7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
Je80
Posts: 18
Joined: 24 Jan 2022, 19:48
Auto: Kia Sportage
Location: Timisoara

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Je80 »

Salutare, eu am 21000 km din feb 2022 ,1,6 mild 180 cp si nu am intampinat inca probleme,rareori cand plec de la semafor bruscheaza putin,poate si ca eu tin auto hold non stop,oare e ok ?sa folosesc auto holdul non stop?in rest funtioneaza ok,drumuri am facut atat in oras cat si in afara si pe ceva forestiere,drumuri lungi pe autostrada.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by mariusceed »

Code: Select all

Salutare, eu am 21000 km din feb 2022 ,1,6 mild 180 cp si nu am intampinat inca probleme,rareori cand plec de la semafor bruscheaza putin,poate si ca eu tin auto hold non stop,oare e ok ?sa folosesc auto holdul non stop?in rest funtioneaza ok,drumuri am facut atat in oras cat si in afara si pe ceva forestiere,drumuri lungi pe autostrada.
Ați dat lovitura. O cutie 8AT, folosită corect, te scutește de concubinajul dificil cu 7DCT.
Diferența de preț dintre cele două transmisii are o logică. Probabil o veți afla pe la 25000 km.
Între timp kia a majorat prețurile dar a păstrat trăsnaia asta de transmisie. Nu mi se pare OK să sfătuiți prost eventualii cumpărători. Pagubele lor ar putea fi mult mai mari. :D

bogdanescu03
Posts: 138
Joined: 20 Feb 2021, 23:45
Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
Location: Romania

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by bogdanescu03 »

cutia 8AT nu exista decat pe motoarele 2.0 CRDI. Modelul nou de Sportage este echipat cu 7DCT pe modelele mild-hybrid si cu 6AT pe modelele HEV/PHEV.

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by mariusceed »

iracrew întrebase despre un 8AT 2.0 CRDI, după care a venit precizarea că 7DCT e încă bun la un client, ambreiajele rămânând să fie evaluate la revizie.
Transmisia automată cu convertizor și dct-urile umede sunt opțiunile viabile la kia-hyundai, 6, 8, absolut irelevant.

Je80
Posts: 18
Joined: 24 Jan 2022, 19:48
Auto: Kia Sportage
Location: Timisoara

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Je80 »

N am dat nici un sfat,nu sunt in masura sa dau sfaturi decat copiilor mei,in rest fiecare face cum doreste,eu doar am relatat din experienta mea cu aceasta masina,cutie,ce si cum o fi in timp sau peste cat timp ramane de vazut .

mariusceed
Posts: 33
Joined: 12 Aug 2021, 18:01
Auto: Xceed MY22 1.5 T-GDI 6M
Location: Iasi

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by mariusceed »

E mai simplu pentru cei interesați să caute forumurile americane cu aventurile deținătorilor de 7DCT.
Nu cred că e necesar să repeți gafele altora pentru a învăța ceva.
Și este general valabil pentru dublu ambreiaj uscat, DSG, Powershift, sănătate.

Kazucata
Posts: 1
Joined: 07 Sep 2022, 10:56
Auto: Kia Sportage 1.6
Location: Ilfov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizareaj

Post by Kazucata »

Salutare, dentin o sportage 1.6 mild . Problemele cu ambreiajul au început pe la 12.000km. Soția merge zilnic cu Mașina 80km .. trafic bara la bara in fiecare dimineața și seara la întoarcere . Incredibil cum poate tremura și smuci mașina. La 15k i-am făcut revizia și pe Scannerul de la service a ieșit un test din 3 cu probleme nu 3/3. Am programat un alt test săptămâna viitoare după 2000km in plus.
Am destinul 3 mașini automate de la Skoda începând cu Octavia 2 de la 160k pana la 210k. Doua superburi noi model 2. Pana la 60k și UJ 3 pana la 30k , un BMW seria unu benzina automata de la 190k pana la 230k nici o problema cu cele de mai sus….. Și am trecut la cazanul asta nou… se baga cineva la un proces colectiv? Putem face ceva referitor la asta? Am tot citit pe topic și văd ca unii ne dau sfaturi de cum sa pleci după loc și cum sa scoți din viteza mașina in trafic … sincer cred ca ați luat-o razna oameni buni…este o cutie automata nu robotizată , nu manuala … aștept niște sfaturi poate reușim sa facem ceva dacă suntem mai mulți și unii nu va complaceti cu situația actuala .

