4x4 - absolut necesar sau moft

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
User avatar
RaiMaN
Moderator
Posts: 1080
Joined: 17 Jun 2010, 12:27
Auto: Sportage 1.7 CRDI
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by RaiMaN »

alexandra36 wrote: 16 Jul 2017, 22:37 Si tot azi am mai vazut un model de sportage.scria pe ea kia Sportage Eco!! F interesant.eu in romania nu stiu sa existe asa model.
Scrie ECODynamics si se refera la faptul ca masina aia are sistemul ISG (se opreste motorul la semafor si porneste singur). :)
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP

EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed

Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

La test drive in ianuarie cu 4x4 am fortat intr-o curba in afara orasului si eu zic ca a intrat sistemul, date fiind garda si masa. Omul de la vanzari se cam albise. Apoi am intors masina in zapada de vreo 40 cm. Chestia e ca nu apare avertizare in bord cand intra deci nu stii 100%.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by quelloo »

sato123 wrote: 17 Jul 2017, 08:31 Ajuta 4x4 la stabilitate, da cum am mai zis e departe de focus - e garda. Sa vina iarna si atunci o sa fie util. Eu vreau sa incerc pe drumuri forestiere dupa concediu. Daca urca in ciucas o sa fiu super multumit.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
daca urca pana la cabana atunci e mai bun decat modelul anterior. ala nu a reusit sa urce pe portiunea cu grinzile de beton
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

sato123
Posts: 116
Joined: 04 May 2017, 12:32
Auto: Sportage 1.6 T-GDI AWD Style
Location: Brasov

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by sato123 »

Da se simte. Ai senzatia ca te impinge cineva din spate.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5226
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Nesta3 »

Diferenta intra un 1.6 gdi style 4x2 si cel mai ieftin 4x4 este de 4700 euro pentru 1.6 T-Gdi MT 4x4 style) si de 5000 si ceva de euro pentru 2.0 dsl style 4x4.Pentru nevoile mele acest 4x4 imi era si este in continuare un lucru fara de care pot trai linistit.Am ales masina pentru spatiu, confort, calitatea, pret, garantie, cost intretinere si pentru o garda mai inalta(am suferit la proceed).Pentru 18000 euro cat am dat pe masina si pentru tot ce am zis mai sus, e cea mai buna alegere pentru mine.
Daca dupa 7-10 ani o voi schimba si imi va permite bugetul, voi alege 4x4 fara dar si poate.Nu strica un sistem in plus.
Asta daca nu voi lua Tesla.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

16 ani mi-am facut treaba cu masini FWD, am luat anvelope cat mai bune de iarna si vara, desigur cu prudenta dar am mers si pe ploaie si pe zapada, inclusiv traseu de off road light/ mediu (care nu necesita unghi de trecere). Dar cand am avut buget 4x4 a fost a treia optiune, dupa motorizare si cutie. Ce-i drept, eu am unde sa-l utilizez din cand cand si ceva off road.

User avatar
Campulaurentiu
Posts: 177
Joined: 11 Feb 2017, 22:26
Auto: B217CLR

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Campulaurentiu »

Cu respect pentru alegerea fiecaruia trebuie precizat ca pe generatia actuala nu are transmisie 4x4 ci un mult mai complex AWD pe care, cei care l-au achizitionat se bucura nu numai cand sunt troiene de zapada sau cand sunt bagati pana in gat in namol. In teorie el este prezent mai tot timpul veghand ca masina cu care ne deplasam sa aiba maxim de tractiune si maxim de aderenta.
Eu de asta m-am legat cand am platit diferenta de la FWD la AWD.
Stima.
Kia Sportage 2017, 2.0 crdi, 136 cp, MT 6, Style + Optionale

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by andrei1271984 »

ce va mai place balaceala in noroi :))))))))
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

tudorg
Posts: 20
Joined: 03 Mar 2017, 14:44
Auto: Sportage 1.7 DCT
Location: Luxemburg

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by tudorg »

Pentru un sofer relativ linistit, nu cred ca va fi vreo importanta intre 4x2 si 4x4 (la mersul pe sosea). Pe de alta parta, chiar si pe cei mai linistiti dintre noi, ne poate prinde zapada pe la munte, ploile pe un drum forestier sau un polei dragut in zilele de iarna, momente in care sistemul 4x4 nu va fi o salvare divina dar va oferi un ajutor considerabil.

nirox
Posts: 300
Joined: 21 Sep 2010, 18:08
Auto: Sportage, 1.6TGDI, MT, 4x2

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by nirox »

