Relanti mic... 500 ture.

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Bine v-am gasit, sunt proaspat posesor de Kia Sephia, 1.5, 80cp, din 1996.
Din clipa in care am luat-o, am si intampinat 2 mari/mici probleme.
Porneste foarte greu, cateva chei lungi are nevoie.
Dupa ce reusesc sa o pornesc, se tureaza pana la 2500 de ture si se mentine asa cca 3 minute.
In acest timp, daca apas pedala de acceleratie, moare motorul, se ineaca.
Dupa ce trec 3-5 minute si motorul incepe sa se incalzeasca, turatiile scad la 500 de ture, iar motorul merge rotund si lin, pot baga in viteza si popt pleca de pe loc, insa daca pornesc ventilatia sau farurile sau dezaburirea sau alt consumator mai puternic, turatile scad mult sub 500 de ture si tremuram masina pana moare motorul sau pana opresc consumatorul electric.
Fostul propietar zice ca asa este normal la orice masina pe carburatie, iarna.
Va intreb, pot regla cumva relantiul mai mare?cum? Am ce ii face sa porneasca la sfert de cheie? cum?
Precizez ca masina pleca la sfert de cheie, cand am luat masina, dar acul de la benzina nu indica corect si am ramas in drum fara benzina, desi acul indica un sfert de rezervor. De atunci nu mai pleaca la sfert de cheie.
Sunt sin Sibiu si inca nu am vazut pe strazi nici un posesor de Sephia, ca il opream si il intrebam.
Dupa ce masina se incalzeste, trage motorul foarte bine, schimba bine vitezele, directia e ok, consumul, undeva la 7% in oras, nu o turez peste 2000 de ture, e ok ca si masina.
Astept un raspuns de la voi daca va stiti cu aceste masini, stima.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by Ogy »

Nu cred ca trebuie sa avem toti masini sephia ca sa ne dam cu parerea despre problemele de la masina ta.
Spui ca ai ramas fara benzina. Este posibil sa fii tras niste gunoaie/apa etc la realimentare. Curata/schimba filtrul/filtrele, injectoarele verifica bujiile etc.
Daca acele 500rpm la relanti sunt normale, atunci ecu are o problema, atunci cand intervin alti consumatori.
O vizita (sau mai multe) in service rezolva problemele.

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Crede-ma ca daca aveam service de Kia in Sibiu, mergeam acolo, nu ma pricep la masini, din acest motiv caut rezolvari pe forumuri.
Fostul propietar zicea ca el a reglat relantiul asa mic sa scoata consum mic, a mai zis ca se poate face mai mare, regland un anume surub(ma intereseaza o poza cu locatia acelui surub).
Am intrebat de posesori de Sephia, pentru a primii informatii mai exacte, adica, pasii care sa ii urmaez sa desfac filtrul de benzina, sa curat ce este infundat pe acolo, repet nu sunt mecanic, dar in lipsa de mecanici, prefer sa ma bag eu sa schimb, decat sa chem pe un mecanic de dacie.
Dupa ce masina se incalzeste, si motorul sta la relanti la 500 de ture, fara consumatori este ok, face urat doar cand pornesc ceva ce consuma mult, dar numai la relanti, daca sunt in mers si turatia este peste 1500 ture, merge perfect cu toti consumatorii porniti, din acest motiv banuiesc ca acel relanti este foare mic.
Cat trebuie oficial sa aiba relantiul, 800-900 ture?
Acum, mai am o nelamurire, vreau sa cumpar un set de key tip briceag, cu telecomanda, se potrivesc cu sistemul electronic de inchidere de la KIA?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by shpid3r »

eu pot sa-ti raspund legat de "surubul" respectiv, cu care se regleaza avansul (asa se numeste).
Pozitia lui este mai greu de stabilit (nu este standard la toate masinile), insa aici cred ca ai un ghid care sa te ajute:
http://www.ehow.com/how_2268_adjust-idl ... reted.html.
Reducerea avansului pana iti moare motorul daca pornesti farurile este una din cele mai mari prostii pe care o fac frecvent oamenii zgarciti, aceia care din acelasi motiv pun benzina diluata sa fie mai ieftina, sterg parbrizul cu carpa pe afara ca stergatoarele sunt oricum foarte proaste etc.
Dupa ce faci reglarea avansului, s-ar putea sa scapi (cel putin partial) si de pornirea asta greoaie. Turarea pana la 2500 este iar posibila din cauza acestei setari... incearca prima data asta, pe urma treci la inlocuiri de filtre...
Drumuri line si sa ne anunti
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Asa ceva cautam, da, ai dreptate, mie fostul propietar mi-a zis ca asa este normal sa faca o masina pe carburatie...din acest motiv am intrebat aici, pentru ca nu l-am crezut.
Filtrul de benzina il schimb azi, are muradarie, desi este nou.
Daca reusesc sa reglez singur avansul sau cum se numeste, va tin la curent.
Am apelat la un mecanic din ziarul local, dar cand a venit la masina, dupa 5 minute, a plecat, zicand ca nu seamana cu Dacia acest motor...????

