Cauciucuri de iarna

Cum se rezolvă diverse probleme
User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: Cauciucuri de iarna

Post by DragosB »

mariusc wrote: Ori in cazul meu o roata de iarna e cu aproape 3 kg mai usoara
corect,de aceea nici n-am insistat cu greutatea.
La 1500 kg cat are masina, cu astea de iarna va avea 1488 ,adica nesemnificativ..iar daca socotim ca iarna ne imbracam mai gros,mai ramane o diferenta de doar 10kg :lol:
Lasand gluma la o parte,consumul mai mare in sezonul rece are si alte cauze : consumatorii suplimentari ( dezaburire,degivrare,luminile de intalnire aprinse mai multe ore pe zi,etc) plus faptul ca motorul nu ajunge in parametrii normali de functionare la drumurile scurte( 5-8 km) fata de vara ,cand pana iesi de pe alee apa e la 60 e grade
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Cauciucuri de iarna

Post by quelloo »

DragosB wrote:
quelloo wrote:.. numai prin prisma legilor fizicii
exact,pe ele ma bazez si eu cand afirm inca o data ca-i va creste consumul :wink: ...forta de frecare nu depinde de suprafata
Legea frecarii spune ca forta de frecare la alunecare nu depinde de marimea suprafetei de contact dintre corpuri,ea depinzand insa direct de natura corpurilor aflate in contact.Asa a aparut coeficientul de frecare,etc..
Acest coeficient este mai mare in cazul cauciucurilor de iarna,la contact cu asfaltul.
ma refeream strict la greutatea janta+anvelopa si conteaza si cat de late sunt anvelopele (se vede si la viteza maxima ca rezistenta e mai mare in cazul anvelopelor mai late)
am exclus consumul suplimentar pentru incalzire, stergatoare etc...
atunci cand schimbi anvelopele (conditii meteo la fel in perioada aia) mereu o sa consume mai putin pe anvelopele mai subtiri si jantele mai mici... (cel putin asa e la mine cand trec de la 15 la 17... creste consumul intre 0.5 si 1.5 in functie de conditii si stil de mers)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
DragosB
Posts: 170
Joined: 27 May 2011, 21:36
Auto: Sportage 1.7 DSL
Location: Bucuresti

Re: Cauciucuri de iarna

Post by DragosB »

tot din acelasi motiv,consumul unei masini ( la temperatura constanta,sa zicem,si in aceleasi conditii de drum) este nitel mai mare in primele sute de km ,dupa ce-ti achizitionezi anvelope noi...pana "se lasa" ,cum se zice.
CX 30 Skyactiv x 186/MT
ex: Sportage III, 1.7 crdi, clyde blue

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Cauciucuri de iarna

Post by chinezu81 »

OK, asigura-te insa ca le ai echilibrate corect si presurizate corespunzator. Eu am patit-o cand m-am dus sa mi le monteze ca erau echilibrate incorect de niste beleuzi din Ploiesti (am mai platit o data echilibrarea si asta nu ca sa imi ia banii, ca m-am uitat pe computer si asa era, erau dezechilibrate). Nu stiu cum e cu astia, cate serviceuri atatea variante de echilibrari/ geometrii si sfaturi, ca la doctorii din Romania cu diagnosticele. Eu iti recomand totusi sa te duci la un service specializat si sa mai verifici inca o data aceste doua lucruri inainte de a pune rotile pe masina. Stai si tu linistit si nu te costa asa mult, cu tot cu montat cam 100 de ron intr-un service care se respecta.

quelloo
Posts: 4407
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Cauciucuri de iarna

Post by quelloo »

DragosB wrote:tot din acelasi motiv,consumul unei masini ( la temperatura constanta,sa zicem,si in aceleasi conditii de drum) este nitel mai mare in primele sute de km ,dupa ce-ti achizitionezi anvelope noi...pana "se lasa" ,cum se zice.
you're not getting me...: o sa le schimb saptamana asta si imediat dupa ce o sa le pun... o sa consume mai putin (le pun pe alea de 15)
si la primavara cand o sa vina vremea sa trec inapoi la astea de vara... o sa le pun... si imediat consumul o sa creasca... (chestie testata deja 3 ani la rand :P )
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

mariusc
Posts: 149
Joined: 31 Oct 2007, 20:38
Auto: Sportage
Location: Craiova

Re: Cauciucuri de iarna

Post by mariusc »

