baterii-unde radioÎnsă sunt curios: chestiile astea au baterii? Sau funcționează pe alt principiu?
Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~19600 km
Consum mixt: 5,8%
Recent am observat că a mai scăzut puțin consumul în bord. Deocamdată e puțin surprinzător pentru mine că anvelopele de iarnă nu au influențat negativ consumul, cel puțin nu vizibil. La drum lung obțin tot consumuri între 4,9-5,4. Decent.
Tot recent am descoperit o funcție interesantă despre care nu scrie în manual. Luminozitatea instrumentelor de bord se poate regla. Până de curând am lăsat reglajul la "Illumination Max", așa cum a venit din fabrică, iar luminozitatea era aceeași și ziua, și noaptea. Ce nu scrie în manual e că, odată coborâtă o treaptă mai jos, luminozitatea e controlată de (probabil) senzorul de lumină, independent de aprinderea farurilor. În general, dimineața, bordul se aprinde la maxim înainte să se stingă farurile, iar seara invers. Iar ziua, dacă se aprind manual farurile, bordul își păstrează luminozitatea maximă.
În alte știri, povestea plafonierei buclucașe (se aprinde doar pe jumătate la deschiderea ușilor) continuă. Ieri la prima oră am mai dat o tură pe la service. S-a desfăcut plafoniera, s-a verificat vizual, s-au măsurat tensiuni... În final am plecat de acolo cu același defect, dar cu o comandă pentru o nouă plafonieră. Bineînțeles, pe garanție.
Crăciun Fericit!
Consum mixt: 5,8%
Recent am observat că a mai scăzut puțin consumul în bord. Deocamdată e puțin surprinzător pentru mine că anvelopele de iarnă nu au influențat negativ consumul, cel puțin nu vizibil. La drum lung obțin tot consumuri între 4,9-5,4. Decent.
Tot recent am descoperit o funcție interesantă despre care nu scrie în manual. Luminozitatea instrumentelor de bord se poate regla. Până de curând am lăsat reglajul la "Illumination Max", așa cum a venit din fabrică, iar luminozitatea era aceeași și ziua, și noaptea. Ce nu scrie în manual e că, odată coborâtă o treaptă mai jos, luminozitatea e controlată de (probabil) senzorul de lumină, independent de aprinderea farurilor. În general, dimineața, bordul se aprinde la maxim înainte să se stingă farurile, iar seara invers. Iar ziua, dacă se aprind manual farurile, bordul își păstrează luminozitatea maximă.
În alte știri, povestea plafonierei buclucașe (se aprinde doar pe jumătate la deschiderea ușilor) continuă. Ieri la prima oră am mai dat o tură pe la service. S-a desfăcut plafoniera, s-a verificat vizual, s-au măsurat tensiuni... În final am plecat de acolo cu același defect, dar cu o comandă pentru o nouă plafonieră. Bineînțeles, pe garanție.
Crăciun Fericit!
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Interesant. O să testez asta și la mine.alexcrist wrote:...am descoperit o funcție interesantă despre care nu scrie în manual.
Alex Dobrin
Jurnal
Jurnal
Re:
Eu merg cu farurile aprinse tot timpul, deci schimbarea luminozității bordului în funcție de faruri îmi este complet inutilă.colin wrote:Nu e nimic special. Lumina din bord se schimba si la ceed cand se aprind farurile. Lucru logic pana la urma
Funcția descrisă de alexcrist este independentă de faruri. M-ar ajuta s-o am și eu pentru a nu mai fi nevoit să reglez luminozitatea bordului în funcție de lumina de afară.
Alex Dobrin
Jurnal
Jurnal
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
si asta e. tre sa fie un potentiometru in partea stanga a soferului sub bord langa cea de reglat inaltimea farurilor.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Pe ăla-l foloseam.quelloo wrote:si asta e. tre sa fie un potentiometru in partea stanga a soferului sub bord langa cea de reglat inaltimea farurilor.
Ar fi mai util ca luminozitatea bordului să se schimbe automat în funcție de lumina de afară, așa cum a descris alexcrist.
