7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut,
Am luat de curand o Kia Sportage GT Line 7DCT full, 2018 cu 34.000 KM. Dupa ce m-am obisnuit cu ea am observat ca la plecarile de pe loc se manifesta acel tremurat parca moare motorul. Am citit aici pe forum si am vazut ca cei de la IMG ar fi cei mai bine. Azi am fost la ei, actualizat soft-ul cutiei si dupa care a iesit cu ea in teste. Dupa 10 minute s-a intors cu verdictul - trebuie sa schimbam ambreiajele. Intra pe garantie, dureaza 10 zile pana ajung dupa care va programez. Citeam prin posturile initiale ca masina trebuie sa aiba 2 ani altfel nu le schimba, se pare ca nu.
Acum, nu stiu cat vor tine cele noi, poate le-au imbunatatit cumva sa ajunga macar la un 80.000 KM. Sper sa ma mai tina astea noi macar 4 ani, dupa care vreau sa o vand
Am luat de curand o Kia Sportage GT Line 7DCT full, 2018 cu 34.000 KM. Dupa ce m-am obisnuit cu ea am observat ca la plecarile de pe loc se manifesta acel tremurat parca moare motorul. Am citit aici pe forum si am vazut ca cei de la IMG ar fi cei mai bine. Azi am fost la ei, actualizat soft-ul cutiei si dupa care a iesit cu ea in teste. Dupa 10 minute s-a intors cu verdictul - trebuie sa schimbam ambreiajele. Intra pe garantie, dureaza 10 zile pana ajung dupa care va programez. Citeam prin posturile initiale ca masina trebuie sa aiba 2 ani altfel nu le schimba, se pare ca nu.
Acum, nu stiu cat vor tine cele noi, poate le-au imbunatatit cumva sa ajunga macar la un 80.000 KM. Sper sa ma mai tina astea noi macar 4 ani, dupa care vreau sa o vand
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
sarel
După ce îți schimbă ambreiajele...... vor tine tot 20....30000km, cu cât o rulezi mai mult în oraș cu atât vor avea viață mai scurtă.
Eu și încă câțiva am devenit un fel de paria pe acest forum, pentru că le atragem atragem des atentia unora să evite 7DCT, mulți își vând mașinile cu 7DCT pentru că și-au dat seama că le provoacă stres și neplăceri, cred că este și cazul celui care ți-a vândut mașina
Mă ocup de 4 Sportage cu 7DCT, la 30...40000km toate au avut schimbate ambreiajele, acum două săptămâni una care are 52000km a mai ajuns în service pentru un schimb de ambreiaje, al doilea schimb de ambreiaje, nu vreau să te sperii dar la 80000km ajungi doar dacă faci restul de km majoritar în trafic extraurban.
Cât este mașina în garanție o să îți schimbe ambreiajele fără discuții, cei din service, de la garanții, cunosc problema, dacă mergi într-un service Kia...... imposibil să nu găsești o mașină cu 7DCT care are de schimbat ambreiajele, la fel se întâmplă și cu Hyundai Tucson care au 7DCT.
După ce îți schimbă ambreiajele...... vor tine tot 20....30000km, cu cât o rulezi mai mult în oraș cu atât vor avea viață mai scurtă.
Eu și încă câțiva am devenit un fel de paria pe acest forum, pentru că le atragem atragem des atentia unora să evite 7DCT, mulți își vând mașinile cu 7DCT pentru că și-au dat seama că le provoacă stres și neplăceri, cred că este și cazul celui care ți-a vândut mașina
Mă ocup de 4 Sportage cu 7DCT, la 30...40000km toate au avut schimbate ambreiajele, acum două săptămâni una care are 52000km a mai ajuns în service pentru un schimb de ambreiaje, al doilea schimb de ambreiaje, nu vreau să te sperii dar la 80000km ajungi doar dacă faci restul de km majoritar în trafic extraurban.
