cand aceste firme insemnau ceva...) . Oricum am de gand sa fac o antifonare suplimentara, nu neaparat ce a facut Robert Adam, el e si de meserie si are si dizel, dar macar tabla aia goala din portbagaj si usile.

Ei, si am ajuns la mofturi. 
De ce le-am pus? Ca sa vad cum e cu ele si ca nu erau un capat de tara.
- Scaune ventilate: am zis ca poate fi folositor vara cand stai ore in sir lipit de spatarul de piele si uzi tricoul sau camasa. Si personal mi-a foarte dezagreabil sa ma dau jos din masina si sa simt rece la spate
- Scaune electrice: n-as fi ales niciodata, mai ales ca n-au memorie. Insa versiunea manuala n-are acel reglaj de sezut. Eu am probleme cu coloana, 2 discuri paradite in zona lombara si unul cervical. Pana acum m-am tot chinuit cu diverse adaosuri lombare din supermarket dar nu pot sa zic ca am gasit pozitia ideala. Deci orice reglaj in plus e bine-venit. Si nu tine nici chestia cu de ce nu te-ai dus in show-room sa vezi diferenta, pentru ca disconfortul apare dupa vreo ora de condus.
- Parbriz cu degivrare: l-am pus ca e 9 euro. Daca in schimb era degivrare pe bune, era in capul listei de Must have.
- EPB: eh... ca e consola mai aerisita si ca daca e toata masina plina de electronica si butoane... de ce sa fie frana la maneta 
- NAVI de 8 inch: la fel, pentru 100 de euro mai mult de ce sa n-am si DAB, ca nu se stie cum om evolua si noi pe viitor
- incarcator wireless: am de gand sa-mi iau un S7 ca preturile au scazut binisor si ca o sa raman fara asta de serviciu. Daca o sa fiu incantat de conexiunea cu unitatea masinii si o sa-l folosesc pentru diverse chestii, e mai elegant decat cu cablarie prin bord.
- Portbagaj automat: asta e tot din ciclul super-fita. Ca utilitate doar ca nu te mai murdaresti pe maini cand il inchizi, murdarie care dupa caz se duce pe haine sau pe interiorul masinii, ca doar n-ai o carpa la indemana in buzunar special pentru trebusoara asta. Eventual ca nu mai pui sacosele pe jos ca sa-ti eliberezi o mana ca sa-l actionezi.

Cam astea sunt toate, daca am ratat vreuna imi ziceti 
In rest, cele 2 chestii mari: Benzina ca n-am mai vrut diesel dupa vreo 10 ani de tractoras si automata pentru ca mi s-a luat de mestecat in cutie in traficul din Bucuresti
Evident, asta sunt impresiile teoretice. Cele practice s-ar putea sa mai schimbe clasamentele, fie ca vreo optiune mi se pare mai mult sau mai putin folositoare, fie ca pur si simplu e prost implementata.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

m4rius
Posts: 231
Joined: 28 Jun 2017, 14:55
Auto: Sportage2017 1.6 T-GDI GT Line
Location: Popesti-Leordeni, Ilfov

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by m4rius »

Cat mai mulți Km fara incidente!
Și ceva impresii după aproape 2 săptămâni?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Kia Sportage 2017 (1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE Dark Gun Metal)

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Mersi :)

Bun, acum câteva impresii, ca n-am mers mare lucru cu ea. Și nici poze pana pe 29 când o recuperez de la Mutzunache.
Deci sâmbăta pe 7 ridicat de la IMG și traversat Bucurestiul (mers de femeie incepatoare, ferit de la distanța celelalte mașini, etc... deci calvar pana acasă) + un drum seara la Carfura. Duminica un drum pe autostrada pana la Pitesti și retur. We trecut un drum Buc-Craiova și retur. În rest stat pe trotuar sub un pom.