User avatar
Faust
Posts: 500
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

Nu o să rezolvi nimic, este aceași situație cu rola întinzătoare de la KS4 1.6 mild hybrid, poate mai mare pentru că 7DCT echipează multe variante de Sportage, o să vă schimbe ambreiaje cât o să fie mașinile în garanție, la fel și role, după....... Dumnezeu cu mila, unii nu știu cum să scape acum de DSL 1. 6 mild hybrid, sunt o mulțime de vânzare cu rulaj mic.
Ce este interesant, cu toate că se cunosc hibele 7DCT încă mai echipează Sportage și...... unii încă le cumpără.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

aqua
Posts: 513
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by aqua »

si se vor cumpara in continuare fara nicio problema pentru ca DCT nu pica chiar asa din senin cum pica rolele, pica doar in functie de modul de utilizare si in timp, nu te lasa in drum pur si simplu decat poate daca ignori efectiv zmuciturile pana in ultima clipa si cred ca daca lasi cutia sa se raceasca tot ajungi acasa pana la urma, ai tot timpul din lume sa mergi cu ea la interventie, e o mare diferenta fata de rola unde iti poate f.... si motorul chiar, asa ca sa nu exageram cu DCT asta ca e catastrofal, la traseul de care vorbeste kazucata e mai mult decat de inteles ca o da peste cap
utilizat preponderent la drumuri chiar si in oras fara prea mari aglomeratii si bara la bara nu are de ce sa pice decat din erori de fabrica, cine are trasee nasoale de oras, da, poate nu a facut alegerea cea mai buna

hai sa facem un sondaj, cati isi doresc sa aiba problema DCT-ului si cati a rolei daca ar putea alege? eu bifez cu incredere ca as alege sa am bubele DCT decat ce spun oamenii despre rola asta
ipotetic, imi dau seama ca nu e deloc ok pentru cei afectati
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
Faust
Posts: 500
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

aqua

Nu este vorba de alegere între 7DCT și rola aia concepută in două zile și probabil netestată, nimeni nu își dorește stres cu mașina, da cu 7DCT ajungi acasă sau la service dar tot îți provoacă stres și nervi, credeam că pe KS5 vor renunța la 7DCT sau măcar vor schimba cutia cu una care are ambreiaje umede, bine ca acum a apărut și cu 6AT, pe HEV și PHEV, dar...... pentru cine își permite ceste Sportage.
Avem mașini la fel, doar cutiile diferă, a mea este mai bătrână cu un an, când am cumpărat mașina știam de hibele 7DCT, chiar din " interior", așa că am preferat 6MT ca să nu stau cu nervii în pungă.
Părerea mea, cea mai mare bombă cu ceas este 1.6 DSL mild hybrid cu 7DCT, cred că cea mai prietenoasă Sportage cu utilizatorul este cea cu GDI 6MT, începând cu prețul și terminând cu fiabilitatea în timp, știu că este hulită de mulți, pentru că nu are performanțe dinamice dar..... este o mașină care ține cu casa.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

ciprinho
Posts: 40
Joined: 10 Jul 2018, 08:48
Auto: Sportage 19
Location: Timisoara