Cât este mașina în garanție o să îți schimbe ambreiajele fără discuții, cei din service, de la garanții, cunosc problema, dacă mergi într-un service Kia...... imposibil să nu găsești o mașină cu 7DCT care are de schimbat ambreiajele, la fel se întâmplă și cu Hyundai Tucson care au 7DCT.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut,
Vad cum va evolua treaba. Imi place masina foarte mult din toate punctele de vedere. KM vor fi facuti preponderent in oras. Mai am garantie 3 ani, macar sa apuc sa le mai schimb o data inainte sa iasa din garantie. Nu merg chiar asa mult, fac aproximativ 10.000 KM/an.
Avand in vedere ca problema este asa de cunoscuta si Hyundai si Kia inca mai au la vanzare pe ultimele modele 7DCT nu inteleg de ce nu fac ceva, sa schimbe furnizorul, sa le faca altfel, nu stiu. Mi se pare totusi ciudat sa stie de problema asta si totusi sa nu faca nimic .
Vad cum va evolua treaba. Imi place masina foarte mult din toate punctele de vedere. KM vor fi facuti preponderent in oras. Mai am garantie 3 ani, macar sa apuc sa le mai schimb o data inainte sa iasa din garantie. Nu merg chiar asa mult, fac aproximativ 10.000 KM/an.
Avand in vedere ca problema este asa de cunoscuta si Hyundai si Kia inca mai au la vanzare pe ultimele modele 7DCT nu inteleg de ce nu fac ceva, sa schimbe furnizorul, sa le faca altfel, nu stiu. Mi se pare totusi ciudat sa stie de problema asta si totusi sa nu faca nimic .
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5231
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu au ce furnizor sa schimbe pentru ca sunt cutii “in house”.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
- ionutp
- Admin
- Posts: 992
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Cred ca ei o fac: https://www.hyundai-transys.com/ko/prod ... ain/dct.do
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Ok, in house, dar chiar si asa ma gandesc ca se poate schimba ceva avand in vedere numarul mare de inlocuiri pe garantie. Si daca tot sunt ase de proaste, nu inteleg de ce nu le scot de tot.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
KS5 au și 6AT acum, modelele HEV și PHEV.
Producătorul a făcut el un calcul să nu iasă pe pierdere cu 7DCT, probabil că este mai costisitor să schimbe, conceapă o alta cutie de viteze, eventual cu ambreiaje umede.
Este bine că in rețeaua service nu se comentează atunci când începe să trepideze toată mașina.
Producătorul a făcut el un calcul să nu iasă pe pierdere cu 7DCT, probabil că este mai costisitor să schimbe, conceapă o alta cutie de viteze, eventual cu ambreiaje umede.
Este bine că in rețeaua service nu se comentează atunci când începe să trepideze toată mașina.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5231
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
și eu cred la fel.Costurile cu înlocuiri de ambreiaj/ambreiaje e mult mai scăzut decât sa concepi alta cutie, teste, etc.Mai cred ca asta e ultima generație de Sportage la care se va folosi 7DCT.Având in vedere prețurile ridicate pentru HEV sau PHEV care au cutie 6AT, la următoarea generație ori vor implementa 8DCT umed ori baga un CVT pentru motorizările cu mild hibrid.
CVT e ok la motorizări mari sau cu puteri mari așa cum e HEV sau PHEV,dar e leneș și deloc dinamic pe motorizări mici sau aspirate.Dacă VAG nu le-a dat de cap cutiilor DSG uscate și le-au înlocuit, nu cred ca Kia/Hyundai vor face mari eforturi pentru a găsi buba.
CVT e ok la motorizări mari sau cu puteri mari așa cum e HEV sau PHEV,dar e leneș și deloc dinamic pe motorizări mici sau aspirate.Dacă VAG nu le-a dat de cap cutiilor DSG uscate și le-au înlocuit, nu cred ca Kia/Hyundai vor face mari eforturi pentru a găsi buba.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu am inteles din mai multe surse ca au schimbat furnizorul de ambreiaje și au îmbunătățit softul cutiei de la sfarsitul lui 2021. În plus, majoritatea covârșitoare a problemelor la 7DCT au apărut la masini cu greutate peste 1.6 tone și cuplu aproape sau peste 300 (statistic vorbind). De exemplu cei cu XCeed si Ceed cu 7 DCT mu prea au avut probleme. Totodată, deși zic ca o fac, mulți utilizatori nu respecta niște reguli de utilizare.
