1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by Flavyus »

De vazut daca are un releu sau siguranta pt isg.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Gaskanu
Posts: 40
Joined: 22 Dec 2016, 11:02
Auto: Sportage

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by Gaskanu »

viewtopic.php?f=73&t=24246&p=233196#p233196

Cred ca am fost printre primii care a sesizat problema asta, inca se mai intampla. De asemenea ce mai patesc, este sa mi apara in mers martorul check engine, si pur si simplu iti taie gaz, pedala, nu mai trage masina. Mi s a intamplat de vreo 3 ori. Am filmat situatia respwctiva si le am aratat si astora de la kia, am pus o pe tester dar nimic ! Nici o eroare ! :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by Flavyus »

Problema din mers e limp mode clar si e curios sa nu dea eroare.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Ritter
Posts: 178
Joined: 15 Nov 2017, 21:58
Auto: Kia Sportage
Location: Buzau

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by Ritter »

Exista ISG pe 1.6 TGDI ??? Stiam ca doar pe 1.6 GDI...
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"

User avatar
-ics-
Posts: 204
Joined: 07 Jul 2017, 14:14
Auto: Sportage 1.6 T-GDI(vandut)
Location: Botosani

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by -ics- »

‘Man are 1,7 crdi. De aia are ISG.
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)

laurentiu.oprea06
Posts: 27
Joined: 10 Jan 2018, 16:23
Auto: sportage 1.6 t-gdi 7dct
Location: Bucharest

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by laurentiu.oprea06 »

Salut,

Pot sa-ti spun ca dupa 1000 km (400 bucuresti + 600 afara) la mine nu s-a manifestat comportamentul descris anterior. De asemenea am mers in 2 zile diferite timp de 30 de minute in trafic bara la bara si nu a aparut mesajul de transmisie supra-incinsa.

Problemele pe care ti le pui referiot la cutiile cu dublu ambreiaj sunt strict de mersul in oras (aglomerat). Dar banueisc ca nu ti-ai cumparat benzina + turbo + suv compact ca sa mergi doar in oras (ar fi o blasfemie :)) ). Offtopic: as vrea sa mentionez ceva important, pentru motorul 1.6 turbo folosit doar in conditii de Bucuresti revizia se face la 7500 km conform manualului.

Si acum observatiile mele:

1. Atunci cand franezi la semafor daca o faci dupa un patern predictibil decuplarea ambreiajului de face de pe la 20 km/h. In schimb daca franezi mai ridici putin piciorul de pe frana, iar franezi nu mai face aceasta decuplare. Atunci cand ajungi la viteza 0 sta cam 5 secunde cu treapta 1 cuplata (gen cum ai tine la manuala in treapta 1 si cu ambreiajul f putin ridicat) si apoi decupleaza.

2. Cand vrei sa pleci de pe loc la fel daca o faci doar pt cativa centimetri, apesi frana, iar accelerezi putin si iar franezi dureaza vreo 5 secunde de cand te opresti pana cand decupleaza treapta 1 (echivalentul la trecerea in neutru sa zicem).

Observatiile 1 si 2 le-am facut pe baza turatiilor la care sta motorul in acele situatii si a zgomotului motorului. De principiu calculatorul cutiei face tot posibilul sa prezica urmatoarea ta miscare si o face destul de rudimentar. Ce trebuie tu sa faci este sa fi predictibil in sensul ca atunci cand franezi gestionezi forta de franare sa opresti si sa nu te mai muti 1 m mai in fata iar cand pleci de pe loc te raportezi la traficul de peste masina din fata, de ex daca se deplaseaza doar 2 metri eu nu ma misc. Absolut nu trebuie sa faci o obsesie din asta...doar daca se poate...nu te apuci sa risti sa faci accident sa sa-ti umple frigiderul toti cei din spate doar ca sa protejezi ambreiajul....pana la urma ai 7 ani garantie si la el.

