KIA SPORTAGE IARNA

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

Eu am pus anvelope scumpe (stiam ca e 4x2 si ca o sa am probleme) asa ca am pus Michelin Alpin LA2.
Chair daca initial da un pic in gol anvelopele sapa imediat in zapada pana ajung la asfalt. Cum ajung la asfalt masina incepe sa colaboreze si sa te scoata din nameti (ajutata si de garda mare). E clar din start ca are abilitati mult limitate din cauza tractiunii 4x2.

Cam ce poti sa faci cu un 4x2 faci si cu masina asta. Avantajul e dat de garda la sol - dar greutatea mare e cu 2 taisuri (in unele situatii de ajuta - in altele te incurca si face recuperarea masinii foarte dificila). E o masina de oras pe timp nefavorabil.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

Sunt situatii in care as prefera un BMW cu tractiune spate decat Kia Sportage III 4x2. Intr-o rampa fara zapada inalta prefer un BMW la orice ora. E fizica elementara...
Pe un drum drept cu zapda mare as prefera Kia Sportage III 4x2 datorita garzii la sol mai bune.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by asdfgh »

@motanul - stii ca tu ai kia sportage generatia 4, da?
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5221
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by Nesta3 »

Eu cred ca ai gresit masina.Cu totul
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by eugenflorinmanea »

Nu stiu cum e cu fizica asta elementara, dar va spun eu ca daca ai tractiune pe spate, cu toate sistemele sofisticate iarna poti sa faci pishu pe masina.Mai zilele trecute am impins prin spatele blocului un Mercedes ultimul ragnet care nu reusea sa iasa din parcare, acolo unde nici Tico nu cred ca ar fi avut probleme majore.
Tractiune spate e buna- dar doar pentru 'moda de vara'.
SAAB 9-5

motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

Te cred pe cuvant (toti se refereau la masina ca noul model - nu 3 sau 4).

Sa fiu sincer nu stiam. Eu am o relatie intuitiva cu masinile. Ma adaptez rapid la orice masina imi pica in mana.
Am un manual gros, - probabil pe acolo scrie pe undeva... Nu le-am deschis. In afara de cruise control restul au fost destul de intuitive.

Am mai avut acelasi model de CC pe o masina inchiriata si atunci am renuntat la el (e destul de greoi). Cu asta mi-am batut capul vreo 5 minute pana am vazut cum functioneaza fara sa citesc ceva in manual. Eu la masina mea apas pe buton si atat. La asta trebuie sa fii in meniu si apoi apesi. E ok. Dupa ce ai ajuns in meniu si la Kia tot un buton apesi si merge.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

eugenflorinmanea wrote:Nu stiu cum e cu fizica asta elementara, dar va spun eu ca daca ai tractiune pe spate, cu toate sistemele sofisticate iarna poti sa faci pishu pe masina.Mai zilele trecute am impins prin spatele blocului un Mercedes ultimul ragnet care nu reusea sa iasa din parcare, acolo unde nici Tico nu cred ca ar fi avut probleme majore.
Tractiune spate e buna- dar doar pentru 'moda de vara'.
Pe spate e bine sa ai tractiunea când urci. Ca ai mai multa greutate pe puntea spate daca pe orizontal ai 50-50. La deal ai greutate mai multa pe puntea spate si daca acolo e tractiunea e bine.

Eu ieseam cu BMW-ul din parcare când altii nu ieseau cu loganul cu lanturile puse.
E bine ca ai pomenit de setarile sofisticate ca exact de acolo se face diferenta. Daca toate sunt on, BMW e mai slab ca o Dacia (am probat toate setarile si stiu ce spun). Daca le setezi cum trebuie faci slalom printre masini cu tractiune fata in anumite situatii. Stiu ce spun ca am mers odata la Bolboci pe drumul vechi si in afara de 4x4 am urcat 3 masini (una cu tractiune fata ca si mine fara lanturi, una cu tractiune fata cu lanturi si eu cu tractiune spate fara lanturi. Pe portiunea aia abrupta de la sanatoriu erau vreo 8 masini cu tractiune fata insirate pe panta. Nici una nu a putut sa urce in afara de masinile enumerate.

