Page 1 of 2

Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 25 Sep 2013, 14:22
by chubby
Salut,

saptamana trecuta am avut un eveniment neplacut, masina nu mai statea deloc la relanti.
Am dus-o imediat la Mit-Baneasa, joi seara, vineri m-am dus sa o predau la service, cu caiet de service si garantie.
Km parcursi pana acum 85.000 data livare decembire 2008
Reviziile de 60k si 75k nu le-am mai facut la niciun service KIA, ci la un service autorizat RAR pe marca.
Diagnostic distributia sarita de la punct

Si acum sa incep povestirea cu tarasenia cu serviceul si garantia.
Vineri,dupa ce dimineata am lasat actele ma suna reprezenta serviceului sa-mi spuna ca din cauza ca ultimele
revizii nu s-au facut la ei o sa aiba nevoie de facturi si fise de mentenanta.
Fiind deja tarziu, a ramas sa le duc luni sau marti si sa se apuce de treaba.
Le-am dus facturile si fisele de mentenanta, dar totusi pana sa plec mi s-a zis ca producatorul recomanda, ca sa se poata acorda garantia, ca reviziile sa fie intr-un service autorizat KIA. Le-am explicat ca din 2011, conform legii sunt obligati sa acorde garantia daca reviziile s-au facut la timp, si la un service autorizat RAR pe marca KIA si ca nu ma obliga nimeni sa fac reviziile la reprezentantele kia. Pe la pranz primesc iarasi telefon, cum ca cei de la garantii
cer sa fie pe factura sau deviz fiecare cod de piesa nu numai denumirea si totodata si certiticatele de conformitate pentru fiecare piesa in parte.

Moment in care evident m-au apucat toate cele si le-am zis ca mi se pare ca imi cauta nod in papura
sa nu imi acorde garantia ca nu am facut garantiile la ei si ca as vrea sa vorbesc direct cu cei care se ocupa de garantii.
Raspunsul a fost ca nu se poate si ca ei asta cer.

Azi dimineata le-am trimis toate codurile si certificatele de conformitate ( care, daca aveti vreodata nevoie se gasesc pe http://www.autonet.ro/index.php?mid=1041 sau pe http://www.unixauto.ro/Unix_Tanusit.asp ... nformitate pentru filtre mann si jakoparts eu aici am gasit)
Si le-am mai dat si link de pe site RAR cum ca serviceul la care am facut reviziile este autorizat de catre RAR pe marca KIA. (Nord Auto Express)

In 10 minute dupa ce le-am trimis mailurile m-au sunat si mi-au zis ca s-a obitinut acordul de reparatie pe garantie si ca
actele au fost in regula si de maine se vor apuca de desfacut masina sa imi zica exact daca si ce a mai fost afectat.

In concluzie, ei cauta nod in papura la acordarea garantiei daca reviziile nu s-au facut la ei, dar daca aveti totul documentat nu au ce sa mai zica.
O sa va tin la curent cu exact ce s-a reparat.

Zi faina.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 25 Sep 2013, 14:48
by quelloo
imi pare rau pentru ce ai patit cu masina si sper sa se rezolve cat mai repede.

cat despre astia de la garantii, cred totusi ca si lor li se cer toate prostiile alea ca sa justifice din toate punctele de vedere. (si la mine cand vine auditul trebuie sa le dau toate documentele - chiar daca unele sunt asa de irelevante ca mor de nervi cand tre sa le caut, dar asta e... fiecare isi asigura toate partile)

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 25 Sep 2013, 15:18
by Dannyboy
Pot sa-ti spun ca ai avut noroc chior. Daca motorul inca functiona, nu s-a stricat nici o piesa. Inseamna ca distributia s-a decalat foarte putin, deci costurile de reparatie sunt mici. Probabil d-aia au acceptat reparatia pe garantie. Iti zic bafta maxima in continuare.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 25 Sep 2013, 15:39
by chubby
Dannyboy wrote:Pot sa-ti spun ca ai avut noroc chior. Daca motorul inca functiona, nu s-a stricat nici o piesa. Inseamna ca distributia s-a decalat foarte putin, deci costurile de reparatie sunt mici. Probabil d-aia au acceptat reparatia pe garantie. Iti zic bafta maxima in continuare.
Inca nu stim daca s-a mai stricat ceva, maine o vor desface si o sa imi zica ce si cum

