Revizie 6 ani

Inclusiv campaniile de rechemări
BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Revizie 6 ani

Post by BAU »

Aceasta este metoda clasica folosita de multi ani cu rezultate foarte bune .
Dar : In service se practica si alta metoda .
Se foloseste scoaterea intregului lichid prin vacuumare la nivelul rotilor, in acest fel nemairaminind pe instalatie nici o bula de aer sau lichid impurificat si mai ales diluat.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
_devilson_
Posts: 469
Joined: 26 Mar 2012, 19:50
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Revizie 6 ani

Post by _devilson_ »

ok, mersi de sfaturi. daca vad ca nu revine la normal dupa 1000 de km ma duc in service. oricum, ca fapt divers, stiam ca placutele cand sunt noi nu au o foarte buna aderenta pe disc si pana se uniformizeaza un pic, sunt mai slabe pe franare.
Kia Ceed 1.4 - CITY
J.B. http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=3240
Hyundai Elantra 1.6 - highway +

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Revizie 6 ani

Post by BAU »

_devilson_ : Aici te contrazic putin . Chiar daca sunt noi placutele, trebuie sa frineze bine de la prima actionare a pedalei . Trebuie sa fie aproape insesizabila aceasta diferenta intre placute vechi si noi. Dupa citeva frinari , daca discurile nu sint zgiriate rau , frinarea trebuie sa fie ca inainte de schimbare.
1000 km este o perioada prea lunga sa astepti revenirea frinelor. Sigur ai ceva la instalatie, mai mult ca sigur aer dar nu ar fi trebuit sa patrunda aer la schimbarea placutelor , chiar daca a dat afara lichid.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Revizie 6 ani

Post by Nesta3 »

_devilson_ wrote:Am skimbat la revizia trecuta likidul de frana, deci teoretic nu as avea de ce sa-l skimb iar. Aerisirea am facut-o la "pedala" cum se spune: desfacut surubelul de la etrieri, pedale multe, iesit likid de frana si inkis surubel la loc. Ar trebui facuta altfel aerisirea?
Si ce crezi ca se intampla cand ridici pedala?nu cumva trage aer?Aerisirea se face asa: prin cadere sau prin aspirare(vacuum).Prin cadere se scoate lichidul din vas,se desface fiecare surub de aerisire al fiecarui etrier si se lasa lichidul sa curga.Dupa ce nu mai curge,se umple vasul cu lichid,iar cand lichidul incepe din nou sa curga,atunci e facuta aerisirea.
Cea de-a doua metoda e cea a vacuumului:se scoate lichidul din vas,se conecteaza o pompa de vacuum la fiecare etrier si se scoate lichidul.Din nou, se completeaza cu lichid si se lasa sa ajunga lichidul in instalatie.Ti-am zis,vezi sa nu fie de la discuri,mai precis de la uzura discului.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

gruj
Posts: 151
Joined: 10 Nov 2009, 17:18
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Revizie 6 ani

Post by gruj »

Nu e de joaca cu frana - serios. E un element critic al masinii. Mie la revizia a 5-a mi-au schimbat lichidul dar prost si in timp s-a simtit. Se verifica usor daca e aer pe instalatie: initial pedala e moale (frana face contact jos). Apesi de cateva ori si devine "tare". Peste cateva minute, o iei de la capat. Practic, atunci cand actionezi frana creste presiunea in instalatie (devine tare) si apoi o lasa mai moale. Si in timp lichidul isi pierde din proprietati (mai ales ca fiind aer, se prea poate sa fii ramas si lichid vechi pe instalatie).

Du-te si schimba lichidul ca nu e de joaca - un litru (intra mai putin in instalatie) costa ~20 lei iar manopera probabil undeva tot pe acolo.
KIA cee'd FL 1.6 DSL 6MT EX HP, Machine Silver

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: Revizie 6 ani

Post by stenso »

Stai linistit. E ceva normal.