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by Ogy »

http://www.kia-hotline.com
user si parola: B08VACL11001
La Symptom, Component, DTC Guide si ce mai este pe acolo gasesti cam tot ce iti trebuie (doar la ETM am vazut modelul tau).

De asemeni uite ce zic si alti posesori aici:
http://www.carjunky.com/messageboard/data/48.html
I fixed the start problem for good (knock on wood) by unplugging, cleaning the contacts, & replugging all the sensor connectors. The coolent temp sensor, both coils, crank & cam position sensors, and both oxygen sensors' connectors are all in one little area that could be covered by your average soup bowl. In addition I cleaned the connectors for the idle air control valve, throttle position sensor and the connectors for the air intake temp sensor & mass air flow sensor. I checked that the car would restart after each connector was cleaned. The mass air flow sensor connector cleaning required me to disconnect the battery for 10 minutes before the car would start at all ! This resets the ECU, like rebooting your PC.
Cleaning these connectors occurred to me after reading about the 'O/D Off' light blinking problem & the solution in a KIA forum. The trans controller connector had gotten wet & cleaning it fixed the erratic auto transmission operation. That connector is immeadiately below all the engine sensor connectors.
So far I've had absolutely no problems starting since I did the cleaning on June 30th. That's 52 trys & 52 starts
Mai incearca si aici:
http://www.kiatechinfo.com
Inregistrarea este rapida si gratuita.

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Multumesc mult de ajutor.
Ce am observat astazi:
pornirea greoaie nu are legatura cu frigul
dau la automat cateva zeci de secunde, dupa care porneste motorul, 2500 ture, cum se incalzeste scade pana la 500 si acolo ramane.
Chestia este ca daca sta masina cateva ore, benzina de pe traseu pompa filtru carburator, se intoarce in rezervor, sau undeva.
Nu mai am deloc benzina in filtru, din acest motiv dau mult la automat.
Probabil am stricat ceva la pompa de benzina, o supapa ceva de nu mentine benzina pe traseu si se dezamorseaza pompa.
Cand am luat masina pleca frumos la sfert de cheie, pana am ramas fara benzina.
Maine se anunta o zi calda la noi, deja s-a topit zapada, o sa ma apuc sa desfac la carburator si la pompa de benzina sa curat.
Multumesc frumos de informatii in timp real, sa aveti bafta de mnasinile voastre, nu ca mine.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by Ogy »

Ce zic baietii aia pe link cred ca se potriveste si la tine (curatat toti contactii si mai ales bornele de la baterie, pompa de benzina etc).
Si pentru chei pliabile avem doua topicuri aici:
viewtopic.php?f=6&t=3477
viewtopic.php?f=6&t=5431
La magazin (cred ca este link catre magazin in cele doua linkuri de mai sus) gasesti kit pentru treaba asta.

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Am reusit sa reglez relantiul cu motorul cald, la 800 ture, nu mai tremura masina cand pornesc consumatori in masina.
Cand pornesc la rece, socul automatic, tot la 2500 ture urca si scade treptat pana se incalzeste motorul.
Acum porneste la sfert de chei masina cand este rece, trebuie sa vad de socul autoimatic...
Am comandat deja un kit de chei briceag cu telecomanda, vineri le am si voi urmarii din linkurile tale cum sa montez.
Incet, incet, incepe sa imi placa masina cum merge :D
Are o servodirectie foarte usoara, doar cu un deget invart volanul, este normal?
Farurile se pot desface sa le curat de negreala pe interior? Sunt efectiv negre, urate si nu se vede nimic seara.
O sa fac ceva poze la motor si la faruri sa va dati seama ce si cum.
Scuze ca va stresez cu atatea intrebari, dar vad ca primesc sfaturi bune si ma descurc sa le pun in aplicare.
Revin cu poze, stima.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by Ogy »

Are o servodirectie foarte usoara, doar cu un deget invart volanul, este normal?
Asa e si la noi (sau cel putin la mine) dar se intareste o data cu viteza...
La motor si faruri mergi la o spalatorie care foloseste aburi pentru motor si pentru faruri mai bine le demontezi de pe masina si te descurci tu... :)