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 25 Sep 2013, 21:12
by catalin
Salut,ma cam i-a de ganduri cu distributia asta,inca un caz ,trebuie facut cumva sa recunoasca ca este defect de fabricatie si s-a cheme acele loturi cu defect sa schimbe acel amarat de intinzator,ca este mai ieftin asa.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 26 Sep 2013, 12:05
by alex79
Din cate vad fenomenul asta a aparut doar la masini din toamna-iarna lui 2008.
Parca la facelift nu am auzit pe nimeni.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 26 Sep 2013, 12:20
by crai
imi cer sucuze ca postez oftopic ,dar nici la culoarea sored nu recunosc ca este defect de fabricatie ,iti vopsesc manina doar pe elemnte ,si tot of topic la programul baybak am intrebat la o reprezentanta kia cat ofera imi ofera pe masina au zis cam 6000 euro iar cind leam zis ca este rosie au zis ca nu mai da numai 5000 mii de euro pentru ca culoarea respectiva are probleme cu vopseaua.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 27 Sep 2013, 06:55
by sonty
mie mi se pare ca ne lacomim. e totusi primul caz de care citesc pe-aici cand s-a acceptat reparatia pe garantie in loc sa dea vina pe om ca n-a verificat zilnic nivelul la ulei.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 27 Sep 2013, 09:54
by BAU
@sonty : nu se lacomeste nimeni . Atit timp cit uzina da garantie 7 ani la motor inseamna ca este convinsa ca produsul ei este asa de bun incit asemenea defecte sint foarte rare. Ca nu este asa , inseamna ca a gresit undeva si trebuie sa repare eroarea . Uita-te ca sint firme cunoscute ce dau garantie doar 2 ani , si masinile se cumpara si nu am auzit de defecte de acest gen ( si mai au si distributia pe curea si iar nu am auzit sa se rupa sau sa sara de la punct).
In privinta urmaririi zilnic a uleiului este o gaselnita de prost gust din partea service-urilor.
Pentru ca nu din cauza lipsei uleiului a sarit distributia celor cu probleme ci din cauza presiunii intinzatorului cu baia "plina" de ulei .
Si apoi de ce sa te uiti zilnic cind o poti face odata pe saptamina sau la o luna sau la trimestru .
Nu uita ca sint masini de pe acest forum care din revizie in revizie ( la 10-15.000 km) nu au completat niciodata uleiul ( desi 100- 200 ml.tot au consumat) si au ajuns la 5-6 ani vechime si nu au avut probleme cu distributia (inca).

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 28 Sep 2013, 13:24
by gsilaghi
oare aceasta problema cu distributia sa fie un defect al masinii?

am un ceed achiztionat in ianuarie 2008. masina are aprox 81 000 KM
ieri, dupa ce a facut probleme cu pornirea (nu statea pornita daca era scoasa din viteza), la un moment dat s-a oprit de tot, iar la incercare de repornire a scos un zgomot ciudat.
azi am dus-o la reprezentanta kia din cluj, iar la prima incercare de pornire cel de la reprezentanta a dat ca si posibila problema distributia sarita.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 28 Sep 2013, 16:59
by Dannyboy
Postarea asta trebuia pusa aici. Citeste tot topicul. E cam mult, dar iti faci o idee.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 29 Sep 2013, 11:39
by chubby
Update: Joi am fost sunat de catre service, s-a desfacut motorul.
Pe langa distributie, s-au indoit si vreo doua supape la chiuloasa ceea ce inseamna:
Schimbat distributie, trimis chiuloasa la rectificat ( se face la un at service nu la MIT)
Mi-au zis ca au scos tot uleiul si ca o sa trebuiasca pus unul nou (avem aproximativ 10.000 de la ultimul schimb)
Ceea ce m-a surprins a fost ca mi-au zis ca daca nu vreau sa imi puna ei uleiul, pot veni cu uleiul meu fara nici o problema :)
Dupa rectificarea chiuloasei imi vor spune exact ce si cum mai e de schimbat si cand e gata masina.

