Benzina vs. Diesel
Re: Benzina vs. Diesel
Super, super raspunsuri si bine argumentate, eram sigur ca marea majoritate vor spune despre interzicerea dieselurilor in viitor, chiar sunteti mai deschisi la minte fiind preponderent din Bucuresti majoritatea. Pentru majoritatea conteaza chestiile astea cu interzicerea, daca veti intreba in Ardeal nimeni nu va da 2 lei pe chestia asta. De acord cu interzicerea si cu zgomotul. Vreau liniste deplina in masina, costurile nu cred ca fac diferenta. Totusi as opta pentru un Turbo benzina, deoarece am fost la un test-drive cu cea aspirata si mi s-a parut ca nu trage, cum as vrea eu desigur, nu generalizez . Si intr-adevar diferenta dintre motorizari ar putea fi bagata in optionale sau chiar sa fie luata varianta cu automata.
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5228
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Benzina vs. Diesel
1.6 gdi e ce trebuie pentru oraș și ieșiri lungi, 2-3 pe an.Daca se folosește 80%extraurban și mai ales pe drumuri care "cer" cuplu, fara dar și poate 1.7 115 sau chiar 1.7 141cp sunt variante excelente.Sau chiar 2.0.
Eu sunt super incantat de 1.6 gdi:silențios, rafinat in conducere, consum mic, costuri intreținere minime.Singurul regret e faptul că nu au pus cutie automata pe el.
Eu sunt super incantat de 1.6 gdi:silențios, rafinat in conducere, consum mic, costuri intreținere minime.Singurul regret e faptul că nu au pus cutie automata pe el.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Benzina vs. Diesel
Ziceti-mi si mie, care e diferent de timp de la A->B pt un diesel, TGDI si GDI? A mers careva de la Buc-Pitesti si cu Gdi a ajuns maine, iar daca avea un diesel cu cuplu ajungea azi?
Ca na, unu are cuplu tata, te baga in scaun, alalaltu are viteza, pfuu praf toti in urma, iar altul e batranesc asa, ca na asta poate. Asta daca nu o calci ca un **** ca soseaua e doar a ta.
Imi plac discutiile astea cu motoare, cuplu, viteza, brm brm. De parca noi am circula pe circuite de F1 si nu pe niste DN-uri vai de mama lor si aia care mai apuca pe vreun Ax. In afara toti mielusei sa nu ia amenzi in Euroi, aici toti schumacheri ca avem waze si nu ne prinde militianul cu radarul la vedere. Parca si vad raspunsuri, cand depasesc tirul in serpentina pe Valea Prahovei si ajung primul in coada de la Busteni si in 2 minute ajunge si ala cu GDi-u in aceeasi coada...
Ca na, unu are cuplu tata, te baga in scaun, alalaltu are viteza, pfuu praf toti in urma, iar altul e batranesc asa, ca na asta poate. Asta daca nu o calci ca un **** ca soseaua e doar a ta.
Imi plac discutiile astea cu motoare, cuplu, viteza, brm brm. De parca noi am circula pe circuite de F1 si nu pe niste DN-uri vai de mama lor si aia care mai apuca pe vreun Ax. In afara toti mielusei sa nu ia amenzi in Euroi, aici toti schumacheri ca avem waze si nu ne prinde militianul cu radarul la vedere. Parca si vad raspunsuri, cand depasesc tirul in serpentina pe Valea Prahovei si ajung primul in coada de la Busteni si in 2 minute ajunge si ala cu GDi-u in aceeasi coada...
Re: Benzina vs. Diesel
Motivatii gasim destule....sunt atatea motivatii cati soferi exista....
La mine cel putin, cuplul e util in urmatoarele situatii:
- 5 in masina, portbagaj plin, in fata un deal la 35-40 grade, in varf cazare;
- pe drum drept, in depasire, cel din dreapta accelereaza in ultima clipa....
- cuplul ridicat de la turatii mici, pe o plaja de turatii cat mai lunga, iti permite sa schimbi mai rar vitezele....uzura mai mica la ambreiaj....nu faci "scurta" la mana dreapta si crampe la picioare....
Cand nu imi trebuie cuplul? In restul timpului.
Diferentele dintre un diesel, un T-GDI si un aspirat GDI apar doar pentru o persoana care este obisnuita sa conduca doar un anumit tip de masina, ca e diesel ca e benzina, nu conteaza. Daca cineva conduce mai multe tipuri de masini, acea persoana stie care sunt avantajele si dezavantajele unei motorizari, va sti exact ce fel de masina isi doreste....pentru ca stie sa aprecieze pentru ce va avea nevoie acea masina, si cum o va utiliza.
Restul sunt balacareli. Gen: Apple vs Samsung, iOS vs Android, nVidia vs ATI, Intel vs AMD.....s.a.
Dintr-un anumit punct de vedere, putem spune ca exista oameni ce stiu exact ce vor de la acea masina....si exista restul lumii.
