Benzina vs. Diesel
Benzina vs. Diesel
Deschid topicul pentru a avedea pareri pro si contra vizavi de motorizarile mentionate in titlu. In ciuda piticilor de pe creier fata de masina, sunt foarte,foarte multumit de actuala si as vrea sa mai cumpar una neaparat cu automata, dar sunt nelamurit inca de motorizare. Am observat ca majoritatea si-au luat benzina turbo sau aspirata, daca ne pot impartasi si noua motivele, ar fi super .
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016
Re: Benzina vs. Diesel
Servus!
Dupa 12 ani de diesel m-am hotarat sa schimb "macazul". Nu pentru ca nu as fi multumit de ce am avut, ci pentru ca mi-am dat seama ca nu se merita sa dai mai multi bani pe o motorizare ce, in ziua de azi, nu mai aduce nimic in plus.
Motivatiile principale pentru motorizarea pe benzina aleasa de mine: silentiozitate, km putini pe an. Motivatia principala pentru turbo: trecerea mai lina de la motor diesel la benzina.
Pentru cineva ce-si petrece majoritatea timpului din an intr-un oras, cu foarte putine drumuri interurbane, motorizarea ideala este cea pe benzina. Diferenta dintre consumurile celor 2 tipuri de motorizari, pentru circulatia doar urbana, este foarte mica; iar la exterior, diferentele nu sunt foarte mari ca sa poti justifica o varianta sau alta. Doar numarul de km facuti intr-un an poate inclina balanta inspre o varianta de motorizare sau alta.
Ca numar de km pe an pentru care s-ar justifica alegerea motorizarii diesel (dpdv al costurilor/an), unii zic ca ar fi 15k km, altii ca ar fi 20k-25k km.
Eu zic ca fiecare isi poate face un calcul simplu sa vada care e limita de km peste care se merita diesel.
Mai e si avantajul cuplului la diesel, ce se manifesta de la o turatie mica, pe o plaja destul de lunga. Asta ajuta foarte mult in deplasarea pe trasee lungi. Dar, motorizarea turbo pe benzina face cam acelasi lucru. Deci, cine are nevoie de asa ceva, eu zic ca pretul de achizitie are un cuvant greu de spus.
Ultimele motorizari aparute pe piata, diesel sau benzina, sunt destul de moderne, astfel incat vechile idei despre diesel vs benzina nu prea mai au aplicabilitate: diesel zgomotos, benzinar lenes, motor diesel foarte complicat, filtre particule DPF infundate, benzinarul e flamand, dieselul este econom, motorina proasta moarte motorului etc.
Ideal, pentru o familie ce isi desfasoara marea majoritate a timpului in oras, cu cateva iesiri in week-end si 2-3 iesiri pe an in vacante, si cu maxim 15k km pe an, masina ideala este 1,6 GDI. Cam tot pe acolo este si 1,7 CRDI, dar trebuie neaparat sa prinzi o "rabla" ca sa fie pretul competitiv.
De la variantele astea in sus incep pretentiile.
Dupa 12 ani de diesel m-am hotarat sa schimb "macazul". Nu pentru ca nu as fi multumit de ce am avut, ci pentru ca mi-am dat seama ca nu se merita sa dai mai multi bani pe o motorizare ce, in ziua de azi, nu mai aduce nimic in plus.
Motivatiile principale pentru motorizarea pe benzina aleasa de mine: silentiozitate, km putini pe an. Motivatia principala pentru turbo: trecerea mai lina de la motor diesel la benzina.
Pentru cineva ce-si petrece majoritatea timpului din an intr-un oras, cu foarte putine drumuri interurbane, motorizarea ideala este cea pe benzina. Diferenta dintre consumurile celor 2 tipuri de motorizari, pentru circulatia doar urbana, este foarte mica; iar la exterior, diferentele nu sunt foarte mari ca sa poti justifica o varianta sau alta. Doar numarul de km facuti intr-un an poate inclina balanta inspre o varianta de motorizare sau alta.
Ca numar de km pe an pentru care s-ar justifica alegerea motorizarii diesel (dpdv al costurilor/an), unii zic ca ar fi 15k km, altii ca ar fi 20k-25k km.
Eu zic ca fiecare isi poate face un calcul simplu sa vada care e limita de km peste care se merita diesel.
Mai e si avantajul cuplului la diesel, ce se manifesta de la o turatie mica, pe o plaja destul de lunga. Asta ajuta foarte mult in deplasarea pe trasee lungi. Dar, motorizarea turbo pe benzina face cam acelasi lucru. Deci, cine are nevoie de asa ceva, eu zic ca pretul de achizitie are un cuvant greu de spus.
Ultimele motorizari aparute pe piata, diesel sau benzina, sunt destul de moderne, astfel incat vechile idei despre diesel vs benzina nu prea mai au aplicabilitate: diesel zgomotos, benzinar lenes, motor diesel foarte complicat, filtre particule DPF infundate, benzinarul e flamand, dieselul este econom, motorina proasta moarte motorului etc.
