GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Cum se rezolvă diverse probleme
User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Salutare!
Avand in expoatare un GDI aspirat care a fost gasit cu segmentii coxati (rezolvata pe garantie),am inceput sa studiez eventuale cauze si modalitati de evitare a acestor situatii.
In cazul coxarii segmentilor,principala cauza descrisa de mecanic si inginer a fost fie o incercare disperata a soferului de a iesi cu masina dintr-o situatie critica de tipul unei gropi cu noroi sau zapada,fie drumuri repetate extrem de scurte,in care motorul a depus fara sa poata sa si arda depunerile la turatii si temperaturi de croaziera.

Insa,cautand dupa tagurile GDI si DEPUNERI,am dat peste principala problema a motoarelor cu injectie directa,fie ele aspirate sau supraalimentate.
Aceasta este DEPUNEREA DE CARBON pe supapele de admisie. Motivul este prezentat frumos si colorat in video de mai jos:

https://www.youtube.com/watch?v=pQjIR2juqLs

Ei bine,continuand cautarile si indreptandu-mi atentia catre o solutie,am dat peste o chestie care se numeste in limba lui Shakespeare CATCH CAN. Mai concret o cutiuta din metal,de obicei aluminiu,care la masinile moderne cu motor GDI sau T-GDI se amplaseaza in locul furtunasului care uneste valva PCV cu admisia. O sa ajungem si la capitolul montaj,si la captarea prin condensare a vaporilor de ulei ,gazelor si apei care ar fi intrat in admisie,ar fi ars si s-ar fi depus pe spatele supapelor de admisie si in camera de ardere. MAi jos modele generice de CATCH CAN:

https://www.youtube.com/watch?v=T-B4VRxAtbw
Apoi mi-am pus intrebarea; merg,au randament? Au fost puse pe kia? Ei bine,am gasit o sumedenie de video cu montajul acestei cutiute pe motoare identice cu al meu,adica 1.6 gdi,dar si pe motoare de soul,sorento,Hyundai o groaza,etc. Mai jos exemplul Sorento 2013:

https://www.youtube.com/watch?v=6YxlnkqDqDM&t=337s
Asta pe Sorento nou.Si sa nu va mire. Protectia inseamana profilaxie nu tratare. Din nefericire tratarea altfel decat prin desfcea motorului este pe cat de dificila si controversata,pe atat de lipsita de efecte majore. Spume de diverse tipuri,aburi,masinarii de indepartare carbon prin parcari,etc,etc,etc

Omul arata in alt video si ce rezultat a avut captarea facuta pe masina lui :
https://www.youtube.com/watch?v=98V6AEJtyfc
Usor-usor ajung si la motorul meu si aproximativ la fel fiind si motorul T-GDI,ma apropii de localizarea,montajul si rezultatele pe motoarele care ne intereseaza: 1.6 GDI/T-GDI

https://www.youtube.com/watch?v=5bmBItRZ3ok&t=98s

Si rezultatele dupa ceva timp:
https://www.youtube.com/watch?v=XMNJyZst5A8&t=13s

Ei bine,eu am optat pentru cea mai ieftina varianta de Catch Can,cea de 25$ de pe Amazon,luata din Romania evident,dar nu vreau sa fie reclama asa ca ma abtin referitor la sursa. Acest tip de catch can vine si cu un filtru suplimetar numit breather,care nu se pune la masinile cu PCV. Daca nu avea PCV,mergea pus. Dar in cazul nostru,intreaga canistra trebuie sa fie etansa,sa nu aiba legatura cu atmosfera,astfel incat sa pastreze vacuumul pe care l-ar fi pastrat furtunul pe care il inlocuieste.
Vorbim despre acest Catch can,cel pe care l-ati vazut si in video cu Sorento;

https://www.youtube.com/watch?v=Zu4kYJMsVgY&t=437s
In filmulet se explica si diferenta intre cele doua modele,cel cu breather sau fara. Eu am luat si montat unul cu breather, ca asa am gasit pe piata noastra,dar in locul acelui filtru am instalat un dop pe care il are in dotare.