Alex Dobrin
Jurnal
Jurnal
Re:
Reglarea în funcție de faruri e un compromis care nu e mereu util. Dacă e lumină naturală destula, dar ai nevoie și de faruri (de exemplu, pe ceață), informațiile din bord ar fi destul de greu de distins, din cauza contrastului foarte scăzut. Asta cel puțin în configurația bordului la Rio.colin wrote:Lumina din bord se schimba si la ceed cand se aprind farurile. Lucru logic pana la urma
Dar, cum ziceam, are doar parțial treabă cu farurile. Doar noaptea, dacă stingi farurile, se aprinde bordul. Altfel, sunt independente. Probabil sunt controlate de același senzor de lumină, dar cu setări diferite.
De exemplu, eu merg în general cu farurile pe Auto. În perioada asta a anului, pe la 8 când plec la muncă, farurile se aprind. Dar bordul rămâne cu luminozitatea ridicată până ajung în parcarea subterană de la serviciu, și abia atunci se schimbă.
Sau alt exemplu: ieri am trecut pe la Lepșa (genial drumul, apropo, nu trebuie ratat, mai ales că e proaspăt refăcut ). Erau zone de pădure relativ întunecoase unde farurile se aprindeau (și bine făceau, altfel DRLurile ar fi fost poate deranjante pentru ceilalți), dar bordul nu s-a stins niciodată, și a fost perfect așa.
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
mda, poate la voi sa fie alta tehnologie pentru afisaje. la asta veche de la mine ziua se vede perfect fara nici un backlight si seara il tin la minim ca sa nu supere ca tot se vede totul clar.
dar intradevar, un senzor de lumina ca cel din smartphone nu ar fi costat mai nimic sa-l integreze in bilutele alea de la baza parbrizului (ma gandesc ca si la cei cu aprinterea automata a farurilor e acelasi sistem)
dar intradevar, un senzor de lumina ca cel din smartphone nu ar fi costat mai nimic sa-l integreze in bilutele alea de la baza parbrizului (ma gandesc ca si la cei cu aprinterea automata a farurilor e acelasi sistem)
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~20700km
Am fost anunțat că a venit noua plafonieră, așa că am dat o tură pe la Vaslui. Gata, am revenit la 0 probleme tehnice.
Dacă tot am ajuns acolo, am făcut și revizia #2, deși aș mai fi putut aștepta puțin. Revizie simplă (filtre, ulei, verificat și spălat), 684 de lei. De data asta 3,6L de ulei au pus și tot atât au facturat față de data trecută când facturaseră doar 3,3.
La verificare au remarcat că trebuie puțin completat antigelul.
M-au cam tras de urechi din cauza plumbilor puși de cei de la APAN Galați la montarea anvelopelor de iarnă, spunând că trebuiau să pună din cei lipiți pe jantă, nu fixați pe margine. Ce să mai zic... Faptu-i consumat și-o să fiu atent pe viitor.
În rest, toate OK la verificări și-am mai aflat una-alta, mici detalii.
S-au obosit oamenii să o și spele de-mi venea s-o las acolo până la primăvară. Până în Iași am ajuns cu ea mai mizerabilă decât înainte...
Am fost anunțat că a venit noua plafonieră, așa că am dat o tură pe la Vaslui. Gata, am revenit la 0 probleme tehnice.
Dacă tot am ajuns acolo, am făcut și revizia #2, deși aș mai fi putut aștepta puțin. Revizie simplă (filtre, ulei, verificat și spălat), 684 de lei. De data asta 3,6L de ulei au pus și tot atât au facturat față de data trecută când facturaseră doar 3,3.
La verificare au remarcat că trebuie puțin completat antigelul.
M-au cam tras de urechi din cauza plumbilor puși de cei de la APAN Galați la montarea anvelopelor de iarnă, spunând că trebuiau să pună din cei lipiți pe jantă, nu fixați pe margine. Ce să mai zic... Faptu-i consumat și-o să fiu atent pe viitor.
În rest, toate OK la verificări și-am mai aflat una-alta, mici detalii.
