Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
GabiA
Posts: 498
Joined: 22 Aug 2007, 23:21
Auto: Kia Cee'd 1.4 2007
Location: Iasi

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by GabiA »

Salut,
Masina mea e diferita, e adevarat, dar a trebuit sa completez si eu vreo 300ml, dupa ce m-a avertizat ca nivelul antigelului e scazut. Km: 8000.
De la dealer am aflat ca e normal sa consume de doua ori in stilul acesta, pe motiv ca mai exista bule de aer prinse in instalatie...
Cee'd 1.4 best 2007 --> E neagra ... si a fost mea Jurnal de bord
Acum: Skoda Karoq 2018 4x4 2.0 TDI DSG

Sergiucid
Posts: 504
Joined: 29 Nov 2017, 10:37
Auto: Sportage 1.6 T-GDI
Location: Timisoara

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Sergiucid »

1.6 tgdi, 8000 km la bord, antigel sub minim cu vreo 2 degete la rece. Completat cu apa distilata ochiometric vreo 150 ml. Acum la jumate intre minim si maxim.
Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP

adrian deleanu
Posts: 140
Joined: 27 Dec 2017, 19:58
Auto: sportage ql 2017
Location: brasov, romania

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by adrian deleanu »

Neața ! E clar că e consumabil. Probabil că are consumul influențat de stilul de conducere. Turație mai mare înseamnă temperatura mai mare, nevoie de răcire mai mare, logic...

Trimis de pe al meu Lenovo P2a42 folosind Tapatalk


Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Cum spuneam, destule exemple de consum mare de antigel. Va asigur ca din showroom plecati cu maxim la rece, asa le fac baietii 😊
Eu banuiesc ca e o problema stiuta la Kia , de aceea nici nu se streseaza service-ul.
Intradevar daca ai un stil de mers normal si faci 10000 km pe an nici nu o sa observi consumul de antigel insa cand ai drumuri de 2-3k de km in cateva zile si esti si cu spirit de observatie ascutit vezi imediat.
Mai ales daca ii si dai talpa.

Ar fi interesant de facut un sondaj pe forum, doar cei cu turbina ( diesel si benzina) sa raspunda, cred ca or sa fie destui care vor observa consumul mare de antigel.
In fine...bine ca nu mananca ulei 😁

Aaa si v-am zis ca pentru mine e cam zgomotos tractorasul mai ales acum de cand a venit frigul? Am mers zilele trecute cu un CX3 Diesel nou, nici nu am auzit motorul in cabina...parca era benzinar nici nu auzeam tacanitul.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Flavyus »

Si la mine cand era noua credea lumea ca e hibrida.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

11000 km

Primul accident: bara spate sparta , senzor parcare defect , posibil armatura spate deformata.
A intrat un posesor de permis in mine , a bruscat frana avand mazga pe jos.
Cadoul de sarbatori 😌

Maine la MIT Motors, sa vedem cum facem ca am inteles ca au consilier pe daune chiar la ei in firma.

Prima livrata in Ro, prima revizie din Ro...sa vedem daca e si prima troznita din Ro.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Flavyus »

Imi pare foarte rau. Dar pe spate cred ca ai daunele cele mai mici.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

13000 km

Bara spate inca nu a venit ... de o luna o astept se pare ca ajunge greu la MIT desi totul e ok , plata aprobata de dinainte de Craciun.Sa vedem daca astazi ma suna , oricum in 1-2 saptamani cred ca o si monteaza la cum merge treaba.
2000 km in 30 zile - inca vreo 75-100 ml antigel consumat...deja m-am resemnat am sticluta in portbagaj , la 2k-3k km mai punem iar pana la semn.
As putea sa o las si la 5000-6000 de km sa pun acolo un 200 ml da sunt prea OCD-ist.

Tare dubios antigelul asta la Sportage , deja nu am energie sa mai investighez.
Ce ma intreb eu... oare exista senzor de avertizare cand ajunge antigelul pe "low" ?
Aaa ce am mai observat acum de cand a venit frigul...daca pun motorina normala motorul se aude ciudat , tractoriceste asa daca pot sa spun. Cum pun motorina de aia mai scumpa cum deja se aude altfel e mai rotund si mai silentios. Nu stiu daca e doar in capul meu dar asa imi pare :)

Toate bune.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Flavyus »

Cand am alimentat Passatul cu motorina din Austria am crezut ca am motor pe benzina.

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Stergem praful:

20.000 km -

A doua revizie programata in mai , fac revizia cu mult inainte de 15000 km. Mit Motors Baneasa all the way.
Consumul de antigel a ramas constant ~100 ml la 1000 km , is pe terminate cu al doilea tub de Mobil concentrat.
Regimul de exploatare a ramas la fel , merg mult afara pe autostrada.