Inainte de a pune pozele cu ce a iesit la mine,precizez urmatoarele:
-nu aveti nevoie de teflon,in cazul meu cel putin toate imbinarile au folosit O-ringuri din cauciuc livrate in cutiuta.
-nu am pus breather. Ar fi influentat mersul motorului.Fara breather este identic cu furtunasul pe care il inlocuieste ,pastrand vacuum in instalatie
-am optat pentru a-l pune in fata pentru ca nu am avut un loc decent mai aproape.
-am pus un furtun inestetic,pe cel semitransparent doar pentru a verifica dupa primii 5000km ca desi in borcan se va aduna marmelada,pe retur furtunul se va mentine clar,ceea ce ma duce spre un singur cuvant:reusita!
-dupa 5000 km schimb furtubul cu unul negru ca cel de pe tur.
-nu am eliminat furtunul original,ci l-am imbinat cu cel de retur,deoarece motorul este inca in GARANTIE. Inainte de revizie voi recupla furtunasul si elimin in 3 minute catch can.Si asta pentru a nu ma certa sia nu ajunge in instante. REPET:Cach can-ul pus de mine in configuratia facuta de mine (fara breather) si perfect etans,este practic acel furtunas clonat. Pastreaza vacuum. Nu modifica mersul motorului cu nimic. Daca se scoate joja canii se va vedea imediat ca trage aer fals si motorul accelereaza instantaneu. Deci ZERO efecte negative. DAR,sa fim prevazatori si sa pastram configuratia masinii pana se iese din garantie.

Cam atat, asta a iesit:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by alimos on 04 Feb 2020, 16:44, edited 2 times in total.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Revin dupa cateva sute sau mii de km cu rezultatele captarii.
P.S. Imbinarea aia metalica dintre returul transparent si furtunasul original al masinii este facuta din 3 piese distincte care se gasesc la un magazin mare de bricolaj albastru/portocaliu. Tot de acolo si furtunele (de combustibil ambele)
Si toate furtunele si imbinarea aia sunt cu FI interior de 10 mm.
Sa auzim de bine!
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5231
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by Nesta3 »

Ia sa vedem daca avem motoare bolnave sau nu.👍
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Sa dea Domnul sa nu fie . Si eu sa pierd 200ron. Dar macar nu ma mai gandesc la asta.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Ei bine....150km. Incredibil ce se arde in motor. @Nesta....bolnave sau nu, cred ca nu e relevant. Dar sincer cred ca asta este medicamentul. Am peste o lingura de zeama care ar fi ars in motor. E ca un ulei negru,subtire. Eu mi-am atins obiectivul. Sincer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by akeem »

:) seamana cu zeama aia neagra care imi curge mie din esapamente.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Update dupa 600km. Nu stiu sa estimez cat e,dar culoarea si vascozitatea (de fapt mai degraba fluiditatea) o vedeti si voi. La urma in filmuletz se vede ca ar fi curs ceva mai inchis la culoare de la fundul borcanului. Hanar nu am ce e. Ulei clar nu pentru ca ar fi fost deasupra.


https://youtu.be/_7kH5vakB08
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by akeem »

Am pierdut un we si am studiat si eu problema.
De aerisirea blocului motor stiam de la Dacie, cine a avut asa ceva cunoaste furtunelul negru dintre capacul de chiulasa si « T » ul de la intrarea de la carburator. Daca astupai iesirea din capacul de chiulasa, in cateva secunde se simtea presiunea iar daca insistai incepea sa dea ulei pe la toate colturile. Cine avea motorul foarte uzat, scotea un furtun sub masina care fumega la fel ca esapamentul. De asemenea, daca scoteai dopul ala calibrat din « T » motorul tragea aer fals si incepea sa galopeze.

La carburator si injectia indirecta supapele sunt spalate de fluxul de amestec carburant, ramane doar problema blow-by care se intoarce in camera de ardere. La injectie directa se adauga faptul ca supapele de admisie primesc doar aer, combustibilul injectandu-se direct in camera de ardere. Deci nu le mai spala nimeni (Toyota are acum motor cu injectie si-si, din cand in cand se activeaza cea indirecta tocmai pentru treabusoara asta).

Acum sa vedem care e treaba cu Oil Catch Can sau Oil Catch Tank (OCT). Evident ca parerile pe net sunt 100% ca acest blow-by exista si face rele in camera de ardere si la supape, iar 99% sunt pozitive folosirii OCT. Cei 1% care au retineri si-o iau rau de tot de la cei 99%.

