7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Si eu ma gasesc tot mai des in ultima vreme in situatia de a trece cutia pe manual din 2 motive:
1. mi se pare ca subtureaza mult prea mult motorul, chiar la un stil de condus mai alert
2. exact cum zici si tu, patineaza foarte, foarte mult ambreiajul in treapta 2; intr-un stil pe care eu nu l-as practica niciodata la o manuala

Wdfty
Posts: 16
Joined: 21 Feb 2020, 14:40
Auto: Sportage
Location: București

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Wdfty »

Eu am masina 1.6 dsl DCT de 10 luni, 9000km si sunt multumit de ea.
Am facut odata pana la Predeal 4 ore si ceva, stand la coada pe Valea Prahovei dinainte de Comarnic, lasata in Drive tot timpul cu auto hold, am monitorizat temperatura cutiei, si de la 3 liniute cat este in mod normal (de ex. mers pe autostrada 130km/h constant, deci fara plecari de pe loc, schimbari de viteze si uzura a ambreiajelor) am ajuns cu 5 liniute la destinatie (nici 50% din temp maxima la care primesti avertisment). Am respectat sa nu fac crawling cu ea si sa plec de pe loc doar cand am spatiu de 1-2-3 masini in fata. Asa ca toata discutia, ca nu decupleaza complet cand esti cu piciorul pe frana sau cu auto hold, nu isi are rostul.
Am mai pus-o si in Sport cateodata ca sa nu patineze asa de mult in a 2-a, dar asta depinde de situatia in care esti. Poti sa previi patinarea si in modul normal daca ai loc sa o duci la 15km/h si peste, viteza la care am observat ca se cupleaza complet treapta 2. Sub 5km/h pe modul normal intra treapta 1 si sub 11-10km/h pe sport.
Despre fiabilitate nu ma pot pronunta la km astia, dar timp de 7 ani daca vor fi probleme exista garantia.
Dupa cei 7 ani, desi sper sa nu fie cazul, nu e sfarsitul lumii un schimb de ambreiaje cu 1000 euro. Altii dau 10-20000 euro in plus pe aceleasi dotari doar ca sa vada lumea ca au masina marca premium, desi au garantie 3 ani - un pic mai mult ca un telefon mobil. Si au si ei problemele lor dupa, cu costuri chiar mai mari decat acei 1000euro.

Cel mai vocal de pe forum, din ce am vazut, si total impotriva acestei cutii de viteze, cred ca este Fraierica. Daca citesti asta, sincer, nu pari deloc obiectiv si eu nu pot sa pun baza pe ceea ce spui. Dinainte sa primesti masina ai deschis topic si erai disperat ca e consumul imens si e inadmisibil, ca tu dai masina inapoi, ca nu stiu ce...Pai dupa ce dai atatia bani tu citesti despre cat consuma pe net ? Apoi dupa ce ai primit-o te-ai sucit ca e minunata, merge bine, consumul e chiar bun, etc...Apoi dupa ce ai facut nu stiu cati km a inceput sa tremure, ti au schimbat ambreiajele pe garantie si ai inceput ca e proasta cutia, n-ai mai cumpara, ar trebui scoasa de pe piata, ce e aia schimb la fiecare 30k, ca toti avem probleme cu ele dar nu ne dam seama de tremurat ca poate e la inceput si e subtil si tot felul de texte. Tu mai ai problema si cu consumul de antigel, dar singur recunosti ca dai in ea ca surdu-n clopot privind stilul de condus. Mie mi-a scazut foarte putin nivelul si o sa completez cu niste apa distilata daca o sa fie cazul. Oricum doar apa s-a pierdut/evaporat la o scadere asa de mica a nivelului in atatia km.
Apoi eu nu inteleg cum ai ajuns la schimb de ambreiaje, avand in vedere ca ai facut multi km intr-un timp scurt, deci mers preponderent extra urban unde nu se solicita cutia si uzura ambreiajelor este mica. Ceva nu se leaga.

