Cum conducem corect 7DCT?

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
dizy
Posts: 44
Joined: 07 Nov 2009, 16:38
Auto:

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by dizy »

Salut. Săptămâna asta trebuie sa ridic și eu Sportageul 1.7 dct. Cei de la kia mi au spus k de preferat la semafor sa o las in D.
Și aveți idee dak țin cutia pe modul sport in permanență este vreo problema?
Kia Sportage style 1.7 7DCT!

User avatar
RaiMaN
Moderator
Posts: 1080
Joined: 17 Jun 2010, 12:27
Auto: Sportage 1.7 CRDI
Location: Bucuresti

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by RaiMaN »

Asa mi'au zis si mie si asa am procedat. Niciodata nu am trecut in N la semafor. Nu mi s'a incins cutia nici dupa ce am mers bara la bara 10 km.
Poti merge cu modul sport activ mereu. Mai este un coleg pe forum care face asta, acelasi motor.
Eu m'am invatat cu modul normal si prefer sa folosesc sport cand chiar am nevoie de putere sau de schimbat trepte mai sus. In Bucuresti cu modul sport mi se pare ca smuceste cam tare in aglomeratie pentru ca se duce sus cu turele si cand iei piciorul de pe acceleratie da in nas. Ma refer la treptele 1 si 2.
Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP

EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed

Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by Flavyus »

Vorbesc din experienta de pe alta cutie cu dublu ambreiaj, se lasa in D cand stai la semafor, cu activarea auto-hold.

dizy
Posts: 44
Joined: 07 Nov 2009, 16:38
Auto:

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by dizy »

RaiMaN wrote: 16 Oct 2017, 09:10 Asa mi'au zis si mie si asa am procedat. Niciodata nu am trecut in N la semafor. Nu mi s'a incins cutia nici dupa ce am mers bara la bara 10 km.
Poti merge cu modul sport activ mereu. Mai este un coleg pe forum care face asta, acelasi motor.
Eu m'am invatat cu modul normal si prefer sa folosesc sport cand chiar am nevoie de putere sau de schimbat trepte mai sus. In Bucuresti cu modul sport mi se pare ca smuceste cam tare in aglomeratie pentru ca se duce sus cu turele si cand iei piciorul de pe acceleratie da in nas. Ma refer la treptele 1 si 2.
Mulțumesc!
Kia Sportage style 1.7 7DCT!

gabi2204
Posts: 158
Joined: 25 Mar 2016, 14:55
Auto: Kia Sportage GTLine1.6Tgdi-DCT
Location: Cluj-Napoca

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by gabi2204 »

[quote=dizy post_id=238618 time=1508130757 user_id=6293
Cei de la kia mi au spus k de preferat la semafor sa o las in D.
[/quote]

Ok dar au zis si de ce e de preferat? Pana la urma intre D cu Autohold sau N cu sau fara Autohold exista vreun argument care sa aiba legatura cu uzura DCT? Sau de ex pt o oprire scurta de ex poti folosi D cu Autohold, iar pt una mai lunga poti scoate in Neutral cu Autohold daca e cazul. Inteleg ca in nici unul din cazuri nu avem impact negativ pe DCT.
Kia Sportage GTLine 1.6 T-GDI DCT (din 09.09.2016)

musicman
Posts: 58
Joined: 03 Jul 2017, 23:32
Auto: Kia Sportage Gt Line

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by musicman »

Eu consider ca e ok sa pui cutia in N mai ales ca atunci esti sugur ca nu se cupleaza nici o treapta și teoretic se și răcește transmisia. Eu atunci când staționarea la stop este de durata o pun in N. Daca stau sub un minut o mai las și pe autohold.In N nu are cum sa dăuneze .Nu este logic. Dimpotrivă, transmisia ar trebui sa se răcească. Daca cineva îmi aduce un argument logic că nu este ok sa treci cutia in N atunci am sa mi schimb obiceiurile 😀

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by Flavyus »

Probabil doar chestie de confort. Ideea e ca dai banii pe automata tocmai ca sa nu mai tragi de maneta.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


dizy
Posts: 44
Joined: 07 Nov 2009, 16:38
Auto:

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by dizy »

gabi2204 wrote: 16 Oct 2017, 20:45 [quote=dizy post_id=238618 time=1508130757 user_id=6293
Cei de la kia mi au spus k de preferat la semafor sa o las in D.
Ok dar au zis si de ce e de preferat? Pana la urma intre D cu Autohold sau N cu sau fara Autohold exista vreun argument care sa aiba legatura cu uzura DCT? Sau de ex pt o oprire scurta de ex poti folosi D cu Autohold, iar pt una mai lunga poti scoate in Neutral cu Autohold daca e cazul. Inteleg ca in nici unul din cazuri nu avem impact negativ pe DCT.
[/quote]

