Culoarea uleiului dupa revizie

Inclusiv campaniile de rechemări
Romburaku
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2007, 15:38
Auto:

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by Romburaku »

djniki4 wrote: Nu zic sa o duci la 5000, dar sub 3000 mi se pare foarte subturata ideal este sa schmbi cam intre 3000-4000. (si merg cu a 3-a constant intre 60-70 si am consum instant 4-5.5)
"Foarte subturata" la 3000 este evident o exagerare. Sa schimbi la turatia asta este mai mult decat ok, chiar si pe la 2600-2800 e bine. Spui ca schimbi din 1 in 2 pe la 30-35, sa inteleg ca tu mergi in treapta intai cu 30km/h 8) ?
Exceptam situatiile cand urci pe un drum cu serpentine si vrei demaraj si cuplu bun. Ca sa nu mai amintesc faptul ca sa schimbi din treapta a doua in a treia pe la 4000-4500 de ture nu e tocmai o incantare la acest model.
Cee'd 1.4 Best, Pewter Beige

crispisu
Membru Fondator
Posts: 1630
Joined: 31 May 2007, 22:01
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by crispisu »

Aloooo, aici se vorbeste despre culoarea uleiului. daca doriti sa vorbiti despre altceva, va rog frumos sa o faceti pe un topic dedicat! multumesc

to850c
Posts: 3
Joined: 23 Apr 2009, 22:14
Auto:

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by to850c »

cam are dreptate djniki4 cu turatiile. in plus din cate am inteles eu masina are un computer adaptiv. adica mergi la turatii mai mari raspunde mai bine la comenzi si consuma mai mult. margi incet raspunde mai lent si consuma mai putin, asta am observat eu. si referitor la consum eu cam bag talpa in ea (viteza de croaziera in afara 130) si in oras cand ma supara diversi indivizi cu permis de la pitesti o mai frig pana pe la 5500 si am un consum mediu undeva la 7-7.5. mers in oras cam 60%. si revenind la ulei el raman maroniu deschis pana pe la vreo 10000 km de la schimb dupa care se ma inchide o tara dar nu e de speriat. in orice caz nu se inegreste. mie mi-au pus numai mobil super fe 5w30.
Kia Ceed 1,4 clasic + ceva optiuni pewter beige 50000km

rayman
Posts: 522
Joined: 05 Jan 2008, 03:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by rayman »

It will lose it's golden-brown colour within a few hundred miles of being put in to the engine. That doesn't mean it's not working. Quite the contrary - it means it is working well. It changes colour as it traps oxidised oil, clots and the flakes of metal that pop off heavily loaded engine parts. Just don't leave it too long between oil changes.
http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Cee'd 1.4 Best, Piston Gray, codename BISISICA, ODO: >74 000 KM din 2.04.2008
clic aici sa vezi ce-am mai pozat

bumblebee
Posts: 720
Joined: 03 Dec 2008, 17:28
Auto:

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by bumblebee »

Kia Cee'd 1.4 best

tipitip
Admin
Posts: 1463
Joined: 04 May 2007, 16:25
Auto:
Location: Bucureşti
Contact:

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by tipitip »

Topicul este "Culoarea uleiului dupa revizie" vă rog!
Pentru orice informaţie legată de forum clubkia@clubkia.ro
Pentru oferte pentru membri click aici

PYFMAN
Posts: 305
Joined: 27 Aug 2007, 12:12
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Culoarea uleiului dupa revizie

Post by PYFMAN »

intrebarea topicului > Eu tocmai am facut o revizie si m-am uitat la joja cand am ajuns acasa de la service. Uleiul avea o culoare cam inchisa ceea ce mi s-a parut un pic ciudat, pentru ca tin minte ca m-am uitat la joja si cand masina era noua, si uleiul era aproape incolor.

ok ........ #-o

ExxonMobil:
Cu cat uleiul este mai negru, cu atat si-a facut treaba mai bine - 28 Aprilie 2009

Uleiul negru pe care mecanicii il scot din motoare la reviziile periodice este un indicator ca acel lubrifiant si-a facut bine treaba. Practic, cu cat uleiul este mai negru, cu atat depunerile din motor au fost curatate mai eficient, contrar parerilor majoritatii care considera ca uleiul ajuns foarte inchis la culoare la momentul schimbului nu ar fi fost bun, a declarat pentru StiriAuto.ro Hazem Youssef, consultant tehnic pentru industria auto din cadrul grupului ExxonMobil.

Oficialul grupului american ExxonMobil a spus ca pe masura ce motorul imbatraneste asupra lui apare o uzura interiora. Pentru motoarele mai vechi este nevoie de un ulei mai vascos in primul rand pentru a compensa uzura si, in al doilea rand, este vorba de nevoia de a avea un ulei cu putere de curatare mai mare.

„Uleiul actioneaza ca sapunul: curata depunerile din motor. De aceea uleiul este negru cand il scoatem din motor, pentru ca el a curatat toate depunerile”, a declarat Youssef.

Potrivit acestuia, tendinta generala este aceea de a creste intervalele de schimbare a uleiului si, in anumite cazuri, s-a ajuns la o inlocuire odata la 40.000-50.000 de kilometri. Aceste intervale depind de modul de exploatare al masinii (urban sau extraurban), de clima si caracteristicile tehnice ale propulsorului.

spar ca ne-am lamurit ...... cei de la mobil 1 - tatici in uleiuri auto :D
CEED "neagra" 1.4
filtru K&N - 109,99 CP
Mobil 1 ESP, NGK iridium, Dunlop,
ODO 120.000 km

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”