- Suspensiile : surpriza plăcută. La fel de permisive cu ce gasesti în Bucuresti ca Dusterul, care are 215x65x15 si se știe ca e cam barca. Kia are 245x45x19, ma așteptam la reactii mai dure dar nu e așa. Și evident mult mai silentioase. Pe serpentine foarte stabilă dar n-am încercat vitejii prea mari. Totusi n-am renuntat la ideea de a scapa de ele, o sa vad diferenta la iarna fata de cele de 17.
- Zgomotul interior: un pic dezamăgit. Motorul se aude la orice accelerare, cât de ușoară, ca un marait ușor, cu un sunet gutural intens după 3000 și mai ales la kick-down. La viteza constanta nu se aude deloc, decat peste 2500, dar atunci oricum ești peste viteza legala chiar și pe autostrada. Poate din cauza asta ești mult mai conștient de zgomotul la rulare destul de prezent si foarte influențat de tipul de asfalt. Zgomot de vânt apare pe la 120, și doar dacă ești foarte atent.
- Dinamica: foarte buna, măcar pentru mine care vin de pe Duster. Pe autostrada te simți la fel și la 110 și la 170. Mai tare n-am mers ca rodaj și ca frica de radar. Doar ca trebuie atenție sa nu te ia valul și sa trezesti cu cine știe cât pe vitezometru. La Duster era simplu: la 140 deja urla de sare motorul de sub capota așa ca n-ai cum sa te ia prin surprindere. Ca idee , la Duster la 130 am masurat 75 dB (adică trebuie sa strigi la cei din mașina), la Kia 65 dB (ceea ce pe scara logaritmica e enorm). Cruise control e genial dar nefolositor pe A1 decât dacă ești la duminica la 6 dimineața. Altfel mai mult de câteva zeci de secunde nu poți merge constant. Pe prima banda se ruleaza și cu 70, iar pe a doua se vine și cu 180.
- JBL e superb, n-am avut nevoie să mă joc din setari, basi și inalte din plin chiar și pe nivel 0. Din păcate tocmai zgomotul de care ziceam mai sus omoară orice pretentie audiofila. E adevărat ca au fost doar posturi de radio care mai pierd din calitate pe autostrada, o să încerc și cu ceva FLAC sa văd cum e. Am găsit și 2 posturi DAB, nu m-au dat pe spate fata de un Pro FM normal și n plus și volumul e la jumătate. Nu știu dacă ceva Dynamat pe uși ar ajuta prea mult.
- Stergatoarele: am avut ocazia din plin acum 2 sapt. Nu m-am uitat prea atent în manual, am crezut ca exista o poziție Auto (care își regleaza frecventa în funcție de intensitatea ploii) și una Intermitent (pe care o reglezi tu ca la fosta Dacie) , de fapt e o singura poziție în care tu reglezi, ca sa zic așa, exigenta ta în materie de câte picaturi pe cm patrat sa declanseze pornirea stergatorului ( :) ce ziceți de exprimare ). Pb e ca trebuie sa te cam joci tot timpul cu reglajul ăla și ca dacă-l lași de capul lui se prinde cam târziu de ce trebuie sa facă. De lamele nu zic nimic, văd ca sunt normale și cu un carenaj aerodinamic iar prinderea e cea clasica cu carlig (corectati-ma dacă greșesc). Probabil o să le schimb când n-or să-mi mai placa (din ce ziceți voi s-ar parea ca e un punct slab al mașinii)
- Consum: n-am dat importanța și totuși la ultimul drum: Pitesti-Craiova destul de aglomerat sambata, mers cuminte cu coloana = 6,9. Craiova-Pitesti duminica relativ liber, mers mai alert și cu depasiri = 7,9. În Bucuresti = 9,3 în ziua ridicarii mașinii.

Rămâne să mă învăț cu ea, după 30 de ani de condus manuala, acum totul e pe dos. Încă nu ma simt foarte conectat cu masina, la Duster piciorul stang facea tot, acum trebuie să-l scot la pensie. Cu Dusterul, când urc cu roata pe trotuar sau pe un bolovan ma simt ca și cum aș urca personal cu piciorul, la Kia apas pe accelerație și trebuie sa aștept sa facă ea ce știe. În traficul din Bucuresti trebuie „mangaiate” pedalele cum spunea cineva pe aici, altfel o bruschezi și la accelerare și la frânare, fiind și puternica și foarte asistata. Nu poți copia din scurt mașina din fata pentru ca accelerezi și ea răspunde... mai încolo. O să văd dacă se poate rezolva din modul Sport, pana acum n-am folosit.

Altfel ce sa zic: frumoasa, inchegata, uși grele și cu zgomot plin la închidere, scaune confortabile, calitate, vorba soției: parca e nava spatiala :)
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

razb
Posts: 80
Joined: 19 Feb 2018, 19:58
Auto: Kia Sportage
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by razb »

Sa o stapanesti sanatos, ca si optionale am fost cam intr.un gand ca sa zic asa.

Plafonul panoramic pentru cei din fata e degeaba ca nu ai cum sa il vezi iar trapa eu nu as deschide nimic cand merg in traficul din București, doar ac cu recirculare.

In rest parcarea aia automata am foslosit.o de doua ori sa vad cum e, o inutilitate daca stii sa parchezi.

Jbl se aude bine dar cu siguranta un moft, oricum face o diferenta doar pe spotify ca pe radio e la fel.

Portbagajul electric e printre feature.urile mele preferate, e mult mai civilizat...

Aeb chiar functioneaza ca lumea si recunoaste imediat cand cel din fata franeaza sau daca iti iese cineva, merita banii.