La mine cel putin, cuplul e util in urmatoarele situatii:
- 5 in masina, portbagaj plin, in fata un deal la 35-40 grade, in varf cazare;
- pe drum drept, in depasire, cel din dreapta accelereaza in ultima clipa....
- cuplul ridicat de la turatii mici, pe o plaja de turatii cat mai lunga, iti permite sa schimbi mai rar vitezele....uzura mai mica la ambreiaj....nu faci "scurta" la mana dreapta si crampe la picioare....
Cand nu imi trebuie cuplul? In restul timpului.
Diferentele dintre un diesel, un T-GDI si un aspirat GDI apar doar pentru o persoana care este obisnuita sa conduca doar un anumit tip de masina, ca e diesel ca e benzina, nu conteaza. Daca cineva conduce mai multe tipuri de masini, acea persoana stie care sunt avantajele si dezavantajele unei motorizari, va sti exact ce fel de masina isi doreste....pentru ca stie sa aprecieze pentru ce va avea nevoie acea masina, si cum o va utiliza.
Restul sunt balacareli. Gen: Apple vs Samsung, iOS vs Android, nVidia vs ATI, Intel vs AMD.....s.a.
Dintr-un anumit punct de vedere, putem spune ca exista oameni ce stiu exact ce vor de la acea masina....si exista restul lumii.
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5228
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Benzina vs. Diesel
Nu e vorba de timp, că oricum nu ajungi nicăieri/niciodată/ mai repede.E vorba de confortul la volan.Cea mai ok varianta e cutia automata.Combinata cu un motor cat de cat potent, e varianta câștigătoare.
Sunt curios cum se comporta 1.6GDI cu automata.Ca pe manual, ii dai inferioară și e racheta(pentru drumurile și nevoile noastre).Sunt extrem de mulțumit de motorizare și consider ca nu este sub restul de motorizări.Daca vii de pe diesel pe aspiratul asta, normal că ți se pare că e leșinat, dar mai trebuie sa înveți și să conduci un aspirat.
Daca ar fi sa aleg acum Sportage, as lua orice motorizare, dar cu cutie automata.
Iar dacă ar fi sa aleg totuși un diesel, as lua fara ezitare 1.7 141cp cu DCT.Consider că e cea mai echilibrată motorizare dintre toate.
Sunt curios cum se comporta 1.6GDI cu automata.Ca pe manual, ii dai inferioară și e racheta(pentru drumurile și nevoile noastre).Sunt extrem de mulțumit de motorizare și consider ca nu este sub restul de motorizări.Daca vii de pe diesel pe aspiratul asta, normal că ți se pare că e leșinat, dar mai trebuie sa înveți și să conduci un aspirat.
Daca ar fi sa aleg acum Sportage, as lua orice motorizare, dar cu cutie automata.
Iar dacă ar fi sa aleg totuși un diesel, as lua fara ezitare 1.7 141cp cu DCT.Consider că e cea mai echilibrată motorizare dintre toate.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Benzina vs. Diesel
@nirox
Fara suparare, dar nimeni de la inceputul topicului pana la tine nu a facut vreo mentiune la cum viteza marita sau bagatul in scaun ar fi motivele care au contribuit la alegerea masinii sale.
Nu pt toti valorile de putere si cuplu inseamna acelasi lucru, nu toti cauta sa devina urmatorul Schumy pe drumurile din Romania la volanul unei KIA Sportage, masina de altfel cunoscuta pt veleitatile sale sportive
Fara suparare, dar nimeni de la inceputul topicului pana la tine nu a facut vreo mentiune la cum viteza marita sau bagatul in scaun ar fi motivele care au contribuit la alegerea masinii sale.
Nu pt toti valorile de putere si cuplu inseamna acelasi lucru, nu toti cauta sa devina urmatorul Schumy pe drumurile din Romania la volanul unei KIA Sportage, masina de altfel cunoscuta pt veleitatile sale sportive
Kia Sportage, GT-Line, 1.6T-GDI, AWD, DCT7, Sparkling Silver
Re: Benzina vs. Diesel
V-am lasat sa va jucati, acum va dau decisiva:
-S-a gandit careva ca pe langa plusurile benzinei, unii(ca mine) monteaza GPL?!
Nu de alta, dar daca merg cuminte cu Sportage 4x4, am in oras un consum echivalent cu 6% pe benzina si extraurban 5%!
-S-a gandit careva ca pe langa plusurile benzinei, unii(ca mine) monteaza GPL?!
Nu de alta, dar daca merg cuminte cu Sportage 4x4, am in oras un consum echivalent cu 6% pe benzina si extraurban 5%!
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: Benzina vs. Diesel
Extraurban scoteam 5.5 cu diesel de 140 cp mers in limitele legale.
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Re: Benzina vs. Diesel
Nesta- Automata clar, imi pare nespus de rau ca am luat manuala... Dar ma gandesc serios la T-Gdi
Si da, cred ca cuplul conteaza nu vreau cu 5 persoane si bagaje +A/C pornit sa stau sa plang langa Tiruri pe un deal pe B1.
