Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Post Reply
tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Salut,

Sper ca postez in threadul corect.

Intentionez sa cumpar o masina, neaparat cu cutie automata, in viitorul apropiat si principalele optiuni au ramas, dupa studiu si test drives, Kia Sportage, Renault Kadjar si Nissan Qashqai. Dupa cum arata si cum se simte, preferata mea ar fi Sportage (si am vazut ca majoritatea posesorilor sunt foarte incantati), dar mi-e greu sa ma conving ca diferenta de pret merita. Motive mai jos.

- voi circula cu masina in general in Bucuresti, pe distante scurte (acasa-gradinita-serviciu), 1-2 km dus, posibil mai putin din timp in timp, cu iesiri din oras o data la 2-3 saptamani si drumuri mai lungi prin oras o data sau de doua ori pe saptamana. Prefer crossover din cauza pozitiei inaltate la volan, a felului cum arata si datorita faptului ca sunt ceva mai spatioase decat compactele, avand aproximativ aceleasi lungime/latime;
- am decis ca vreau o echipare spre top sau foarte aproape si de aici problemele;
- atat Renault cat si Nissan au motoare entry level pe benzina imperecheate cu cutie automata (130 cai/dublu ambreiaj pe Renault, 115 cai/CVT modifcat pe Nissan, am condus variantele pe motorina ale fiecareia si cutiile par f OK) si as prefera benzina din cauza de drumuri multe si scurte in oras, mai putina bataie de cap cu filtrul de particule;
- optionalele pe care le vreau (acoperis transparent/buton pornire(keyless)/automatic braking (franare de urgenta autonoma)/sistem de sunet peste medie/automatic parking (sau macar senzori)/frana de mana electronica/faruri Xenon sau led) sunt fie incluse in pachetele top (Qashqai, fara sistem audio peste medie), fie incluse sau la preturi modice (Kadjar, mai putin de 1000E cele neincluse);
- la Sportage sunt legate de alte optionale si la preturi semnificativ mai mari, astfel incat cele de mai sar de 4000E, adunate.

Concluzia este destul de trista (pentru mine):

- la Qashqai am un pret initial 22500 (fara Rabla, 133 la emisii deci nu se incadreaza, dar au discounturi serioase fara sa negociezi, cred ca din cauza de facelift in toamna;
- Kadjar: pret initial de 23000 (cu Rabla socotita la valoarea de 1000E inclusa, trebuie sa cumpar voucherul, plus 1000E discount default);
- Sportage: pret initial in jur 26700 pentru 1.7DCT (Style+optionalele mentionate, cu Rabla si un discount oferit de 3%) sau 28300 pentru 1.6TGDI (fara Rabla, emisii prea mari).

Daca renunt la trapa/acoperis transparent/sistem de sunet/parcare automata si retrogradez la o configuratie medie, dar pastrez celelalte optiuni, diferenta se mareste pentru ca atat Kadjar cat si Qashqai scad sub 20000 (Qashqai chiar sub 19000 din cauza ca s-ar incadra la Rabla), iar Sportage scade mai putin din cauza de optiuni f scumpe.

Banuiesc ca la toate se mai poate negocia ceva.

Sportage are ceva avantaje fata de celelate doua: garatie 7 ani, motoare mai puternice (desi la cum voi circula cu ea, nu-s sigur ca dieselul de 1.7 e cea mai buna solutie), trapa versus acoperis transparent (nu prea o sa merg cu ea deschisa, deci nu e mare diferenta) ,masina imi place mai mult, dar mi-e greu sa justific diferenta mare de pret (mai ales pentru motorul pe benzina).

Sunt putin sceptic in privinta motoarelor de 1.2 de pe Nissan si Renault, dar cum o sa circul mai mult in oras si in general cu 1 sau 2 copii in masina mai mereu in afara orasului, viteza si acceleratia nu sunt printre criteriile foarte importante, asa ca probabil ambele motoare sunt adecvate.
Deasemenea, oferta de finantare de la Nissan e f buna (4.5% DAE fata de 8% la Renault si 13% la Kia).

Sportage ramane preferata mea dintre cele 3, postul asta nu se vrea in niciun caz ca un rant despre cat de scumpa e masina si cat de ieftine sunt celelalte, sunt constient de diferente si probabil isi face banii. Mai degraba as vrea sa aud pareri, alte puncte de vedere si poate sa aflu chestii care mie imi scapa. Eventual daca unele optionale din cele mentionate suna bine doar pe hartie dar nu prea isi fac banii si as putea sa renunt la ele etc.