Am avut cutie manuala inainte deci feelingul de frana puternica/bruscat in treptele inferioare 1/2 cand iei piciorul de pe acceleratie il cunosc. Asta nu e sfarsitul lumii si nici vina cutiei DCT. Cu plecarile de pe loc am grija sa accelerez usor pana cupleaza complet - EXACT ca la manuala. Altfel evident ca uzezi ambreiajul mai repede daca ii dai talpa la fiecare plecare de pe loc. Si cand ai automata nici nu-ti mai dai seama ca plecarea de pe loc poate e un pic prea agresiva. La manuala mai simti si asta te impiedica sa accelerezi ca dementul.

In concluzie imi pare rau pentru cei ce au trebuit sa schimbe ambreiajele pe garantie, vreo 3 cazuri cred ca sunt pe forum, si sper ca problemele lor sa fie cauzate de stilul de condus si nu de o problema mai mare. Voi posta aici la borna de 30k-50k-70k-etc. si sper sa nu am nimic de adaugat la cele spuse acum.

tyut
Posts: 52
Joined: 29 Sep 2018, 16:58
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT
Location: botosani

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by tyut »

Subscriu celor spuse mai sus ,38.000 km ,fara probleme momentan 1.6 tgdi 4 awd

tomavlad1
Posts: 215
Joined: 01 Jan 2018, 20:40
Auto: Sporatge 1.6 TGDI 4x4 DCT
Location: RO

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by tomavlad1 »

La ~70kkm cutia mea este ok. Mai are momente de ezitare și mici tremurari la prima plecare, dar nimic foarte deranjant. Ulei și lichid nu mănâncă, deși când merg extraurban merg mai alert, dar nu o omor. Motorul asta ma unge la suflet ( de ar fi fost posibil 2.0 tdgi, pentru mine, ar fi fost mașina complet bună la toate, fără sa mai fi tânjit după Stinger ). Consumul este ok, mai ales urban unde se învârte la 10 - 11L (la modul de condus combinat soție /eu). In extra urban, depinde de tapla... Eu sunt foarte mulțumit de mașină mea (1.6 tdgi, awd, dct, gt line)

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


m4rius
Posts: 232
Joined: 28 Jun 2017, 14:55
Auto: Sportage2017 1.6 T-GDI GT Line
Location: Popesti-Leordeni, Ilfov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by m4rius »

Sunt la a doua mașina:
Prima (1.6 t-gdi awd 2017) dauna totala economica la 46k fără probleme, fără consum ulei sau antigel
A doua (1.6 t-gdi awd 2019) 35k fără probleme, eu o am doar de 5k.
O mașină superba din toate punctele de vedere.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Kia Sportage 2017 (1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE Dark Gun Metal)

User avatar
Alx03
Posts: 478
Joined: 24 Jul 2019, 18:19
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
Location: Cluj Napoca

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alx03 »

Ma bucur ca au inceput sa scrie mai multe persoane si din categoria celor care nu au probleme, ca sa nu ne plangem doar noi din cealalta categorie. :) Eu ce pot sa zic doar este ca: la 17k km, pur si simplu nu mi se pare normal sa am acel tremurat deosebit de pregnant (trepideaza toata masina) la plecarea de pe loc. Dupa cateva plecari de pe loc, problema dispare. In afara de asta, nu ma plang inca de nimic, sper nici sa nu fie cazul. Si mai mentionez ca am inteles de la bun inceput principiul de functionare DCT si in consecinta, masina nu a fost bruscata, ambreiajul n-a fost patinat aiurea la stopuri sau urcari in coloana si am folosit Autohold de cate ori am avut ocazia.
Cu toate acestea, ma astept ca trepidatiile sa apara, poate peste 5k, poate peste 20k, si la plecarea de pe loc la cald. Asta doar pentru ca sunt convins ca si ce experimentez acum e un defect, poate chiar unul de fabricatie. Dar asta e, daca o fi sa schimb un ambreiaj pe garantie...

User avatar
Tonto77
Posts: 18
Joined: 05 Dec 2019, 21:54
Auto: Kia Sportage GT
Location: Germany

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Tonto77 »

Subscriu tot de mai sus, 52000 fara probleme de nici un fel. Masina nu este menajata, masina de mers la servici distante scurte preponderent oras.
Kia Sportage GT Line- 1.6 T-GDI -7 DCT- AWD.

