GPL pentru 1.6 tgdi

Forum cu de toate despre Kia Sportage
Aikidoro
Posts: 43
Joined: 30 Mar 2018, 18:15
Auto: Kia Sportige 3
Location: Birmingham

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Aikidoro »

Se instaleaza in Italia, si nu se pierde nici garantia stimabile . Instalatia este BRC . Oare daca nu erea pusa la punct instalatia,Kia mai facea parteneriat cu BRC ?.

relu_24
Posts: 224
Joined: 10 Mar 2016, 20:18
Auto: Sportage 1,6T

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by relu_24 »

In Italia au pus gpl pe sportage modelul vechi, dar au avut probleme și le-au scos. Acum nu mai oferă gpl pe GDI și cu atât mai mult pe cel turbo.

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

Sportage 1,6 T-GDI Style 4X2 MT - new infrared

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by surfer »

Relu, lasa-i pe Axe si Aikidoro. E mai usor de aruncat cu pietre decat de a cerceta temeinic si a avea incredere in altii.

Paste fericit tuturor!
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

Aikidoro
Posts: 43
Joined: 30 Mar 2018, 18:15
Auto: Kia Sportige 3
Location: Birmingham

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Aikidoro »

Adevarat a inviat !
Ce intelegi prin model vechi ?
Si stimabile nu aruncam cu "pietre" santem baieti salon ce naiba .
De asta este forum vorbim, pro si contra ca de eram toti la unisol incepeam sa aruncam cu cataroaie nu pietre de pliciseala 😉.
In afara de injectoare ce se mai poate strica,intr un timp relativ scurt dupa montare gpl?
Nu punem scaunele supapelor nu cred ca se stica asa repede .

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Ogy »

Daca aveti ceva de impartit mutati-va in alta parte si rezolvati.

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by surfer »

Nici eu nu prea inteleg ce ar fi de impartit:
- gpl pe motoarele noi, gdi, este inca ineficient, scump si riscant. Motivele descrise mai sus de Nesta si Sebastian. Cine nu crede, e rugat sa incerce si sa ne anunte cum merge.
- gpl pe motoarele vechi, adica mpi/gsl si carburator sunte testate, perfectionate, ieftine si eficiente de la un punct incolo. Ca sunt multe cazuri in care "a mers si asa", adica fara reglaje de finete, asta nu inseamna ca e ok si ca motorul si economia de combustibil sunt la fel. Oricum, cine isi pune gpl isi pune pentru reducerea costurilor, si atunci ori va merge cu masina mai putin, ori mai incet (si fiindca nu mai are aceeasi putere). Nu intentionat, ci subconstientul intervine si controleaza modul de condus, cand pleaca de la premiza ca are gpl si deci tre sa faca economie.

http://personales.upv.es/~jlpeidro/gdi/gdi.htm

Un link unde se explica diferenta intre motoare, poate e util.

Zile bune!
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

SEBASTIAN_RACINGCODE
Posts: 26
Joined: 23 Nov 2008, 21:22
Auto:
Location: BUCURESTI
Contact:

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by SEBASTIAN_RACINGCODE »

Surfer este foarte corect punctul tau de vedere! Ai tras concluzia corecta, o mica paranteza vreau sa fac si anume sa spun ca GPL se poate seta corect si atunci poti merge maxim cu masina, fara risc si cu un cost redus. In acelasi timp vreau sa nu inteleaga cumva cineva ca te contrazic, in marea medie a utilizatorilor caracterizarea ta este perfect adevarata.

Nu am testt pana acum instalatii de GPL montate de fabrica si setate de KIA dar cred ca ar putea sa fie in regula , am testat Volvo si era setata aproape perfect. De obicei datorita cifrei octanice mai ridicate, daca amestecul e reglat perfect sunt sanse de a obtine putere peste cea de la benzina.
Pot sa atasez cateva grafice de GPL VS Benzina la careva masini la care am intervenit, fara a vrea sa fac reclama ci doar sa evoc cu grafice la ce ma refer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
RACINGCODE
office@racingcode.ro
0723691731

surfer
Moderator
Posts: 1364
Joined: 27 Oct 2008, 03:43
Auto: Ceed/Sportage
Location: Bucuresti

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by surfer »

Fix la aceia ma refeream.
E normal ca un GPL setat corect sa functioneze aproape ca benzina sau chiar si mai bine in unele cazuri.

Interesante grafice, dar fara sa se simta nimeni ofensat, ar trebui sa pui si niste legende si note explicative mai detaliate sub ele. Altfel, exista riscul sa fie privite precum Capela Sixtina. :)
Kiutza - Cee'd City, 2008, 1.6 GSL, Kompass Blue - 200000KM+
Grasuna - Sportage GT Line (+), 2016, 2.0 DSL AWD AT HP, Canyon Silver - 125000KM+

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by eugenflorinmanea »

@surfer in calitate de utilizator GPL de prin 2012, iti spun cu inima pe inima ca am dublat numarul de kilometri facuti pe an, iar viteaza de deplasare a crescut considerabil- pentru ca pur si simplu nu iti mai pasa de consum. Daca la o masina pe benzina incerci sa scoti un consum rezonabil prin accelerari lente cand iesi din localitate si incerci sa nu depasesti anumite viteze etc...la gpl ca iti consuma 12% sau 13% chiar nu conteaza pentru ca tradus in benzina inseamna diferenta intre a-ti consuma 5.25% sau 5.5%.
@Sebastian, GPL ul are cifra octanica mai mica decat benzina. Asta daca tot ne dam mari specialisti , scarbiti de incepatorii de pe aici :P)
SAAB 9-5