Pai le-am echilibrat cand mi-au venit acum o luna si am stat cu ochii pe aparat.
Stiu ca suna ciudat, dar mi le montez singur din comoditate.
Adica nu le mai pun in portbagaj, nu mai stau la coada la service (in Craiova in sezon sunt de obicei cozi) si in plus imi aleg singur momentul cand sa le schimb. Rotile le am la servici, intr-o pauza de pranz nici nu am ce face :D
Nissan Leaf 2018
Sportage 2l DSL, 4x4 Style+, Sirius Silver

EX: Cee'd 1,6DSL 115 CP BASE, SO RED

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Cauciucuri de iarna

Post by chinezu81 »

mariusc wrote:Pai le-am echilibrat cand mi-au venit acum o luna si am stat cu ochii pe aparat.
Pai asa le-am avut si eu, numai ca in momentul montajului, astora de la service computerul le-a dat alte dimensiuni de plumbi. Plus de asta mi-au spus ca la jantele din aliaj nu e bine sa echilibrezi roata lipind plumb intrerupt. Adica tot plumbul trebuie sa fie pus intr-o linie, nu doua bucati sus, doua jos de exemplu (bine, nu exista jos si sus la o roata, ma refer la susul si josul jantei in momentul echilibrarii rotii). Asa le aveam eu echilibrate prost de unii din Ploiesti de unde am cuparat si rotile, mi se pare logica aceasta abordare si am acceptat refacerea echilibrarii - pana la urma erau dezechilibrate. Inteleg comoditatea, dar eu prefer sa las treaba asta in mana celor care se pricep cel mai bine. La Bucuresti am un service in care lasi masina si cheile, te pui la o cafea, au si tablete pe care poti sa stai pe net si baietii iti fac toata treaba. La sfarsit dai si tu un bacsis acolo si ai plecat acasa fara bataie de cap. Bine, eu nu pot sa stau la cafea in timp ce aia imi umbla pe la masina, stau acolo pe capul lor. Cu caratul am rezolvat, ca am lasat rotile de vara la ei, am facut o socoteala o sa ma coste cam 80 de ron pentru un sezon, nu e rau pentru speteala mea. Intr-adevar acum cand le-am scos din boxa m-au rupt, asudam ca un cal :)

mariusc
Posts: 149
Joined: 31 Oct 2007, 20:38
Auto: Sportage
Location: Craiova

Re: Cauciucuri de iarna

Post by mariusc »

Asa cum am promis revin cu impresii si... poze.
Deci odata cu trecerea la rotile de iarna am bifat clar la capitolul confort. Clar rotile pe 16 fata de cele originale pe 17 sunt mult, mult mai confortabile.
La capitolul zgomot stam un pic mai prost, se aude ceva mai tare, dar asta poate fi si de la imbracatura de capota pe care am pus-o odata cu venirea iernii.
Despre consum nu stiu ce sa zic, cred ca e la fel. De exemplu la un drum Craiova - Petrosani - Groapa Seaca plus ceva plimbari pana la Vidra, mi-a luat conform CB -ului 7,2% ceea ce mi se pare acceptabil.
Si ceva poze... https://plus.google.com/u/0/photos/1072 ... 2038297297
Nissan Leaf 2018
Sportage 2l DSL, 4x4 Style+, Sirius Silver

EX: Cee'd 1,6DSL 115 CP BASE, SO RED

User avatar
chinezu81
Posts: 354
Joined: 28 Mar 2013, 09:04
Auto: Kia Sportage AT, 2.0, 184CP

Re: Cauciucuri de iarna

Post by chinezu81 »

Frumos...ai prins si zapada...arata frumos rialurile...

Ritter
Posts: 178
Joined: 15 Nov 2017, 21:58
Auto: Kia Sportage
Location: Buzau

Re: Achizitionare Kia Sportage

Post by Ritter »

Anvelope iarna pe 19 inch, Vredestein-Kumho-Bridgestone sau Hankook ?!
Toate sunt in zona de mijloc ca si pret: 750-900 Ron per bucata.
Voi face cca 10-12.000 km pe an, cu maxim 3-4.000 km pe iarna.
Kia Sportage MK4 GT-Line 1.6 T-GDI 6MT 4x4 New Infrared MY2018
Ford Focus MK4 ST-Line 1.5 EB 6MT Desert Island Blue MY2019
"Three pedals are only for men"

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”