Scuze pentru lungimea postului si multumesc anticipat pentru orice opinii!

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by surfer »

Salut, si bine ai venit pe forum!
(sper sa ni te alaturi si ca proprietar cat de curand :))) )

Fiind forumul Kia, si mai toti cei activi pe aici fiind clienti multumiti (majoritatea la cel putin a doua Kia), sa nu te astepti la prea multe "Con's" :)
Totusi, ne consideram a fi impartiali in sfaturi, fiecare luand decizii pentru el, dupa gusturile, prioritatile si bugetul fiecaruia.

O sa incep prin a spune ca ma surprinde, sincer, diferenta de pret fata de celelalte doua modele mentionate (nu ma asteptam sa fie atat de ieftine), dar stiind calitatea Renault/Nissan din ultimul timp, la pachet cu motoarele alea mici, se explica (nu am incercat Kadjar, dar Qashqai-ul este foarte slab din toate punctele de vedere).

Apoi, punctual:

- as sugera sa mergi pe benzina, tinand cont de regimul de utilizare
- dintre optionalele mentionate de tine, sunt cateva de care ai putea sa te lipsesti, mai ales tinand cont de regimul de utilizare mentionat de tine:
- automatic braking (franare de urgenta autonoma) - i-ai putea gasi o utilitate - ai putea sa te gandesti ca e util pentru pietoni sau opriri bruste ale masinii din fata, tu fiind atent la copilul de pe bancheta din spate. Nu cred ca face banii - mai bine esti atent la trafic, dar e adevarat ca nici nu l-am experimentat
- automatic parking - un pic SF si bun de marketing, dar in practica, in special in conditiile mentionate de tine, parerea mea e ca mai rau te incurca (dureaza ceva pana efectueaza manevra, locul trebuie sa fie perfect aliniat, etc.). In momentele in care vrei sa o lasi repede pe un loc stramt, sa duci copilul in gradinita, si sa nu blochezi traficul foarte mult, e destul de inutil sistemul. Dar ajuta la "level increase" in fata prietenilor :)
- frana de mana electronic - de obicei vine la pachet cu motorizarea/transmisia, dar daca nu vine, nu e cazul sa o comanzi special. Nu e cu nimic mai buna decat cea normala, ba chiar se pierde si timp uneori cu ea - apesi/tragi de buton, trebuie apasat 1 data, de 2 ori, in functie de ce vrei sa faci, etc. Bataie de cap care nu isi merita banii neaparat. Din nou, creste "level-ul" la estetica sa zicem. Si poate castigi ceva spatiu
- dobanda la kia e 0%, prin Impuls. Nu mai stiu cat e DAE, dar sigur nu 13%.

Pretul o sa ramana mai mare la Sportage, cu sigurnata, datorita motoarelor disponibile si a faptului ca Sportage pe benzina cu automata vine doar 4x4 - deci inca un avantaj fata de celelalte (sau dezavantaj, depinde cum il vezi :) ). In functie de locatia gradinitei, s-ar putea sa prinda bine 4x4 iarna :) (chiar si doar 3 zile pe an).

Daca te induri un pic la buget ("unde s-a dus vaca, sa se duca si vitelul", zice o vorba din batrani), parerea mea e ca merita efortul Sportage. Si nu o sa ma apuc sa il laud, ca face asta singur (si cei 7 ani garantie, la pachet cu seriozitatea celor de la MIT, Autonet si IMG).

Rog a se considera tot ce am scris mai sus o parere pur personala, si nu litera de lege. (pentru a evita discutii interminabile si eventuale polemici)

Seara faina!
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

soke1967
Posts: 80
Joined: 09 Jun 2016, 17:15
Auto: Kia Sportage 1.7 DSL - 2016
Location: Bucuresti, sectorul 2

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by soke1967 »

Si eu le-am comparat pe cele trei si altele, acum un an, cand am cumparat-o pe a mea: KIA Sportage 1,7 DSL. La mine a fost simplu: ultima in care m-am urcat a fost Sportage si gata, game over. In afara de "impresia artistica", a mai contat spatiul interior si finisajele. Peste Kadjar si Qashqai.

Nu ma pricep la motoare, dar si la condus, in Sportage m-am simtit cel mai bine.
Stiu ca sunt vanzari mari la Qashqai, Kadjarul arata si el f. bine in exterior, dar eu si acum, clar, tot Sportage as lua. Pana acum nu m-a dezamagit si am aproape 12000 km.