Incarcator wireless l.ai luat cam degeaba daca folosesti android auto pentru ca trebuie usb obligatoriu si se incarca oricum.

Masina cu materiale de calitate si bine facuta; cam o generatie in urma la bord, departe de nava spatiala :). Foarte comfortabila si in fata si in spate. Motorul si cutia automata sunt aproape perfecte, cu un consum putin mai mic sau cu un mod eco erau perfecte...

Bafta!



Sent from my G8141 using Tapatalk


crismcl313
Posts: 521
Joined: 11 Jan 2018, 09:34
Auto: Sportage 1,7DSL, Style, 7DCT
Location: BZ

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by crismcl313 »

Sa o stăpânești sănătos si km mulți fără probleme!
Sportage 1,7DSL, 7DCT, 4x2 Style, Canyon Silver, My 2018, primit pe 14.02.2018, 72000+ km.....

adrian deleanu
Posts: 140
Joined: 27 Dec 2017, 19:58
Auto: sportage ql 2017
Location: brasov, romania

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by adrian deleanu »

Să o stăpânești sănătos ! Mulți kilometri fără incidente ! Felicitări pentru achiziție !

Trimis de pe al meu Lenovo P2a42 folosind Tapatalk


Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Flavyus »

Masina sta 10 zile la detailing ?!
Felicitari si drumuri bune, ai scapat de izmene :))

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Multumesc tuturor.
La detailing 28 si 29. Acum nu fac poze ca e cam prafoasa.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

m4rius
Posts: 231
Joined: 28 Jun 2017, 14:55
Auto: Sportage2017 1.6 T-GDI GT Line
Location: Popesti-Leordeni, Ilfov

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by m4rius »

Felicitări alegerea sa mergi la Mutzunache, super om și face super treaba.
Am ceramica aplicata la el și sunt mega mulțumit.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Kia Sportage 2017 (1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE Dark Gun Metal)

Mutzunache
Posts: 144
Joined: 06 Feb 2017, 22:07
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2D

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Mutzunache »

Akeem, vezi ca nu sta doar 28 si 29 :)

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

28, 29, 30 si 31. Nu s-a salvat tot ce am scris :)
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

somax
Posts: 131
Joined: 01 Jun 2018, 16:45
Auto: Sportage
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by somax »

m4rius wrote:Felicitări alegerea sa mergi la Mutzunache, super om și face super treaba.
Am ceramica aplicata la el și sunt mega mulțumit.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Rog detalii, ce faceti mai exact si cu cine. Ceramică pe faruri?

Trimis de pe al meu SM-G960U1 folosind Tapatalk


User avatar
Caralumba
Posts: 725
Joined: 18 Aug 2012, 04:37
Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by Caralumba »

Fair day, be well !
Image

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Akeem's JB: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post by akeem »

Vinerea trecuta mi-a venit CIV, am fost luni sa o iau si am trecut si pe la fisc. Cum prima programare disponibila online era pe 18 iar factura masinii tot de pe 18, am zis ca poate aia calculeaza 31 de zile si ma aleg cu amenda. M-am dus degeaba, la 11 erau vreo 140 de persoane inaintea mea pe bonul de ordine asa ca am renuntat. M-am programat online vineri la fisc si luni (maine) la inmatriculari.
La fisc am ajuns mai devreme, nu era nimeni la ghiseul on-line (la celelate omor) si in 15 min am intins-o. Mi-a pus stampile pe factura originala + o copie si atat.
Intrebare: pe decizia de impozitare apare, normal, apartamentul si terenul aferent (nu mai spun ca eu le platesc in martie , ma si speriasem, am crezut ca nu s-a facut plata dar am verificat contul online si apar chitantele OK), in schimb la masina nimic: nici impozit, nici amenda ca m-am dus dupa 30 de zile. Am verificat contul online si azi si la fel: nimic la masina. Aveti idee de ce?
Si a doua intrebare: din cand in cand cobor din masina si in bord ramane mesajul ca smart key nu e in vehicul (evident, odata ce am coborat...) , apoi cand inchid usa piuie discret dar lung (vreo 10 sec) si nu vrea sub nicio forma sa se incuie. Am fost atent odata si pe displayul central apare si mesajul de avertizare descarcare baterie (ca atunci cand asculti muzica cu motorul oprit). Ca si cum o aplicatie ar ramane agatata... Ori nu fac eu vreo succesiune cum trebuie, ori e pur si simplu un bug. Ce naiba, doar nu-ti trebuie master ca sa te dai jos din masina. Se rezolva pornind motorul inca odata si oprindu-l. A, si inca ceva: acum stiu cand o sa se intample chestia asta pentru ca dupa oprirea motorului in bord ramane masinuta galbena cu cheia pe ea. A mai patit cineva?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”