User avatar
Faust
Posts: 501
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

Wdfty

Să te uiți în carnetul de service, foarte atent, acolo scrie că bujiile, ambreiajul, sunt consumabile.
Multora le-au fost schimbate ambreiajele la 7DCT pe garanție, dar sunt mașini care aveau sub 35....40000km, chiar dacă mașina are 7 ani garanție, dacă ajungi la 60....100000km și trebuiesc schimbate ambreiajele..... este posibil să scoți din buzunar 5700lei, pentru că potate fi considerată uzură normală a unei componente consumabile. Pe grupul fb Kia Sportage am citit că cineva a plătit 5700lei schimbul discurilor de ambreiaj, mașina încă în garanție cu un rulaj de 85000km, au considerat că sunt consumabile, asa consider și eu, că se uzează mult prea repede sau că mulți consideră că și-au luat țeapă cu 7DCT... este altă discuție.
In Aprilie 2020 am avut la dispoziție o mașină cu 7DCT, intentionam să o cumpăr, avea cam 20000km, preț 15000 euro, după o săptămână de mers cu ea..... am renunțat, chiar dacă prețul a fost foarte bun.
Am mai scris pe aici, am un prieten care are o mașină ca a mea dar cu 7DCT, vara trecută am ieșit cu ea pe un drum greu, 15km de câmp cu multe denivelări, puțea a ambreiaj in toată mașina, să nu mai vorbim că uneori cutia de viteze nu mai știa ce viteze să schimbe, prietenul a vrut să cumpere cu 6MT dar nu a vrut soția lui.
Acum are cu mașina aproximativ 29000km, se plânge că tremură toată mașina după ce stă bara la bară 10 minute în trafic, ultima belea, a circulat pe Dealul Negru, la urcare cutia a retrogradat în treapta a IV a și motorul se tura fără a simți că mașina trage, miros puternic de ambreiaj încins, săptămâna viitoare este programat la schimbat de ambreiaj, după reparație vrea să vândă mașina.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Dar pe aici cineva a platit pentru schimbarea ambreiajelor la DCT in garantie?
Eu am fost asigurat ca ambreiajele sunt acoperite de garantia de 7 ani. Daca m-a mintit, inca nu am aflat.

Eu am tot mers pe forestiere(mai usoare sau mai grele, nu cu pretentii de offroad serios) si cutia s-a comportat ok.
Acum am vreo 19000km, inca e prematur sa ma pronunt, dar pana acum sunt multumit.

Fraierica
Posts: 183
Joined: 24 Jul 2018, 15:43
Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Fraierica »

Wdfty

Sa iti raspund pe rand zic:

a) Am avut primul facelift din Romania si da nu aveam de unde sa stiu consumul inainte sa o cumpar pentru ca nimeni nu stia abosolut nimic de acest motor 1.6 DSL 136 cai , consumul la 2.0L si 1.7L mi s-a parut mare evident insa nu e cazul cu acest motor. Deci da asa se intampla cand esti primul cu un anumit motor, nu prea ai de unde sa stii consumul - aici sunt un pic ironic.
Consumul la 2.0L e enorm iar la 1.7L cam mare... 1.6L are iarna trafic bara la bara in Bucale cam 11-13%. Concluziile le tragi tu :P

b) Ai 10k km in aproape un an facuti adica cam cat am avut eu in primele 3 luni cu masina ... aveam 2000 km dupa primul weekend adica in primele 2 zile ( am ridicat masina intr-o vineri ) btw.
De asemenea vad ca ma urmaresti asa ca iti reamintesc... am avut o parere proasta despre cutie cu mult inainte sa inceapa sa tremure, am fost foarte dezamagit de cum schimba in trafic urban iar cand au picat ambreiajele la 40k bleahhh...sa fiti voi multumiti si sanatosi eu zic ca o masina care rontaie ambreiajul la km astia e prost gandita/proiectata. Puteti sa va mintiti singuri dar asta e adevarul.