3.Cand te deplasezi la viteza f mica (gen 10km/h intr-o situatie in care cauti loc de parcare) cutia iti schimba din treapta 1 in treapta 2 si "ti-o tine din ambreiaj" (in sensul ca nu este 100% cuplat)...cel putin asa intuiesc eu luand in considerare turatia motorului vs viteaza. Ce fac eu este sa o trec in manual si sa o tin in treapta 1. cu dezavantajul ca micile accelerari sunt mult mai bruste

4. In manual se mentioneaza ca in primii 2000 de km cutie sa calibreaza si va schimba mai bine. Am observat si eu asta, la inceput mi se parea ca schimba cu smucituri acum nu se mai simte nimic. Apoi mai spune ca invata stilul tau de condus (proabil inregistreaza patern-uri despre cum franezi cum accelerezi)....aici nu pot sa-ti spun ceva, mi se pare ca mai mult eu am invatat cum se conduce decat a invatat ea cum conduc eu.

In concluzie stai fara stres (ca e daunator). Ai 7 ani garantie, iti cumperi si asistenta rutiera si esti linisistit. Cand vor aparea probleme / daca vor aparea vezi atunci cum gestionezi situatia. Cert este ca nu exista si la KIA o problema generala cum a fost cea din 2016 la Hyundai. Cel mai bine e sa nu te gadesti, mai scria cineva pe forum ca este linistit pentru ca a citit ca in sua sunt probleme doar la bezina cu dct7 nu si la diesel, ce nu a verificat este ca in sua nu se vinde diesel-ul cu dct, ci doar 1.6 turbo, dar macar omul este linistit :).

Sper ca te-am ajutat. Si eu am fost stresat la inceput dar acum sunt mult mai relaxat. La cat de frumos se conduce masina o sa-ti treaca si tie.
Numai bine.

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by panzer »

Eu stiu un Tucson 1.6 TGDI care este la a treia cutie DCT deja, pe garantie. Cutiile n-au fost reparate ci schimbate total de Hyundai.
O fi unul mai de la inceput, caci pe aici n-am auzit de DCT-uri cazute.

gabi2204
Posts: 158
Joined: 25 Mar 2016, 14:55
Auto: Kia Sportage GTLine1.6Tgdi-DCT
Location: Cluj-Napoca

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by gabi2204 »

Eu am avut warning Transmission Temp is too high Stop safely in urmatoarele conditii:

Dupa urcarea pe Transalpina dinspre Novaci cautand cazarea in Ranca (am ajuns pe intuneric si era o pensiune semnalizata eronat pe Google Maps) , am intrat pe drumuri f rele necesitand schimbari dese 1-2, in consecinta a venit avertizarea in bord "Transmission temp is high! Stop safely" , cam dupa 45 min de ratacire pe potecile din Ranca, in cele din urma am gasit-o , culmea era la drumul principal dear la vreo 2-3 km de ce indica google maps. Dupa 5 min cu motorul oprit avertizarea a disparut.

Aceeasi situatie pe drumul din Retezat spre Poiana Pelegii (drum forestier) unde iar am avut acelasi mesaj cam dupa ceva mai mult de o ora de condus intensiv in vitezele 1-2. Am oprit 10 min dupa care mesajul nu a mai aparut, apoi la coborare totul ok.

Concluzia mea: cam o ora de condus in astfel de conditii-drum forestier f rau care nu permite mai mult de a doua duce la supraincalzirea DCT-ului (situatie mentionata de altfel si in manual).


Nu stiu prin ce stil ar putea fi evitata in conditiile rularii cu DCT pe astfel de drumuri, fie o rulare mai rapida desi drumul nu permite fie opriri mai dese. A mai fost cineva cu DCT pe astfel de drumuri? In rest in drum spre casa total ok, cutie schimba normal, nu a mirosit a ars nici un moment. La inceput de sept ma duc cu ea la prima revizie.

download/file.php?id=9833

-----

Asta a fost in august 2017, de atunci nici o problema , dar nici nu am mai condus in asemenea conditii.
Kia Sportage GTLine 1.6 T-GDI DCT (din 09.09.2016)

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by akeem »