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Da, poate va fi ultima generatie de Sportage, dar mai sunt o gramada de modele pe care este 7DCT, plus multe altele si de la Hyundai.
In fine, vedem cum se comporta cu noile ambreiaje si cat ma tin, daca ma tin un 30 - 40k KM este perfect. Pacat ca au ajuns sa tina doar atat de putin avand in vedere ca au fost proiectate sa tine undeva pe la 150k.
In fine, vedem cum se comporta cu noile ambreiaje si cat ma tin, daca ma tin un 30 - 40k KM este perfect. Pacat ca au ajuns sa tina doar atat de putin avand in vedere ca au fost proiectate sa tine undeva pe la 150k.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
DCC08
Care ar fi regulile? Să pui cutia in N la semafor?
Nu ambreiajele sunt de slabă calitate sau softul,concepția in sine este "defectă"
Care ar fi regulile? Să pui cutia in N la semafor?
Nu ambreiajele sunt de slabă calitate sau softul,concepția in sine este "defectă"
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@Faust, recunosc ca sunt departe de a fi niște cutii reușite dar putem contribui și noi la evitarea apariției necesității unor reparatii majore.
Din sfaturile lui Bogdan.adrian.bv citire, posesor de XCeed cu 7DCT și fără nicio problema în zeci de mii de km:
"1. Utilizez frâna normal - în sensul că o aplic astfel încât să funcționeze star stop corect, nu doar o țin puțin apăsată să nu se miște mașina când sunt la o trecere / cedează /girație etc. Când apăs normal frâna și o țin decuplează automat cutia chiar dacă este în drive, se vede cel mai ușor atunci când nu intră start stop (cazuri în care nu oprește motorul că ai AC-ul pornit și clima nu a ajuns în temp etc.) pentru că turația scade la fel ca atunci când o pui tu manual pe N. Dacă țin frâna apăsată foarte puțin am impresia că mașina este un pic ezitantă și vrea să o țină din ambreiaj cea ce sigur duce la uzură prematură.
2. Încerc sa o las eu manual pe N dacă este un semafor sau trecere la nivel de cale ferată. Nu știu sincer dacă ajută sau nu dar nici rău nu îi face și este ok pentru mine, este în stilul meu de condus făcând asta și la mașinile manuale pe care le conduc.
3. Cât pot încerc să evit crawling, deplasarea cu viteză foarte mică în trafic bară la bară, cum ai face o pornire de pe loc nesfârșită . Cred că acest scenariu este cel mai păgubos pentru orice cutie care are ambreiaje, fie ea DCT, DSG (same thing), manuală etc. Poate cele care au ajutor de la motor electric suferă mai puțin în acest scenariu. încerc cât pot în această situație să stau liniștit pe loc până se mișcă traficul din față și pot face o plecare normală din loc chiar dacă ulterior opresc complet iar, încerc pe tot posibilul să nu mă deplasez lipit de bara celui din față la viteză foarte mică. Acum depinde foarte mult de trafic, la noi la Brașov deși se aglomerează binișor în intervale orare normale, nu este prăpădul din București la aceleași ore. Merg de prea multe ori în București și sunt momente când traficul face viața acolo aproape imposibilă
Sincer nu cred că "dracul" este așa negru, sunt mai puțin fiabile transmisiile dual clutch? posibil însă nici un gunoi complet nu cred că sunt cum le tot blamează unii și alții. În-afară de PDK-ul de la Porsche care am citit și auzit păreri că sunt cele mai performante și fiabile, toți producătorii au avut ușoare probleme de calitate la DCT-uri. Și eu mi-am asumat un posibil risc de fiabilitate dar nu cred în nici un caz că este sfârșitul lumii. Dacă merg normal cu ea nu mă aștept la surprize neplăcute prea mari și nici dacă este necesar la un moment dat să schimb un set de ambreiaje nu este o tragedie. Cum am tot citit păreri în mediu on-line nu te poți aștepta să o conduci ca pe o transmisie cu convertizor de cuplu într-un trafic infernal zi de zi și să fie super fiabilă sau să nu aibă uzură prematură, nu cred că o astfel de abordare este realistă."
