Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: baterie moarta

Post by megaptera »

Ei da, asta nu am mai spus.
Au masurat ceva pe acolo, parca sa zic ca in gol aveam 12.2 V, iar cu motorul pornit si masurat pe bornele ei 14.5 V.
Nu stiu exact am vazut pe fuga chestia asta, au completat datele astea in fisa de garantie.
Ochi verde nu are.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie moarta

Post by BAU »

@megaptera: 12,2 V tensiunea in gol este cam putin . Inseamna ca bateria era incarcata doar la 50% din capacitate ( depinde de data fabricatiei - probabil a stat o perioada in depozit )

DAR: poti verifica singur daca este totusi un acumulator bun , desi inteleg ca nu iti place sau nu te pricepi. Poti apela la un prieten .

Cu un aparat de masura digital se masoara tensiunea la borne in gol ( cu motorul oprit) la cateva ore dupa incarcarea completa a bateriei , dupa un drum mai lung cu masina.

Tensiunea in gol daca este 12,5-12,6 V inseamna ca este acumulatorul foarte bun .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: baterie moarta

Post by megaptera »

Uite chiar acum am masurat cu motorul oprit [de la ora 8.30 cand am venit la lucru]
Am 12.84 V

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie moarta

Post by BAU »

Este foarte mult . Tensiunea in gol pentru un acumulator bun incarcat 100% trebuie sa fie 12,6 V.

S-ar putea sa fie o eroare de masurare .

Incearca procedura urmatoare care este cam standard la verificare:

Masoara tensiunea in gol maine dimineata , dupa ce acumulatorul a stat linistit cateva ore sau diseara la vre-o doua ore dupa ce ai ajuns acasa.

DAR : inainte de masurare porneste niste consumatori ( nu prea mari ) de exemplu pozitiile, timp de vre-o 10 - 15 secunde sau foloseste o lampa de control cam 1 minut. In acest fel este eliminata o sarcina electrica de suprafata , parazita .

Apoi dupa cca. 1 minut masoara tensiunea pe baterie .

Acum trebuie sa fie 12,6 V.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: baterie moarta

Post by megaptera »

OK- verific asa cum spui maine dimineata.

Pe fisa care am primit-o dupa montare este o rubrica unde scrie VALOARE TENSIUNE DE INCARCARE si acolo este scris 12,2 V.
Nu am fost de fata cand s-a efectuat acea masuratoare, in schimb cand m-am dus la masina, m-a pus sa o pornesc si a masurat de fata cu mine cu motorul pornit si aparatul lor arata 14.5 V

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie moarta

Post by BAU »

Habar nu am de ce au scris asa ceva , probabil ca s-au gandit ca aceea era tensiunea pe acumulator de la care s-a inceput incarcarea dar in mod normal trebuia scris 14,5
Daca valoarea masurata , cu motorul pornit este de 14,5 V , stai linistit , alternatorul este pefect , de acum incolo este chestiune de noroc si depinde doar de acumulator.

Acumulatorul sa fie bun si sa reziste minim 4 ani sau sa ai ghinion si sa te lase intr-un an sau doi.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: baterie moarta

Post by megaptera »

Sa speram ca ma tine, am ales Exide dupa ce am citit aici pe forum.

User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: baterie moarta

Post by megaptera »

BAU - am masurat dimineata, am aprins plafoniera 2-3 minute si am masurat la rece [motor oprit]
aparatul mi-a aratat 12.68 V
E de bine ?

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: baterie moarta

Post by bondalicir »

e perfect
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie moarta

Post by BAU »

DA , este de foarte bine . Acumulatorul este incarcat 100% , 55A si 540 Ah este acumulatorul normal pentru acest gen de motor , 14,5 V tensiunea de incarcare a alternatorului este optima .
Asa cum am spus , acumulatorilor mai noi le-a crescut durata de functionare medie si mai departe depinde de noroc.
Daca acum vre-o 20 - 25 ani se spunea ca un acumulator este garantat sa functioneze normal minim 2 ani , acum se zice ca ar trebui sa tina cel putin 4 ani .

Sper sa fii dintre cei care depasesc acest termen .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: baterie moarta

Post by bondalicir »

al meu este cel original cu care a venit masina... varta pt isg cu 760 ah. are 6.5 ani si porneste inca la prima cheie fara probleme. este drept ca nu mai face fata la isg, si l-am pus si pe tester si e undeva la fix 80%. o sa-l schimb la toamna de acum...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

BAU
Moderator General
Posts: 3291
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie moarta

Post by BAU »

Daca este la 80% este foarte bun si ar trebui sa nu te gandesti sa-l schimbi mai devreme de 2 ani .

Al meu ( nu este original - este un Exide model mai vechi de 60A pe care l-am luat de la cineva care il aruncase) acum 2 ani cand l-am verificat, era la 60%.

Eram convins ca in aceasta iarna il voi schimba dar inca invarte normal si porneste la prima cheie .

Cum spuneam , tot chestiune de noroc ,
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 133.000 km

User avatar
bondalicir
Posts: 1820
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: baterie moarta

Post by bondalicir »

este vorba si de cum il exploatezi. daca stai in oras si faci 3km pana la munca, normal ca acel acumulatoru nu are timp sa se incarce. dar cum eu stau in crevedia si merg pana langa mall vitan, o ora dim si o ora seara, are timp sa se incarce... colegu care sta in titan, cam schimba la 3 ani bateria...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

User avatar
megaptera
Posts: 418
Joined: 22 Oct 2014, 09:19
Auto: Pro Cee'd 1.4 GSL
Location: Craiova
Contact:

Re: baterie moarta

Post by megaptera »

OK - merci

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: Baterie moarta

Post by alex79 »

Gata a cedat si bateria mea originala. Masina este din noiembrie 2007 si pana astazi a avut bateria originala.
A fost inlocuita cu Rombat Premier(erau verzi inainte si acum sunt gri) de 50 Ah, curent de pornire 500 Ah. S-a potrivit in tavita, doar am renuntat la husa. Pret 215 lei. Sper sa tina macar 3 ani.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”