Page 3 of 3

Re: Sportage 2020

Posted: 16 Sep 2020, 21:15
by zaboss
Problema este că o Corsa „normală”, motor de 1 litru și 3 pistoane de 100 CP cu cutie automată și dotări banale ca tabletă cu Android auto, cameră marșarier și AC automat e 16500, cu discount de la 18500. Un Clio TCe 1.3 EDC, idem + brizbrizuri 17900. 20.000€ pe o electrică nu mai pare așa de mult. Aceeași Corsa (mă rog, modelul anterior), era în 2018 la același dealer la 13700, aceleași dotări.
Realitatea este că prețurile la toate mașinile cresc. Kodiakul pe crae voiam să-l cumpăr în martie l-am luat în august cu 1000€ mai scump, o combinație între 700€ creșterea tradițională de preț de la un an la altul și adăugarea unor opționale noi.
Autonomia la electrice nu e neapărat pe hârtie. Și la mine la bravissima Macchinna mi-arată 500 când fac plinul și leșină după 300 în București. Nu cred că cine dă atâția bani pe o mașină nu-și face un calcul, că vorbim de sume mari, cu tot cu subvenție.

Re: Sportage 2020

Posted: 16 Sep 2020, 22:43
by tzalu
Colegul Zaboss zice ca a avut un soc cultural cand a condus o cutie CVT sau eCVT, eu zic mai pe romaneste ca mai ca m-am cacat pe mine cand am vrut un demaraj mai rapid si am vazut ca pedala de acceleratie e la fund, motorul urla si masina mai ca statea pe loc! E cel mai mare dezavantaj al cutiilor CVT si eCVT, nu e nici o corelatie intre apasarea pedalei de acceleratie si felul in care se misca masina, chiar se foloseste termenul de efect de prastie, fiindca timpul dintre inputul pe care-l dai apasand pedala si momentul on care masina face ce vrei tu sa faca e de ordinul secundelor, reactia masinii nu se potriveste deloc cu traficul din orasele romanesti care necesita reactii rapide. In privinta depasirilor pe drumurile din afara localitatilor e si mai rau, e de-a dreptul periculos sa faci o depasire, masina nu-ti da deloc incredere ca e in stare sa faca ce vrei tu!
In privinta electricelor, o sa vorbim la modul serios despre ele peste vreo 10 ani, prin 2030 probabil ca vor merita sa fie cumparate!
Pana atunci trebuie rezolvate problemele autonomiei, timpului de incarcare, statiilor de incarcare si a inevitabilelor erori de proiectare care apar la produsele noi!

Re: Sportage 2020

Posted: 16 Sep 2020, 23:23
by quelloo
asta tine de putere. cu un motor foarte potent un CVT ar fi un avantaj. ajunge imediat la turatia maxima si ramane acolo oferind toata puterea cat timp transmisia isi face treaba si creste viteza. dar da, senzatia e f ciudata.

Re: Sportage 2020

Posted: 16 Sep 2020, 23:28
by zaboss
Da, am testat C-RV de 1.5 și 185 de cai, e altceva decât la Juke sau la Micra. E însă o chestie fe obișnuință. Până vine ursul mă dau cu un Juke de la întreprindere și m-am obișnuit.

Re: Sportage 2020

Posted: 18 Sep 2020, 10:28
by akeem
CVT e cea mai buna cutie: compacta, simpla, poate asigura turatia optima performante/consum in orice fel de situatie.
Pe hartie. In realitate nu stiu ce se intampla, poate nu sunt ajunse la maturitate, dar prefer una manuala. Curelele nu rezista, din cauza "socului cultural" unii producatori simuleaza rapoarte predefinite (care mai e smecheria atunci), etc. Vad ca asiaticii merg preponderent pe CVT, pentru mine a fost unul din principalele motive pentru care i-am taiat de pe lista la vremea respectiva.
In ceea ce priveste electricele, pentru mine ar fi o optiune ca a doua masina. Chiar daca utilizarea ar fi preponderenta: naveta in oras, drumuri lungi dar catre destinatii cunoscute (gen socrii care au casa la tara sau prieteni la fel, cu casa), sau iesiri de we care n-ar insuma mai mult decat autonomia masinii. Iar Kia sa ramana pentru back-up pentru chestii riscante gen Grecia sau mai stiu eu ce alte destinatii unde n-as sti daca pot sa o incarc. Mi-ar placea o Kona, nu e nici suficient de mare cat sa ma incurce in oras, nici suficient de mica sa nu fie buna pentru we sau cumparaturi la supermarket.
Altfel n-as lua-o ca masina unica, macar ca n-am chef sa stau dupa toti cocalarii care parcheaza la prize doar ca n-au mai gasit ei loc in restul parcarii.
Ca masina unica eu vad un SUV PHEV, mers electric in oras, naveta la munca, alte drumuri scurte (gen de la pensiune pana la nustiu ce manastire sau castel la cativa km distanta), mers termic in rest si peste tot.
Problema e ca oferta e cam (foarte) limitata. Cum nu-i banuiesc pe producatori de intarziere mintala, nu pot sa-mi inchipui decat ca tehnologia e inca in urma. Si vorbesc aici de un echivalent Sportage 4x4 PHEV (ca dimensiuni/performante), nu de cross-uri mititele. Pana acum in afara de Outlander (dupa care nu prea dau gramada cu forma lui de dulap), in rest tot ce gaseai erau cateva versiuni 4x2 ori multe Mild-Hibrid (eventual cu CVT sa fie treaba treaba). Acum vad ca incep sa mai apara (parca RAV4).
Evident, nu discut de BMW, Mercedes, Audi, Volvo.... Porsche Cayenne. Sunt suficient de scumpe ale noastre.
Iar SH... la termice o merge cu oldies but goldies, dar la electrice e ca la telefoane: intr-un an sunt uzate si moral si fizic.