Personal, cum am obiceiul sa citesc in primul rand contraindicatiile medicamentului si spun tot timpul ca adevarul e undeva la mijloc, am citit si parerile celor 1% si m-am convins din ce in ce mai mult ca mai degraba n-as instala asa ceva pe masina (ca si Pedal Box ori filtru K&N). In sensul ca daca iti pui OCT si lucrurile merg bine, e un castig moderat, dar daca e sa mearga rau poate fi rau de tot. Iar daca nu-ti pui OCT, oricum e un risc asumat de constructor, nu foarte mare altfel luau oarece masuri, esti in garantie si pana la urma sunt o gramada de utilizatori fara OCT care n-au avut probleme. Sa fim seriosi, pozele alea de cosmar de pe net sunt de la motoare super obosite care au mers cu cine stie ce uleiuri si motorine de Gloria C12.

Bun, acum daca vorbim de OCT, acestea sunt niste decantoare inserate in furtunelul de care ziceam mai sus (teoretic, ca practic il duci undeva unde e loc de montaj cu ajutorul unor furtune suplimentare mai lungi), decantor in care s-ar strange blow-by, adica vaporii de ulei si jegozeniile aflate in carterul motor, intre (sub) piston si baia de ulei si recirculate in galeria de admisie.
Ca si constructie, pot fi :

- simple, adica doar recipientul si atat. In astea, in functie de cum ai intrarea la fluxul de vapori de ulei ai sanse sa nu se stranga nimic sau aproape nimic. Chinezoii pun in ele niste bureti de sarma de spalat vasele, tocmai ca sa fie un obstacol in calea vaporilor de ulei care se condenseaza pe ele si curg in recipient (adica ceva mai bine decat nimic).
- baffled, adica au un fel de piesa din tabla gaurita prin care se scurge uleiul la fundul recipientului si acesta nu mai poate fi reaspirat. Tabla asta aflandu-se undeva la jumatatea inaltimii recipientului. De asemenea parcursul de aspiratie are diverse forme în șicana, turbionare sau mai stiu eu cum, au si diverse site cu gauri mari sau chiar filtre din bronz (din alea din bilute sinterizate) sau chiar filtru normal de decantor, din hartie sau sarma fina.

Deasupra OCT ca eficienta ar fi separatoarele aer-ulei, care se folosesc la masini de competitie (OCT nu e suficient si nu rezista la o astfel de exploatare), doar ca la separatoare uleiul ce se strange la fund nu se arunca ci se intoarce in baie printr-un furtun suplimentar.

Ca preturi, pe Amazon pleaca de sub 10 euro si se duc spre 300. Evident, la limita inferioara sunt chinezariile si iar cele stratosferice sunt cele fabricate de firme consacrate de tunning.