Nu imi lipseste butonul de start (keyless) sau ISG, despre AEB nu am nicio parere, dar as lua senzori parcare fata-spate si stopuri LED. Tractiune 4x4 mi-a trebuit cam de de 2 ori pana acum (nu in sensul ca am ramas blocat ci in sensul ca m-as fi descurcat mai bine/repede).
Referitor la pret, eu consider ca mai bine mai dai acum ceva si iei masina care iti place cel mai mult.

In rest, bafta orice ai alege!

relu_24
Posts: 224
Joined: 10 Mar 2016, 20:18
Auto: Sportage 1,6T

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by relu_24 »

daca frei neaparat franarea de urgenta atunci tb sa iei neaparat Kadjar intens, pe echiparile inferioare nu poti sa pui, nici macar ca optional.
mai mult, din cate stiu, franarea de urgenta la Renault (nu stiu dc si la nissan, posibil ca sunt in acelasi grup) functioneaza doar la viteze peste 30 km/h, deci in oras nu te va ajuta.
incearca si la ATeca, au franarea de urgenta in standard si 1,4 tsi intra la rabla.
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Multumesc pentru raspunsuri!

1. Pentru Sportage diesel 1.7: daca as circula din cand in cand (nu zilnic) pe distante scurte (serviciul nostru e la 1km de casa si gradinita in drum) si as scoate masina o data la 2 saptamani cel mai rar in afara orasului macar de o ora si mers cu ea turata, chiar daca nu am treaba neaparat, ar fi OK din punctul de vedere al motorului/filtru de particule? Ma pot astepta la probleme?

2. Cutia DCT e fiabila, voua cum vi se pare? Din reviews si citit pe forumuri aici si aiurea, oamenii sunt in general multumiti si mie mi-a placut f mult la test drive (am condus fix 1.7 diesel DCT), mi s-a parut ca raspunde mai bine si la accelerare decat cea de pe Kadjar si Nissan si e mai usor de manevrat la viteze mici decat cea de pe Kadjar. Era un thread mai mare despre Hyundai Tucson, aceeasi motorizare si cutie, unde foarte multi se plangeau de probleme la plecarea de pe loc.

3. In niciun caz nu consider automatic braking ca inlocuitor pentru atentia soferului. Este doar inca o masura de securitate si, din cate am citit, una dintre cele mai eficiente. Mai nou se poate alege la Kadjar si pentru Zen, dar oricum prefer Intens din cauza de acoperis transparent.

4. Aici e una dintre 'problemele' mele cu Sportage: AEB costa 770 versus 240 la Kadjar. Combinat cu costul trapei vs acoperis transparent: 850 vs 350. Aici stiu ca se justifica, mecanismul trapei e scump, dar nu prea ma ajuta atunci cand eu vreau doar acoperisul). Mai adaugi faruri Xenon (sau led la Kadjar), senzori de parcare, keyless si frana de mana electrica, stopuri led si alte cateva care dincolo sunt incluse sau mai ieftine si deja sunt 3500E pentru strict aceleasi optiuni. Pentru QashQai practic vine totul la pachet cu Tekna.

5. As vrea sa ma intind la buget, dar initial a fost sub 20.000. Daca 22000-23000 pot sa justific cumva, 27000-28000 ar fi intins cam la extrem. Teoretic, as putea, practic, nu sunt foarte sigur ca vreau sa dau atat pe o masina.

6. DAE la Sportage e de vreo 10% cu toate comisioanele incluse, nu 13%, calculasem gresit (4.5% dobanda, 2.5% ceva cost initial, 1100RON ceva cost logistic si 50RON pe luna alt comision). Cel putin asa e in oferta primita de mine de la dealer. La Nissan DAE e 3.57% iar la Renault aproape 8%. Toate sunt cifre de pe oferte efective, pe care le am in fata. Combinat cu diferenta de pret, se cam aduna. O dobanda normala la banca e vreo 8%, deci Nissan iese clar in avantaj aici.

7. Are cineva idee cum se simt in mers efectiv motoarele de 1.2 de pe Qashqai si Kadjar? Eu la teste am condus diesel 130 de cai la ambele, asta aveau disponibil. Mai ales ala de 115 cai de pe Qashqai pare mic pentru o masina de 1400kg, pe hartie. Adica, ar fi efectiv enervant de mers cu ele in afara orasului? La ora actuala conduc un Logan vechi din 2005 (mi-am luat permis la batranete, acum 1 an, si cineva din familie avea masina respectiva nefolosita, a fost buna de antrenament, nu mi-a parut rau de vreo cateva zgarieturi ocazionale) si nu mi s-a parut ca as avea cine stie ce probleme in depasiri, dar experienta mea e limitata.