Teddy
Sageata Blue
Posts: 1536
Joined: 03 Nov 2007, 20:33
Auto:
Location: HD,Petrosani
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by Teddy »

Salut si bine ai venit =D>
dydysoft wrote: ...dar acul de la benzina nu indica corect si am ramas in drum fara benzina, desi acul indica un sfert de rezervor.
Ai putea avea ; mecanismul de la plutitor murdar si nu mai culiseaza sau poate plutitorul este fisurat si a intrat carburant in el...s-ar putea sa ai si mizerie in rezervor...acum, pe timpul asta poate bagi niste aditivi de curatat rezervorul & carburatorul :idea: (se gasesc pe la benzinarii).
La masinile cu calc. pana se amorseaza pompa de benzina (de regula) este un semnal sonor(cateva bip-uri) sau poate vizual(un martor aprins) si dupa disparitia semnalului se porneste masina...la tine este asa ?
La socul automatic nu ai ce umbla [-X
Are o servodirectie foarte usoara, doar cu un deget invart volanul, este normal?
Da,este normal si poate ne spui si de care ai...

Tipuri de servodirectie:
hidraulica: pompa de servo actionata de motor.
electrohidraulica: pompa de servo actionata de un motor electric.
electromecanica(EPS): directie asistata direct cu motor electric.
Cea hidraulica nu permite varierea asistarii(aceeasi la xce viteza),ultimele doua permit asistare variabila(in functie de viteza de deplasare difera aportul servo in forta cu care se actioneaza volanul).
Daca ai hidraulica sau electrohidraulica trebuie sa ai un rezervor si uleiul de servo (rosu sau albastru) sa fie peste minim.
Bafta si drum bun !!!
Cee`d 1.4 START+opt.(13) kompass blue HD-09-CTM
ALBUME: http://picasaweb.google.com/TeddyKyty

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Am reusit intre timp sa vorbesc cu fostul propietar, mi-a trimis pe mess poze cu locatia unde gasesc suruburile la care a umblat el.
Cel de turatie era cu un capacel de platic peste filet, am reglat la cald sa aiba 800 ture.
Cel de la soc, am reglat la rece pana a intepenit acul la 1200 ture.
Am schimbat si filtrul de benzina, era plin de negreala.
Nici nu vreau sa ma gandesc ce este in rezervor, cand da caldura ii voi face o baie.
Motorul porneste la sfert de cheie, dureaza mai mult timp pana se incalzeste, dar nu mai sta turat la relanti si pot pleca de pe loc si cu motorul rece, nu se mai ineaca.
Incepe sa semene a masina, pot da drumul la caldura ca nu mai tremura motorul.
Directia este moale doar cand este stationata masina, se intareste putin la viteza medie.
Multumesc tuturor pentru sfaturi, au fost de bun augur, o sa mai apelez la voi.

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Din nou probleme la carburator...
Porneste foarte greu motorul, 6-7 chei...numai cand este rece
Am schimbat consumabilele, bujiile erau negre si umede, filtrul de awer era ca sticla, s-a intarit mizeria pe el, scria fabricat la 15.09.1999 !
Am turnat putina benzina direct in carburator, si a pornit motorul la sfert de cheie.
Am verificat pompa de benzina, baga presiune bine.
Cred ca este o piesa undeva la carburator, care, cand pun contactul, trebuie sa lase benzina sa intre in carburator.
La Skoda veche ce o aveam, am patit la fel, acolo era un fel de electroventil sau cum se numeste, care, cand puneam contactul, impingea un ax in carburator si curgea benzina...
La kia Sephia nu este la fel?
Are cineva o schema de carburator sau poza detaliata cu carburator de Kia Sephia?
Gasesc undeva Manual de intretinere sau tehnic, pentru Kia Sephia?
La mecanici nu are rost sa mai apelez, vor merge pe ghicite, mai bine ma bag eu si incerc sa repar...
Astept un raspuns, daca sunteti amabili.

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by Ogy »

Tot pe linkurile de mai sus trebuie sa gasesti.

User avatar
dydysoft
Posts: 35
Joined: 26 Jan 2010, 08:18
Auto:
Location: sibiu
Contact:

Re: Relanti mic... 500 ture.

Post by dydysoft »

Ogy wrote:Tot pe linkurile de mai sus trebuie sa gasesti.
Am cautat, nu am gasit, pana la urma o sa demontez tot carburatorul, piesa cu piesa, curat, eventual inlocuiesc ce este defect sau lipsa, capetele de suruburi sunt uzate rau de tot, semn ca s-a umblat de multe ori la el.
Mai caut raspunsuri si poze cu acest tip de carburator.

Post Reply

Return to “Sephia”