Acum, personal ma gandisem initial sa iau ceva mai de firma si cautand ce se gaseste prin Ro am gasit de exemplu Mishimoto, care ar insemna calitate buna si preturi cat de cat acceptabile. Dar sapand mai adanc, entuziasmul meu a inceput sa se duca la vale: modelul pe care il gasisem la 600 RON (si care ar fi fost sa zicem o limita maxima la care m-as fi aruncat) e complet chel, adica are recipientul si atat. Nu filtre, nu baffle, nimic. In plus, nu exista ceva special pentru Sportage (ei fabrica kit complet doar pentru Stinger), iar adaptarile (doua ștuțuri, 3 furtune) costa inca pe atat. Pe principiul cartuselor de imprimanta. Versiunea baffled (tot universala, adica mai trebuie si acolo adaptari) nu e decat vreo 1500 RON. Si ca sa fie treaba treaba, or fi ele produse americane, dar fabricatia e tot in China. Pe youtube e chiar un videoclip cu un tip care compara un Mishimoto cu o chinezarie de 20 euro si sunt atat de identice ca tipul a tras concluzia ca probabil sunt fabricate pe aceeasi linie. Eu cred ca chinezaria doar e o copie foarte reusita vizual, functional fiind diferente mari in sensul ca sigur materialele sunt mai ieftine, prelucrarea facuta pe genunchi, etc. Fapt confirmat in alt review de un alt tip, asta specialist in prelucrari mecanice care a observat o calitate indoielnica a filetelor, etc. Chestie ce duce la pierderi de etansare, rezultand scurgeri de ulei prin motor si admisie de aer fals, care daca e mare poate aprinde Check Engine. Pe de alta parte daca e sa compari 200 euro cu 20 (si in astia primesti si o mana de ștuțuri si furtune pentru toate gusturile), parca te-ai descurca sa-ti faci singur etansarile cum trebuie cu niste banda de teflon, inele 0 sau un pic de loctite.
Dupa ce mi-am facut capul calendar cu toate chestiile astea, am zis sa ma uit si la Provent 200 de la MANN, care aparea obsesiv prin mai toate comentariile. Asta e de fapt un separator de ulei, dar nu toti stiau asta si se plangeau de faptul ca nu are spatiu de stocare ulei (adica filtrul coboara pana in fundul recipientului), ba unii facusera niste țigănii cu vreun metru de furtun astupat la celalalt capat si care cobora din fundul filtrului si se incolacea pe sub masina. Si din cand in cand scurgeau uleiul si jegul strans acolo. Altii mai pusesera un OCT la capatul celalat care facea doar oficiul de a inmagazina ce se scurge pe furtun. Cand de fapt uleiul respectiv ar fi trebuit sa se intoarca in baie.
Ca pret, si asta e la vreo 200 euro, in plus filtrul se schimba la fiecare 20.000 km si nu e decat 100 euro bucata. Evident, poporul chinez a copiat si Proventul, pe Amazon gasesti vreo 3-4 produse identice dar sub nume diferite si care in plus au si filtrul din sita si nu din nu stiu ce hartie de bumbac.

Bun, dupa toate astea sa vedem ce m-a dat pe mine inapoi de la a monta un OCT: in principiu, cu cat filtrarea e mai fina cu atat aerul care se intoarce in galerie e mai curat. Mishimoto are filtrul acela de bronz de care ziceam mai sus (si care filtreaza la 50 microni), Proventul are si el filtru care separa complet uleiul, etc. Filtrul de bronz de la Mishimoto s-ar spala foarte simplu intr-un bol cu apa calda si sapun..... pana aici toate bune si frumoase. Numai ca cu cat e mai fin filtrul, cu atat sunt sanse sa se colmateze mai repede. Si cum admisia se face doar prin el, ce se intampla daca nu esti pe faza si-ti blocheaza complet ventilatia carterului motorului? Risti sa-ti bage ulei in turbina si sa-ti distruga garniturile. Sau ce faci iarna cand micronii aia or sa inghete si din nou nu mai trece nimic prin el? Mie personal mi se pare riscul prea mare.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Sa nu fie cu suparare, dar chinezaria mea nu are bureti de sarma care ar putea genera span, filetul este impecabil, etanseizarea verificata inaintea montajului cu presiune inalta ( pompa de aer manuala) tocmai de frica aerului fals, iar retinerile , fie ele minimale, sunt evidente in borcan. Pe retur nu ies gaze,furtunul transparent fiind curat.

Mai concret , furtunul original a primit o mare gâlma.etansa perfect.
Daca ai argumente care ar putea demonstra un comportament diferit al motorului cu aceasta gâlmă atasata, chiar as fi bucuros. Iti dai seama ca nu e nimeni tampit sa o tina langa pana isi strica motorul.
Dar concret,nu cu banuieli.

Repet efectul poate fi placebo, Duralube, Pedal Box, frectie la picior de lemn sau cum vrei sa-i spui. Desi eu am aruncat MIZERIE. Ulei amestecat cu apa. Deci am aruncat ceva, nu aer.
Insa , daca efectul este o frectie, nu realizez cu ce ar strica in afara de 170 lei cheltuiti degeaba.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Srii ce ma amuza?
Odata cu mine, dupa o documentare similara cu cele de mai sus, dupa ani de cursuri pe motoare facute in fabrici europene ale kia, vw etc., un inginer de la o reprezentanta Kia ( nu conteaza care) , tocmai si-a miontat si el un CC. Pe un ks3 1.7 crdi. Si ce sa vezi? Functioneaza. Da de asemena rezultate. Arunca mocirla la fel ca mine.
Dar na...fiecare face ce vrea cu motorul lui.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by akeem »