Re: Sportage 2020

Posted: 18 Sep 2020, 10:38
by ionutp
Da, ca tot veni vorba imi place ce a punctat @akeem: "intr-un an sunt uzate si moral si fizic".
Intradevar, la termice te poti astepta sa functioneze "bine" si dupa 20-30 de ani, dar care e durata de viata a acumulatorilor? Adica cat % mai sunt OK dupa sa zicem 5-7 ani? Ma gandesc aici si la faptul ca masina respectiva se va vinde, dar daca ar avea noua autonomie de 300-400km, care ar mai fi autonomia dupa 5-7 ani?

Inca ceva, cred ca e important si CUM se incarca masina. Ma gandesc ca e ca la telefoane (auzisem ca acumultorii auto tot Li-Ion ar fi dar nu stiu sigur) si ma gandesc ca anumite activitati de incarcare nu ii ajuta. De exemplu bateria telefoanelor poate fi afectata daca e lasat la incarcat peste noapte desi e incarcat sau daca nu e "prea golita" si se reincarca. Afectata pe termen lung. Stie cineva mai multe despre asta?

Re: Sportage 2020

Posted: 18 Sep 2020, 11:51
by Nesta3
Prius merg 500mii km fara sa fie afectata bateria.
In cazuri de defectare, se inlocuiesc elementii "bolnavi".Nu exista ca toata bateria sa se strice/degradeze dintr-o data.
Tesla Model S, 2014, 190mii km, are 94% viata la baterie.Chiar daca sunt cele mai tari baterii de pe piata, te poti astepta la rezultate apropiate si la bateriile de pe restul competitiei.
Incarcarea rapida e recomandata doar cand ai strict nevoie de asta.Sa o incarci in fiecare zi rapid, adica cu 100kwh, normal ca o prajesti.
Din fericire, exista din soft, programare incarcare, adica o programezi sa se incheie la 80-90-95%.Cand ajunge la valoarea selectata, alimentarea se opreste si poate sta si o saptamana in priza, ca nu ii dauneaza.
A iesit functia asta si la telefoane.

Re: Sportage 2020

Posted: 18 Sep 2020, 12:14
by akeem
Una peste alta, e bine ca sparge cineva gheata. Peste 2-3 ani cand vom vrea sa trecem pe electrice o sa avem istoric la cald :)
Doar sa faci copy-paste la JB de pe Peugeot si aici :)

Re: Sportage 2020

Posted: 18 Sep 2020, 19:11
by Flavius18
peste 5-6 zic eu

Re: Sportage 2020

Posted: 18 Sep 2020, 19:11
by Faust
ionutp

Telefoanele au o electronică care deconectează încărcătorul, când bateria ajunge la 100% nu o mai încarcă încărcătorul.
Același principiu de încărcare îl au cam toate electronicele care au acumulatori reîncărcabili

Re: Sportage 2020

Posted: 29 Sep 2020, 23:40
by BogdanMarin
Și eu folosesc Auto hold-ul în trafic și după 5k km nu ma pot plânge ca DCT smucește sau face alte nebunii. Pentru aglomerație este ceea ce trebuie. Și nu numai... La munte se comporta senzațional... Eu am achiziționat mașina în iulie și diferența între ea și un Duster full a fost de 3500 euro... Nu se compara sub nici o forma.