User avatar
Axe
Posts: 430
Joined: 07 Aug 2017, 19:28
Auto: Sportage 2007
Location: Bucuresti

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Axe »

Eugen, nu sti tata nimic, daca reglezi perfect, cu 700lei, scoti NOS din GePeLeu :D

andrei1271984
Posts: 963
Joined: 06 Nov 2016, 15:17
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 6MT GT-Line
Location: Bucuresti

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by andrei1271984 »

baieti , iar v-ati incins cu gpl-ul :))))))
raman la ce am scris anterior , nu vad de ce sa pui gpl pe o masina > 20000 sau chiar 30000 EUR. Daca iti permiti sa-ti iei masina la banii astia inseamna ca nu te uiti la consum :) sau poate ma insel :))))
Kia Sportage 2021 1.6 T-GDI 6MT GT-LINE

EX : Kia Sportage 2016 1.6 GDI Classic +

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Nesta3 »

Topicul e strict pentru GPL pe T-GDI.Costurile sunt undeva la aproximativ 2000 euro.
Sunt 2 ipostaze: -
dai 20-30 mii euro pe masina dar nu iti permiti sa mergi cu ea din pricina consumului(care oricum nu e de speriat,pe nicio motorizare).
-dai 20-30mii euro pe masina, nu ai bani sa mergi cu ea, dar ai 9000 lei de investit in ea.
Consumurile sunt total diferite intre gaz pe MPI si gaz pe GDI.Daca, teoretic, investitia la GPL-MPI ti-o recuperezi in 2 ani, investitia la GPL-GDI o recuperezi in vreo 5.Dupa 5-7 ani, masinile se vand, deci ramai cu practic nimic.Teoretic.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

panzer
Moderator
Posts: 1199
Joined: 03 Jul 2007, 16:22
Auto:
Location: Bucuresti

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by panzer »

Discutia s-a aprins. Multi au dreptate, fara sa o stie.

Producatorul (care controleaza Computerul de Bord al masinii) poate pune GPL sau GNC pe orice motor doreste: injectie directa, turbo cu injectie directa, chiar si diesel. Exemple sunt pe piata cate vreti. Skoda Octavia 1.4 TSI cu CNG din fabrica (nu se vinde la noi), Logan 0.9 TCe cu GPL din fabrica.

Un montator after market tb sa lucreze cu CB al masinii fara sa il modifice. Computerul de gaz se ghideaza dupa ce face CB-ul masinii. La MPI merge bine, la GDI nu prea.

Concluzia mea: nu inseamna ca GDI nu suporta GPL; inseamna doar ca after market e f greu sa te adaptezi la conditiile speciale ale GDI-ului. Le-am mai spus: temp de ardere mare, compresie mai mare, detonatii, etc.

Va reamintesc ca aceeasi problema a fost cand s-a trecut de la carburator la injectie. Pe masinile cu carburatie instalatia GPL era cam 1000 lei (10 milioane atunci - se vindeau in Metro cum se vand ACurile azi, cu montaj inclus) fata de peste 2500 lei pt injectie.

Inca un lucru important: GPL este mai ecologic din punct de vedere COx so NOx. Nu si din puct de vedere ai compusilor de methane (la plural)! Marketing-ul prin omisiune a functionat perfect: Diesel e mai eco decat benzina pt ca emite mai putin COx. Omisiunea era ca emite mult mai multi compusi NOx. La fel si la GPL/CNG: f sarac in COx-uri, NOx-urile si mai slabe decat pe benzina, componentele de methane insa sunt mult mai mari. Doar ca nimeni nu se ia de acesti compusi inca pt ca ar insemna sa puna taxe pe fiecare centrala terminca pe gaz natural, si astea sunt f multe de asemenea.

PS: methane este lasat in engleza in text pt a nu se confunda cu termneul romanesc metan, venit de la gaz metan sau aragaz cum ii mai spunem.

Laurn1
Posts: 3
Joined: 21 Sep 2018, 15:55
Auto: Kia
Location: București

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Laurn1 »

Cum să te gândești la GPL pentru o astfel de mașină? :))

Sop
Posts: 2
Joined: 10 Oct 2018, 18:08
Auto: Seat
Location: Constanta

Re: GPL pentru 1.6 tgdi

Post by Sop »

Nu imi dau cu parerea decat ca si posesor de instalatie pe mpi.
Chiar daca se amortizeaza mai greu pe t-gdi la urma urmei conteaza cati km faci. Cand aud discutii cu ani de zile imi pun mainile in cap.
Normal ca daca faci 15.000 pe an se amortizeaza intr-o perioada mai lunga decat daca faci 30.000 pe an de exemplu.
Raportati-va la km nu la timp.
Si legat de ce spunea colegul mai sus ca de ce sa pui gpl pe o masina de 30.000€ ii raspund simplu. Pentru ca genereaza o economie. Asa cum unii isi iau 1.6 in loc de 2.0 sau dsl in loc de benzina. E aceeasi situatie.
Si nu in ultimul rand pentru ca sunt solutii testate functionale si fiabile

Post Reply

Return to “Generalităţi”