N-am zis ca e placebo. Am scris ca 100% recunosc blow-by. Inclusiv eu. Stiu ca e o preocupare constanta a constructorilor de motoare. Am in familie profesioniști in domeniu (proiectare + testare). Sarma aia de vase nu e lucru rau. VW o are in capacul de la chiuloasa. Nu chiar burete de vase ci pe acolo. Mi-as instala si eu chiar maine (ma rog, peste o luna cand trece revizia) daca as rezolva cu teama de a nu se infunda. Tot in reviewurile citite un tip se plangea de chestia asta si de faptul ca foloseste instalatia doar vara. Cum scade temperatura si mai e si umezeala afara devine cam inexploatabila. Evident ca toata mocirla aia care o sufoca se duce in galerie in lipsa ei.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Respect 500% aspectul infundarii.Abia asta este un argument cum spuneam mai sus,clar, concis si fara multa vorbarie.Iar teama ta este justificata. Intr-adevar unicul lucru absolut rau este infundarea. TOCMAI acest lucru m-a determinat pe mine sa iau CEL MAI SIMPLU, CEL MAI NEFILTRANT, si mai GREU DE INFUNDAT dispozitiv.
Gaura de retur are o dimensiune de peste 15 mm in interiorul capacului, iar sita aia de pe tur( poza 2,pe.rosu se vede mult mai bine),din interior, care se vede in poze, este atat de rara,cu gauri atat de mari, incat este minimul de rezistenta posibila la gazele din carter.
Consider ca(,)cu o minima intretinere periodica( anual),chiar si pe timp de iarna( inghet) este imposibil sa se infunde toate cele 19 gauri de 3-4mm diametru din acea piesa.
Toate CC analizate de mine( si de tine) care sunt mai scumpe( unele exorbitant) si mai sofisticate,cu site, filtre mai dese, ghemuri de sarma, etc pot fi mult mai potente in a retine, condensa si astfel filtra gazele din carter. DAR la aspectul #Doamne fereste de infundare sau congelare iarna, sunt MUUUULT mai unsafe decat mica mea chinezarie.
Mi-am propus odata pe an,toamna, dupa o vara de utilizat, sa dau jos capacul,dezfiletez sita aia( impropriu spus sita,mai degraba condensor ) sa il spal cu wd40 din abundenta, astfel incat sa il aduc la stadiul initial.
Bafta in decizii si exectuie daca te hotarasti.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Uite un test pe o copie a renumitului Mishimoto. Sa nu-mj spuna nimeni ca ce s-a intamplat in filmul asta este pentru ca nu era adevaratul Mishimoto,ca nu-l cred in ruptul capului.
Cu acest CC chiar mi-ar fi frica si mie.
Dar cu jucaria mea pot sa bag mana in foc ca daca nu o lasi acolo uitata sa ajunga apa la furtune fara sa fie golita, ceea ce ar dura cam 10.000km, nu are cum sa se infunde.
https://youtu.be/hamll2gnFQs
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

akeem
Posts: 948
Joined: 08 Oct 2017, 19:28
Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
Location: Bucuresti

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by akeem »

Nu s-a înfundat ca nu e Mishimoto ci pentru ca filtreaza 50 microni. Cu cat filtrarea e mai buna cu atat riscul de blocare e mai mare la îngheț (logic). E ca dilema membranelor tip goretex: cu cat rezista la coloane mai mari de apa cu atat sunt mai putin respirabile. Eu ma gandeam ca o idee buna ar fi de scos iarna filtrul de bronz. Interesant ar fi un test comparativ cu si fara filtrul de bronz, aceeasi masina, acelasi nr de km, aproximativ acelasi mod de exploatare.
In fine, o sa vad la ce ma hotarasc. Poate chiar Provent daca gasesc o metoda prin care sa strang uleiul. Proventul e singurul (gasit de mine) care are supape si pe inlet si pe outlet.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track

User avatar
alimos
Posts: 1383
Joined: 19 Apr 2008, 22:15
Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
Location: Bacau
Contact:

Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)

Post by alimos »

Dar la ce ajuta supapele?
Si pe timp de iarna nu reprezinta o zona sensibila la inghetare/ colmatare?
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”