4x4 - absolut necesar sau moft

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
flexib@l
Posts: 59
Joined: 16 Sep 2019, 21:00
Auto: Kia Sportage GT Line 7DCT awd
Location: Constanța

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by flexib@l »

Eu vin de pe diferential central cu low gear ratio si cu spate blocabil. cu anvelope de iarna medii (la acel moment), cu 26 cm garda la sol si tot am ramas in zapada la munte pt ca am pus-o pe burta si nu am iesit de acolo pina nu am sapat sub ea de mi-au iesit ochii din cap. motor puternic plus toate celea nu te ajuta prea mult daca ai ingropat masina in zapada sau noroi. am iesit din zapada doar dupa ce am sapat sub masina si m-a tras un Mitsubishi Pajero care trecea prin zona si avea sufa la el (doar ce o cumparase, mi-a spus tipul). asa ca ai sau nu 4x4 ( eu am ca merg la munte iarna/vara unde am o panta abrupta plus curba) cel mai bine nu te duci singur prin coclauri si mai tii cont si de ce poate masina de sub tine. doar ce mi-a venit sportage-ul si de abia astept sa il vad in nenorocirea aia de panta.
Nu furați! Statul urăște concurența.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by akeem »

Pai si sa ne tii la curent. Sunt chiar curios care ar fi limitele. Eu de exemplu nu m-am bagat mai mult decat ar putea si un Logan normal ca stiu ca nu e cinestiece 4x4.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

tomavlad1
Posts: 215
Joined: 01 Jan 2018, 20:40
Auto: Sporatge 1.6 TGDI 4x4 DCT
Location: RO

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by tomavlad1 »

Îți pot confirma eu ca poate mult chiar și cu cauciucuri de vara. Asta primăvara m am băgat prin niște drumuri desfubdate și am ieșit cu brio fără sa forțez mașina, dar e drept ca nu am încercat sa întru în locuri care păreau foarte inaccesibile doar de dragul 4x4.

Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk


Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Vrem poze cu panta aia periculoasa

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk


flexib@l
Posts: 59
Joined: 16 Sep 2019, 21:00
Auto: Kia Sportage GT Line 7DCT awd
Location: Constanța

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by flexib@l »

Acu'sa nu vă închipuiți ca o fi vreun Everest sau vreun loc de ajuns cu măgarul sau TAF-ul. E doar o panta abrupta si in curbă, ca așa am putut tăia drumul in curte din cauza configuratiei terenului, si mai e si asternută cu pietriș marunt. De lunga nu e lunga, dar cu Ecosportul soției o urc greu de pute ambreiajul, aşa ca nu o mai fac. Touaregul o urca de o mincau dracii. Motocositoarea de Ford nu. Dar intre timp am vindut Touareg-ul și m-am reorientat spre Sportage-ul nou. Oricum, si masina asta va merge pe drumuri forestiere ușoare spre medii, zăpadă, pietris sau noroi, dar voi evita locurile de unde doar TAF ul te mai scoate. Este totuși o mașină de asfalt. Pt cei ce vor sa faca ceva fain, va recomand drumul de la Bradetu (AG) peste munte, prin cheile si Poienile Vilsanului , drum forestier combinat cu asfalt, poți ajunge sub vf Negoiu dacă vrei, sau mai sus de barajul Vidraru. Lungime totală de aproximativ 30 km. Dusteristi la greu, mountain bikes, atv-uri si fructe de padure. Urși de asemenea. O zi frumoasa tuturor.
Nu furați! Statul urăște concurența.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Vezi sa pui scuturi metalice - la plural ! Adica in fata si la cutia de transfer spate. Am pus poze pe jurnalul meu.
Desi nu bag masina in zone adanci mocirloase sau cu mult pietris, ce am incercat in panta abrupta cu anvelope de vara sau noroi masiv pe zona plata a fost foarte OK, cu Lock.

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by sonty »

oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

alexx22
Posts: 31
Joined: 24 Jul 2018, 13:09
Auto: Mitsubishi Lancer
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by alexx22 »

sonty wrote:
Si vrei sa zici ca nu merita sa ai 4x4?

Sent from my MI 6 using Tapatalk


akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by akeem »