BMW-urile de raman peste tot raman ca au setat prost ESP sau ca au slickuri SH. Sau raman când e zapada inalta (daca e pufoasa nu e bai - daca e zapada compacta atunci ramai cu rotile in aer si s-a terminat). Garda la sol nu te ajuta - tractiunea spate in multe situatii te ajuta.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by eugenflorinmanea »

Da mi voie sa ma indoiesc puternic de tractiunea pe spate in zapada. Mercedes E klasse ultimul ragnet cu anvelope Michelin Alpin nu reusea sa intre in parcare cu o panta de cateva grade, fratele meu a avut o seria 3 din 2012- anvelope de iarna Nokian noi noute- pe DN1 toata lumea pleca de pe loc, el nu (avand si cutie automata).
Pe incercate- daca tu cu tractiune spate pe o masina care are app aceeasi garda, te descurci pe zapada mai bine ca orice Ceed 1 (cu anvelope de iarna acceptabile), iti fac cinste cu ce sampanie vrei tu- si invers! Data viitoare cand mai vad un BMW sau Mercedes cum se chinuie prin spatele blocului, chiar o sa filmez cu riscul de a supara proprietarul (chiar zilele trecute am impins un Mercedes C220 ultimul tip -eu si cu inca 2 baieti- nu de alta, dar blocase strada si eu chiar ma grabeam).
SAAB 9-5

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by quelloo »

tico e zeu pe zapada, ce vorbiti voi aici?

pe zapada (excluzand 4x4 si lanturi) as zice ca greutatea masinii, grosimea anvelopelor, calitatea anvelopelor sunt mult mai relevante decat tractiunea fata sau spate. garantat 100% o masina de 1.5t cu anvelope de vara nu urca nicio panta pe zapada indiferent pe ce punte are tractiunea.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

Uite pe cineva care se pricepe in sfarsit :D
Eu anticipez ca Sportage 4x2 ar fi ramas pe o rampa cu gheata undeva in partea de jos. Imi intemeiez spusele pe faptul ca e grea si tot o roata trage ca la Tico sau Dacie. Fiind cea mai usoara Tico ar merge cel mai sus.
Pe locul 2 ar fi masinile cu tractiune pe o punte dar cu ASC sau diferential blocabil. (eu nu am simtit ca la Sportage un astfel de sistem ma ajuta - a dat de la inceput pana am iesit din zapada doar roata stanga fata in gol). Adica la prima vedere nu are un astfel de sistem si nici nu mi-am batut capul sa caut...
Cel mai bine ar urca masinile 4x4 care nu sunt grele dau au tractiune buna (diferentiale blocabile). Degeaba un G glass are 3 diferentiale blocabile - sunt situatii in care greutatea prea mare il face sa nu urce pe anumite suprafete unde alte 4x4 mai usoare trec desi au tractiune mai slaba. Dar sunt putine astfel de situatii - iarba uda cu noroi etc.

Anvelopele fac diferenta ca aici nu se pune problema daca ai sau nu putere - ci se pune problema cat din puterea motorului ajunge la drum (si anvelopele joaca un rol extrem de mare in ecuatia asta). Eu pe BMW aveam anvelopele nr. 1 in testele ADAC pentru anvelopele de iarna la dimensiunea respectiva - difera in functie de dimensiuni - sunt diferite marci la diferite dimensiuni; nu exista un brand castigator la toate dimensiunile).

Tine foarte mult de setarea ESP-ului la BMW. Daca il lasi on - full masina e praf pe gheata. Ii taie din puterea motorului sa nu dea roata deloc in gol pana ramai pe loc,,, :lol: Si ma uit zilnic cati idioti merg cu ESP-ul on si se mira ca blocheaza drumul. Si când am fost la schi erau 2 din astia cu BMW de blocasera complet accesul. Nu am vrut sa le zic retarzilor ca nu stiu sa conduca masina ca cine stie cum reactionau. S-au strans pana la urma niste oameni - i-au impins si s-a terminat circul. Dupa ei era si un Mercedes cu tractiune spate - dar ala ori avea anvelope bune, ori setari bune - cert este ca a plecat fara probleme si fara sa fie nevoie sa-l impinga cineva (de pe gheata lucie si un pic in rampa).
La o prima vedere puteai sa spui ca BMWurile sunt cele mai proaste masini pe gheata.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

User avatar
godoroja
Posts: 80
Joined: 31 Oct 2016, 12:37
Auto: 2013 BMW X5 40d

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by godoroja »

Noroc Motane. Las-o asa, nu te baga ca te mananca baietii...BMW-ul e cea mai proasta masina si iarna si vara! Am trecut si eu prin asta. Cu de alea "Kia nu e de tine" :). Si un Mercedes ultimul "ragnet" a ramas blocat...
2013 BMW X5 40d
2021 Mini Countryman S All4 Facelift

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by eugenflorinmanea »

M ai prins cu racnetul- imi fac mea culpa.
BMW ul este o masina sublima si mie personal imi place foarte mult, dar nu mi-as lua o fara xdrive decat daca am o masina de schimb pentru iarna. Bine..facem exceptie de problemele pe care le are la distributie si la clapetele de la garnitura de admisie.