8. Garantia de 7 ani, pur economic, ce valoare credeti ca ar avea, sau cat de importanta ar fi? E diferenta mare intre 3 si 7 (se poate prelungi contra cost la Renault pana la 5, nu stiu la Nissan, dealerul mi-a spus ca se poate discuta), cel putin pe hartie.

9. Cat estimati ca se poate negocia? Mai ales la Kia, peste cei 3% propusi.

relu_24
Posts: 224
Joined: 10 Mar 2016, 20:18
Auto: Sportage 1,6T

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by relu_24 »

eu nu as lua motorul de 1.2 pe suv.
asta a fost un motiv pt care a picat Kadjar. din cate am inteles au pus si motorul de 1,6 pe Kadjar, cel putin in vest poate ajunge si pe la noi :)
la nissan m-am uitat la motorul de 1.6 si 160cp, dar nu mi-a placut masina in interior, parca in Sportage m-am simtit mai bine de cand m-am urcat.
ca si discount la kia, mai mereu dau 4% poate putin mai mult daca esti in provincie.
Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Cum este motorul de 1.7 la drum? Mai ales DCT. Mie la test drive mi s-a parut ca trage OK dar eram in oras si nu prea am avut unde sa-l intind.
Uitandu-ma la specificatii, are 11.5s pentru acceleratie 1-100 (si manuala si automata).
1.2l benzina de pe Kadjar are 10s;
1.2l de pe Qashqai 12.9s cu automata (CVTul ala modificat pres ca nu e f rapid de pe loc) si 10.5s manuala.

User avatar
Campulaurentiu
Posts: 177
Joined: 11 Feb 2017, 22:26
Auto: B217CLR

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Campulaurentiu »

Salutare.
Nu stiu cum ai ajuns cu configuratia ta la 28000 euro pt 1.7 crdi indiferent de optionale.
Eu am Sportage 2.0 crdi 136 cp , 6 MT, style, faruri bi xenon, 4x4, parbriz degivrat, senzori fata + spate,cauciucuri continental ( optional ) si am primit cauciucuri iarna cadou si covoraje cauciuc cadou ..... totul la 25.000 euro.
Vin de pe motor 1.5 dci ..... sfat din experienta : NU VA LUATI MASINA CU MOTOR MIC !!!
Trendul asta cu downsize-ing la motoare mii se pare inutil. Consumul actualei masini e fix identic cu vechiul 1.5 dci cu toate ca este diferenta si de greutate si de coeficient aerodinamic.
La 130 km/h pe autostrada la Kia 2.0 crdi am 2000 r/min .... la 1.5 dci aveam 3000 r/min.
Am colaborator cu motor 1.0 l ecobust ford focus cu cutie manuala si are consum real 13 l / 100 km in regim urman..... enorm !
Motoarele cu cilindree trebuiesc turate pt a face fata caroseriei grele si de aici consumul creste.
Stima.
Ps : cand mi-am luat Sportage am vizitat si eu Nissan si Renault kadjar ..... nu exista comparatie. SPORTAGE ESTE MULT PESTE CELE 2.
Kia Sportage 2017, 2.0 crdi, 136 cp, MT 6, Style + Optionale

aqua
Posts: 505
Joined: 07 Jan 2017, 12:55
Auto: T-GDI/GTLine
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by aqua »

ce model de renault ai avut cu 1,5 dci? nu stiu cum scoti cu sportage acelasi consum cu dci, eu am avut 10 ani un megane 2 1,5dci de 86cp si in oras n am sarit de 6 nici iarna, mers normal spre alert, poate am avut eu trasee mai libere, dar un 7% e un consum maxim pentru 1,5 dci, hai 8 poate in extrem pentru cel de 105/110cp, extern nu mai zic, max 5,5 cu viteza de autostrada

atunci cat iti consuma in oras motorul de 2,0 crdi, 4x4? scoti un consum de 8% doar oras?
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT

User avatar
Campulaurentiu
Posts: 177
Joined: 11 Feb 2017, 22:26
Auto: B217CLR

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Campulaurentiu »

Masina veche a fost renault fluence 1.5 dci 110 cp 6 MT. Am luat-o de noua si am tinut-o 7 ani .... deci stiu ce vorbesc. Cu vechea masina aveam in oras consum intre 8.5 si 9.5 in functie de anotimp si de aglomeratie.
Noua masina este Kia Sportage 2.0 crdi 4x4..... am pana in prezent 1400 km ( probabil se va mai lasa motorul si va consuma mai putin) si consumul arata astfel : urban : 8.5 -9 l .... extraurban : 7-8.1 in functie de cum am alergat-o.
Stima.
Kia Sportage 2017, 2.0 crdi, 136 cp, MT 6, Style + Optionale

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Cu consumul sunt OK, indiferent daca e 1.7 diesel sau 1.2 benzina turbo. Nu e atat de mare diferenta si nu ma preocupa in niciun fel. Problemele mele erau altele, vezi mai sus.