Ideal, pentru o familie ce isi desfasoara marea majoritate a timpului in oras, cu cateva iesiri in week-end si 2-3 iesiri pe an in vacante, si cu maxim 15k km pe an, masina ideala este 1,6 GDI. Cam tot pe acolo este si 1,7 CRDI, dar trebuie neaparat sa prinzi o "rabla" ca sa fie pretul competitiv.
De la variantele astea in sus incep pretentiile.
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)
Re: Benzina vs. Diesel
Din start discutia pare de prisos in zilele noastre din cauza dorintei de a elimina foarte curand aceste motoare, intai din centrele oraselor, apoi definitiv! Va urma si benzina dar mai dureaza pana sa ne oblige 100% la electrice...
-
- Posts: 157
- Joined: 08 Apr 2008, 12:27
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: Benzina vs. Diesel
La mine a fost extreme de simplu ... Masina anterioare Ceed a fost benzinara. Am tinut-o 5 ani dupa iesire din garantie(am avut 5 ani doar).Deci 10 in total. Sportage l-am luat tot pe benzina. Motivatia era: daca o tin 5 ani dupa garantie deci 12 ani in total. 2017 + 12 = 2029. Pai 2030 este data inc are Europa nu mai vinde diesel.(ma rog nu toti). Daca as vrea sa vand atunci in Diesel nu prea as avea cui sa il dau.
Bnezina mi se pare mai frumoasa senzatia de condus.
Bnezina mi se pare mai frumoasa senzatia de condus.
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Benzina vs. Diesel
Eu am ales diesel in primul rand pentru cutia automata cu convertizor De fapt nici 2.0 184 cp cu un cuplu de 410 nu m-a deranjat prea mult. Fiind diesel am renuntat la ideea de leasing, gandindu-ma ca in 5 ani va fi o taxa consistenta de inmatriculare. Adevarul e ca merg preponderent extraurban. Daca nu va avea valoare de revanzare va rugini in curte la casa mea de vacanta, fiind AWD.
Re: Benzina vs. Diesel
@-ics- , Bravo , foarte documentat acest raspuns . Sunt convins ca acest topic se va dezvolta cu foarte multe pareri pro si contra despre aceasta problema
Eu iti impartasesc 100% parerile .
Eu iti impartasesc 100% parerile .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km
Re: Benzina vs. Diesel
@ BAU
Multumesc!
Trebuie sa recunosc ca eu sunt oarecum subiectiv. Nu mai intru in detalii....dar pentru mine combustibilul se deconteaza (max. 1 plin pe luna); inca un motiv in plus sa aleg varianta turbo - nu ma intereseaza consumul.
Pentru cei pentru care consumul este un motiv important in alegere - raman la parerea ca varianta de motorizare aspirat pe benzina este ideala in oras. Cand tragi linie la finalul unei perioade de timp mai lungi (3-5 ani), vei realiza ca ai facut mai mare economie cu astfel de motorizare, decat cu cea diesel.
Totusi, in afara, se promoveaza foarte mult echiparea 1,7 CRDI cu cutie automata....si stiu de ce....
In vest se circula foarte mult extraurban, fac naveta zilnic acasa - servici - acasa; vacantele si le fac cu avionul; deci marea majoritate a timpului au nevoie de masina doar pentru deplasari extraurbane. Din acest punct de vedere, motorizarea diesel 1,7 CRDI cu cutie automata este ideala.
LE. Si in plus, cred ca si taxele sunt mai mici la motorizarea diesel.
Multumesc!
Trebuie sa recunosc ca eu sunt oarecum subiectiv. Nu mai intru in detalii....dar pentru mine combustibilul se deconteaza (max. 1 plin pe luna); inca un motiv in plus sa aleg varianta turbo - nu ma intereseaza consumul.
Pentru cei pentru care consumul este un motiv important in alegere - raman la parerea ca varianta de motorizare aspirat pe benzina este ideala in oras. Cand tragi linie la finalul unei perioade de timp mai lungi (3-5 ani), vei realiza ca ai facut mai mare economie cu astfel de motorizare, decat cu cea diesel.
Totusi, in afara, se promoveaza foarte mult echiparea 1,7 CRDI cu cutie automata....si stiu de ce....
In vest se circula foarte mult extraurban, fac naveta zilnic acasa - servici - acasa; vacantele si le fac cu avionul; deci marea majoritate a timpului au nevoie de masina doar pentru deplasari extraurbane. Din acest punct de vedere, motorizarea diesel 1,7 CRDI cu cutie automata este ideala.
LE. Si in plus, cred ca si taxele sunt mai mici la motorizarea diesel.
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Benzina vs. Diesel
SI eu zic ca in oras 1.6 gdi rulz, mai mult nu ai nevoie.
