Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Totul despre al vostru Kia Sportage şi poze bineînţeles!
User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Post by Faust »

Salutări

M-am decis să vă împărtășesc experiența mea cu coreeana după 15000km .
Mașina a fost cumpărată pe 01.07.2019 de la MIT MOTORS .
Doream o schimbare , ca masini de zi cu zi aveam la dispoziție un Mercedes-Benz CLK 200 Kompresor ( cumpărat în 2007 ) și un Porsche Cayenne ( cumpărat în 2011 ) ambele mașini cumpărate de noi , mai am încă 6 mașini de care mă pot folosi oricând , știu că sunt hateri care vor spune că am coborât de la Cayenne la Sportage , treaba lor , eu nu cumpăr mașini pentru imagine , cu banii obținuți pe Cayenne plus o mică diferență am achitat integral Sportage .
Am ajuns la concluzia că nu merită atâta bănet o mașină , decât să mai plătesc 60...80000 euro pe o mașină , mai bine fac excursii , vacanțe , Merțul și indianul au fost vândute .

Am ales Sportage din două motive principale , prețul pentru ce oferă și garanția de 7 ani .
Cerințele mele au fost minimale , zic eu , cel mai puternic motor pe benzină ( îmi pare rău că nu se echipează cu motorul de 2l turbo 255cp , pe benzină , care echipează Stinger ) , cutie manuală , 4x4 , scaune încălzite in fața , AC automat .
Am ajuns la MIT MOTORS și dealerul mi-a spus că are câteva pe stoc care îndeplinesc cerințele mele , am văzut mașina și în maxim 30 minute i-am comunicat că o cumpăr , să îmi facă factura să o achit , în câteva zile am intrat în posesia mașinii .

Primul drum mai lung a fost în Grecia , acolo am testat pentru prima oară asistența la frânarea in pantă , când am coborât pe un drum destul de greu spre o plajă , funcționează impecabil .
Sistemul de evitare al impactului cu mașina din față funcționează de asemenea forte bine .
Îmi place sistemul automat de schimbare a fazelor .
Am citit prin diferite locuri că unii mai au probleme cu cu cutiile de viteze , a mea este forte silențioasă și precisă .
Motorul este silențios , după ce se încălzește se aude forte puțin , la viteză pe autostradă nu auzi decât zgomotul anvelopelor pe asfalt . Am testat de câteva ori cum se comportă mașina la solicitări mai mari , pe sosea sau drum greu .
Pe asfalt prima oară am scos untul din ea pe bucata dintre Rajnov și Pârâul Rece , la urcare către Pârâul Rece , motorul trage bine dar trebuie ținut un pic turat , mașina stă bine pe asfalt in curbe strânse luate cu viteze mari , nu am simțit niciodată că derapez sau că pierd controlul direcției , test făcut pe asfalt umed , singura senzație a fost de o ușoară subvirare .
Pe drum greu , câmp cu șleauri , rampe , pante , mașina își face treaba , odată am intrat intenționat cu ea in noroi ( dacă rămâneam împotmolit avea cine să mă tracteze ) până aproape de podea , recunosc că am avut frică să nu fac praf bara față , am ieșit din noroi fără să blochez diferențialul central , sistemul AWD a funcționat perfect .
Eu am luat 4x4 pentru că sunt pescar , vânător , am ceva pămant și ies cu ea destul de des pe camp .

Consumul de carburant .

In oraș este foarte variabil , am avut minim 10.1l , maxim 12.5l/100km , este influențat în primul rând de trafic și stilul de consum , eu schimb vitezele in jur de 2200...2400 turații , mașina " îți spune " in bord să schimbi la 2000 turații .

Consumul extraurban este influențat de încărcare , forma de relief , viteză .Eu am avut un consum de 7,8...8l pe drum național cu 70..90km/h pe unele porțiuni am folosit tempomatul , pe autostradă peste 8,2l , media ar fi de cam 9,5l/100km , eu mai dau in ea cu 150...160km/h .Ultimul drum mai lung făcut a fost făcut pe ruta București,Belgrad , Viena , București , consum mediu 9,1l /100km , cu două persoane in mașina , maxim 10kg de bagaje .

Consumul îmi pare normal pentru o mașină cu greutatea ei , gardă la sol , aerodinamică , 4x4 permanent , putere motor , niciodată nu am cumpărat mașini după consumul de carburant , chiar am un ghimpe împotriva celor care au i cap doar consumul de carburant , când am vândut mașinile alea două , prima întrebare era " cât consumă ? " Nu îți cumperi mașini care au fost o căciulă de bani noi și întrebi cât consumă .

