Verificati nivelul de ulei?

Inclusiv campaniile de rechemări

Verificati nivelul uleiului din motor la maxim 500 de km?

Da
20
34%
Nu
39
66%
 
Total votes: 59

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Verificati nivelul de ulei?

Post by Dannyboy »

Interesanta teorie. Numai ca...
In situatia segmentilor uzati, in baia de ulei nu intra combustibil, ci compresia. Asta se verifica cu ajutorul unui manometru special, cu blocare. Daca intra combustibil, inseamna ca in loc de injector ti-au pus chinezii vreo teava. In camera de ardere intra un „abur”, nicidecum lichid.
Daca scapa pe la simeringuri, problema e detectabila vizual, si deci reparabila fara diagnoze si desfaceri de motor pentru verificari. Totusi, pe cozile supapelor ai niste simeringuri. Daca alea sunt f... , terminate, (era sa zic faramate :D ) atunci apare consumul de ulei. Asta se constata numai la demontarea completa a chiuloasei.
Daca se scurge lichid de racire in ulei, cand desfaci capacul de completare cu ulei vei vedea o emulsie alba, ca un fel de lapte batut.
De ce spun ca, consumul de ulei vine de la simeringurile de supapa si ghidurile de supape uzate. Motorul are urmatoarea configuratie. Jos de tot e baia de ulei. Deasupra e vibrichenul. Trec peste amanuntele legate de ungerea palierelor vibrochenului. Acesta, prin invartire, loveste uleiul din baie provocand fenomenul de barbotare. Aceasta barbotare asigura ungerea cilindrilor, dar numai pana la nivelul segmentilor. Simpla barbotare (fara nici un fel de presiune) e suficienta. Segmentii produc „raderea” peliculei de ulei de pe peretii cilindrilor, astfel incat consumul de ulei in acest mod cam tinde spre 0. Dar avem si situatia segmentilor uzati. In cazul asta primim ajutor de la compresia din camera de ardere. Aceasta scapa pe langa segmenti si totodata impinge si pelicula de ulei in baie.
Am obosit. Continuarea in numarul viitor.
Am glumit. Cu numarul viitor.
Bitza wrote:@Dannyboy daca masina ta nu e facuta in Coreea sansele sa ai motor facut tot la Zilina sunt foarte mari. Din cate stiu toate masinile care se asambleaza in cele 2 fabrici - Kia la Zilina si Hyundai la Nosovice - au motoarele facute la Zilina. De ex. in linkul asta scrie ca facusera 1 mil de motoare acolo, desi nu cred ca au facut si 1 mil de masini (de aici am tras concluzia asta): http://www.automarket.ro/stiri/kia-a-pr ... 42870.html
Pe vremea cand am luat eu masina, pentru Hyundai nu exista Zilina. E produsa la Ulsan, Korea.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Verificati nivelul de ulei?

Post by B06DAN »

@Danniboy

Nu e doar o teorie.... este chiar crudul adevar.
Ai dreptate in chestia cu barbotarea uleiului din baie, dar vezi tu, mai exista si o pompa de ulei care impinge uleiul din baie prin niste canale in interiorul vibrochenului si de acolo e impins prin cuzineti si apoi prin biele tocmai catre bolturile pistoanelor. Daca se uzeaza cuzinetii se pierde ulei pe acolo si se poate ajunge la griparea bielelor pe vibrochen. Uleiul pompat ajunge in toate locurile unde se afla in contact piesele in miscare.... Asta o stiu de pe vremea cand desfaceam si reparam in fata blocului motoare de Oltcit si Dacie... Cred ca Kia nu a renuntat inca la sistemul pomparii uleiului in schimbul barbotarii...
Ai dreptate ca motorina ajunge pulverizata in cilindri, dar in momentul in care vreun injector se uzeaza, el nu mai inchide perfect si pe langa faptul ca motorul merge prost, se mai scurge si motorina in baia de ulei. Este drept ca probleme de-astea se intamplau la motoarele pe benzina alimentate prin carburator iar supapa de admisie nu inchidea bine si la timp.
Iar testul cu uleiul pe ziar l-am citit intr-o revista Autoturism de acu vreun sfert de veac, dar pare destul de OK si simplu de facut.
Ideea este ca, pe atunci, la benzinare, fumul negru din esapament exprima ulei ajuns in camera de ardere (pe langa supape) decat un amestec prea bogat. Acum, cand vezi vreun Mertzan ca arunca o tramba de fum in fata ta, inseamna ca a schimbat viteza si a gasit motorul subturat sau ca are segmentii raclori praf si ramane ulei pe peretii cilindrului?