Ba da. Vezi primul test, cu o punte suspendata. In rest, chestiile cu diagonale, etc, sunt prea tricky pentru un 4x4 de strada. Nu ca sistemul e prost ci ca nu e gandit pentru asa ceva. Ori mai bine spus, privilegiaza comportamentul (tinuta de drum) pe sosea si abia apoi in off-road. In rest totul tine de finetea setarilor. Se vede ca la S4 s-a mai lucrat fata de S3, dar nu e fundamental diferit. Cam aceeasi distanta e si intre S4 si Tiguan (videoclipul urmator). In rest, ce face una face si cealata, dar mai tarziu. La testul cu o singuta roata pe asfalt nici Tiguanul nu trece pentru ca n-are cum. Trebuie ceva in plus, gen umblat la diferentialele axiale (patinare limitata sau blocabil). Din cauza asta si diferenta inte 4x4 Auto si 4x4 Lock nu prea se vede, probabil ca ultimul are niste chestii din soft sa patineze angajarea puntii din spate mai devreme, dar atat.
Primul test trece lejer pentru ca implica diferentialul central care are cuplare progresiva. Cele axiale nu au asa ceva si smecheria se rezolva din franarea rotilor care patineaza. Dar se franeaza delicat, ca pe un drum alunecos la zeci de km/h nu prea merge sa blochezi o roata si apoi sa te dai de-a dura. Din cauza asta masina ar da semne sa plece dar nu poate. Iar ca sa franezi complet din ABS toate rotile suspendate pana o ia din loc cea cu grip ar insemna sa blochezi motorul. Ar trebui niste setari foarte destepte care sa actioneze progresiv ABS-ul, ambreiajul precum si diferentialul central. Probabil se realizeaza asta cand ai o roata cu grip pe fata, dar e prea mult cand roata cu grip e pe spate. Parerea mea e ca testul diagonal si testul cu roata cu grip pe fata e acelasi lucru dpdv al sistemului 4x4: doar roata fata trage, cea din spate nu face nimic.
La un 4x4 veritabil blochezi diferentialul si totul devine mecanic, rotile de pe aceeasi punte se invart prosteste la fel, aia care are aderenta misca masina, cealata nu face nimic dar nici nu stie lucrul asta.
Chestia cu dezactivare ESP nu foloseste, dimpotriva, face mai rau, ca dezactiveaza franarea progresiva a rotilor fara aderenta, adica le lasa sa se invarta ca nebunele. Asta merge cand esti in zapada si toate patineaza la fel. ESP ar bloca accelerarea motorului, ori daca il dezactivezi poti accelera, rotile se invart si mai ai o sansa, acum prinde una un pic de aderenta, peste o secunda alta si uite asa inaintezi cate un pic si sa iesi din nametii facuti de lama primariei.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

alexx22
Posts: 31
Joined: 24 Jul 2018, 13:09
Auto: Mitsubishi Lancer
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by alexx22 »

Ai explicat perferct. Asta e si parerea mea pt 4x4 de la suv urile de oras. Nu sunt pt offroad, dar merita sa ai 4x4 nu 4x2 dc tot iti iei suv.

Sent from my MI 6 using Tapatalk


andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by andrei1271984 »

revin cu aceeasi opinie de acum ceva timp , merita pentru cine are nevoie :)))
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

petricaionut84
Posts: 1
Joined: 30 Oct 2019, 16:15
Auto: kia sorento
Location: bihor

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by petricaionut84 »

Am.un Sorento din 2004
Nu imi apare martor luminos în bord pentru 4x4 când selectez la buton. Să fie vreo siguranță, are ceva sau pur și simplu nu funcționează...?

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by sonty »

@alexx22 Eu unul inca oscilez daca sa imi trebuie sau nu un sportage in locul ceed. Daca-l iau il iau cu urmatoarele cerinte: benzina, manuala, 4x4, volan incalzit. Motivele pentru cele 4 sunt ori 'obisnuinta' ori 'de ce nu'. Sunt constient ca 4x4 de oras n-are nici o treaba cu 4x4 de tara. E mai mult sau mai putin o evolutie a ESP asa cum explica si @akeem.
Filmuletul l-am dat din doua motive: pentru ca nu mai vazusem test pe role cu S4 si pentru ca se pare ca a mai evoluat un pic sistemul Magna de la S3 la S4. Deci e informativ mai mult, nu incercam sa argumentez una sau alta.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

akeem
Posts: 950
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by akeem »

Pe locul 1 la alegerea Sportage in loc de Ceed e garda la sol care-ti da linistea necesara in mai toate situatiile, indiferent ca e oras, tara, asfalt sau pamant.
Apoi 4x4 daca efortul financiar nu e prea mare, altfel nu e absolut necesar.
Volan incalzit nu mi-as lua, decat daca vine obligatoriu cu scaune incalzite. Eu am si nu-l folosesc desi as avea nevoie. Nu e eficient. Zonele incalzite alterneaza cu cele reci si unde tin eu mainile de obicei e o zona rece. In plus iti incinge palma dar restul mainii e tot inghetata. Eu zic testeaza inainte sa dai banii pe optiunea asta.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 4x4 - absolut necesar sau moft

Post by Flavyus »

Testul din ultimul clip zice ca e cu Sportage 2012 !
Ia uite ce face Sorento stock:

Nu stiu cat de mult difera sistemele Sportage/ Sorento.
Eu am bagat Sportage in situatii in care nu as fi avut curaj cu sedanul 4x2 si nici nu a cracnit, cu anvelope de vara, panta foarte mare cu pietris sau noroi mocirla, dar nimic extrem.
Pe teren neregulat cu punti incrucisate e altceva, oricum nu o bag pe motiv de torsiune, harseala pietre etc
Intrebarile corecte sunt:
daca 4x4 face ceva in plus fata de 4x2
daca 4x4 e in media performantei pietei de SUV
daca 4x4 e vandut la pretul corect
daca ai nevoie de 4x4

Post Reply

Return to “Generalităţi”