S-au obosit oamenii să o și spele de-mi venea s-o las acolo până la primăvară. Până în Iași am ajuns cu ea mai mizerabilă decât înainte...
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~21300 km
Azi am prelungit asigurările (RCA și casco) la Groupama. Ambele au scăzut față de anul trecut (în special RCA), și am scăpat cu 4300 de lei. Poate la anul scad sub 4000
Tot azi am scăpat, prin polish, de câteva ștersături superficiale la bara spate/lateral dreapta, obținute prin parcare, habar n-am când, unde sau din partea cui.
În rest, toate bune.
KiaUser: Ai mai verificat cum e cu luminozitatea bordului la tine?
Azi am prelungit asigurările (RCA și casco) la Groupama. Ambele au scăzut față de anul trecut (în special RCA), și am scăpat cu 4300 de lei. Poate la anul scad sub 4000
Tot azi am scăpat, prin polish, de câteva ștersături superficiale la bara spate/lateral dreapta, obținute prin parcare, habar n-am când, unde sau din partea cui.
În rest, toate bune.
KiaUser: Ai mai verificat cum e cu luminozitatea bordului la tine?
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
Da. Nu se schimbă automat, indiferent de poziția în care e lăsată.alexcrist wrote:KiaUser: Ai mai verificat cum e cu luminozitatea bordului la tine?
Bănuiesc că senzorul de luminozitate este instalat doar pe mașinile care au funcția de aprindere automată a farurilor.
Alex Dobrin
Jurnal
Jurnal
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~21.300km
A trecut 1 an de când am scos mașina pe poarta dealerului. Tragem linie și facem un mic rezumat.
În primul rând, am stat mult în dubiu dacă să iau o mașină nouă, sau una SH. Până în momentul de față, nu am niciun regret că am ales mașina nouă. M-a dus (pe mine, familie, prieteni, colegi...) peste tot, indiferent de condiții. Am străbătut țara în lung și-n lat (deși mai sunt foooarte multe zone de acoperit ), cât și prin Europa (Serbia, Croația, Slovenia), atât în ieșiri planificate, cât și complet spontane (trezit sâmbăta la 5 dimineața, butonat laptopul jumătate de oră, găsit niște obiective, și decolat). S-a simțit bine (și pasagerii din ea) indiferent de relief (munte, șes, de la autostradă la drumuri comunale neasfaltate) și condiții meteo (de la caniculă la ploaie torențială și ninsoare). Și abia aștept să se mai usuce puțin pe la munte să încep sezonul de ieșiri.
Din punct de vedere al costurilor, în afară de asigurări/taxe/rovinietă, evidența ținută pe telefon pentru ultimii 19.392 km - n-am avut aplicația de la început. Lucrurile stau cam așa:
Acestea fiind spuse, drumuri bune!
A trecut 1 an de când am scos mașina pe poarta dealerului. Tragem linie și facem un mic rezumat.
În primul rând, am stat mult în dubiu dacă să iau o mașină nouă, sau una SH. Până în momentul de față, nu am niciun regret că am ales mașina nouă. M-a dus (pe mine, familie, prieteni, colegi...) peste tot, indiferent de condiții. Am străbătut țara în lung și-n lat (deși mai sunt foooarte multe zone de acoperit ), cât și prin Europa (Serbia, Croația, Slovenia), atât în ieșiri planificate, cât și complet spontane (trezit sâmbăta la 5 dimineața, butonat laptopul jumătate de oră, găsit niște obiective, și decolat). S-a simțit bine (și pasagerii din ea) indiferent de relief (munte, șes, de la autostradă la drumuri comunale neasfaltate) și condiții meteo (de la caniculă la ploaie torențială și ninsoare). Și abia aștept să se mai usuce puțin pe la munte să încep sezonul de ieșiri.