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ciprinho »

ce nu pricepe colegul si prietenul lui de pe grupul de FB e ca 7dct nu pica la toata lumea, e mai preponderent la 7dct pe diesel probabil datorita utilizarii in exces prin oras, dar pt ei nu conteaza ca ei stiu mai bine. au facut poll pe facebook si le-a cazut lumea in cap cand au vazut rezultatele. Departe de ce credeau ei. asta nu o sa ii opreasca sa comenteze intruna acelasi lucru pe toate postarile creeand o falsa imagine asupra dimensiunii problemei

User avatar
Faust
Posts: 500
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

.....
Last edited by Faust on 12 Sep 2022, 15:32, edited 1 time in total.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

User avatar
Faust
Posts: 500
Joined: 18 Jan 2020, 21:13
Auto: KIA Sportage GT-line AWD
Location: Băneasa

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Faust »

ciprinho

Ce nu pricepi tu :
1 românul fiind mare iubitor de motorină, majoritatea KS vândute au motoare pe motorină, normal să fie mai multe cu ambreiajele duse vs benzinare, puțini au T-gdi cu 7DCT.
2 motorizarea diesel având cuplu mai mare are altă volantă ( cu masă dublă) și alte discuri de ambreiaj
3 când fabrici o mașină nu o fabrici pentru trafic urban sau extraurban
4 nu știu despre ce poll vorbești
5 problemele 7DCT și ale rolei de la 1.6 DSL mild hybrid nu sunt false, există și mulți s-au saturat de ele!
6 poate că noi ăștia "care știm mai bine", avem mai multă informație, inclusiv din service, comparativ cu cei care pun în N la semafor.
7 ne pricepem cât de cât la mecanică, nu ne cumpăram mașini imediat ce apar pe piața, lăsăm întâi "cobaii" să testeze, adică....... știm ce să ne cumpăram ca să nu fim frustrați că am dat banii pe o mașină nefiabilă sau la care o să pierdem mulți bani la revanzare, tocmai din cauza nefiabilitatii, vrei să scapi de cazan ..... îl vinzi sub prețul pieței.
8 te felicit pentru alegerea făcută!
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT

Fan motoare supraalimentate pe benzină .

ciprinho
Posts: 40
Joined: 10 Jul 2018, 08:48
Auto: Sportage 19
Location: Timisoara

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by ciprinho »

1-5 DSL MH are o problema generala
7DCT are o problema ocazionala - nu neaga nimeni astea doua dar:

ce faci tu si alt coleg de grup e sa generalizati problema 7dct la acelasi nivel cu dsl mh ceea ce e DEPARTE de adevar si asta a demonstrato acel Poll de pe unul din grupuri(sigur il gasesti daca vrei)

legat de punctele 6-7unde crezi ca esti mai destept decat altii(de unde stii ca eu nu am informatie tot din service?)
fiecare isi alege masina care i se potriveste la momentul potrivit, nu iti fa griji ca nu pun masina in N si daca o sa pice vreodata tu si colegul o sa fiti primii pe care ii anunt. Prioritatile fiecaruia in viata sunt diferite si personale asa ca lasa "arogantele" cu cunostintele tale ca nu folosesc la nimic.

8. (3 ani jumate si peste 40 de mii de km fara probleme cu 7dct)

Itc266
Posts: 32
Joined: 27 Nov 2020, 22:13
Auto: Sportage 1.6 DSL 7DCT Hybrid
Location: România

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Itc266 »

Stiam de fiabilitatea discutabila la 7DCT cand am achizitionat masina. Am ales cutia asta pentru confort. Las "bucuria" de a avea cutie manual pentru pasionati.
Totusi faptul ca sunt deja la a 3-a rola schimbata si ca nu am nicio garantie ca va rezista la un drum extraurban, din punctual meu de vedere nu este deloc acceptabil!
Eroare de proiectare sau piesa neconforma ...I don't care. Acum sunt sigur ca masina pe care am cumparat-o este masina de oras si nicidecum pentru drumuri lungi. Pentru ca rola si pentru ca KIA!
Sportage Style 1.6 DSL 7DCT Hybrid

Post Reply

Return to “Generalităţi”