Prima revizie am făcut-o la MIT MOTORS , la 11020km , vroiam sa o fac la 10000km dar programarea a fost la o săptămână între data când am sunat eu pentru programare și ziua când trebuia să merg la revizie , a apărut un drum neprevăzut și am ajuns la 11020km .
Eu la mașini schimb filtrele și uleiul la 8000 .....10000km , nu dau doi lei pe specificațiile uleiurilor long life , in special la mașinile care sunt rulate aproape numai in oraș .
Când a fost scos uleiul din motor avea culoarea negru tăciune , filtrul de aer foarte jegos .Revizia a costat 420lei , m-am dus cu uleiul meu , Castrol Magnatec Start Stop A5 , poți merge la revizie cu uleiul tău dar nu trebuie să îți lipsească factura , certificat de conformitate pentru ulei , trebuie să corespundă că specificații ce cere producătorul , A5/B5 C3 .

Pentru iarnă am cumpărat jenti de 17inch , anvelope Nokian , totul a costat aproximativ 4900lei la Auto Soft ,in sună intra și 4 senzori de presiune , montaj , un set de prezoane , geometrie .Eu vroiam să pun un set de roți pe 16inch , la GT-line nu se poate , cauza fiind etrierii de frână mai mari și frana de mână electrică .

Belele
La două săptămâni după ce am cumpărat mașina am găsit portiera dreapta spate cu o mare urmă de vopsea pe ea și înfundată un pic , intr-o parcare .
Din indolența nu i-am făcut CASCO imediat ce am cumparat-o , așa că am scos din buzunar 1200lei reparația portierei la Top Lac , la Mit Motors costa cam 2700lei .
Între timp i-am făcut CASCO , polița full , 3450lei pe an .
Pe drumul dintre Belgrad și Budapesta am luat în parbriz i piatră și acum am un punct pe parbriz , o să îl schimb când o să am chef și timp .

Dacă vă fi o mașină fiabilă o să îmi dau seama in timp , 15000km este un rulaj prea mic că să îți dai seama de asta , oricum nu vreau să o țin mai mult de patru ani .

Ce nu îmi place la Sportage
1 camera spate este jalnică noaptea
2 senzorii de parcare se activează prea târziu
3 senzorii de ploaie
4 când dai cu spatele noaptea nu prea vezi mare lucru în oglinzi
5 sistemul start/stop , nu îl folosesc și mă enervează să îl dezactivez cum pornesc mașina
6 plasticul se zgârie foarte ușor
7 mânerele de la portiere au un luciu .....țigănesc
8 lipsa unui piston hidraulic care să țină capota ridicată , au pus tija aia ca la Dacia 1300
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Post by akeem »

Felicitari pentru masina si pentru review obiectiv.
Mai rar oameni care trec de la Cayenne la Sportage si o fac cu fruntea sus :)
De obicei e invers, adica tocmai aia care intreaba "cat consuma". Cocalari fomisti care isi iau masina pentru imagine si apoi baga de 20 lei la pompa (eventual cand se duc la o nunta).
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

adrian deleanu
Posts: 140
Joined: 27 Dec 2017, 19:58
Auto: sportage ql 2017
Location: brasov, romania

Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Post by adrian deleanu »

Și eu te felicit. Mi-a plăcut prezentarea. Clară și obiectivă ! Drumuri bune, fără incidente și cu CASCO. Mie mi-a dat un camion cu spatele într-o intersecție cu girație, dacă vă vine să credeți. Dacă nu aveam CASCO, eram fiul ploii. A fost vreo 5 mii de euro reparația...

Trimis de pe al meu Lenovo P2a42 folosind Tapatalk


User avatar
Faust
Posts: 493
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Post by Faust »

Ieri am schimbat ștergătoarele de parbriz , cel din dreapta de ceva timp începuse să lase dâre pe parbriz , am pus unele Bosch, 120 lei .

Aș mai avea ceva de adăugat la ce nu îmi place , lipsa unui scut din metal . O să caut de metal , dacă găsesc așa ceva îl schimb pe cel de plastic cu care este echipată mașina .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Post by akeem »

Gasesti. Chiar si pe emag :)
Daca zici ca mergi la pește se impune un scut metalic.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD

Post by Ciprian Bivol »

Foarte frumos scris, la cati mai multi km fara probleme!
Ai dreptate, camera spate noaptea e jalnica, dar am vazut si mai rau.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”