Din sfaturile lui Bogdan.adrian.bv citire, posesor de XCeed cu 7DCT și fără nicio problema în zeci de mii de km:
"1. Utilizez frâna normal - în sensul că o aplic astfel încât să funcționeze star stop corect, nu doar o țin puțin apăsată să nu se miște mașina când sunt la o trecere / cedează /girație etc. Când apăs normal frâna și o țin decuplează automat cutia chiar dacă este în drive, se vede cel mai ușor atunci când nu intră start stop (cazuri în care nu oprește motorul că ai AC-ul pornit și clima nu a ajuns în temp etc.) pentru că turația scade la fel ca atunci când o pui tu manual pe N. Dacă țin frâna apăsată foarte puțin am impresia că mașina este un pic ezitantă și vrea să o țină din ambreiaj cea ce sigur duce la uzură prematură.
2. Încerc sa o las eu manual pe N dacă este un semafor sau trecere la nivel de cale ferată. Nu știu sincer dacă ajută sau nu dar nici rău nu îi face și este ok pentru mine, este în stilul meu de condus făcând asta și la mașinile manuale pe care le conduc.
3. Cât pot încerc să evit crawling, deplasarea cu viteză foarte mică în trafic bară la bară, cum ai face o pornire de pe loc nesfârșită . Cred că acest scenariu este cel mai păgubos pentru orice cutie care are ambreiaje, fie ea DCT, DSG (same thing), manuală etc. Poate cele care au ajutor de la motor electric suferă mai puțin în acest scenariu. încerc cât pot în această situație să stau liniștit pe loc până se mișcă traficul din față și pot face o plecare normală din loc chiar dacă ulterior opresc complet iar, încerc pe tot posibilul să nu mă deplasez lipit de bara celui din față la viteză foarte mică. Acum depinde foarte mult de trafic, la noi la Brașov deși se aglomerează binișor în intervale orare normale, nu este prăpădul din București la aceleași ore. Merg de prea multe ori în București și sunt momente când traficul face viața acolo aproape imposibilă
Sincer nu cred că "dracul" este așa negru, sunt mai puțin fiabile transmisiile dual clutch? posibil însă nici un gunoi complet nu cred că sunt cum le tot blamează unii și alții. În-afară de PDK-ul de la Porsche care am citit și auzit păreri că sunt cele mai performante și fiabile, toți producătorii au avut ușoare probleme de calitate la DCT-uri. Și eu mi-am asumat un posibil risc de fiabilitate dar nu cred în nici un caz că este sfârșitul lumii. Dacă merg normal cu ea nu mă aștept la surprize neplăcute prea mari și nici dacă este necesar la un moment dat să schimb un set de ambreiaje nu este o tragedie. Cum am tot citit păreri în mediu on-line nu te poți aștepta să o conduci ca pe o transmisie cu convertizor de cuplu într-un trafic infernal zi de zi și să fie super fiabilă sau să nu aibă uzură prematură, nu cred că o astfel de abordare este realistă."
KIA XCeed 1.5 T-Gdi 160HP MHEV 7DCT GT Line MY23 - Celadon Spirit Green
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut,
In asteptarea noilor ambreiaje am incercat sa urmez niste sfaturi citite pe aici, astfel:
* Mutat in N la semafor;
* Autohold OFF;
* No crawling - astept putin cat sa apas mai calumea pe acceleratie in trafic bara la bara;
Am observat ca nu mai tremura la plecarea de pe loc decat foarte rar, 1 din 10 plecari.
Stiu ca nu pare ideal si nici normal, dar asta a fost experienta mea.
In asteptarea noilor ambreiaje am incercat sa urmez niste sfaturi citite pe aici, astfel:
* Mutat in N la semafor;
* Autohold OFF;
* No crawling - astept putin cat sa apas mai calumea pe acceleratie in trafic bara la bara;
Am observat ca nu mai tremura la plecarea de pe loc decat foarte rar, 1 din 10 plecari.
Stiu ca nu pare ideal si nici normal, dar asta a fost experienta mea.
- Alx03
- Posts: 476
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
"Autohold off" - asta nu vad de ce ar avea un impact pozitiv.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Asta a fost experienta mea. Cu Autohold activat facea foarte rau la plecarea de pe loc, cu el oprit cum am zis 1 din 10 plecari am probleme cu tremuratul.