Cu optionalele, e usor sa sari de 28k pret de lista, pornind de la 24k. Vezi primul meu post. Spre deosebire de cele 2 alternative, optionalele oarecum high la Sportage nu sunt incluse la Style si costa enorm, comparat (mai ales lipsa senzorilor de parcare si a keyless incluse pentru un top spec imi pare f aiurea).

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Flavyus »

QQ stiu ca nu are configuratia automata + 4x4, daca te intereseaza.
Pana la urma sunt amestecate cam multe lucruri in discutie. Eu stiu ca la configuratii similare Sportage nu e prea scump, cel putin comparativ cu modele similare gen Ateca, Tiguan, Kuga etc Nu stiu preturile comparative cu Kadjar, dar consider ca in masina asta s-a investit mult in tinuta de drum, suspensii etc Am recitit postul tau si vad ca esti constient ca tu compari mere cu pere, ma rog. Garantia de 7 an o consider f. importanta, la fel tara de fabricatie (Slovacia, iar motorizarea mea de ex. vine din Coreea).
Kia are 2 automate, DCT si 6AT cu convertor de cuplu. 6AT e foarte misto ca o conduc. DCT nu stiu.

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Nu prea ma intereseaza 4x4, sau, nu suficient cat sa vreau sa platesc in plus pentru asta. Si la Kadjar/Qashqai, versiunile diesel, preturile sunt destul de apropiate de Sportage, intr-adevar.

Singurele mele probleme cu Sportage sunt ca optiunile, luate individual, costa semnificativ mai mult decat in alte locuri si ca nu prea exista un Sportage cu un motor mai ieftin+automata. Stiu ca e aiurea comparatia, dar daca vrei cutie automata, o configuratie destul de buna (cu automatic braking si senzori de parcare inclusi), gen Style fara optiuni incluse, costa cam 19000-20000 atat la Qashqai cat si la Kadjar. Iar una full e 22500-23500E.

La Sportage, cea mai ieftina echipare cu automata sare de 23000 (dupa ce adaugi macar senzori si automatic braking). Iar la o echipare full, comparabila cu cele full de pe Kadjar/Qashqai, Sportage e aproape 27000E. Toate calculele sunt cu rabla si pret initial oferit. E mere cu pere intr-adevar, ca la cele doua e vorba de motor de 1.2l benzina, dar la circulatie 80% prin oras, un motor diesel de 1.7 nu ma ajuta cine stie ce, ba chiar e o problema in plus din cauza de DPF. Iar motorul pe benzina cu automata (clar superior, admit) de pe Sportage e chiar mai scump.

In rest, Sportage imi place clar mai mult decat oricare dintre cele doua si garantia de 7 ani e un avantaj. Incerc numai sa ma conving ca merita si ca vreau sa dau banii aia in plus :)

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by Flavyus »

Parerea mea umila e ca Sportage merita cel mai mult la extreme: ori un GDI simplu, Classic pentru oras ori un GT Line full banana cu automata si 4x4. Pentru mine conteaza cel mai mult: tinuta de drum, motorizarea, transmisia automata si tractiunea - adica masina pentru sofer. De aceea am ales Sportage. Banuiesc ca pentru oras, unde conteaza optiunile la pret cat mai mic poti alege altceva.

tatalor51
Posts: 30
Joined: 21 Apr 2017, 16:27
Auto: -

Re: Sfaturi cumparare Sportage DCT vs alte marci

Post by tatalor51 »

Dap, cel mai probabil ai dreptate.

In alta ordine de idei, am vazut un Sportage la mana a doua, din 2015, cu 16.000 de km la bord, 4x4 2.0 CRDI/184 de cai AT la 21.000E. Pare Style+senzori parcare spate si sistem audio upgradat. Omul zice ca este al doilea proprietar, dar ca este cumparat de la o reprezentanta din tara si ca garantia ar fi OK. Cum se simte cutia automata clasica, tu esti complet multumit de ea?

Post Reply

Return to “Generalităţi”