Re: Benzina vs. Diesel
Eu am ales benzina desi anterior am avut diesel, de care am fost foarte multumit. Deoarece Sportage-ul era sigur masina pe care aveam sa o cumpar comparatia facuta de mine a fost intre 1.6tgdi, dct, awd si 2.0dsl, at, awd. Cam astea au fost "datele problemei" :
- media mea de km parcursi pe an este undeva la 15k, nu indeajuns de multi cat sa beneficiez de consumul redus al diesel-ului
- pretul motorinei a ajuns sa fie mai mare decat al benzinei
- pretul de achizitie cu aprox 3000e mai mare la diesel
- drumurile facute de mine sunt predominant in mediul urban
- consum mai mare la benzina fata de diesel dar nu cat sa ma deranjeze
- personal sunt de parere ca diesel-ul va fi fortat sa iasa de pe piata in viitorul mediu spre indepatat
- cuplu mai mare la diesel vs benzina dar awd-ul compenseaza
- dct uscat cu potential de incalzire mai ridicat dar compenseaza prin schimbarile mai rapide
- greutatea masinii mai mica la benzina cu dct vs diesel cu at
- media mea de km parcursi pe an este undeva la 15k, nu indeajuns de multi cat sa beneficiez de consumul redus al diesel-ului
- pretul motorinei a ajuns sa fie mai mare decat al benzinei
- pretul de achizitie cu aprox 3000e mai mare la diesel
- drumurile facute de mine sunt predominant in mediul urban
- consum mai mare la benzina fata de diesel dar nu cat sa ma deranjeze
- personal sunt de parere ca diesel-ul va fi fortat sa iasa de pe piata in viitorul mediu spre indepatat
- cuplu mai mare la diesel vs benzina dar awd-ul compenseaza
- dct uscat cu potential de incalzire mai ridicat dar compenseaza prin schimbarile mai rapide
- greutatea masinii mai mica la benzina cu dct vs diesel cu at
Kia Sportage, GT-Line, 1.6T-GDI, AWD, DCT7, Sparkling Silver
Re: Benzina vs. Diesel
diesel nu a fost niciodata o varianta pentru o masina de familie, orice test drive spune asta - chiar si cele mai gurmande < 35k km pe an nu justifica disconfortul si costurile mai mari ale unui motor diesel.
Re: Benzina vs. Diesel
1. Mai scumpa
2. Viitorul nu suna roz pt diesel
3. consumul la turbo in afara la mers normal incepe de la 6.5. Suficient ca sa bata argumentul cu consumul la diesel.
Si subiectiv, am avut numai benzinare. Chiar daca am facut in 1 an mai mult decat 20.000km tot sunt multumit de alegere.
2. Viitorul nu suna roz pt diesel
3. consumul la turbo in afara la mers normal incepe de la 6.5. Suficient ca sa bata argumentul cu consumul la diesel.
Si subiectiv, am avut numai benzinare. Chiar daca am facut in 1 an mai mult decat 20.000km tot sunt multumit de alegere.
Re: Benzina vs. Diesel
Daca lansati acest subiect pe un forum VAG concluziile ies fix pe dos. Dar e normal. Asiaticii au investit mai putin in Diesel decat europenii.
Si eu sunt pro-benzina:
- overall costurile de intretinere sunt mai mici. Nu cu mult insa in ultimul timp.
- diferenta de 3000 euro initiala se transpune in ani in: asigurare mai scumpa, daca imprumuti banii tb sa le platesti si dobanda. La final (dupa 7 ani de ex) diferenta dintre diesel si benzina la second hand nu mai este aceeasi.
- confort in plus: zgomot mai putin (mai multa muzica), se incalzeste mai repede dimineata, fara grija daca porneste la -25 grade (fenomen din ce in ce mai rar insa la noi in tara).
Si eu sunt pro-benzina:
- overall costurile de intretinere sunt mai mici. Nu cu mult insa in ultimul timp.
- diferenta de 3000 euro initiala se transpune in ani in: asigurare mai scumpa, daca imprumuti banii tb sa le platesti si dobanda. La final (dupa 7 ani de ex) diferenta dintre diesel si benzina la second hand nu mai este aceeasi.
- confort in plus: zgomot mai putin (mai multa muzica), se incalzeste mai repede dimineata, fara grija daca porneste la -25 grade (fenomen din ce in ce mai rar insa la noi in tara).
Re: Benzina vs. Diesel
Pentru cei ce credeau ca scapa de filtrul de particule (GPF) daca aleg varianta pe benzina:
https://www.smmt.co.uk/2017/11/emission ... -vehicles/
Sincer, nu stiu ce vom face cei care avem deja motorizari pe benzina, dar fara filtre. Probabil se vor "inventa" noi taxe.
https://www.smmt.co.uk/2017/11/emission ... -vehicles/
Sincer, nu stiu ce vom face cei care avem deja motorizari pe benzina, dar fara filtre. Probabil se vor "inventa" noi taxe.
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)
Re: Benzina vs. Diesel
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)
Re: Benzina vs. Diesel
Uite si un articol foarte interesant si instructiv:
http://kiagoldreef.co.za/petrol-or-dies ... t-for-you/
http://kiagoldreef.co.za/petrol-or-dies ... t-for-you/
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)