7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
fireman01
Posts: 61
Joined: 19 Sep 2018, 12:04
Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
Location: Brasov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by fireman01 »

Flavyus, Da si la suspensie, s-au înlocuit niște bucși mai mici cu unele mai mari, s-a umblat la reglarea suspensiei la GT-Line pentru o stabilitate mai buna, iar rotația volanului a fost modificata de la 2.71 la 2.51 pentru mai multă precizie. Mai sunt si alte modificari, detalii pe "kia.ro".

mesmer88
Posts: 59
Joined: 19 Feb 2017, 19:38
Auto: Kia

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by mesmer88 »

Unde mai exact?
M-am uitat pe site dar nu gasesc ceva legat de diferente.

fireman01
Posts: 61
Joined: 19 Sep 2018, 12:04
Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
Location: Brasov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by fireman01 »

mesmer88, La "Media" - "Stiri si evenimente" si pentru mai multe detalii privind modificările tehnice, pe site-urile din Australia, in mod special. Trebuie căutat si citit mult pe net, așa se ajunge la amănunte pe care la noi nu ți le spune nimeni. Am fost la reprezentanta si am cerut niște lămuriri pentru confirmarea celor citite si in afara de mirare si umeri ridicați, nimic.

fireman01
Posts: 61
Joined: 19 Sep 2018, 12:04
Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
Location: Brasov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by fireman01 »

Un comentariu făcut de către un posesor de Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4WD 7DCT Luxury 2018 : "O chestie legată de trecerea într-a 4-a am sesizat şi eu (nu întotdeauna, la mine depinde foarte mult de cât de tare e călcată acceleraţia în momentul respectiv). N-aş numi totuşi simptomele respective trepidaţii/vibraţii (la maşina mea, cel puţin). Doar că schimbarea într-a 4-a smuceşte puţin uneori, comparativ cu celelalte schimbări, pe care practic nu le simţi. Nu ştiu dacă am dreptate, dar parcă se întâmplă doar până se încălzeşte maşina (1-2 km, după plecarea la rece, de dimineaţă de exemplu). Şi n-am observat chetia asta de fiecare dată.
Scriam şi într-un post anterior (tot în topic-ul ăsta) că impresia mea e că shimbările de viteză (până la a 7-a inclusiv), în modul normal, se fac mult prea jos în turaţie, pentru o benzinară. Cu tot turbo-ul, turaţia de cuplu maxim de la 1500 rpm, etc., etc., tot nu mă obişnuiesc să merg pe la doar 1300-1400 rpm constant, doar de dragul consumului. Este adevărat, diferenţa de consum dată de computer e semnificativa (10,5-11 l, comparativ cu 13-13,5 l, cât are în modul sport, în oraş), dar nu ştiu dacă merită, pe termen lung, să mergi tot timpul atât de subturat. Cred că ne cam furăm căciula. După cum scria cineva foarte corect mai sus, depunerile de calamină şi restul consecinţelor nu pot fi, zic eu, compensate de 10 lei costuri de carburant în plus la suta de kilometri. Părerea mea. De aceea, ţin cutia în modul sport aproape tot timpul. Dacă merg liniştit, oricum cutia schimbă şi în sport suficient de jos ca să nu devină deranjantă, pe la 2200 rpm (şi trece la vreo 1700 - 1800 rpm în treapta imediat următoare). Deci, zic eu că motorul se simte mai bine. Plus că n-am simţit nici eu nicio ezitare a cutiei în "sport".
Probabil că setările din soft făcute în fabrică pentru modul normal sunt gândite ca să scadă media de consum cu care se laudă producătorul (deci, chestiuni de marketing). N-am certitudinea că s-au gândit şi la consecinţele pe termen lung (deşi garanţie dau destulă - asta ca şi contraargument la ceea ce am spus mai sus). Greu de spus. Ar trebui să mai săpăm pe net, să vedem ce se mai scrie despre asta."

