Configuratia aleasa + explicatii am pus la vremea respectiva in topicul de optionale, dar o copiez si aici pentru trasabilitate
Cand am dat comanda am bifat cam tot ce mi-a cazut sub mana, mai putin unele pe care nu le voiam sub nicio forma. Asa ca mi-e mai usor sa insir ce n-am luat:
- Trapa panoramica: nu insist, sunt mii de discutii pe net (inclusiv aici) , eu unul ma regasesc cu totul in argumentele celor contra. Din cauza asta nu m-am ales nici cu leduri la interior desi mi-as fi dorit, mai ales in portbagaj. Nu de frumusete ci pentru consum. Te mai duci la un picnic si ai avea nevoie sa stai cu portbagajul deschis.
- Color Pack: e prea deschis si nu merge cu Sand Track. Poate daca era vreo nuanta de bej ma mai gandeam. Apoi, cum eu umblu 95% din timp in blugi, sigur albastream scaunul la saptamana.
- Parcare automata: nu ma vad folosind sau asteptand dupa masina pana se descurca ea singura. M-am descurcat o viata fara nimic, m-oi descurca si acum cu senzori fata-spate + camera de vederi.
Au mai fost, dar le-am adaugat in ultimul moment:
- Roata de rezerva de dimensiuni reduse: am explicat si pe topicul dedicat, nu se stie cand faci o pana care nu se rezolva cu kit-ul, pentru 70 euro e bine sa fie acolo, macar pana cumpar al doilea rand de jante, ca sa folosesc una din rotile de sezon ca rezerva.
- AEB: nu prea am incredere in sistemele astea, nu mi se par indeajuns de mature. Or fi mai evoluate pe la Mercedes ori Volvo (care isi face un titlu de glorie din a fi nr.1 in safety, deci aloca fonduri importante pt cercetare-dezvoltare). Totusi cateva postari m-au convins sa-l trec pe lista. Voi continua sa conduc prudent, ca si cum n-ar exista, singurul lucru pe care i-l cer e sa nu ma incurce. Apoi, daca odata in 10 ani ma scoate dintr-o situatie de rahat, se considera ca si-a meritat banii.
Bun, acum dintre cele bifate, unele le incadrez la Must have, altele la Nice to have iar cateva la mofturi. Sa le luam pe rand.
Must have
- Scaune incalzite: chiar daca nu erau de serie la GT Line, le bifam cu prioritate. Nu prea iti vine sa te asezi pe ele la -15 grade doar cu o pereche de blugi pe tine. Si nici izmene cu poti sa-ti iei ca urmeaza 10 ore de cloceala la birou, in sus poti ramane in camasa, dar cu izmenele ce faci? Ti le scoti la toaleta si apoi vii cu ele si le pitesti in sertar?
- Volan incalzit: am probleme cu circulatia, dorm cu sosete chiar si vara iar mainile imi ingheata pe volan sub 10 grade afara.
- BSD: eu sunt genul care pe langa uitat in retrovizor mai intorc si capul sa vad daca nu e careva in unghiul mort. Insa mi se mai intampla sa si ratez, nu intotdeauna am timp de asta. Ca si la AEB, odata daca ajuta si si-a scos banii.
- Senzori parcare: la mine la bloc nu e chiar asa nebunie, nu vreau sa zic ca sunt locuri la discretie ci avand niste zone virane in jur, lumea s-a obisnuit sa parcheze asa mai lălăit. E totusi Bucuresti, mai o parcare subterana, mai oprit in fata unui magazin... Plus ca pana ma invat cu dimesiunile masinii, n-am chef de julituri.
Cam asta e ce as fi bifat indiferent de masina cumparata.
Acum Nice to have
- Faruri xenon: toata viata am condus prost noaptea si am evitat cat am putut. Dar cum programul se termina tarziu, e inevitabila naveta pe intuneric cateva luni pe an. Nu zic ca farurile stock nu sunt peste ce am eu acum, dar orice aduce un plus de lumina e bine venit.
