dupa singura zapada din iarna asta, revin cu ceva impresii despre mica tancheta,
este prima iarna in care am renuntat la lopata, si nu-mi mai pasa de zapada,
masina se descurca excelent prin zapada, este foarte stabila si nu fuge de spate,
chiar pot sa si franez, fara sa mai folosesc frana de motor,
sincer, avand cutie automata, credeam ca o sa am ceva probleme,
dimineata pot sa ies cu usurinta din parcare, chiar daca peste noapte a trecut vreun plug ratacit care a dat zapada spre masina,
cred ca piesa de rezistenta a masinii este sasiul si sistemul awd,
nu regrat niciun leut platit pe ea,
totusi visez la un motor de 2.2 diesel si body lift electronic pe masina
ar rupe gura concurestei.
revin cu o completare critica,
pasajele rotilor, fiind spatiul destul de mic dintre roata si aparatorile de plastic de sub aripa, se umplu cam repede cu zapada plina cu apa, care se transforma repede in gheata, acestea trebuind a fi curatate destul de des.
moguai wrote:n ai ce face la problema "ghetii pe la roti" .. toti o patim si pe diferite masini.
consumul mi se pare excelent pt vremea asta, in bucuresti.
salut,
consumul a crescut la 10.3 in conditii de zapada ceva mai mare
seby wrote:saluatre , stopurile de spate la sportage , cele de pe haion sunt doar de forma ( ochi de pisica ) sau se aprind si ele , dar nu stiu eu cum
salu,
da, se aprind, din maneta stanga, dupa ce aprinzi farurile de ceata si rasucesti in continuare se aprind si stopurile cu pricina .
seby wrote:saluatre , stopurile de spate la sportage , cele de pe haion sunt doar de forma ( ochi de pisica ) sau se aprind si ele , dar nu stiu eu cum
salu,
da, se aprind, din maneta stanga, dupa ce aprinzi farurile de ceata si rasucesti in continuare se aprind si stopurile cu pricina .
este vorba despre cele care sunt pe usa portbagaj , nu cele din spoiler spate , acelea cum se aprind ( daca se aprind)
centura siguranta = 80% , airbag = 20% PURTATI CENTURA
ceed sporty wagon NEW SPORTAGE 1.6 GDI
AUDI A4
seby wrote:saluatre , stopurile de spate la sportage , cele de pe haion sunt doar de forma ( ochi de pisica ) sau se aprind si ele , dar nu stiu eu cum
salu,
da, se aprind, din maneta stanga, dupa ce aprinzi farurile de ceata si rasucesti in continuare se aprind si stopurile cu pricina .
este vorba despre cele care sunt pe usa portbagaj , nu cele din spoiler spate , acelea cum se aprind ( daca se aprind)
mai zilele trecute am facut un drum de cluj, asa ca am noutati despre micuta tancheta
drumul : bucuresti - pitesti [ autostrada] - dealul negru- valcea [ centura, dar se cam mere in coloana ] - valea oltului- sibiu [ centura, o veritabila autostrada, pt. noi ] - alba iulia- sebes- turda -cluj; si retur;
distanta parcursa nu o cunosc , banui ca in jur de 900 poate si un pic de km;
am consumat 60 l motorina
pe dealul negru, drumul fiind destul de liber, am putut sa o pun la incercare, asa cum faceam cu vechiul meu seat, care sper sa fie pe maini bune;
motorul trege bine pt un 2.0, are nerv, iar dupa un timp cand te si obisnuiesti cu turbina, este chiar neastamparat;
fata de motorul de pe seat care era un 1.9 tdi [ pompe diuze ] si vreo 105 cp, si la care turbina intra aproape instantaneu ce calcai acceleratia, la motorul kia, turbina intra la calcarea pedalei pana aproape de podea, insa are o forta mult mai mare decat la seat/wv, si nu-si pierde din cuplu oricat ai accelera;
stabilitatea in curbe este comparabila cu cele ale masinilor produse in alemania
pot spuna ca, punte forte ale masinii sunt sasiul si cutia automata, desi am fost un patimas al celor manuale;
pt cei mai iubitori de confort, amortizoarele n-o sa-i prea rasfete, insa pt ceilalti o sa fie o incantare, mai ales daca te afli la volan;
iarasi o chestie placuta, este sunetul scos de evacuare, care in momentulaccelerarii te face sa crezi ca dispui de un motor mai mare ;
franele sunt bune; insa pt a frana in situatii de urgenta trebuie sa calci cu ceva mai multa forta pedala;
fara a aduce vreo critica motorului, tot visez la un motor de 2.2 diesel de vreo 200 cp, sau un 2.4 diesel de vreo 240 cp, si o garda reglabila atat pe inaltime cat si ca duritate, asa pt momente de rasfat .
zilele trecute am observat ca o parte din suruburile care tin aparatotile rotilor au picat, iar restul sunt slabilte;
lucru destul de ciudat; n-am patit asa cu vechiul seat
aparatoarea rotii stanga fata a inceput sa crape
si asta numai dupa o iarna
ciudat
cred ca au folosit materiale din Romania
mamaliga
pt ca imi place foarte mult sa pescuiesc, am avut ocazia sa vad cum se descurca micuta tancheta inafara soselelor;
fiind la rapitor, acum vreo 10 zile, si nimerind o zi in care pestele nu se prea arata, am hotarat sa batem ceva campurile in scopus de a vedea baltile din imprejurimi;
am placat de la balta lilieci, mai pe drum de tractoare, mai pe camp, sau pe aratura, pamantul fiind destul de plin de apa, mai prin balti;
masina este incaltata cu opincile de vara, insa nu mi-a dat vreodata senzatia ca nu poate, derapeaza sau patineaza,
in schimb anveloprele s-au acoperit in scurt timp de noroi, neputand sa mai fie zarita vreo floare a cauciucului;
aparatotile de noroi isi fac treaba, protejand masina;
am plecat de la lilieci, pe camp,spre chiroiu 4, iar prin capul baltii, intre chiroiu si balta bgs, am traversat pe celalalt mal , si ne-am intors spre lilieci;
pt pescari, recunosc ca este o zona foarte frumoasa, cu multe balti, care au inceput sa fie bine administrate si ingrijite, si nu prea sunt calcate, din cauza drumului;
daca nu vrei sa faci raliu, si lasi masina sa-si gaseasca ritmul nici consumul nu te loveste la buzunare;
amortizoarele sunt cam tari pt mersul pe campuri si dealuri, insa daca nu apesi prea tare acceleratia nu o sa te zgaltie prea tare;
intotdeauna am spus ca punctele forte ale micutei tanchete sunt sasiul si sistemul awd .