Situatie: acvaplanare la 100km/h, in depasire. M-a luat prin suprindere, nu se vedea pelicula de apa pe sosea, cred ca soseaua era un pic inclinata si se stransese apa pe contrasens, dar din cauza ploii, pur si simplu nu am vazut-o. Ciudata senzatie, pur si simplu nu mai ai control, tot ce am putut sa fac am tinut strans de volan sa nu fuga rotile si am lasat-o sa se opreasca singura fara sa apas frana. Noroc ca pe contrasens nu venea nimeni, iar acvaplanarea s-a facut sub un ughi ascutit fata de directia de mers, asa ca am avut ceva distanta disponibila pana sa se opreasca si sa evit santul.
Acum intrebarea zilei: AWD, 4x4 ar fi facut vreo diferenta? Acvaplanarea inseamna pana la urma pierderea aderentei, aluneci pe apa, prezenta unui strat de apa intre roti si asfalt.

tudorg
Posts: 20
Joined: 03 Mar 2017, 14:44
Auto: Sportage 1.7 DCT
Location: Luxemburg

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by tudorg »

Orice vehicul poate acvaplana, indiferent daca e 4x2 sau 4x4. Probabil ai fi redresat masina mai usor cu 4x4, dar nu cu o diferenta majora. Cea ce face cel mai mult diferenta intre a acvaplana sau nu la o anumita viteza (cu o anumita masina), e calitatea/modelul cauciucurilor.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Strict despre rolul awd in acvaplanare, cand senzorii prevad pierderea aderentei pe puntea fata, atunci intra si puntea spate. Daca e apa peste tot, vor patina toate rotile. Daca spatele prinde aderenta, te scoate.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


nirox
Posts: 300
Joined: 21 Sep 2010, 18:08
Auto: Sportage, 1.6TGDI, MT, 4x2

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by nirox »

Flavyus wrote: 18 Jul 2017, 12:45 Strict despre rolul awd in acvaplanare, cand senzorii prevad pierderea aderentei pe puntea fata, atunci intra si puntea spate. Daca e apa peste tot, vor patina toate rotile. Daca spatele prinde aderenta, te scoate.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Hm, nu stiu daca e asa de simplu.
Cand eram in depasire, deci paralel cu axul drumului (axul drumului in dreapta masinii), a durat o fractiune de secunda ca masina sa devieze de la directia paralela la directia oblica, spre stanga axului drumului. Rotile din fata s-au bracat spre stanga la intalnirea peliculei de apa si mi-au imprimat traiectoria oblica direct prin balta aia. Rotile din spate ce puteau face ca imediat ar fi intalnit aceeasi apa prin care am fost directionat. Si daca ar fi prins aderenta rotile din spate, rotile directoare fata tot in acvaplanare ar fi fost.

Inteleg explicatia asta, daca acvaplanam tot paralel cu axul drumului si la un moment dat ar fi prins aderenta pe spate, dar in cazul asta nu stiu.

Daca ma arunca in dreapta cred ca intram si in ala pe care il depaseam, care s-a oprit sa ma injure, suparat pe buna dreptate. Oricum in cazuri de genul asta nu trageti de volan brusc sau franati/accelerati.

alexandra36
Posts: 16
Joined: 27 Jun 2017, 22:41
Auto: kia sportage

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by alexandra36 »

Buna ziua as vrea sa va intreb ceva desi nu are legatura cu topicul. Caut kit antipana? sau kit pana ( nu stiu sigur care e termenul corect).Oferta kia este de 490 lei insa o cunostinta mi-a spus ca aceste kituri ar fi universale.Voi aveti? daca da, pretul kitului kia e mare sau merita? am mai gasit ceva pe emag care e un kit cu compresor https://www.emag.ro/pachet-antipana-sli ... DJH2ZMBBM/
dar si un tub https://www.emag.ro/spray-reparat-anvel ... AR-0oghjcm

repet, stiu ca nu aici e topicul,daca exista pe clubkia un topic despre accesorii auto sau ceva in care sa se incadreze ce am postat aici va rog sa ma directionati si pe mine.

User avatar
Campulaurentiu
Posts: 177
Joined: 11 Feb 2017, 22:26
Auto: B217CLR

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Campulaurentiu »

Dragi colegi ! Astazi am urcat pe un drum forestier care pleaca din Sohodol Bran si poate ajunge pana la cabana Diham Busteni. Practic traverseaza rezervatia naturala Bucegi fix prin mijlocul padurii. La un moment dat a trebuit sa urc o panta super abrupta pe care sincer nu credeam nici eu ca o voi escalada. Am activat 4x4 Lock si cu indrazneala am purces la urcare. Prima data fail ! Probabil ca am intrat prea timid. A 2-a oare am reusit cu succes sa urc unde probabil doar vreun 4x4 dedicat reusea sa urce. Ideea este ca masina s-a comportat exemplar. Nu regret si nici nu as alege altceva daca ar fii sa comand din nou o masina. Concluzie : daca te intalnesti chiar si o singura data pe an cu situatia mea merita sa comanzi AWD. Stima.
Kia Sportage 2017, 2.0 crdi, 136 cp, MT 6, Style + Optionale

Post Reply

Return to “Generalităţi”