Si da, cred ca cuplul conteaza nu vreau cu 5 persoane si bagaje +A/C pornit sa stau sa plang langa Tiruri pe un deal pe B1.
Kia Sportaj 1.7 DSL 2016
-
- Posts: 8
- Joined: 19 Aug 2017, 00:08
- Auto: Kia ceed
- Location: Bucharest
Re: Benzina vs. Diesel
Eu recomand TDGi. Asta am luat si nu imi pare rau, poate doar ca nu exista in ro 2.0 tgdi. Daca ar fi fost, as fi mers pe varianta asta. Consumul nu a fost un criteriu decisiv pt mine. Nu fac mai mult de 15-17 000 km pe an.
Re: Benzina vs. Diesel
Flavyus, poate daca mergi cu 90-100 afara sa scoti 5.5L/100, dar spune-ne consumul in minunatul nostru oras!?
A mea pe benzina lua in jur de 13L iar cele diesel am inteles ca undeva 11-12L!?
A mea pe benzina lua in jur de 13L iar cele diesel am inteles ca undeva 11-12L!?
Re: Benzina vs. Diesel
Referitor la incalzirea motorului dimineata, in conditii de iarna, 1.6 TGDI este anormal: in 500 m de la pornire, cu 0 grade afara, temperatura motorului se ridica la 70 grade cat ai clipi. Apoi, in max 1 km, am 90 grade. Este wow ! Niciodata nu am avut asa ceva la un motor pe benzina.
Aviz celor cu diesel.
Consum pana acum, la 1.000 km parcursi: 13-13.5% urban si 8-8.5% extraurban. Mers normal spre dinamic, dar nu sportiv. Se mai lasa cu max 1 litru dupa minim 15-20.000 km si se stabilizeaza undeva pe la 40.000 km (sunt la a 4-a benzina turbo, le-am invatat evolutia pas cu pas).
DAR...avand in vedere ca la 1.0 EB 125 CP pe Focus am 11% urban si 7% extraurban, consumul de la Sportage 1.6 Tgdi, in conditii de SUV+greutate+AWD+jante 19+iarna, mi se pare chiar bun !
Aviz celor cu diesel.
Consum pana acum, la 1.000 km parcursi: 13-13.5% urban si 8-8.5% extraurban. Mers normal spre dinamic, dar nu sportiv. Se mai lasa cu max 1 litru dupa minim 15-20.000 km si se stabilizeaza undeva pe la 40.000 km (sunt la a 4-a benzina turbo, le-am invatat evolutia pas cu pas).
DAR...avand in vedere ca la 1.0 EB 125 CP pe Focus am 11% urban si 7% extraurban, consumul de la Sportage 1.6 Tgdi, in conditii de SUV+greutate+AWD+jante 19+iarna, mi se pare chiar bun !
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"
Re: Benzina vs. Diesel
Spunea si Robert de la Turatii intr-un review ca motorul asta se incalzeste repede si ajunge la temperaturi foarte ridicate. De aceea sunt multe izolatii termice pe componentele din jurul motorului.
Ma gandesc ca la drum lung, cand faci o oprire, este regula obligatorie sa mai lasi motorul sa mearga la relanti cateva minute bune inainte de a-l opri.
Sent from my phone using Tapatalk
Ma gandesc ca la drum lung, cand faci o oprire, este regula obligatorie sa mai lasi motorul sa mearga la relanti cateva minute bune inainte de a-l opri.
Sent from my phone using Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)
Re: Benzina vs. Diesel
Probabil pentru ca blocul motor este din aluminiu.
Dintotdeauna am facut o pauza de min 30 sec inainte de oprire dupa drum lung, mai ales iarna !
Dintotdeauna am facut o pauza de min 30 sec inainte de oprire dupa drum lung, mai ales iarna !
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"
Benzina vs. Diesel
Pentru doritorii de diesel, au inceput sa apara stiri cu programul rabla pe 2018. Cica se lanseaza in 2 saptamani, undeva prin martie. Ce e foarte curios, toate stirile includ limita de emisii ca fiind 130 g CO2/km, dar in Ghidul de Finantare emis in 2017 si care e valabil pe 3 ani, apare ca in 2018 limita emisiilor ca fiind 120 g, urmand ca in 2019 limita sa fie 110 g.
Daca Ghidul ramane valabil, numai varianta Kia Sportage 1,7 diesel cu ISG se mai incadreaza la Rabla.
Aviz amatorilor.
LE. Uite si ghidul:
http://www.mmediu.ro/app/webroot/upload ... _RABLA.pdf
Sent from my phone using Tapatalk
Daca Ghidul ramane valabil, numai varianta Kia Sportage 1,7 diesel cu ISG se mai incadreaza la Rabla.
Aviz amatorilor.
LE. Uite si ghidul:
http://www.mmediu.ro/app/webroot/upload ... _RABLA.pdf
Sent from my phone using Tapatalk
Sportage 1,6 T-GDI MT 4x2 Style, Sand Track (vandut)