Nu ai cum evita, deoarece cutia este automata si face ce stie ea. Evident ca este optimizata pentru sosea si nu pentru mers pe drumuri forestiere foarte dificile. Poate doar o utilizare in poarta manuala ar mai intarzaia supraincalzirea, dar trebuie sa stii foarte bine ce faci. De aceea banuiesc ca cine stie ca merge des pe astfel de drumuri isi ia mai degraba un diesel si cutia cu convertizor.
Cred ca inclusiv o cutie manuala s-ar descurca mai bine (la fel, nu cu orice pitzi la volan) deoarece tu dictezi schimbarile, tu vezi drumul si anticipezi unde sa reduci, unde sa o tii in ture samd.
Apoi mai e un aspect, cu o cutie manuala nu prea stii temperatura din interiorul ei, practic iti dai seama abia cand ambreiajul incepe sa puta, ori cea DCT banuiesc ca e setata sa avertizeze cu mult mai inainte.
Oricum, sunt sigur ca a fost testata anduranta si in astfel conditii numai ca profilul testarii a fost unul pentru un utilizator normal, sa zicem 90-95% sosea si abia restul in teren accidentat.
In concluzie, daca esti un astfel de utilizator n-ai de ce sa iti faci griji, sigur rezista fara probleme. Si apoi sunt 7 ani de garantie... :)

Cunosc o istorie cu un tip cu mult teren agricol pe care obisnuia sa-l viziteze cu o Landcruiser. La un moment dat a decis sa schimbe masina, ca e veche, ca e urata, ca e gri (asta era nevasta-sa) si si-a luat un Porsche Macan. Dupa nu stiu cat mers prin aratura ala s-a oprit cu bradul de Craciun in bord si 10 mii de alarme. Evident ca tipul a fost foarte dezamagit de masinile din ziua de azi, dar nu s-a gandit ca si-a luat cutie DCT si ca la Toyota avea convertizor (nu discut acum alte aspecte Landcruiser vs Macan in teren accidentat)
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

laurentiu.oprea06
Posts: 27
Joined: 10 Jan 2018, 16:23
Auto: sportage 1.6 t-gdi 7dct
Location: Bucharest

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by laurentiu.oprea06 »

@gabi2204: cred ca in situatia ta se preta trecerea in manual si pastrarea treptei 1 la viteze f mici dar aveai ca dezavantaje accelerari mai bruste, consum foarte mare si motorul in turatii mai inalte. Nu schimbarile de trepte 1 - 2 - 1 au generat incingerea ci faptul ca probabil a schimbat din 1 in 2 la turatii/viteze mici si cupla partial ambreiajul ( ca analogie la manuala tii treapta 2 cu ambreiajul jumatate apasat pentru ca viteza e prea mica). Poate trecerea in modul sport ar mai fi facut vreo diferenta pentru ca tinde sa urce in turatii mai mult inainte de schimbarea in urmatoarea treapta

Numai bine!

gabi2204
Posts: 158
Joined: 25 Mar 2016, 14:55
Auto: Kia Sportage GTLine1.6Tgdi-DCT
Location: Cluj-Napoca

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by gabi2204 »

Da, voi tine seama daca mai ajung in situatie; la revizie cei de la kia au spus ca warningul e normal si nu e nici o problema. Sigur, la ce rezervatie avem in Retezat, ar merita un drum mai bun.
Kia Sportage GTLine 1.6 T-GDI DCT (din 09.09.2016)

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by Flavyus »

Cred ca au facut o treaba inteligenta la dct cu avertizarea aia. Am fost pe Valea Latoritei pana la Galbenu cu dsg6 umed, cca 2h, e offroad peste nivel de drum forestier, fara probleme. Dar cu astea uscate toate brandurile au avut probleme, totusi numai la Kia am auzit de avertizare. Mai bine opresti cateva minute decat sa ajungi la probleme.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by quelloo »

lasa, mai bine fara drumuri in rezervatie ca altfel ajung si specimenele de pe valea prahovei pe acolo si se duce dracu.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by Flavyus »

Unde am fost era asfalt rupt gen, teoretic deschis circulatiei, practic merge cine isi rupe masina.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


razvan85
Posts: 8
Joined: 30 Jun 2019, 22:20
Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI 4x2 7DC
Location: Bucuresti

Re: 1.6 t-gdi si cutia 7dct - probleme?

Post by razvan85 »

Salutare,

Sunt nou pe grup, observa ca a trecut mai bine de un an si nu s-a mai scris nimic pe acest subiect. M-as bucura sa aud ca nu aveti probleme la ambreaj.

Post Reply

Return to “Generalităţi”