Am trimis scrisoare la Kia Romania/ Uzina din Slovacia in legatura cu consumul de antigel , asta dupa ce am fost la ei de vreo 2 ori cu problema asta. Raspunsul il aveti mai jos :

Buna ziua,



Stimate Domn Candea( adica eu Fraierica),


In primul rand doresc sa va multumesc pentru alegerea serviciilor dupa vanzari ale Mit Motors, si sa va asigur de intregul suport si profesionalism al echipei pe care o coordonez.
Referitor la cele semnalate de Dvs mai jos, doresc sa va comunic urmatoarele:
Conform contractului de garantie 251494, deschis de Mit Motors la solicitarea dvs la data de 24.09.2018, a fost efectuata o serie de verificari ( vizuale, respectiv cu sistemul de verificare sub presiune a instalatiei de racire ), in urma carora s-a constatat ca nu exista pierderi de lichid de racire. Astfel, nu s-a identificat un defect de fabricatie, si s-a constatat ca sistemul functioneaza corespunzator din punct de vedere tehnic. La sosirea in service, nivelul lichidului de racire era corespunzator. La plecarea din service, au fost lasate in masina dvs lichide din categoria consumabilelor, respectiv 1 litru de antigel, 1 litru de ulei si 1 litru de apa deionizata, pentru a le putea utiliza pentru completare daca va fi cazul, la verificarile dvs obligatorii conform recomandarilor producatorului, ulterioare iesirii dvs din service.
In ceea ce priveste verificarile pe care dvs in calitate de proprietar/utilizator trebuie sa le faceti, in manualul de utilizare al vehiculului dvs Kia, la capitolul 8 “Intretinere” paginile 8-9,10,11, producatorul Kia incadreaza la responsabilitatea proprietarului, printre alte verificari, urmatoarea verificare “cand va opriti pentru alimentarea cu combustibil” si/sau “cel putin o data pe luna”:
Verificati nivelul lichidului de racire din rezervorul lichidului de racire. Exista o avertizare si o recomandare in acelasi timp sa nu efectuati aceasta verificare cand motorul este cald. Lasati sa se raceasca, apoi scoateti cu grija capacul rezervorului lichidului de racire, in acel moment verificati nivelul si daca este nevoie completati numai cu apa deionizata sau apa dedurizata
Precizez ca instalatia de racire are 8,7 litri lichid de racire. Tinand cont de recomandarile pe linie tehnica ale producatorului, o completare cu 100 ml a lichidului de racire la fiecare 1000 km ( estimare bazata exclusiv pe descrierea si verificarea nivelului lichidului de racire efectuata de dvs ), se incadreaza in limite normale, existand posibilitatea de a fi influentata in mod direct si de regimul de utilizare al vehiculului. Din descrierea dvs si din datele colectate la ultima vizita la service, conduceti des pe distante lungi, generand un regim termic ridicat pentru o perioada lunga de timp. In perioada acestui regim termic ridicat, moleculele lichidului de racire acumuleaza suficienta energie pentru a ajunge in stare gazoasa, trecand practic in mod natural si firesc prin procesul de evaporare, prima dintre cele doua forme ale vaporizarii. Cealalta forma a vaporizarii o reprezinta fierberea, care insa nu s-a manifestat la vehiculul dvs, fapt ce demonstreaza inca o data ca instalatia de racire functioneaza corespunzator, incadrandu-se in parametrii constructivi ai vehiculului dvs Kia.


In concluzie, tinand cont de toate aspectele descrise mai sus, rezulta ca motorul diesel al vehiculul dvs Kia functioneaza corespunzator, fara date/inregistrari care sa justifice intocmirea unui raport de garantie catre importatorul Kia in Romania, respectiv catre producator.

Va recomand in continuare sa tineti cont de prevederile manualului de utilizare, iar daca pe viitor apar elemente noi in utilizare, care sa demonstreze existenta unui defect de fabricatie, va asiguram ca veti beneficia fara nici o rezerva de avantajele garantiei Kia de 7 ani, la dealerul Mit Motors si/sau la oricare alt dealer autorizat Kia.



Cu stima,



Ion David

After Sales Manager&Training coordinator

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Nesta3 »

Esti mai linistit?: :D
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Sincer nu :)
Nu au dreptate si acum cu ocazia sarbatorilor iar plec din tara si cum e vacanta ma duc in reprezentanta ori in Austria ori in Germania. Vreau sa puna si neamtul mana pe masina sa vad daca zice la fel. Daca zice la fel ca MIT atunci asta e ma resemnez ... consider antigelul aditiv la motorina si cu asta basta. Iau in calcul schimbarea antigelului din toata instalatia , poate asta de fabrica vine cu multa apa care se evapora repede.
Dar si sa imi descopere neamtu por in motor sau in garnitura de chiuloasa... nu conduc si eu un Sorento dat moca de Kia Romania? :))

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Nesta3 »

Asta asa e.Deschizi alt jurnal de bord:))
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Flavyus »

1 l de antigel la 10000 km e cam mult.

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: Sportage Facelift 2019 GT Line 1.6L Diesel 136 HP, DCT, AWD, Penta Metal

Post by Fraierica »

Asta tot incerc si eu sa le spun dar se pare ca in "recomandarile pe linie tehnica ale producatorului " consumul asta e in marja si ei nu se obosesc sa verifice mai departe.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”