- Spalator faruri: oricum venea la pachet cu csenoanele, dar nu strica. Aveam o cărțulie auto (editie 1971 daca nu ma insel) cu o gramada de lucruri interesante, printre care scria: "din cand in cand aruncati-va o privire in coltul din dreapta jos al parbrizului, acolo unde n-ajunge stergatorul. Daca acesta este opac din cauza murdariei, atunci si farurile sunt la fel". Intr-adevar, naveta facuta iarna, ciormolița pe sosea, ajungeam sa nu mai vad nimic pe drum. Opream, dadeam cu zapada pe faruri, se facea lumina de parca rasarea soarele.
- JBL & Co: nu dau drumul la radio in masina, dar din cand in cand ma plictisesc in trafic cand sunt singur si mai ascult o muzica. La muzica sunt pretentios, imi place sa se auda bine. Cu multi ani in urma, cand nu era internet pe toate drumurile, bagam mai toti banii in albume si scule de muzica (aveam deck-uri AIWA, AKAI, NAD... pe vremea cand aceste firme insemnau ceva...) . Oricum am de gand sa fac o antifonare suplimentara, nu neaparat ce a facut Robert Adam, el e si de meserie si are si dizel, dar macar tabla aia goala din portbagaj si usile.
Ei, si am ajuns la mofturi.
De ce le-am pus? Ca sa vad cum e cu ele si ca nu erau un capat de tara.
- Scaune ventilate: am zis ca poate fi folositor vara cand stai ore in sir lipit de spatarul de piele si uzi tricoul sau camasa. Si personal mi-a foarte dezagreabil sa ma dau jos din masina si sa simt rece la spate
- Scaune electrice: n-as fi ales niciodata, mai ales ca n-au memorie. Insa versiunea manuala n-are acel reglaj de sezut. Eu am probleme cu coloana, 2 discuri paradite in zona lombara si unul cervical. Pana acum m-am tot chinuit cu diverse adaosuri lombare din supermarket dar nu pot sa zic ca am gasit pozitia ideala. Deci orice reglaj in plus e bine-venit. Si nu tine nici chestia cu de ce nu te-ai dus in show-room sa vezi diferenta, pentru ca disconfortul apare dupa vreo ora de condus.
- Parbriz cu degivrare: l-am pus ca e 9 euro. Daca in schimb era degivrare pe bune, era in capul listei de Must have.
- EPB: eh... ca e consola mai aerisita si ca daca e toata masina plina de electronica si butoane... de ce sa fie frana la maneta
- NAVI de 8 inch: la fel, pentru 100 de euro mai mult de ce sa n-am si DAB, ca nu se stie cum om evolua si noi pe viitor
- incarcator wireless: am de gand sa-mi iau un S7 ca preturile au scazut binisor si ca o sa raman fara asta de serviciu. Daca o sa fiu incantat de conexiunea cu unitatea masinii si o sa-l folosesc pentru diverse chestii, e mai elegant decat cu cablarie prin bord.
- Portbagaj automat: asta e tot din ciclul super-fita. Ca utilitate doar ca nu te mai murdaresti pe maini cand il inchizi, murdarie care dupa caz se duce pe haine sau pe interiorul masinii, ca doar n-ai o carpa la indemana in buzunar special pentru trebusoara asta. Eventual ca nu mai pui sacosele pe jos ca sa-ti eliberezi o mana ca sa-l actionezi.
Cam astea sunt toate, daca am ratat vreuna imi ziceti
In rest, cele 2 chestii mari: Benzina ca n-am mai vrut diesel dupa vreo 10 ani de tractoras si automata pentru ca mi s-a luat de mestecat in cutie in traficul din Bucuresti
Evident, asta sunt impresiile teoretice. Cele practice s-ar putea sa mai schimbe clasamentele, fie ca vreo optiune mi se pare mai mult sau mai putin folositoare, fie ca pur si simplu e prost implementata.