Dannyboy
Posts: 974
Joined: 07 Feb 2009, 16:03
Auto: Hyundai i30 1,6 CRDI
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Verificati nivelul de ulei?

Post by Dannyboy »

Am crezut ca daca sar peste niste explicatii care n-au tangenta cu subiectul topicului pot aduce niste lamuriri. Ma vad nevoit sa continui.
Intrebare 1: ai vazut vreodata o biela?
Intrebare 2: ai vazut vreodata cuzineti? Intrebare complementara: stii diferenta dintre cuzinetii de palier si cei de manetoane? Daca nu se intelege, manetonul este partea vibrochenului pe care se monteaza cuzinetii si biela.
Bun.
Cuzinetii de palier (cei prin care se invarte vibrochenul) au pe mijloc un sant si o gaura. Acestea, cu ajutorul pompei pomenite de tine asigura ungerea palierilor. Cuzinetii de biela NU AU NICI UN FEL DE GAURA SAU SANT. Acestia se scufunda in ulei la fiecare rotatie de vibrochen. D-aia exista semne de maxim si minim pe joja, sa se asigure un nivel de ulei care sa asigure si ungerea cuzinetilor de biela.
Acum hai sa vorbim de biela. Dupa teoria ta, aceasta ar trebui sa aiba un canal, sau gaura, prin care pompa impinge uleiul ca sa unga boltul. Nu e necesar asa ceva, pentru ca boltul se misca si rotativ, si axial prin gaura bielei. Prin insasi aceasta miscare se asigura ungere suficienta. Pe acelasi principiu se unge si portiunea de bolt ce vine in contact cu pistonul.
La Dacia veche boltul se baga pe biela prin fretare. Fretarea e procedeul prin care alezajul se incalzeste pentru a se dilata si a permite axului (boltului) sa intre in alezaj. Dupa racire axul respectiv ramane blocat in alezaj.
Viața e ca un tren. Cel mai bine e la vagonul-restaurant.

mrs
JUCATORUL
Posts: 524
Joined: 25 Oct 2008, 15:53
Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
Location: bucuresti

Re: Verificati nivelul de ulei?

Post by mrs »

=D>
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Verificati nivelul de ulei?

Post by B06DAN »

Dannyboy wrote:Am crezut ca daca sar peste niste explicatii care n-au tangenta cu subiectul topicului pot aduce niste lamuriri. Ma vad nevoit sa continui.
Intrebare 1: ai vazut vreodata o biela?
Intrebare 2: ai vazut vreodata cuzineti? Intrebare complementara: stii diferenta dintre cuzinetii de palier si cei de manetoane? Daca nu se intelege, manetonul este partea vibrochenului pe care se monteaza cuzinetii si biela.
Bun.
Cuzinetii de palier (cei prin care se invarte vibrochenul) au pe mijloc un sant si o gaura. Acestea, cu ajutorul pompei pomenite de tine asigura ungerea palierilor. Cuzinetii de biela NU AU NICI UN FEL DE GAURA SAU SANT. Acestia se scufunda in ulei la fiecare rotatie de vibrochen. D-aia exista semne de maxim si minim pe joja, sa se asigure un nivel de ulei care sa asigure si ungerea cuzinetilor de biela.
Acum hai sa vorbim de biela. Dupa teoria ta, aceasta ar trebui sa aiba un canal, sau gaura, prin care pompa impinge uleiul ca sa unga boltul. Nu e necesar asa ceva, pentru ca boltul se misca si rotativ, si axial prin gaura bielei. Prin insasi aceasta miscare se asigura ungere suficienta. Pe acelasi principiu se unge si portiunea de bolt ce vine in contact cu pistonul.
La Dacia veche boltul se baga pe biela prin fretare. Fretarea e procedeul prin care alezajul se incalzeste pentru a se dilata si a permite axului (boltului) sa intre in alezaj. Dupa racire axul respectiv ramane blocat in alezaj.
sa nu fim malitiosi....
am facut RK atat la motorul de Dacie cat si la Oltcit...am gasit si eu o poza pe google despre cum arata o biela...http://www.google.ro/imgres?imgurl=http ... g&dur=5000
si am observat niste gaurele prin cuzineti, dar or fi de usurare...
dar atat, nu mai raspund continui polemica...

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”