Mașina mea nu are autohold. De ce este de preferat D nu mi au explicat, nici nu am întrebat. Mi au recomandat D și piciorul pe frana. Când o să ridic mașina o să i mai întreb inca odata
Kia Sportage style 1.7 7DCT!

musicman
Posts: 58
Joined: 03 Jul 2017, 23:32
Auto: Kia Sportage Gt Line

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by musicman »

Flavyus wrote: 16 Oct 2017, 23:44 Probabil doar chestie de confort. Ideea e ca dai banii pe automata tocmai ca sa nu mai tragi de maneta.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Nu neaparat sau mai exact nu tot timoul😊

spednatz
Posts: 17
Joined: 10 Nov 2016, 14:13
Auto: kia

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by spednatz »

Atunci cand stai la semafor, computerul masinii sesizeaza si decupleaza ambreiajul. De-aia nu e necesar s-o treci in N. Autoholdul nu are legatura. Tine cuplate franele in mod electric ca sa nu mai fii nevoit sa tii si piciorul pe frana atunci cand stai pe loc. Eu am avut la Passat si nu mi-a placut deloc. Smucea la plecarea de pe loc. La Kia nu mi-am mai pus.

User avatar
zaboss
Posts: 1180
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by zaboss »

Ce model de passat? Conduc și eu unul, 2.0 TDI, DSG, și nu smucește deloc. Bine, acum are abia 3000 de km.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

spednatz
Posts: 17
Joined: 10 Nov 2016, 14:13
Auto: kia

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by spednatz »

Al meu era la fel, doar ca din 2007. Poate au mai perfectionat sistemul de-atunci.Parca nu pleca din loc ca atunci cand nu era activat, trebuia sa o accelerezi mai mult ca sa se deblocheze franele si cred ca de-aia smucea putin. Mai ales in Bucuresti unde mergi bara la bara, era enervant. Sau poate era de la caluti, ca era ala de 170 de cai :( . In plus, dupa vreo 2 ani cand puneam centura nu mai facea bine contact si incepea sa sune in bord pana o mai miscam in locasul ei. Daca aveam autoholdul activat, cand nu mai simtea centura ma trecea automat pe frana de mana si ma scotea din minti. Ca sa-i schimbe porcaria aia in care intra centura trebuia sa demontez juma' de masina, sa mearga pe fir, asa ca m-am lasat pagubas, m-am dus la niste "baieti" si mi-au dezactivat alarma de centura. De atunci s-a incheiat si cu autohold-ul.

musicman
Posts: 58
Joined: 03 Jul 2017, 23:32
Auto: Kia Sportage Gt Line

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by musicman »

spednatz wrote: 27 Oct 2017, 22:27 Atunci cand stai la semafor, computerul masinii sesizeaza si decupleaza ambreiajul. De-aia nu e necesar s-o treci in N. Autoholdul nu are legatura. Tine cuplate franele in mod electric ca sa nu mai fii nevoit sa tii si piciorul pe frana atunci cand stai pe loc. Eu am avut la Passat si nu mi-a placut deloc. Smucea la plecarea de pe loc. La Kia nu mi-am mai pus.
Corect ce spui.Numai ca fie ca ti tu piciorul pe frana fie ca se cupleaza autoholdul ai sa vezi ca ,cutia ramane in treapta 1atunci cand esti in Drive si stationezi.Daca cutia ramane in treapta 1 atunci cum se decupleaza ambreiajul?Asta este nedumerirea mea😊

Flavyus
Posts: 1929
Joined: 19 Jan 2017, 11:04
Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
Location: Bucuresti

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by Flavyus »

La passat spunea in carte ca decupleaza daca stationezi mai mult, se auzea un pocnet sub masina.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Cum conducem corect 7DCT?

Post by MihaiM »

musicman wrote: 01 Nov 2017, 01:59 Daca cutia ramane in treapta 1 atunci cum se decupleaza ambreiajul?Asta este nedumerirea mea😊
Gandeste.te la cutia manuala. Poti sa stai pe loc la semafor cuplat in treapta 1 sau in ce treapta vrei tu, cata vreme apesi pedala de ambreiaj, adica decuplezi ambreiajul de la volanta. Prin urmare selectarea unei trepete de viteza nu implica cuplarea transmisiei la motor, adica a discului de ambreiaj la volanta, astfel ca nu ai uzura.

Apoi gandeste.te ca DCT-urile au doua ambreiaje, unul pt treptele pare celalalt pt treptele impare. Unul din avantajele cutiilor DCT este anticiparea si preselectarea urmatoarei trepte de viteza pentru un schimb rapid. Astfel ca in orice moment dat masina ta se afla in 2 trepte de viteza, dar numai unul dintre ambreiaje e cuplat la volanta (la motor). Inca o dovada ca selectarea unei trepte de viteza nu implica cuplarea ambreiajului.

Personal trec cutia in N pentru a nu mentine sistemul de franare sub presiune (nu fac asta cand anticipez o oprire de doar cateva secunde sau daca uit...mi se mai intampla)

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”