La loganul de la firma cred ca mi se schimbau placutele de frana odata la 2 luni la cati km faceam si pt ca se puneau placute ieftine romanesti si de fiecare data mecanicul imi spunea ai grija ca franele nu o sa iti tina in parametri normali vro 50 km. Si asa era. Bineinteles ca la inceput mi.a dat si explicatia dar nu o mai tin minte ca e mult timp de atunci. Cred ca am auzit replica asta de vro 10-20 ori ( in 6 ani) si iti spun sincer ca exact asa era dupa cateva zeci de km franele isi reveneau miraculos. Vb de o schimbare doar de placheti de frana, fara a schimba lichidul sau a aerisi.

B06DAN
Posts: 304
Joined: 13 Oct 2009, 16:30
Auto:
Location: Ploiesti

Re: Revizie 6 ani

Post by B06DAN »

Am schimbat placutele de frana la 80 000 km (mai tineau, dar mi-au zis sa vin la verificare peste 10 000 km si n-am vrut) si mi s-a spus ca cele noi nu vor mai tine atat.
Acum am 151 000 km si la verificarea de 140 000 km mi-au spus ca ma mai tin pana la urmatoarea verificare...
Schimbarea lichidului de frana sau a placutelor nu a fost urmata de nici o "aerisire" (la modul cum se facea aceasta - prin pedalare - la vechile Dacii) si mi-au spus ca nu este nevoie.... si nici n-a fost, frana functionand perfect.
Schimbarea lichidului s-a facut prin vidarea circuitutului in fiecare etrier (cantitate masurata), urmata de completare cu lichid nou. Aceasta procedura, daca este facuta corect, nu permite patrunderea aerului in circuitul de franare, asa ca nu este necesara aerisirea.
Este foarte important, insa, la verificare sa fie demontate placutele de frana si sa fie curatate astfel incat, la remontare, ele sa se miste usor, fara gripaje, astfel incat, la eliberarea pedalei de frana, ele sa nu mai ramana in contact cu discurile.

gruj
Posts: 151
Joined: 10 Nov 2009, 17:18
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Revizie 6 ani

Post by gruj »

Salut,

Reaprind un thread vechi. Am facut si eu revizia de 6 ani. Am venit cu uleiul meu (Motul X-Clean FE) plus 2L ulei pt cutia de viteze.
Au zis sa schimb si filtru de combustibil si cum aveam unul acasa (luat de la Rotstar - PartMall parca) am fost inspirat sa-l iau si pe ala.
Practic de la ei nu am luat decat filtrul de ulei.
Am facut si verificare frana plus o verificare a bujiilor fiindca masina pornea greu. Costul a fost undeva la 260 RON, destul de rezonabil.

Per total sunt multumit dar sunt si ceva bile negre:
- nu s-a mai folosit protectia scaun
- iarasi cand au schimbat uleiul au facut niste pete la motor

Ce m-a deranjat cel mai mult insa a fost ca la revizia anterioara, a 5-a am cerut inspectia bieletelor (am fost la un service pentru un diagnostic inainte si mi-au spus ca cea dreapta spate are putin joc si ca ar merge schimbata) - totul okay, nici o problema. Acum, are joc trebuie schimbata; dar nu mai intra pe garantie (desi este FL) si m-ar costa undeva la 180 RON.

O sa incep un post separat dar am mari indoieli ca voi face operatiunea la IMG:
- nu mi se pare deloc okay cum s-au comportat vis-a-vis de istoric si sesizari
- vor sa las masina peste noapte sa schimbe bujiile - la ei 130 RON una (ca sa fie masina rece fiindca aparent se pot rupe foarte usor) iar ei sunt departe de mine.

O sa incerc probabil la MIT sa vad ce preturi au si ei si ce politica.
KIA cee'd FL 1.6 DSL 6MT EX HP, Machine Silver

Post Reply

Return to “Garanţie, revizii”