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Flavyus »

Si la DSG in D tinea turatiile extrem de jos. Asa e la toti.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by akeem »

Eu cred ca inca avem niste prejudecati.
- In primul rand constructorul respectiv n-a gandit schimbarile de viteze (fie ele super economice) doar ca sa ia ochii clientilor cu un consum redus, riscand in schimb fiabilitatea motor/cutie si inca la o garantie de 7 ani
- In al doilea rand, n-am observat ca la 1400 rot/min masina sa tremure sau sa se chinuie asa cum e cand mergi subturat. Da, are lag, dar care e din soft, calci acceleratia si se gandeste o fractiune de secunda. Apoi accelereaza fara efort. Eventual schimba in jos daca o calci mai tare. Pana la urma orice diesel cu cutie manuala face la fel.
- In al treilea rand , 1300 rpm = 87% din turatia de cuplu maxim. La orice benzinara aspirata cu care eram noi obisnuiti cuplul maxim era pe la 4000 rpm. 87% Inseamna 3400 rpm. Acum pe bune, cati dintre noi schimbau viteza la 3400 rpm la un mers relaxat? Si nu vorbesc aici de mersul la economie. Eu de ex la Loganul 1.6 16V schimbam pe la 2500 rpm fara sa mi se para o secunda ca as chinui motorul.
- In ultimul rand, fiecare merge cum se simte bine. Daca stai sa "sapi pe net", intri bou si iesi vaca. Fiecare are propriile pareri, fiecare apreciaza sau detesta altceva iar lucrul perfect nu exista , altfel si l-ar lua toti. Personal apreciez de fiecare data cum merge masina pe Normal ca si cum avea motor electric, si cum spunea cineva, inca am zambetul pe buze de ori cate ori ma urc in ea si nu-mi pare rau o secunda de alegerea facuta.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Nesta3 »

Azi a crapat o cutie DCT de pe un 1.6 turbo Sportage 2016.
Cica au picat ambele ambreiaje.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

mesmer88
Posts: 59
Joined: 19 Feb 2017, 19:38
Auto: Kia

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by mesmer88 »

A fost inlocuita pe garantie? La mine dealerii nu au stiut sa zica.

La sportage facelift din ce am vazut in unele filmari a aparut si modul ECO, a incercat cineva?

Alexcl
Posts: 60
Joined: 21 Mar 2018, 00:34
Auto: Sportage 1.6 T-GDI DCT GT-Line
Location: București
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Alexcl »

Cati km avea cutia ?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT AWD GT-Line Sparkling Silver
Lavete auto si lavete de microfibra

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5233
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Nesta3 »

50 si ceva de mii...nu stiu detalii momentan despre inlocuire/reparatie
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by Flavyus »

Pai nu inseamna ca a crapat cutia. A cedat kitul de ambreiaj.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


tomcat1974
Posts: 157
Joined: 08 Apr 2008, 12:27
Auto:
Location: Cluj Napoca
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by tomcat1974 »

Sunt curios de cum a fost exploatata... Daca ii doar urban, sau si exterior.. etc.

am 7DCT 15k ... nu sunt probleme deosebite. Acel Lag (as zice mai degraba nehotarare decat intarziere) apar in conditii in care rulezi incet si te apropri de sen giratoriu - cu acceleratia piscata nitel. Daca dai talp, pare nehotarata in momentul acela :)

Tine de invatarea soferului.
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared

fireman01
Posts: 61
Joined: 19 Sep 2018, 12:04
Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
Location: Brasov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by fireman01 »

tomcat1974, Salut,
Sa înțeleg ca in 15k km nu ai avut nicio problema cu 7DCT-ul, in afara de acel lag care nu este o defecțiune, ci așa funcționează acest tip de transmisie. Te rog sa-mi spui dacă ai avut probleme tehnice pana acum și dacă esti mulțumit de mașina.

fireman01
Posts: 61
Joined: 19 Sep 2018, 12:04
Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
Location: Brasov

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by fireman01 »

"Toate mașinile noi vor suna automat la numărul unic de urgență 112. Sistemul, care va purta denumirea de eCall, va fi obligatoriu pentru toți producătorii auto începând cu 31 martie. Decizia vine ca urmare a unui acord între constructorii auto din Europa."
Sportage are așa ceva?

grecu1976
Posts: 20
Joined: 10 Aug 2007, 11:49
Auto: kia ceed 1.4
Location: Bucuresti
Contact:

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea

Post by grecu1976 »

Cu scuzele de rigoare, nu stiu daca am postat unde trebuie, in scurt timp voi fi posesorul unei Kia Sportage 1.6 T-GDi STYLE 7DCT 4x4. Nu am mai condus pina la momentul drive testului cutie automata. In timpul drive testului si acela scurt consilierul de vinzari a fost foarte vag in ceea ce priveste exploatarea si utilizarea cutiei DCT, nu vreau ca intrebarea sa fie stupida deplasarea levierului cutiei prin "portile" cutiei cind masina este stationata se face numai tinind apasata pe pedala de frina (frina de picior si apasind butonul de blocaj la trecerea in "R") ? Multumesc.

Post Reply

Return to “Generalităţi”