Surprinztor ce binevoitori si orientati pe client sunt, dupa ce le faci scandal si ai castig de cauza 8)

Pe marti ma vor anunta exact cat dureaza, dar au zis ca majoritatea pieselor le au pe stoc si ca nu ar trebui sa dureze foarte mult, dar ramane de vazut.

Pana una alta astept, si sunt bucuros ca au acceptat reparatia pe garantie. :twisted:

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 01 Oct 2013, 07:50
by sonty
BAU wrote:@sonty : nu se lacomeste nimeni . Atit timp cit uzina da garantie 7 ani la motor inseamna ca este convinsa ca produsul ei este asa de bun incit asemenea defecte sint foarte rare. Ca nu este asa , inseamna ca a gresit undeva si trebuie sa repare eroarea . Uita-te ca sint firme cunoscute ce dau garantie doar 2 ani , si masinile se cumpara si nu am auzit de defecte de acest gen ( si mai au si distributia pe curea si iar nu am auzit sa se rupa sau sa sara de la punct).
In privinta urmaririi zilnic a uleiului este o gaselnita de prost gust din partea service-urilor.
Pentru ca nu din cauza lipsei uleiului a sarit distributia celor cu probleme ci din cauza presiunii intinzatorului cu baia "plina" de ulei .
Si apoi de ce sa te uiti zilnic cind o poti face odata pe saptamina sau la o luna sau la trimestru .
Nu uita ca sint masini de pe acest forum care din revizie in revizie ( la 10-15.000 km) nu au completat niciodata uleiul ( desi 100- 200 ml.tot au consumat) si au ajuns la 5-6 ani vechime si nu au avut probleme cu distributia (inca).
ba mi se pare ca e lacomire in momentul in care te astepti dupa primul eveniment acceptat pe garantie ca defectul asta sa fie acceptat ca defect de fabricatie, desi el poate parea a fi un defect de fabricatie. tine minte ca vorbim aici in primul rand de service-uri din romania. eu unul pe forumurile internationale nu am reusit sa gasesc cazuri de distributie sarita la ceed.
faza cu uleiul sunt total de acord ca e o aberatie scoasa de niste intelepti ca sa scape de raspundere si sa nu se trezeasca omul sa le trimita niste controale pe cap. poate o analiza chimica a uleiului din motor ar fi aratat ca ei n-au pus chiar ce trebuia in motorul ala.
masina mea face 6 ani si poate 100-200ml sa fi consumat ea toata viata ei. ma consider norocos.
legat de garantia de 7 ani la motor eu sfatuiesc pe toata lumea sa deschida caietul de service si sa vada ca nu e chiar asa. in caietul de service sunt enumerate explicit elementele de motor acoperite de garantie si nu-s nici pe departe toate.

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 21 Oct 2013, 11:39
by chubby
Salutare,
pe 10 am luat masina din service, toata reparatia s-a efecutat pe garantie, am platit doar filtrul de ulei si niste cleme de prindere a mastii care erau rupte, uleiul l-am dus eu.

Per total in jur de 50 de lei m-a costat, dar devizul pentru schimbare distributie si rectificare chiuloasa etc, a fost in jur de 3000 de RON
Anyway, s-a rezolvat pe garantie, deci daca intampinati o problema similara, muriti cu ei de gat pana va accepta reparatia pe garantie

Re: Diagnostic: Distributia sarita de la punct

Posted: 21 Oct 2013, 20:18
by Ogy
Multumim de raspuns!
Nu au zis si care a fost cauza?