Din punct de vedere al costurilor, în afară de asigurări/taxe/rovinietă, evidența ținută pe telefon pentru ultimii 19.392 km - n-am avut aplicația de la început. Lucrurile stau cam așa:
- Carburant
- Plinuri: 69
- Cantitate consumată: 1215,03 L
- Cost carburant: 6502,93 lei
- Consum mediu: 6,2% (în bord afișează 5,8 - ceva eroare ar mai fi și de la prima alimentare înregistrată pe la vreo 2000 km)
- Distanța medie între alimentări: 285,18 km (Notă: NU înseamnă autonomia, ci distanța medie calculată între alimentări, indiferent ce cantitate mai era în rezervor)
- Cantitate medie per alimentare: 17,609 L (vezi nota de mai sus)
- Cost mediu per alimentare: 94,25 lei
- Preț mediu per litru: 5,337 lei
- Medie alimentări pe lună: 6,27 alimentări/lună
- Cost carburant pe km: 0,33 lei
- Cost carburant pe zi: 20,98 lei
- Cost carburant pe lună: 591,18 lei
- Service
- Intrări în service: 3 (2 revizii - inclusiv schimbare pe garanție a plafonierei față, o schimbare anvelope)
- Cost total service: 1436,69 lei
- Cost service pe km: 0,15 lei
- Cost service pe zi: 9,21 lei
- Alte cheltuieli (spălări, vulcanizare...)
- Cost total: 196 lei
- Cost pe km: 0,01 lei
- Cost pe zi: 0,82 lei
Acestea fiind spuse, drumuri bune!
Re: Roșia pe roți - Kia Rio FL 2015
ODO: ~21.800 km
Azi-noapte cineva mi-a făcut o ”bucurie”: o trosnitură serioasă în bara față, care s-a lăsat cu julituri evidente, un colț al barei ieșit (la marginea cu aripa stângă), și cel puțin o clemă ruptă pe interior.
Cât de serioasă e julitura încă nu mi-am dat seama. Trebuie s-o spăl să văd ce e mizerie și ce e zgâriat. Crăpături vizibile la exterior nu sunt, bara și-a făcut datoria foarte bine și a revenit la forma inițială. Colțul ”ieșit” al barei aproape că s-a rezolvat prin apăsare ușoară cu degetul - mai este foarte puțin ieșit, comparativ cu cel neafectat de pe dreapta. Și cel puțin una din cleme s-a rupt și a căzut în compartimentul motor, stând momentan pe un scut. Celelalte cleme nu știu în ce stare sunt, dar bara pare să fie bine fixată, nu are jocuri evidente.
Alte elemente (număr, faruri, proiectoare etc...) nu au fost afectate.
Să văd dacă azi am timp să dau o fugă să vorbesc la casco. Nu știu dacă aș deschide neapărat dosar de reparație (aș încerca întâi s-o rezolv cu ceva polish, poate iese), dar am înțeles că oricum am nevoie de o dovadă, ori de la asigurare, ori de la poliție. Fiind și primul eveniment, trebuie să învăț din mers.
Azi-noapte cineva mi-a făcut o ”bucurie”: o trosnitură serioasă în bara față, care s-a lăsat cu julituri evidente, un colț al barei ieșit (la marginea cu aripa stângă), și cel puțin o clemă ruptă pe interior.
Cât de serioasă e julitura încă nu mi-am dat seama. Trebuie s-o spăl să văd ce e mizerie și ce e zgâriat. Crăpături vizibile la exterior nu sunt, bara și-a făcut datoria foarte bine și a revenit la forma inițială. Colțul ”ieșit” al barei aproape că s-a rezolvat prin apăsare ușoară cu degetul - mai este foarte puțin ieșit, comparativ cu cel neafectat de pe dreapta. Și cel puțin una din cleme s-a rupt și a căzut în compartimentul motor, stând momentan pe un scut. Celelalte cleme nu știu în ce stare sunt, dar bara pare să fie bine fixată, nu are jocuri evidente.
Alte elemente (număr, faruri, proiectoare etc...) nu au fost afectate.
Să văd dacă azi am timp să dau o fugă să vorbesc la casco. Nu știu dacă aș deschide neapărat dosar de reparație (aș încerca întâi s-o rezolv cu ceva polish, poate iese), dar am înțeles că oricum am nevoie de o dovadă, ori de la asigurare, ori de la poliție. Fiind și primul eveniment, trebuie să învăț din mers.