c) Antigel consuma din prima mie de km , toate consuma dar daca mergeti 300-500 km/ luna cu masina sigur nu remarcati, am avut si 3000 km facuti in cateva zile, ba chiar daca ma gandesc bine vreo 4000 mai exact si asta in vreo 5 zile adica jumatate din numarul tau de km... cred ca pot sa imi dau cu parerea nu? Ca sa nu mai zic de faptul de frige aripa dreapta in zona rezervorului de antigel dupa doar 40-50min in trafic( Pipera - Berceni ) .. poa sa fie -5 grade afara pe aripa poti pune linistit un ou si is sigur ca se prajeste.

d) Sa va zic ca dupa schimbarea ambreiajului acum la cuplarea treptei 1 am un huruit scurt si injundat venit din zona cutiei? Un rulment ceva pare dar sincer nu prea imi mai pasa asa tare... cand o sa pice o sa pice. As rade sa fie cardanul sau ambreiajul.

Prin urmare eu pun de pe acum deoparte bani pentru o masina serioasa si sper sa nu imi mai pice chestii pe Kia... pana atunci va urez sa nu aveti probleme.
Daca aveam sange in instalatie il dadeam in judecata dar m-am resemnat.
Cum era vorba aia a lor? " Movement that inspires" - m-a inspirat sa fug toata viata de acum inainte de coreene. Pace 2 all.

tyut
Posts: 52
Joined: 29 Sep 2018, 16:58
Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT
Location: botosani

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by tyut »

Din pacate cutia asta ,a bagat dihonia intre membrii grupului. Nu cred ca e corect insa sa fim partizanii unei singure parti, garantat sunt si multi fara probleme in exploatare la fel cum sunt si multi care din pacate au aceasta problema.Eu cred ca procentual multi nu vor avea probleme dar sigur cutia are unele probleme si limitari in exploatare. Din ce observ cei ce o folosesc mai mult in traficul marilor orase se pare ca acuza utilizarea defectuoasa.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ionutp »

M-am uitat recent la mai multe review-uri de Sorento ( <3 ). La cel putin 2 dintre ele, care aveau DCT, cei care faceau aceste review-uri au mentionat ca masina vibreaza si nu se comporta prea bine la "crawling", la mers lent, bara la bara. Eu ma gandesc si ca e o problema cu prima treapta (sau primele 2) si ar trebui un ratio diferit sa se comporte mai frumos.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

User avatar
Ciprian Bivol
Posts: 111
Joined: 05 Nov 2019, 17:35
Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Ciprian Bivol »

Tremuratul e de la setarea putin cam nefericita, pentru ca merge cu a 2-a la viteze mult prea mici. Si clar se duc ambreiajele alea mai repede.
Trebuie gandit ca la o manuala. Daca nu folosesti deloc viteza I si o tii din ambreiaj mereu in a II-a...
In caz de trafic, manual sau sport.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 994
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ionutp »

Da, cel mai probabil asta e cauza, dar oare de ce? Nu aduce niciun avantaj asta. Bine, poate asta vrea sa protejeze cumva ambreiajul din treapta 1, la plecare, cand e putin mai uzat, dar tot nu are sens. Mergi cu 5-10 km/h nu e nevoie de treapta 2, in plus treapta 1 ar aduce si un plus de cuplu care consider ca ar ajuta.

Din cate stiu si aceste cutii ca si AT-ul, "invata" modul de condus al soferului. Oare sa fie aici o problema software? Ea sa fie ok calibrata la inceput dar sa se adapteze in mod gresit la un mod preponderent urban? E totusi ciudat ca masina e pentru Europa. In marile orase e trafic urat, poate nu la fel ca in Bucuresti, dar nu cred ca se compara cu US unde consider ca e un alt tip de trafic (exceptand desigur, orasele aglomerate unde totusi sunt mai multe benzi).

Oricum, parearea mea personala e ca pentru mine AT e mai potrivit. Nu am nevoie de avantajele DCT-ului (schimb mai rapid, consum etc.).
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

akeem
Posts: 951
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by akeem »

E din cauza ca Tr1 e foarte scurta, masina neavand si reductor. La Duster era la fel, plecam cu a 2-a de pe loc. A 1-a n-avea rost sa o dau, in 2 secunde cerea schimbare. Nici in trafic bara la bara nu o puteai folosi, smucea cum smuceste si Sportage.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Post Reply

Return to “Generalităţi”