Si nu vorbesc aici de panta de nu stiu cate grade, ci vorbesc in primul rand de iesirea banala din parcare- e un adevarat chin daca ai tractiune pe spate si chiar imi pare rau ca nu am filmat de cate ori am avut ocazia.
SAAB 9-5

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by eugenflorinmanea »

motanul wrote:Uite pe cineva care se pricepe in sfarsit :D
Eu anticipez ca Sportage 4x2 ar fi ramas pe o rampa cu gheata undeva in partea de jos. Imi intemeiez spusele pe faptul ca e grea si tot o roata trage ca la Tico sau Dacie. Fiind cea mai usoara Tico ar merge cel mai sus.
Pe locul 2 ar fi masinile cu tractiune pe o punte dar cu ASC sau diferential blocabil. (eu nu am simtit ca la Sportage un astfel de sistem ma ajuta - a dat de la inceput pana am iesit din zapada doar roata stanga fata in gol). Adica la prima vedere nu are un astfel de sistem si nici nu mi-am batut capul sa caut...
Cel mai bine ar urca masinile 4x4 care nu sunt grele dau au tractiune buna (diferentiale blocabile). Degeaba un G glass are 3 diferentiale blocabile - sunt situatii in care greutatea prea mare il face sa nu urce pe anumite suprafete unde alte 4x4 mai usoare trec desi au tractiune mai slaba. Dar sunt putine astfel de situatii - iarba uda cu noroi etc.

Anvelopele fac diferenta ca aici nu se pune problema daca ai sau nu putere - ci se pune problema cat din puterea motorului ajunge la drum (si anvelopele joaca un rol extrem de mare in ecuatia asta). Eu pe BMW aveam anvelopele nr. 1 in testele ADAC pentru anvelopele de iarna la dimensiunea respectiva - difera in functie de dimensiuni - sunt diferite marci la diferite dimensiuni; nu exista un brand castigator la toate dimensiunile).

Tine foarte mult de setarea ESP-ului la BMW. Daca il lasi on - full masina e praf pe gheata. Ii taie din puterea motorului sa nu dea roata deloc in gol pana ramai pe loc,,, :lol: Si ma uit zilnic cati idioti merg cu ESP-ul on si se mira ca blocheaza drumul. Si când am fost la schi erau 2 din astia cu BMW de blocasera complet accesul. Nu am vrut sa le zic retarzilor ca nu stiu sa conduca masina ca cine stie cum reactionau. S-au strans pana la urma niste oameni - i-au impins si s-a terminat circul. Dupa ei era si un Mercedes cu tractiune spate - dar ala ori avea anvelope bune, ori setari bune - cert este ca a plecat fara probleme si fara sa fie nevoie sa-l impinga cineva (de pe gheata lucie si un pic in rampa).
La o prima vedere puteai sa spui ca BMWurile sunt cele mai proaste masini pe gheata.
Kia Proceed din 2008 avea TCS, nu prea cred sa nu aiba Sportage. Plus ca daca nu ai TCS, in caz ca o roata se invarte in gol, cealalta e inerta, nu se misca (daca suspenzi masina pe cric, o sa vezi ca daca nu ai TCS roata suspendata se invarte 'ca nebuna', iar cealalta opusa nu se misca).
SAAB 9-5

motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

godoroja wrote:Noroc Motane. Las-o asa, nu te baga ca te mananca baietii...BMW-ul e cea mai proasta masina si iarna si vara! ...
Stai sa vezi pe forumul BMW când am scris ca seria 3 E46 nu are dotari de masina premium (si am avut o masina cu 2 pagini de optionale) si ca BMW-ul are dotari de masina premium de la seria 5 in sus cati prieteni mi-am facut acolo :lol: :lol:
Cum povesteau ei ca aerul e important in BMW si dotarile nu conteaza... Si nu acceptau nici un argument.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

motanul
Posts: 32
Joined: 21 Aug 2012, 21:58
Auto: KIA New Sportage
Location: Bucuresti

Re: Prima zăpada serioasă cu 4x2

Post by motanul »

eugenflorinmanea wrote: Kia Proceed din 2008 avea TCS, nu prea cred sa nu aiba Sportage. Plus ca daca nu ai TCS, in caz ca o roata se invarte in gol, cealalta e inerta, nu se misca (daca suspenzi masina pe cric, o sa vezi ca daca nu ai TCS roata suspendata se invarte 'ca nebuna', iar cealalta opusa nu se misca).
Ideea ca pe masini cu ASC când da o roata in gol cupleaza roata cealalta (cu tractiune mai buna). Si "simti" cum comuta.
La sportage a invartit doar roata din stanga.
Am avut eu pe o masina de firma si intram cu ea in toate mormanele de zapada.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016

Post Reply

Return to “Generalităţi”